Прескочи до съдържание

Вятър в София - проблеми с полетите


Препоръчани мнения

... сметка на това Air France в океана е класическа комплексна пилотска грешка, Asiana в Сан Франциско също. Ма който е луд нека дава пари, като си мисли, че си купува сигурност. 

 

... и турците, които паднаха край Амстердам, и КЛМ, които бяха игнорирали разпоредбите на кулата и бяха сблъскали 2 747, и...

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

 За сметка на това Air France в океана е класическа комплексна пилотска грешка, Asiana в Сан Франциско също. Ма който е луд нека дава пари, като си мисли, че си купува сигурност. 

Няма как да се каже по-добре. Ако Уиз и подобнте си позволят само една такава "грешка" значи ФАЛИТ за ФТА компанията. Затова те нямат право на грешка!

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

 

Чух ги и аз тези пътници, сигурно имат голям опит с конгоанските ниви.

При кацането ни, пистата в Пловдив беше осветена! Не знам как точно се наричат, но тези сигнали лампи, които очертават полосата, подхода към пистата и оста на пистата, пътеките за рулиране, разните номера отстрани и пр. светеха.  Зоната пред терминала също беше осветена, сградата на терминала също светеше, когато се паркирахме на стоянката.

Така че не знам за какви ниви става въпрос. 

 

 

Магеланци, Конго, някой? Моля дайте сведения дали е вярно, че в Конго нивите са осветени като самолетни писти?

 

Фичо, някоя стресната пътничка не поседна ли на коляното ти? Или ти тази част ще я разказваш на сбирката? :P

  • Харесвам 9
Връзка към коментар

Фичо, някоя стресната пътничка не поседна ли на коляното ти? Или ти тази част ще я разказваш на сбирката? :P

 

Майтапът настрана - до мен седеше една симпатична девойка-студентка, която много се спече, милата.  Аз опитах да я поуспокоя, а майка ѝ, която беше от другата страна на пътеката, само ѝ повтаряше: "Дишай дълбоко, дишай дълбоко! "

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Преди малко по БНТ шефа на летище Пловдив, Щърбанов, каза, че самолета щом  прецени, че не може да кацне в София поради лоши условия, уведомява  РВД къде ще кацне. И кво праим ся?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

И няколко фотки от мястото на събитието  ("конгоанската нива") ;)

нашето самолетче:

post-139-0-98513600-1448296933_thumb.jpg

 

.

самолетчето от Валенсия и на заден план  една заблудена птичка на SkyExpress

post-139-0-24270200-1448296936_thumb.jpg

 

.

двата самолета на Wizz

post-139-0-01572400-1448296941_thumb.jpg

 

.

терминалът на Летище Пловдив отвън

post-139-0-65504700-1448296938_thumb.jpg

 

.

и отвътре

post-139-0-59731300-1448296931_thumb.jpg

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 15
Връзка към коментар

Аз също да изкажа едно мнение, което се припокрива с това на Фичо. Както споменах ние кацнахме към 4 и нещо сутринта с полета от Мадрид и то от втори опит, защото при първия само допряхме пистата и пак се качихме. Турбуленцията беше ужасна, като имаше моменти, в които самолетът просто пропадаше и беше като листо подхвърляно от вятъра. Сестра ми казала на майка ми че крилото е опряло земята при първия опит за кацане(тя беше на прозореца на последния ред), което вероятно не е точно така, но явно самолета доста се е люлеел. И при тези условия, ако ни бяха питали дали предпочитаме да направим втори опит за кацане или да тръгнем към Пловдив всички пътници щяха в един хор да кажат Пловдив. Явно и около 24 часа е бил по-неприятен вятърът и затова са решили пилотите въобще да не рискуват. В тази ситуация щом са приземили другаде самолета и няма жертви мисля че няма абсолютно никакви проблеми и е било най-вярното решение. И още нещо, което каза Фичо, че при такива обстоятелства е най-важно твърдата земя под краката ти, а не вече като кацнеш успешно и ти дойде самочувствието да говориш как са те прецакали да не кацаш в София, ама пък във въздуха над София като усетиш турбуленцията и се "насереш" с извинение няма да си чак толкова смел. Така че щом няма жертви всички решения са били правилни и също наистина трябва да се наблегне на професионализма на екипажите, а не да се търсят някакви скандали в тази ситуация. Дори не разбрах за какво е цялата дискусия и има такива спорове.

  • Харесвам 24
Връзка към коментар

Ето и обяснение на РВД-то!

 

Във връзка с появилите се разнопосочни информации по повод кацането на два самолета на летище "Пловдив" поради лошите метеорологични условия на летище "София" Държавно предприятие "Ръководство на въздушното движение" (ДП РВД) уточнява следното:

"На 21.11.2015 г. метеорологичната обстановка на летище "София" е усложнена. Преобладава силен южен вятър със скорост от 74 км/ч и пулсации до 118 км/ч. При такава обстановка ръководителите на полети от ДП РВД са предоставили цялата актуална информация на екипажите, необходима им за взимане на решение в конкретната ситуация. Изборът за кацане на резервно летище е изцяло решение на екипажа на самолета.

Упоменаването на резервно летище е задължителен елемент при попълване на полетните планове от съответната авиокомпания в случай на невъзможност за кацане на основното летище. В конкретната ситуация на 21.11.2015г. двете въздухоплавателни средства са посочили в полетните си планове, като резервно летище "Пловдив". 

 
ДП РВД не одобрява предварително представените от авиокомпаниите полетни планове, а ги получава за информация и се съобразява с тях.

Обслужването на въздушното движение от страна на ДП РВД е осигурено при спазването на всички изисквания за безопасност. Предоставена е необходимата информация за метеорологичната обстановка и на други летища на територията на страната - Варна и Бургас, където условията са били по-лоши, отколкото тези на летище София.
 
Осъществени са всички необходими координационни действия със заинтересованите страни.

ДП РВД се придържа към ясно определени принципи и процедури за осигуряване на безопасни условия за провеждане на всеки полет и няма отношение към перонното обслужване от какъвто и да било тип. Организацията на тези процеси е в правомощията на летищната администрация".


Read more: http://news.plovdiv24.bg/598862.html#ixzz3sL6L0fhf
 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

ДП РВД имат официално становище по случая:

 

http://bulatsa.com/%D1%81%D1%8A%D0%B1%D0%B8%D1%82%D0%B8%D1%8F/%D0%BF%D0%BE%D0%B7%D0%B8%D1%86%D0%B8%D1%8F-%D0%BD%D0%B0-%D0%B4%D0%BF-%D1%80%D0%B2%D0%B4-%D0%BF%D0%BE-%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%B4-%D0%BA%D0%B0%D1%86%D0%B0%D0%BD%D0%B5%D1%82%D0%BE-%D0%BD%D0%B0-%D0%B4%D0%B2%D0%B0-%D1%81%D0%B0%D0%BC%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D1%82%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D0%BB%D0%B5%D1%82%D0%B8%D1%89%D0%B5-%D0%BF%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B4%D0%B8%D0%B2-%D0%BD%D0%B0-21112015%D0%B3

 

Най-интересното за мен беше, че дори РВД не одобрява полетния план в частта му за резервно летище (ясно е, че за трасето просто казват кога ще е възможно съответният полет да мине по него). :)

Връзка към коментар

Това пък е последното изказване на Щърбанов.

 

Летище "Пловдив" няма вина за блокираните в самолетите пътници в събота вечер. Това съобщи директорът на пловдивския аеропорт Владимир Щърбанов. По думите му служителите на летището дори ще бъдат поощрени за това, че са дошли в извънработно време и са разтоварили пътниците от пренасочените самолети от летище "София". 
 
Около 300 пътници от Дубай и Валенсия престояха затворени в самолетите, след като не са могли да кацнат в София поради силния вятър. Летището е на дневен режим на работа, уточни Щърбанов. 
 
Днес той е получил благодарствено писмо от регионалния мениджър на унгарската авиокомпания, която е обслужвала тези авиолинии, заради това, че екипът на пловдивското летище е реагирал своевременно и оперативно по създалата се ситуация в събота вечер. 
 
От авиокомпанията уточняват, че не са имали информация за намаленото работно време на летището и затова са взели решение за пренасочване на самолетите към Пловдив. 
 
Персоналът на пловдивското летище е реагирал бързо и пътниците и багажа им са били освободени от самолетите още в 2.15 часа. Те са престояли в самолетите около 2 часа, каза Щърбанов.



Read more: http://news.plovdiv24.bg/598875.html#ixzz3sL99dwP1
 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

От тези информаци за мен не ми става ясно нарушили ли са някакви правила от Уиз ер и застрашили ли са по някакъв начин живота на пътниците? На летище Пловдив имало ли е персонал в кулата и пожарната, когато са кацали самолетите?

Връзка към коментар

Ето и обяснение на РВД-то!

 

Във връзка с появилите се разнопосочни информации по повод кацането на два самолета на летище "Пловдив" поради лошите метеорологични условия на летище "София" Държавно предприятие "Ръководство на въздушното движение" (ДП РВД) уточнява следното:

 

"На 21.11.2015 г. метеорологичната обстановка на летище "София" е усложнена. Преобладава силен южен вятър със скорост от 74 км/ч и пулсации до 118 км/ч. При такава обстановка ръководителите на полети от ДП РВД са предоставили цялата актуална информация на екипажите, необходима им за взимане на решение в конкретната ситуация. Изборът за кацане на резервно летище е изцяло решение на екипажа на самолета.

