Прескочи до съдържание

Вятър в София - проблеми с полетите


Препоръчани мнения

и за съжаление темата отплесва в посока сгафили ли са Wizz или не, а много по-съществения въпрос защо летище Пловдив е докарано дотам, че да затваря нощем отново деликатно ще бъде заметен под масата... и ще продължаваме все по-често да летим от Букурещ, Истанбул, Солун, Белград или дори Скопие...

Летището не е задължително да е ДОКАРАНО...а е принудено ДА следва политика :) Много пловдивчани не гледат в небето какво каца и какво излита..от нашето летище.Точно над моето жилище снижават за кацане или излитат и повярвайте ми..доста големи самолети кацат ,нощем след като е затворено гражданското...или рано сутрин.Сигурно не карат корнишони след като ВМЗ Сопот бачкат на 3 смени. Ще го заметат под масата...иначе става неудобно за управляващите...шефа на летището няма вина,така му нареждат.А неудобството е пътници на една авиокомпания(не само българи)да гледат инцидентно какво се случва на това летище в елемент на изненада примерно в 2 през ноща когато трябва Уж да е затворено.Само да ви добавя,в Граф Игнатиево НЕ кацат тези големи транспортни самолети .....кацат в Крумово.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Сайтът не значи абсолютно нищо, базите са сериозни и не се поддържат от някой голобрад тинейджър, както би могло да е със сайта :) Сигурно мога да изровя и информация за това нещо, но не мога да чета notam-и metar-и и т.н. 

 

 

Надявам се да си прав и аз да имам предразсъдъци към държавната администрация ;)

Връзка към коментар

И в мола влизат/излизат коли всякакъв размер до и след  полунощ. Но след 8-9 часа вечер работи само киното и част от закусвалните... Сигурно има хора, които искат да си купят дрехи и козметика от мола към и след полунощ, но това не значи, че магазините работят :) Това означава ли, че някой свише е наредил на магазините да следват някаква политика, която не е добра за тях  :)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Защото от РВД им казват,че не одобряват плановете им...те обаче решават и кацат.РДВ не може да им забрани.

 

 

Аз си мисля, че тълкуваш грешно текста. Под "не одобрява" се има предвид, че по принцип не правят одобрения на полетните планове на авиокомпаниите, а се съобразяват с тях. Не че точно в този случай не са одобрили кацане на Пловдив, но не са могли и да го забранят.

 

Аз поне така го разбирам....

  • Харесвам 9
Връзка към коментар

Е и аз съм на линия, за да разкажа нашето преживяване . Пътуването беше нормално. Когато навлязохме във въздушното пространство над България започна от време на време да тресе и предупредиха всеки да закопчее коланите поради турболенция. Малко се успокоиха нещата и съобщиха, че наближаваме София. Прекратиха обслужването на пътниците както е винаги преди кацане. Тогава започна страшното – самолетът се тресеше ужасно, сякъш щеше да се разпадме и имаше много силен страничен вятър, пропадаше леко, накланяше се и пак се установяваше в хоризонтално положение. Пилотът направи 2 опита да кацне и след това се издигна. Обстановката в салона можете да си представите каква беше – писъци , суматоха и страх. Особено пътниците в задната част на самолета. Ние бяхме на предните редове и беше малко по-добре, ако може така да се каже. Пътувала съм доста и за пръв път изживях такъв кошмар, но за нито една секунада не съм си и помислила за фатален изход.

Пилотът съобщи, че поради лоши метеорологични условия се налага да кацнем в Пловдив. До там също имаше турболенция. Не кацна веднага, а обиколи. Не съм специалист, естествено и не разбирам, но бях до прозореца и гледах през цялото време. Полосата беше осветена, но ми се стори, мога и да греша, че не беше така ярко осветена както при други случаи. При снижаването беше най-неприятно, но се кацнахме  нормално за такива условия. Пилотът беше англичанин, или поне името му беше такова. Цял живот ще му бъдем благодарни, че направи всичко да кацнем живи и здрави.

