Георги Публикувано: 30 май, 2016 Публикувано: 30 май, 2016 И аз се присъединявам към въпроса на Topfly Единственото, което бях срещал е някакви груби насоки от английското ГВА, но не съм срещал да има твърдо, конкретно становище кои технически причини са ок и кои не. Аз продължавам с въпросите. Какво се случва при забавяне причинено от предишен полет. Да речем аз съм в Сицилия, времето е чудесно, но самолета закъснява, защото е имало сняг на предишната му отсечка? Има ли авиокомпании, които са по-лесни за работа и такива, които са по-трудни. Винаги ли първият отговор при искане на обезщетение задължително е НЕ? Оставям настрана очевидни случаи като да те свалят от самолета преди бординг и т.н. 1
Topfly Публикувано: 30 май, 2016 Публикувано: 30 май, 2016 На 30.05.2016 г. в 6:41, Георги каза: Аз продължавам с въпросите. Какво се случва при забавяне причинено от предишен полет. Да речем аз съм в Сицилия, времето е чудесно, но самолета закъснява, защото е имало сняг на предишната му отсечка? Бих добавил един още по заплетен казус при който ми отказаха обезщетение. Сутринта между 7 и 9 часа летището в Милано е затворено поради снежна буря. Аз пътувам от Рим за Будапеща вечерта на същия ден. Времето в началната и крайната дестинация е идеално, самолетът е технически ок и се намира на летището в Рим, но на 10 души пътници за дадения полет ни отказаха да ни превозят. При писмената ми жалба отговорът на авиокомпанията беше, че причината да не могат да изпълнят полета от Рим е лошото време в Милано 12 часа преди това, защото екипажът не е могъл да достигне до Рим.. 1
Фил Публикувано: 30 май, 2016 Публикувано: 30 май, 2016 И от мен един въпрос На 30.05.2016 г. в 5:44, aeroisk каза: Други създават пречки при изплащането въпреки, че са съгласни да платят напр. Turkish Airlines или RyanAir. Пречки от какво естество?
Duke Публикувано: 30 май, 2016 Публикувано: 30 май, 2016 (редактирано) Извънсъдебното решаване на спорове е ясно като процедура. Аз имам въпрос относно съдебното решаване, но май ще трябва да почакам няколко години, за да получа отговор на някои от тях. Въпросите ми все пак са следните: 1. За какъв период от време приключвате опитите за извънсъдебно решаване на спора? 2. Какъв период от време отнема приключване на делото с решение на първа инстанция? 3. Какви суми събирате от клиентите при завеждане на делото (имам предвид по видове, а не по размери)? 4. Имате ли случай за решаването на който е наложителна съдебна инженерно-техническа експертиза и има ли подготвени вещи лица в БА ВЛЕК? 5. Каква времева прогноза давате на клиентите си за снабдяване с влязло в сила осъдително решение? Благодаря и успех! Редактирано 30 май, 2016 от Duke 1
macf1an Публикувано: 30 май, 2016 Автор Публикувано: 30 май, 2016 На 30.05.2016 г. в 7:44, Topfly каза: Бих добавил един още по заплетен казус при който ми отказаха обезщетение. Сутринта между 7 и 9 часа летището в Милано е затворено поради снежна буря. Аз пътувам от Рим за Будапеща вечерта на същия ден. Времето в началната и крайната дестинация е идеално, самолетът е технически ок и се намира на летището в Рим, но на 10 души пътници за дадения полет ни отказаха да ни превозят. При писмената ми жалба отговорът на авиокомпанията беше, че причината да не могат да изпълнят полета от Рим е лошото време в Милано 12 часа преди това, защото екипажът не е могъл да достигне до Рим.. За сходно извинение осъдих едни нагли французи. Категорично не е форсмажор, дискутирали сме го неведнъж тук. 2
user123 Публикувано: 30 май, 2016 Публикувано: 30 май, 2016 Здравейте Почвам по ред: Цитат Съзнавам, че това може да е определено ноу хау на фирмата, но може ли да ни дадете жокер за какво все пак да внимаваме при позоваване за технически причини. Целта ми не е да заобиколим подобни фирми, като вашата, а по скоро да имаме идея, кога има смисъл да се обръщаме към вас. В повечето случаи, когато пътник чуе за техническа причина, веднага се отказва от търсенето на правата си. Може би не се изразих много точно - няма точен списък, например че проблем с турбината на двигателя напр. е извинение или не. Наистина е ноу-хау и няма как да вляза в подробности, но в никакъв случай не е тайна - който се зарови в документите на ЕС ще ги намери. Няма изричен списък, освен един индикативен на ЕК, но той не е задължителен за съдилищата, колкото и да им се иска на авиолиниите. Миналата година от ЕК искаха този списък да влезе и в Регламента, но ЕП не задвижиха процедурата. Цитат Какво се случва при забавяне причинено от предишен полет. Да речем аз съм в Сицилия, времето е чудесно, но самолета закъснява, защото е имало сняг на предишната му отсечка? Тук има няколко момента. Снегът сам по себе си не изключва отговорността -трябва трафик контрола да е отменил/ограничил полетите, самолетът може да притежава необходимите инструменти за летене в такива условия и т.