 

Упоменаването на резервно летище е задължителен елемент при попълване на полетните планове от съответната авиокомпания в случай на невъзможност за кацане на основното летище. В конкретната ситуация на 21.11.2015г. двете въздухоплавателни средства са посочили в полетните си планове, като резервно летище "Пловдив". 

 
ДП РВД не одобрява предварително представените от авиокомпаниите полетни планове, а ги получава за информация и се съобразява с тях.

 

Обслужването на въздушното движение от страна на ДП РВД е осигурено при спазването на всички изисквания за безопасност. Предоставена е необходимата информация за метеорологичната обстановка и на други летища на територията на страната - Варна и Бургас, където условията са били по-лоши, отколкото тези на летище София.

 
Осъществени са всички необходими координационни действия със заинтересованите страни.

 

ДП РВД се придържа към ясно определени принципи и процедури за осигуряване на безопасни условия за провеждане на всеки полет и няма отношение към перонното обслужване от какъвто и да било тип. Организацията на тези процеси е в правомощията на летищната администрация".

Read more: http://news.plovdiv24.bg/598862.html#ixzz3sL6L0fhf

 

 

 

Това пък е последното изказване на Щърбанов.

 

Летище "Пловдив" няма вина за блокираните в самолетите пътници в събота вечер. Това съобщи директорът на пловдивския аеропорт Владимир Щърбанов. По думите му служителите на летището дори ще бъдат поощрени за това, че са дошли в извънработно време и са разтоварили пътниците от пренасочените самолети от летище "София". 
 
Около 300 пътници от Дубай и Валенсия престояха затворени в самолетите, след като не са могли да кацнат в София поради силния вятър. Летището е на дневен режим на работа, уточни Щърбанов. 
 
Днес той е получил благодарствено писмо от регионалния мениджър на унгарската авиокомпания, която е обслужвала тези авиолинии, заради това, че екипът на пловдивското летище е реагирал своевременно и оперативно по създалата се ситуация в събота вечер. 
 
От авиокомпанията уточняват, че не са имали информация за намаленото работно време на летището и затова са взели решение за пренасочване на самолетите към Пловдив. 
 
Персоналът на пловдивското летище е реагирал бързо и пътниците и багажа им са били освободени от самолетите още в 2.15 часа. Те са престояли в самолетите около 2 часа, каза Щърбанов.

 

Read more: http://news.plovdiv24.bg/598875.html#ixzz3sL99dwP1

 

 

 

photo_verybig_412732.jpg

Връзка към коментар

От тези информаци за мен не ми става ясно нарушили ли са някакви правила от Уиз ер и застрашили ли са по някакъв начин живота на пътниците? На летище Пловдив имало ли е персонал в кулата и пожарната, когато са кацали самолетите?

 

Този въпрос остава да виси все още, а и мен ме вълнува най-много конкретно това.

 

Иначе Уиз изглежда са "проспали" затварянето на летище Пловдив през нощта и не са си актуализирали полетните планове, явно са го карали по инерция. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Този въпрос остава да виси все още, а и мен ме вълнува най-много конкретно това.

 

Иначе Уиз изглежда са "проспали" затварянето на летище Пловдив през нощта и не са си актуализирали полетните планове, явно са го карали по инерция.

Аз още от самото начало попитах възможно ли е да се каца на затворено летище. Приех твоето обяснение, че затворено летище не означава неработеща кула и неосветена писта. Излиза, че координацията между Уиз, РВД и пловдивското летище е нарушена в частта избор и посочване на резервно летище в летателния план. В този смисъл при споделяне на отговорността относително най-голям дял се пада на превозвача. Иначе, Фичо е абсолютно прав в съжденията относно решението и действията на пилотите. Това обаче не оневинява евентуална немарливост на техните началници и останалите по веригата. Няма черно и бяло в създалата се ситуация, но не приемам и тезата, че щом няма пострадали не следва да се търси отговорност до дупка...

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

и за съжаление темата отплесва в посока сгафили ли са Wizz или не, а много по-съществения въпрос защо летище Пловдив е докарано дотам, че да затваря нощем отново деликатно ще бъде заметен под масата... и ще продължаваме все по-често да летим от Букурещ, Истанбул, Солун, Белград или дори Скопие...