Естествено след това както можете да предположите настана блъсканицата, бързат да си снемат багажа, суматоха, простотии типично за нашите сънародници, всеки го е виждал. Пилотът дойде в салона при пасажерите да успокои страстите и обясни положението, каза и нещо, което ме смути, че нямало гориво достатъчно, за да се кацне на друго летище. Помислих си, ами ако се беше наложило да се лети до по-далечно летище...

На летището нямаше персонал, беше тъмно и светеше само отстрани някакво помещение, нямаше пожарни коли и линейки, сигурна съм абсолютно. Видях двете линейки, които дойдоха много след кацането. Чакахме повече от един час и половина, за да съберат служителите, граничния контрол, да докарат стълбата за слизане. Екипажът колкото можеше помагаше, раздаваха вода, защото нямаше нищо друго.

Относно пътничка, която е била изведена от пожарникарите, такъв случай нямаше. Всички излязоха през предната врата по стълабата. На една жена от задната част на самолета й стана лошо, нещо с кръвното. На граничния контрол видях пътничка, която беше в инвалидна количка и я съпровождаха служители на летището, може би е била същата жена, но не знам със сигурност.

Вторият самолет от Дубай кацна след нас. След слизането ни почти веднага свалиха и багажа на пътниците, обработиха всичко  бързо. Неприятното беше, че не подаваха никаква информация. Имаше много деца, голяма група испански деца, възрастни хора. А на глупости се наслушах предостатъчно по време на чакането. Автобусите пет на брой притигнаха след 4:30 часа. Ние се качихме на третия и слязохме на автогарата, защото не ми се оставаше и минута повече, исках да се приберем по най-бързия начин във Варна.

Слава Богу, всичко завърши благоприятно и всички сме живи и здрави, а това е най- важното. Не пожелавам на никого нашите изживявания

  • Харесвам 19
Връзка към коментар

Аз си мисля, че тълкуваш грешно текста. Под "не одобрява" се има предвид, че по принцип не правят одобрения на полетните планове на авиокомпаниите, а се съобразяват с тях. Не че точно в този случай не са одобрили кацане на Пловдив, но не са могли и да го забранят.

 

Аз поне така го разбирам....

Цитирам текста на РВД,дори да съм разбрал погрешно,те до Перонното обслужване имат  задължение да запознаят пилота с обстановката на летище Пловдив и условия ако има такива. Още повече ,че тази особенност е от юни месец на летище Пловдив,едва ли и Уиз не са знаели. РВД се опитват да кажат...Ние не сме виновни! Да важното е ,че са живи и здрави всички и  въпреки вятъра и в Пловдив(може би допустим) ,пилота е кацнал. Ако е нямал гориво достатъчно...това е единствения избор!

Редактирано от Botko
Връзка към коментар

Какви пък чак такива самолети кацат на Пдв по нощите? Я се завърти некой Ц17 я не.За презареждане се случва също,както бяха и израелските изтребители. Наши военни от Афганистан предпочитат да кацат там. Често има разни общи военни полети с наши и чужди изтребители. Стига... Особено напоследък не съм видял голямо движение. Оръжието го товарим главно на Бож и на Соф. Пък какво ли правят Ил76 от време на време на Горна,като полетите им нямат разрешение за прелитане през пространствата на редица държави и до Москва обикалят като луди?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Нека не се отнасяме в политическата посока. Темата ще стои отворена до колкото се отнася за конкретния инцидент и евентуално да разберем какво точно се е случило, но дискусии в посока чии военни самолети може би летят еди къде си, и къде се товари оръжие за еди къде си много бързо ще я деградират в съвсем друга посока. 