н. Вторият момент е, дали точно този самолет (с тази регистрация) е бил на посочения от авиокомпанията предишен маршрут. Авиокомпаниите лъжат - имахме подобен случай с едни нискобюджетни - лошо време на хубав доходоносен маршрут и пренасочили самолет от калпав маршут да им покрие хубавия. Цитат Има ли авиокомпании, които са по-лесни за работа и такива, които са по-трудни. Винаги ли първият отговор при искане на обезщетение задължително е НЕ? Оставям настрана очевидни случаи като да те свалят от самолета преди бординг и т.н. Има, да - наши западни конкуренти са направили статистика с инфографика Съвсем в началото винаге беше "не", но вече изградихме някаква репутация сред авиолиниите и вече някои от тях не искат да правят съдебни разноски, затова признават и плащат Цитат Бих добавил един още по заплетен казус при който ми отказаха обезщетение. Сутринта между 7 и 9 часа летището в Милано е затворено поради снежна буря. Аз пътувам от Рим за Будапеща вечерта на същия ден. Времето в началната и крайната дестинация е идеално, самолетът е технически ок и се намира на летището в Рим, но на 10 души пътници за дадения полет ни отказаха да ни превозят. При писмената ми жалба отговорът на авиокомпанията беше, че причината да не могат да изпълнят полета от Рим е лошото време в Милано 12 часа преди това, защото екипажът не е могъл да достигне до Рим.. Мисля, че можем да ви съберем обезщетението Само 10 души ли бяхте за този полет или само 10 са отказали да качат? Преди колко време беше този полет, да проверим давността. Цитат Пречки от какво естество? Например Търкиш плащат само кеш. Отиваш в офиса им да си вземеш обезщетението и казват, че нямат толкова кеш и няма как да ти платят. Така няколко пъти. Отделно те карат да подписваш декларация за отказ да си търсиш други обезщетения (напр. допълнителни вреди претърпени от този полет). Цитат 1. За какъв период от време приключвате опитите за извънсъдебно решаване на спора? 2. Какъв период от време отнема приключване на делото с решение на първа инстанция? 3. Какви суми събирате от клиентите при завеждане на делото (имам предвид по видове, а не по размери)? 4. Имате ли случай за решаването на който е наложителна съдебна инженерно-техническа експертиза и има ли подготвени вещи лица в БА ВЛЕК? 5. Каква времева прогноза давате на клиентите си за снабдяване с влязло в сила осъдително решение? 1. Докато не изясним окончателно фактическата обстановка не се отказваме. Тъй като ние поемаме риска в съдебният спор, се стараем да изчистим максимално случая преди да платим за съдебни разноски. При различните държави и авиокомпании е различно, но грубо до 3-4 месеца гледаме да приключим с изясняването на случая. Трудно и бавно става, когато никой не съдейства - нито авиолинията, нито регулаторите. 2. Зависи от държавата и конкретният съд в държавата. Зависи дали ние или авиокомпанията обжалваме. Не бих се ангажирал със срокове. 3. Никави. Клиентът не плаща нищо, освен ако не съберем обезщетението. Всички съдебни разноски се поемат от Аероиск. Включително и ако загубим делото - ние ще заплатим разноските на авиолинията. Описали сме го в нашите Общи условия. 4. Все още не - както казах по-горе - фирмата е много млада и още сме на етап насрочени дела - не сме стигнали до открито съдебно заседание. 5. Както посочих в т. 2, няма как да дам прогноза за приключване и окончателно решение. Зависи от натовареността на съда и съдията, който гледа делото- зависи дали ще се обжалва и т.н. Ако трябва да съдя по практиката си за дела с малък интерес в България, до около година и 2-3 месеца (с обжалването) можем да имаме окончателно решение. 4
Topfly Публикувано: 30 май, 2016 Публикувано: 30 май, 2016 На 30.05.2016 г. в 18:42, aeroisk каза: Тук има няколко момента. Снегът сам по себе си не изключва отговорността -трябва трафик контрола да е отменил/ограничил полетите, самолетът може да притежава необходимите инструменти за летене в такива условия и т.н. Мисля, че можем да ви съберем обезщетението Само 10 души ли бяхте за този полет или само 10 са отказали да качат? Преди колко време беше този полет, да проверим давността. Случката беше преди 7-8 години и вече вероятно е с минала давност 10 души бяхме за целия полет и вероятно по чисто икономически причини ни анулираха полета. Колко е давността на тези казуси и спрямо коя дата се смята? Датата на полета, датата на отказа за компенсация от авиокомпанията или друга дата?