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Аз още от самото начало попитах възможно ли е да се каца на затворено летище. Приех твоето обяснение, че затворено летище не означава неработеща кула и неосветена писта. Излиза, че координацията между Уиз, РВД и пловдивското летище е нарушена в частта избор и посочване на резервно летище в летателния план. В този смисъл при споделяне на отговорността относително най-голям дял се пада на превозвача. Иначе, Фичо е абсолютно прав в съжденията относно решението и действията на пилотите. Това обаче не оневинява евентуална немарливост на техните началници и останалите по веригата. Няма черно и бяло в създалата се ситуация, но не приемам и тезата, че щом няма пострадали не следва да се търси отговорност до дупка...

 

РВД отхвърлят отговорността за избор на летище, но нямат ли отговорност да информират Уиз ер, че летище Пловдив е затворено? Трябва ли Уиз ер да знаят какво е положението на всички летища в света, които не ползват?

Връзка към коментар

РВД отхвърлят отговорността за избор на летище, но нямат ли отговорност да информират Уиз ер, че летище Пловдив е затворено? Трябва ли Уиз ер да знаят какво е положението на всички летища в света, които не ползват?

 

Има си бази данни, в които се публикува подобна информация, би трябвало да се информират от тях, когато си правят полетните планове...

Връзка към коментар

Да резюмираме случилото се...

 

Причина: липса на координация между превозвач, РВД и резервно летище.

 

Извод: не се четат дебелите книги с регулации или ако се четат не се прилагат правилно.

 

Всичко останало е субективно мнение и опит да се прехвърля отговорността от една институция на друга...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Този въпрос остава да виси все още, а и мен ме вълнува най-много конкретно това.

 

Иначе Уиз изглежда са "проспали" затварянето на летище Пловдив през нощта и не са си актуализирали полетните планове, явно са го карали по инерция. 

Георги,ти в едно мнение беше написал,че :

" До колкото знам, резервното им не е било Пловдив, няма как да е. Но то резервното не е задължително да се ползва, зависи от обстоятелствата, за които подробности нямаме."

 

 

Точно инерция е било!

Защото от РВД им казват,че не одобряват плановете им...те обаче решават и кацат.РДВ не може да им забрани.Летището събира както и колкото може персонал и го праща да обслужат 2 самолета.Заявката е в последния момент.Затова АК после благодари на Летището. А иначе решението е на пилота...Да...Пилота решава и поема последствията.Професионализма е налице.Благодарности от АК и пътниците,но случилото се е инцидент и аз затова казвам,че въпреки всичко вина има и виновни има и наблягам ,че вината не е в Летището, а в Превозвача и РВД. А колкото до пистата...цитата за нивата в Конго е на пътник от самолета с който е летял Фичо ,а не моя и в статия в plowdiv24 е описано за въпросния пътник :) За мен е ясно,че светлините ги пускат от кулата и тя е с 24 часов режим на работа .Още повече ,че това летище обслужва и базата в Крумово,там кацат транспортни самолети на военните! Особенно активни са нощем и въпроса защо не работи летището между 22:00 и 06:00 може да ви го представят по един начин,за мен има друго обяснение. Ако го спомена,обаче повечето ще се изсмеете и ще ме обвините в някакви конспиративни теории.Опитвам се да ви обясня защо РВД не са одобрили заявката на Уиз,но не могат да им попречат да кацнат..Нали може да се сетите защо едно гражданско летище Не може да работи,но военно може да функционира....пистата е ЕДНА.Иначе през деня се виждат какви самолети кацат и с какви опознавателни знаци...говоря за военно транспортни без да споменавам модели :) Преди седмици и учебно бойни с иракски опознавателни знаци кацаха,на път...от Чехия,но се виждат през деня.Изобщо Летище Пловдив е много удобно през ноща да НЕ работи официално,но да фукционира,затова такива изпълнения като на Уиз, са нежелателни,но не могат да им забранят ако решението да кацнат зависи от тях!

 

Сетете се какво ще "виси" във въздуха като неяснотия!

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Има си бази данни, в които се публикува подобна информация, би трябвало да се информират от тях, когато си правят полетните планове...

 

На сайта на Летище Пловдив все още седи информацията: "На   Летище Пловдив има 24 часово оперативно дежурство . "

Щом не са си актуализирали сайта, мислиш ли, че са актуализирали данните в тази база или са уволнили и служителя, който е отговорен за актуализацията на тези данни? ;)

Връзка към коментар

На сайта на Летище Пловдив все още седи информацията: "На   Летище Пловдив има 24 часово оперативно дежурство . "

Щом не са си актуализирали сайта, мислиш ли, че са актуализирали данните в тази база или са уволнили и служителя, който е отговорен за актуализацията на тези данни? ;)

 

Сайтът не значи абсолютно нищо, базите са сериозни и не се поддържат от някой голобрад тинейджър, както би могло да е със сайта :) Сигурно мога да изровя и информация за това нещо, но не мога да чета notam-и metar-и и т.н. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.