Връзка към коментар

Какви пък чак такива самолети кацат на Пдв по нощите? Я се завърти некой Ц17 я не.За презареждане се случва също,както бяха и израелските изтребители. Наши военни от Афганистан предпочитат да кацат там. Често има разни общи военни полети с наши и чужди изтребители. Стига... Особено напоследък не съм видял голямо движение. Оръжието го товарим главно на Бож и на Соф. Пък какво ли правят Ил76 от време на време на Горна,като полетите им нямат разрешение за прелитане през пространствата на редица държави и до Москва обикалят като луди?

Ако не са ти ясни какви самолети кацат нощем,ще ти пиша на лични. Темата е съвсем друга тук.Инцидент ли е или не е...И ако е инцидент,кой има вина за това.Ако няма инцидент,кой раздухва това...

И не бъркай израелски с иракски...Евреите кацат на Графа :)

Редактирано от Botko
Връзка към коментар

Достааа яка и безплатна реклама за лилавите ,особено хепиенд -а .За масовия потребител ,който до днес не беше чувал за WIZZ .Във всички новини по всички канали :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Пък какво ли правят Ил76 от време на време на Горна,като полетите им нямат разрешение за прелитане през пространствата на редица държави и до Москва обикалят като луди?

Причината се казва АЕЦ "Козлодуй" - основно гориво и обслужване. За отпадъците не съм сигурен - май в обратна посока извозват тях. Всъщност това е доста стара информация за мен и може да не е актуална вече, но отпреди доста време Ил-76 на GOZ се появяваха точно за това. След като АЕЦ-ът /все още/ работи, предполагам, че положението не се е променило.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

.... но не приемам и тезата, че щом няма пострадали не следва да се търси отговорност до дупка...

О, разбира се, две мнения няма!

Аз може би не се изразих достатъчно ясно - исках да кажа, че според мен в случая трябвя да се гледа на първо място къде е било най-безопасно да се кацне, с оглед метеорологичните условия в София, Пловдив, Варна, Бургас и т.н. , и чак след това -за колко часа са дошли автобусите и дали е имало чай и сандвичи.

А иначе остава да стоят въпросите може ли, или не да се ползва летище Пловдив в такива случаи и как се одобряват полетни планове с резервно летище Пловдив, в случай, че не може.

Аз си мисля, че тълкуваш грешно текста. Под "не одобрява" се има предвид, че по принцип не правят одобрения на полетните планове на авиокомпаниите, а се съобразяват с тях. Не че точно в този случай не са одобрили кацане на Пловдив, но не са могли и да го забранят.

 

Аз поне така го разбирам....

И аз така го разбирам, че не е в техните функции да одобряват полетните планове.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Е и аз съм на линия, за да разкажа нашето преживяване . Пътуването беше нормално. Когато навлязохме във въздушното пространство над България започна от време на време да тресе и предупредиха всеки да закопчее коланите поради турболенция. Малко се успокоиха нещата и съобщиха, че наближаваме София. Прекратиха обслужването на пътниците както е винаги преди кацане. Тогава започна страшното – самолетът се тресеше ужасно, сякъш щеше да се разпадме и имаше много силен страничен вятър, пропадаше леко, накланяше се и пак се установяваше в хоризонтално положение. Пилотът направи 2 опита да кацне и след това се издигна.

 

Госпожо, розовият ви пилот вообще не е правил опит за кацане в София. Как разбрахте  за двата опита? Отказал се е да го направи още при снижаването,дори не е зависнал на on final с отворени колесници. Направено е едно 360 градусово и сте заминали за под тепетата. Нищо повече.

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Госпожо, розовият ви пилот вообще не е правил опит за кацане в София. Как разбрахте  за двата опита? Отказал се е да го направи още при снижаването,дори не е зависнал на on final с отворени колесници. Направено е едно 360 градусово и сте заминали за под тепетата. Нищо повече.

 

360 градусовото завъртане защо не го приемаш, като опит за кацане? Ако пилотът беше преценил, че няма никакъв шанс да кацне нямаше и да се завърти над София...