user123 Публикувано: 30 май, 2016 Публикувано: 30 май, 2016 На 30.05.2016 г. в 18:54, Topfly каза: Случката беше преди 7-8 години и вече вероятно е с минала давност 10 души бяхме за целия полет и вероятно по чисто икономически причини ни анулираха полета. Колко е давността на тези казуси и спрямо коя дата се смята? Датата на полета, датата на отказа за компенсация от авиокомпанията или друга дата? За съжаление е минала давността - и в Италия и в Унгария давността е 2 г. Иначе се брои от датата на полета по разписание.
macf1an Публикувано: 30 май, 2016 Автор Публикувано: 30 май, 2016 (редактирано) На 30.05.2016 г. в 10:43, macf1an каза: Това зависи от страната, в която се предявява компенсацията: http://www.moneysavingexpert.com/travel/flight-delays#claimback Днес преговорихме същото в друга тема. Беше ми попаднал удобен списък със "Statute of limitations" по държави, ама не мога да го изровя .. Редактирано 30 май, 2016 от macf1an 1
Hollywood Публикувано: 12 септември, 2016 Публикувано: 12 септември, 2016 Claimcompass предлага и членство.
Фил Публикувано: 12 септември, 2016 Публикувано: 12 септември, 2016 (редактирано) На 12.09.2016 г. в 15:05, Hollywood каза: Claimcompass предлага и членство. Progetto7.png "Като член на програмата »Искове до небето« можете да подавате неограничен брой искове, които ClaimCompass ще обработва без да приспада комисиона за своите услуги." Питам се обаче какъв интерес ще имат да избутат иска на клиента до обезщетение (особено пък ако е необходимо завеждане на дело), при положение че няма да получат комисиона? Редактирано 12 септември, 2016 от Фичо
Insignia Публикувано: 5 август, 2017 Публикувано: 5 август, 2017 Здравейте нов съм тук, но искам да ви кажа, че не чувам нищо добро за клейм компас. Най-малкото пробвах регистрация при тях и стигнах до извода, че пълномощното им не позволява да ме защитят в съдебна зала ако се наложи. Те са така наречените claim chasers и използват обем от искове. Успеваемостта им е много ниска. На практика ако те са ви помогнали, то и сами сте щяли да успеете. Заплетен казус от тях - забравете. Млади, неопитни, без стаж и подходящо образование. Смея да твърдя, че в България конкуренцията им е много по-добра от тях.
Георги Публикувано: 5 август, 2017 Публикувано: 5 август, 2017 На 5.08.2017 г. в 18:04, Insignia каза: Здравейте нов съм тук, но искам да ви кажа, че не чувам нищо добро за клейм компас. Най-малкото пробвах регистрация при тях и стигнах до извода, че пълномощното им не позволява да ме защитят в съдебна зала ако се наложи. Те са така наречените claim chasers и използват обем от искове. Успеваемостта им е много ниска. На практика ако те са ви помогнали, то и сами сте щяли да успеете. Заплетен казус от тях - забравете. Млади, неопитни, без стаж и подходящо образование. Смея да твърдя, че в България конкуренцията им е много по-добра от тях. Разшири Прав си, че си нов и за това гледаме с подозрение на хвалби, пък и критики към български услуги/продукти. Добре е да споделиш кое конкретно в пълномощното не ти харесва и е по-различно при другите компании. Тук от детайли не бягаме.
Insignia Публикувано: 11 август, 2017 Публикувано: 11 август, 2017 На 5.08.2017 г. в 20:16, Георги каза: Прав си, че си нов и за това гледаме с подозрение на хвалби, пък и критики към български услуги/продукти. Добре е да споделиш кое конкретно в пълномощното не ти харесва и е по-различно при другите компании. Тук от детайли не бягаме. Разшири Как с пълномощно без данни на клиента ЕГН адрес и тн можеш да заведеш съдебно дело в България? Да не говорим, че имената са изписани на латиница. Не, че нещо но лично съм виждал пълномощните на други две български компании, които няма да назовавам, и там нещата седят по съвсем различен начин, като разбира се избрах една от двете. А и защо на новите се гледа с подозрение? Ако мнението е на човек с 200 поста, ще го послушате, но на човек с 2 значи е трол? Интересна логика..
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега