Прескочи до съдържание

Вятър в София - проблеми с полетите


Препоръчани мнения

Ако пилота на полета от Дубай е казал,че няма достатъчно гориво за да стигне до друго летище..То и този от Валенсия ли е бил така,с малко гориво? И в същност,този полет от Дубай не минава ли първо някъде в близост/над Пловдив за да стигне до София,та поемния диспечер го е информирал за ситуацията с вятъра и обстановката в София.Да пилота решава,облетял е вероятно(дали е направил опит да кацне не мога да знам) и се е врътнал към Пловдив.В тоя случай със силния вятър и обстановката във Бургас и Варна(РВД казват,че и там бил силен)и предвид Ситуацията в София,що направо не е кацнал в Пловдив,че ще ходи към София,пък после ще се връща.Не е ли по логично в такива случаи да пренасочиш кацането на Уж резервното летище дето си бил заявил преди това?

 

Вероятно са решили, че има шанс условията в София да се подобрят. Рядко се случва самолет да не покръжи около оригиналното летище преди да отиде към резервното, трябва условията наистина да са категорични, че кацане няма как да стане. А знаем, че не е бил точно такъв случая. 

 

Дайте да изясним и още нещо, което определено има отношение. Никъде в официално заявление не е казано, че летището в Пловдив е затворено. Директорът говори за "неработещо летище". Разликата е огромна...

 

Да, репликите на шефа на летището са доста объркващи и въобще не внасят яснота, едно от нещата, които ме дразнят доста...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

щом работното време е минало е затворено, нищо че лампите светят. :lol: Не виждам от какъв зор служителите става посред нощ, за да задоволяват капризите на една незнаеща нискотарифна компанийка. Това щеше да стане в 6:00 часа, когато  е отворено.

 

Държавата няма как да разследва държавата :lol: Уиз трябва да отнесат голяма глоба, а персоналът с добавка. :)

 

не е толкова просто... особено ако човек знае поради каква причина летище Пловдив започва да работи на денонощен режим преди повече от 40 години... та дано да не повторим миналото за да установим, че така не става...

Връзка към коментар

Вдигни, звънни! Крайно време е „Магеланци“ да се сдобие с рубрика за интервюта!

 

Много добра идея!!!

Можем предварително да обсъждаме какви въпроси да бъдат зададени :)

Връзка към коментар

не е толкова просто... особено ако човек знае поради каква причина летище Пловдив започва да работи на денонощен режим преди повече от 40 години... та дано да не повторим миналото за да установим, че така не става...

 

Следващното намаление на персонал  ще го накара да заработи само събота и неделя от 6 до 22 часа.

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

logist13....Kъде 40 години,летище Пловдив е чартърно от средата на 80-те на Крумово.Някой не сте били родени.Преди това е имало аерогара на Граф Игнатиево точно срещу авиобазата и е имало редовни полети до Варна и Бургас ама това е било до средата на 70 те. На Крумово пистата е обща с военните,пак повтарям ,че полсата няма как да са и изключени светлините и кулата от където се командват е с 24 часов режим на работа.Летището е затворено за гражданско/цивилно обслужване от Летищния пътнически терминал,защото и в Евроконтрол я има тази информация.Какво се е случило незнам дали ще се обясни,но най вероятно пилота от Дубай ,като е видял,че не може да кацне в София е отишъл на най близкото в Пловдив.Дали е имал гориво или не ако е вярно,че са имали Пловдив като заявка за резервно са се насочили натам.От кулата не могат да им откажат,особенно ако пилота каже,че няма достатъчно гориво а Варна и Бургас са с лоши условия за кацане също.В тоя случай каца,което е най важно пък после неуредиците с пътниците.Просто от Уиз не са били подготвени,че трябва да насочат автобуси към Пловдив и да предупредят шефа на летище Пловдив,че е възможно да кацнат същата вечер и да оставят дежурни служители.Системата е била Нагаждьов,но понеже има Хепи енд,едва ли ще се дълбае,дали е сериозно нарушение или допустимо.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Георги...Ако преди това на летище София не са кацнали други,пилота на Дубайския Уиз,трябва да разчита на късмет,условията да станат добри.Разбирам ти да си първия с влошени условия,ама ако диспечерите ти казват още като влизаш в Бг въздушно ,че от няколко часа никой не е кацал в София,по сигурно си кацни на резервното,той така или иначе пак се е върнал и кацнал на него при затворено състояние. За мен са били сметки...ана ако може,пък ако не може..от Пловдив ще правим организация.Ако бяха наясно с кацане в Пловдив,може би щеше организацията да е по наясно и авробуси да чакат там.Моята работа е свързана с даване на дежурства,аз на 30 мин.трябва да съм на линия.Персонала се събира бързо..До Пловдив са 16 км...За мен в такива ситуации Уиз не са знаели как най точно да реагират.Изпитвал съм на гърба си лично техни гламасарщини от Бергамо октомври 2011,като полета не само закъсня с 5 часа ами и после ни прибра друг самолет на друга АК. Ама тогава си вика всеки,абе нали се прибрахме...с билет за 20 лв.Направили,каквото могли,Другия път по координирано и дано пък и Държавата разбере,че това летище си струва да работи с 24 часов режим.

Връзка към коментар

не е толкова просто... особено ако човек знае поради каква причина летище Пловдив започва да работи на денонощен режим преди повече от 40 години... та дано да не повторим миналото за да установим, че така не става...

Предполагам, че имаш предвид катастрофата на LZ-ILA на 4 ноември 1972 година - полет Бургас - София, по разписание в 7.00 часа. Една от причините е, че се използва за резервно летище Пловдив /тогава Граф Игнатиево/, което се открива в 8.00 часа като гражданско. Около 7.50 командирът на самолета получава изключително неблагоприятна метеорологична сводка за София и решава, че ще каца в Пловдив. Тъй като летището все още не е открито и не са включени приводните маяци, екипажът губи ориентировка в сложни метеорологични условия и с погрешен курс се блъска в склоновете на Родопите окало с. Црънча, Пазарджишко. Другите причини за катастрофата са неправилен времеви разчет на командира, силен стрес от така развилата се ситуация и не на последно място - наличие на остатъци от употребен предната вечер алкохол у всички членове на екипажа. Останките на машината са намерени на третия ден от търсенето. Оцелели няма...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Сербите са хитри, а у пловдив много гепят. :lol:

 

Май обърках темите с лошото време.

 

The opening hours of the Airport Nis for commercial air traffic in the winter season for 2015/2016.year:

 

Monday: 16:00 to 19:30 LT

Tuesday: 07:30 to 11:00 LT

Friday: 16:00 to 19:30 LT

Saturday: 07:30 to 11:00 LT

 

In order to process all Handling requests over the entire working week and on weekends, 24 hours a day, it is necessary to notify Airport “Constantine the Great” Nis flight coordinator on all non-scheduled, private and other general aviation flights.
An operator shall submit to the Flight coordinator, a request 24 hours earlier with the following information:

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

Да побутна темата. Някой да е прочел докъде я докара комисията, дето разследва инцидента? Или пак всичко ще е "У лево, в задния двор" както си му е реда... 

Връзка към коментар

Да побутна темата. Някой да е прочел докъде я докара комисията, дето разследва инцидента? Или пак всичко ще е "У лево, в задния двор" както си му е реда... 

 

Не съм въобще сигурен дали се води инцидент, който подлежи на разследване. Много дезинформация има(ше) в тоя случай. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.