Връзка към коментар

360 градусовото завъртане защо не го приемаш, като опит за кацане? Ако пилотът беше преценил, че няма никакъв шанс да кацне нямаше и да се завърти над София...

 

Къде виждаш опити за кацане над Ихтиманска Средна гора? Вообще не са влизали в зоната на летището. :) Същата вечер направихме abort landing on 27 и успешен по 09.  Това бяха опити за кацане.

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Извинявам се за оф-топика, ама нека уточним: турбУленция е правилното, от лат. turbulentus — бурен, неподреден

 

тук:

 

ТурбОленция има само голфО у Пеуник...

 

А тОрбОленция е турбОленция в такива големи количества, че се носи у тОрби.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Ако пилота на полета от Дубай е казал,че няма достатъчно гориво за да стигне до друго летище..То и този от Валенсия ли е бил така,с малко гориво? И в същност,този полет от Дубай не минава ли първо някъде в близост/над Пловдив за да стигне до София,та поемния диспечер го е информирал за ситуацията с вятъра и обстановката в София.Да пилота решава,облетял е вероятно(дали е направил опит да кацне не мога да знам) и се е врътнал към Пловдив.В тоя случай със силния вятър и обстановката във Бургас и Варна(РВД казват,че и там бил силен)и предвид Ситуацията в София,що направо не е кацнал в Пловдив,че ще ходи към София,пък после ще се връща.Не е ли по логично в такива случаи да пренасочиш кацането на Уж резервното летище дето си бил заявил преди това?

Връзка към коментар

ТурбОленция има само голфО у Пеуник...

 

А тОрбОленция е турбОленция в такива големи количества, че се носи у тОрби.

Аууу, Заро, твоето уточнение е по- добро ;) От одеве се кискам, колчем се сетя. :lol: :lol:

Връзка към коментар

Къде виждаш опити за кацане над Ихтиманска Средна гора? Вообще не са влизали в зоната на летището. :) Същата вечер направихме abort landing on 27 и успешен по 09.  Това бяха опити за кацане.

 

За мен всяка промяна на курса различна от директното летене към Пловдив и направена с цел евентуално кацане в София е опит за кацане. Това, че в много ранна фаза са прекъснали опита за кацене, не означава, че не са се опитали.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

За мен всяка промяна на курса различна от директното летене към Пловдив и направена с цел евентуално кацане в София е опит за кацане. Това, че в много ранна фаза са прекъснали опита за кацене, не означава, че не са се опитали.

 

знеш точно там е още на фаза снижаване.  Решили са да се улеснят без да пробват кацане, но се натресоха от незнание на затворен аеродрум. Отделно е и колко са им били възможности за такава метео обстановка.Понимаешь  :lol: 

Връзка към коментар

Дайте да изясним и още нещо, което определено има отношение. Никъде в официално заявление не е казано, че летището в Пловдив е затворено. Директорът говори за "неработещо летище". Разликата е огромна...

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Ето какво казва и Щърбанов. Той говори за три, поне от моя гледна точка, коренно различни състояния на летището. В началото на разговора Щърбанов казва, че "няма летище", после че "заходът е извършен на несъществуващо летище" и накрая, че "летището през това време не работи". За мен това звучи непрофесионално:

 

http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=1530582


Никъде обаче не е употребен термина "затворено летище", което продължавам да твърдя, че има огромно значение за разследването на инцидента...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

щом работното време е минало е затворено, нищо че лампите светят. :lol: Не виждам от какъв зор служителите става посред нощ, за да задоволяват капризите на една незнаеща нискотарифна компанийка. Това щеше да стане в 6:00 часа, когато  е отворено.

 

Държавата няма как да разследва държавата :lol: Уиз трябва да отнесат голяма глоба, а персоналът с добавка. :)

Редактирано от Hollywood
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.