Прескочи до съдържание

Добри седалки на Qatar Airways A320-200 и Боинг 787-800?


Препоръчани мнения

Аз сигурно съм един от много малкото хора в този форум, който до момента не е летял с Qatar Airways. Искам да си избера седалки (2) за полетите София - Доха, Доха - Йоханесбург и обратно.

До прозореца при всички случаи, гледката при кацане/излитане от/до София и Йоханесбург не е решаваща, защото съм кацал и излитал от тези летища доста пъти, остава Доха. Проверих маршрутите на няколко полета и по двете отсечки, изглежда, че и при излитане и при кацане Доха се вижда по-добре ако се сяда от лявата страна на самолета.

Ако горното е вярно, просто не го коментирайте, ако имате различни впечатления, бих се радвал на мнение.

Въпросите, които ми остават са два:

1. Номер на ред, където прозореца се пада удобно пред седалката (а не по-голямата му част зад обегалката на седалката, а другия прозорец доста напред). Става въпрос за А320-300 и Боинг 787-800. По възможност в задната част на самолета.

2. От коя страна започват да запълват самолета катарците (за хора, които не си избират седалки) - отзад или отпред. С други думи има ли правило, според което вероятноста да има празни седалки е да са от единия или другия край на самолета?

А, и един въпрос, който сигурно много е нищен (би ми свършила работа и връзка към темата) - колко струва катарска виза с български паспорт и може ли да се вземе на място? Има едни 7 часа и 50 мин. престой на връщане и не бих отказал едно мако тур-че на Доха.

Благодаря предварително за мненията и отговорите на въпросите ми!

 

Редактирано от FlyTraveler
Връзка към коментар

За част от отговорите на твоите въпроси, лично аз ползвам ето този сайт:

 

http://www.seatguru.com/

 

Проверил съм този сайт и други подобни преди да задам въпросите. На графиките за седалките не виждам да са отбелязане прозорците (ако не съм прав, някой да ме поправи). В случай, че няма някой тук с инфо, която да му е на "върха на пръстите", ще започна да ровя за мнения в нета, но пуснах темата, за да не стигам дотам.

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

 

 

Благодаря за линка, доколкото прочетох, в тази тема става въпрос за stopover пакет с преспиване в хотел, на мен идеята ми е за едни почти 8 часа м-у полетите през деня (махам 2 и половина - 3 часа за летищни проверки, секюрити и пр., чисти да кажем 5 часа) и кратък тур на града за това време, без пакет с хотел. Някой вземал ли е такава виза и ако да, колко струва?

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Ще опитам да съм полезна за визата, без да съм пътувала с Катарските авиолинии.

 

Като българин можеш да влезеш в Катар само с предварително издадена бизнес виза или с виза, включена в споменатия пакет :)

Но виждам, че за канадски граждани има туристическа "visa on arrival" https://www.moi.gov.qa/site/english/departments/PassportDept/sections/sec748/748.html#2

 

Обаче важно е да се провери можеш ли да показваш който паспорт си пожелаеш или се придържаш към данните, въведени при купуването на билета. Като по-скоро мисля, че важи второто, имайки предвид колко са стриктни към всякакви данни. (имам предвид историята на Г.Матеев и други, пътували с тях).

Редактирано от Сю_
Връзка към коментар

Ще опитам да съм полезна за визата, без да съм пътувала с Катарските авиолинии.

 

Като българин можеш да влезеш в Катар само с предварително издадена бизнес виза или с виза, включена в споменатия пакет :)

Но виждам, че за канадски граждани има туристическа "visa on arrival" https://www.moi.gov.qa/site/english/departments/PassportDept/sections/sec748/748.html#2

 

Обаче важно е да се провери можеш ли да показваш който паспорт си пожелаеш или се придържаш към данните, въведени при купуването на билета. Като по-скоро мисля, че важи второто, имайки предвид колко са стриктни към всякакви данни. (имам предвид историята на Г.Матеев, който беше купувал билет през агент, а на чек ин му искаха картата, с която е купил билета и имаше разминаване там).

