Прескочи до съдържание

Нова година в Израел и Йордания - 28.12. 2015г.- 4.01.2016г.


Препоръчани мнения

Публикувано: (редактирано)

До преди няколко години искрено завиждах на руските пътешественици, защото имаха своя форум Вински, в който можеха спокойно да споделят пътуванията си и да намират оптималните варианти за тях, благодарение на стотиците мнения.

Ето че от две години и българските пътешественици можем да се чувстваме спокойни, организирайки пътуванията си, благодарение на Магеланци. :)

В този дневник ще споделя организацията, програмата, разходите и цялото пътуване до Израел и Йордания по време на Новогодишните празници.

Според Атласа на форума - 122 магеланци са пътували до Израел / божеее, къде съм дремал до сега/ и 80 до Йордания. :good:

Така че над 100 човека могат да вземат отношение по програмата ми, за да намеря оптималния вариант на пътуването. 

КАТО РАЗЧИТАМ СТРАШНО МНОГО НА ВАШИТЕ МНЕНИЯ И ЗАБЕЛЕЖКИ !!!

Всичко  по това пътуване започна още на 22 май, когато за Рождения ден на Уиз еър закупих на промоционални цени билети за новогодишно пътуване от 28 декември до 4 януари.

Двата билета отиване и връщане ни излязоха общо 211 лв. По-късно закупих един голям салонен багаж и два приорити бординг за общо 90 лв. Аз си карам на малък ръчен за 1 седмица :)

А пък въобще не обичам чекирани багажи. Толкова много съчувствах на Стенк при Перуансаката му одисея :(

И така самолетните ни билети излязоха всичко триста лева.

Програмата ни за пътуването претърпя няколко корекции, преди окончателно да реша как да разпределим седемте дни така че да успеем максимално да видим най-големите забележителности на двете страни.

Разбира се за седем дни това е абсолютно невъзможно, затова се спрях на няколко града и места, които да посетим. Двете места, които задължително трябваше да не пропуснем бяха разбира се Йерусалим и Петра.

Направих следното предварително разпределение на времето, за да мога по-отрано да резервирам хотели в Йордания и апартаменти в Израел, за да хвана по-ниски цени няколко месеца по-рано.

Пристигаме на 28 декември на летище Бен Гурион- понеделник. Пиша и дните от седмицата, за да може по-лесно да се ориентирате, правейки корекции по програмата, основно заради шабата.

28 и 29 декември престой в Йерусалим.

На 30 декември-сряда пътуваме от Йерусалим до Акаба през Масада, Мраморно море и Ейлат. Нощувка в Акаба.

На 31 декември / Нова година /пътуваме от Акаба до пустинята Вади Рум, от там към Вади Муса и Петра.

31 декември и 1 януари- четвъртък и петък- Петра. Вечерта на 31 сме на нощен тур в Петра. :)

2 януари- събота пътуване от Петра до Тел Авив.

2 и 3 януари- събота и неделя  в Тел Авив.

4 януари понеделник рано сутринта в 9,25часа  полет до София.

След като няколко пъти сменях реда на отделните градове приех окончателно този вариант и започнах да правя резервациите.

Първо резервирах рентакар за Израел и отделно за Йордания.

След като прочетох темите за рентакара в Магеланци / искам да кажа, че това са единствените теми в българското интернет пространство, от които човек може да почерпи пълна информация/ реших да ползвам посредници в лицето на Ренталкарс. Направих резервации чрез тях, но след като в една от темите тук бяха изказани мнения, че е по-добре да се направи малко по-скъпа резервация директно чрез рентакар фирмите, за да се ползва нулева франшиза и да не се блокират големи суми като депозит, още повече че трябваше да ми блокират депозити за   две коли, анулирах резервациите. Имах право на безплатно анулиране.

Ренталкарс бяха изключително коректни и в рамките на три дни ми възстановиха платените суми в кредитната ми карта.

Направих нови резервации.

За Израел резервирах автомобил през budget rent a car- през българския им сайт.

А за Йордания резервирах автомобил през dollar rent a car jordan.

Тъй като автомобила не може да напуска Израел резервирах кола за целия период на пътуването от 28 декември до 4 януари. Независимо че за част от дните резервирах кола и за Йордания.

Можех да резервирам автомобил за Израел от 28 до 30 декември и от 2 до 4 януари. Но разликата в цената бе много малка, а трябваше да резервирам два пъти. Още повече че втория път, в който трябваше да вземем кола се падаше да е събота и офисите на повечето компании в Ейлат не работеха.

Така резервацията за 28 -4, общо 7 дни ми излезе 190 долара, без платена пълна застраховка.

При резервирането не ми взеха никакви пари. Всичко ще трябва да платя при наемането на автомобила на летище Бен Гурион. Ето и резервацията.

 

post-662-0-16870900-1450205972_thumb.jpg

 

Резервацията на автомобила в Йордания за три дни ми излезе 75 йордански динара.

Като в сумата не се включва застраховка и не съм плащал предварително нищо.

 

post-662-0-95018500-1450206016_thumb.jpg

 

В момента ако искам да резервирам автомобил цените са доста по-високи.

След резервацията на автомобилите резервирах и местата за спане.

Тъй като съм изключително голям привърженик на Airbnb запазих апартаменти за Йерусалим и Тел Авив.

Апартамента в Йерусалим се намира до Цион хотел, където са били отседнали Краси Данев и доста други магеланци.

Ето и самия апартамент, който за две нощувки ни излезе 220 евро.