 

Като купувах билета не ми искаха паспорт, не съм въвеждал нищо, предполагам, че на онлайн чек-ин ще ми поискат да вкарам данни.  За канадски паспорт знам как е (33 щатски долара на място е визата), интересуваше ме за български дали няма да ми излезе по-евтино, та исках да проверя някой вземал ли е виза за няколко часа без преспиване и колко струва. При толкова пътуващи с катарците от този форум, все някой трябва поне да е пробвал да го прави.

Qatar Airways предлагат безплатен City Tour четири пъти на ден - в 08,00; 11,00; 16,00 и 20.00ч, в който е включена и безплатна виза.

 

http://www.qatarairways.com/global/en/offers/doha-city-tour.page

Благодаря много, това би ми свършило идеална работа, само да сваря за първия тур в 08:00...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

attachicon.gifDSC05653.JPG

 

attachicon.gifDSC05654.JPG

 

Това са снимки с телефон от място 27А при излитане от Доха миналата седмица. 

 

attachicon.gifDSC05666.JPG

 

А това може би е над Иран.

 

Предполагам това е полета от Доха до София с А320. Взел съм едно място зад това на отиване (28А) и едно прети това на връщане (26А). Прозореца добре ли беше позициониран спрямо седалката на 27-ми ред?

Връзка към коментар

До прозореца при всички случаи, гледката при кацане/излитане от/до София и Йоханесбург не е решаваща, защото съм кацал и излитал от тези летища доста пъти, остава Доха. Проверих маршрутите на няколко полета и по двете отсечки, изглежда, че и при излитане и при кацане Доха се вижда по-добре ако се сяда от лявата страна на самолета.

 

2. От коя страна започват да запълват самолета катарците (за хора, които не си избират седалки) - отзад или отпред. С други думи има ли правило, според което вероятноста да има празни седалки е да са от единия или другия край на самолета?

 

 

Относно гледката към Доха си спомням, че при кацане от София в Доха се открива изглед към града ако седиш в дясната част на самолета. При излитане от Доха към София същия изглед се открива ако седиш отляво. 

 

Това за запълването на самолета не го разбрах, при чек-ин на всеки пътник се дава място, но не знам в какъв ред ги дават на тези, които предварително не са си избрали. Бордингът обаче започва с пътниците, които седят в задната част на самолета, после се качват и тези от предните редове.

Връзка към коментар

Аз седях на 28А и на отиване, и на връщане към Доха. Гледката към града е прекрасна, но по спомен прозорецът ми идва с една идея напред. Може би 27А е по-добрият вариант. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аз седях на 28А и на отиване, и на връщане към Доха. Гледката към града е прекрасна, но по спомен прозорецът ми идва с една идея напред. Може би 27А е по-добрият вариант. 

 

 

На това се казва точен отговор, както и на @lesy. Седалката е сменена на 27А и в двете посоки.

 

Хайде сега някой за Боинг 787-800 на катарците да каже нещо? 27А и 32 А? Знам, че изпадам в дребни подробности, но знае ли човек, щом за А320 се намериха точни отговори, та и подкрепени със снимки, може и за 787 да отговори някой...

 

А случайно да има летяли на Canadair Regional Jet CRJ 200 и 700 на SA Express? @домосед?? Там ме "притеснява" възможна седалка без прозорец около 2-5 ред, а двигателите са отзад, съответно и крилата са зад средата на самолета и тук целта е да се сяда по-напред. Не намерих никъде схема на седалките специално на тази авиокомпания, т. е. има на сайта на катарците, от където може да се избират седалки, но се виждат леко разместени и не пише на кой ред няма прозорец. На повечето от щатските авиолинии използващи тези модели има "сляпа" седалка, която даже не се пада на един и същ ред при различните превозвачи. Става дума за 700 версията.

 

Редактирано от FlyTraveler
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.