 

https://www.airbnb.com/rooms/8383458?locale=en

 

Апартамента в Тел Авив ни излезе още по-евтино. За две нощувки 184 евро и то при положение, че е в самия център на града. До булевард Ротшилд и улица Шенкин.

 

https://www.airbnb.com/rooms/384276?eluid=0&euid=74b3fb1a-f365-2abd-6f6a-fd1b0ccb88a9

 

В Акаба през Агода резервирах стая в хотел golden rose - 1 нощувка за 38 евро . Хотелът е в самия център на Акаба, до автогарата, от която тръгват автобусите за Петра.

 

http://www.agoda.com/bg-bg/golden-rose-hotel-aqaba/hotel/aqaba-jo.html

 

В Петра през букинг ком резервирах за две нощувки хотел  La Maison, почти до входа на Петра. За две нощувки 140 евро.

 

https://www.booking.com/hotel/jo/petra-inn.bg.html?aid=304142;label=gen173nr-15EgtteWRhc2hib2FyZDIGcm9qZTU4Qhlwcm9maWxlL3Byb2ZpbGVfZGFzaGJvYXJkSANiBW5vcmVmaBeIAQGYAQO4AQTIAQTYAQPoAQH4AQiSAgF5;sid=7d5c2de85604c91a9ec6715a34e52666;dcid=2

 

Дали е бил удачен и правилен избора на хотели и апартаменти ще разбера след две седмици.

След като резервирах и платих местата за спане можех да правя и програмата за пътуването ни.

В следващия пост тук ще я споделя с Вас като разчитам на Вашите мнения по нея, корекции и забележки.

/следва..../

Редактирано от Roje
  • Харесвам 12
Публикувано:

Да вметна, че при взимане на автомобила в Израел се плаща и допълнителна задължителна застраховка, нещо като нашата ГО.

Да го очакваш. Ренталните компании обикновено не го вписват в първоначалното плащане.

Добър избор на дати и места.

В Тел Авив и ден ми е достатъчен. Само крайбрежната улица и пристанището си заслужават.

Наблегнете на Йордания.

  • Харесвам 1
Публикувано: (редактирано)

Според мен е добре да преспите една вечер в бедуински лагер в Уади Рум за мен това беше по-хубаво и от Петра, всъщност най-хубавото от всичко, което съм виждал в Йордания и Израел. Парка е безумно красив, още повече да се гледа залез и изгрев. Извади я отнякъде тази нощувка, Тел Авив например. Там бях намерил много хубав лагер с цял ден обикаляне с джип из националния парк, ще ти го изровя ако ти трябва.

В Акаба какво ви интересува? Ако е гмуркане с невероятни корали и риби, центъра на града не е вашето място, ами на около 10 км. в посока към границата със Саудитска Арабия (подминава се терминала на фериботите). Водолазното селище се нарича Bedouin Garden Village, до него има още две, забравих им имената. Много е хубаво там, самия вайб е пътешественически, има кътове с миндери и наргилета, покривна тераса с изгледи към Синай, Ейлат и центъра на Акаба, рифа "Японските градини" е точно пред селището. Ако сте и с кола, винаги може да отидете да ядете в центъра или просто да се разходите.

За Йерусалим, не мога да се сетя от по-интересно място за преспиване от най-стария хотел в града - "Петра", там е отсядал още Марк Твен. На топ място вътре в стария град, точно срещу кулата на Давид. От покривната тераса се открива една от най-добрите гледки в града, даже продават билети не не-отседнали там да се качат да погледат. Не беше и скъпо, някъде го водят даже и хостел. Можеш да прекараш часове на балкончето, всичко се случва точно под теб, ако има фестивал някакъв, гледаш отгоре като от ложа, вместо да се надигаш на пръсти в тълпата. Една и съща арабска фамилия държи хотела повече от 100 години.

 

Това се сещам на първо четене...
 

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 6
Публикувано:

FlyTraveler, абсолютно си прав за пустинята. :)

Още повече, че пустините са ми слабост и съм пътувал само заради тях до далечни страни.

Първоначално и аз мислех да пренущаваме там, но се отказах поради две причини.

Първата и основната е липсата на време.

Влизаме в Йордания на 30 декември -сряда късно следобед, не по-рано от 17,30-18часа. Докато отидем до Акаба, да вземем колата под наем и да тръгнем ще е вече 19 часа поне, затова трябва да преспим там, не че ще имаме време да гледаме или да се къпим в морето, а и температурите на водата са си ниски.

Трябваше да избирам между новогодишна нощ в пустинята / просто суперррр!!!!- сигурно друг път няма да имам такава възможност/ и новогодишен нощен тур в Петра. Още по-уникално. Избрах второто :) .

Няма как и на 1 ви да пренощуваме в пустинята вместо в Петра, защото предишния ден на 31 ще сме пътували , вечерта нощен тур в Петра и нова година, тоест лягане рано сутринта. на 1 ви целия ден обикаляне на Петра- поне 10-15 км. цял ден на крак и ще сме много изморени, за да пътуваме вечерта по тъмно до пустинята. Няма как да останем и на втори там, защото това означава, че въобще няма да видим Тел Авив, където реално имаме само един ден- трети януари, а ако преспим в пустинята, ще успеем да отидем в Тел Авив късно вечерта на трети и на 4ти в 5часа сутринта трябва да сме на летището.

Втората причина са температурите. Вечер те падат до 0 градуса и в тази палатка меко казано ще ни е доста студенко. В по-топлите месеци е приятно, но сега като четох отзивите в Трипадвайзър и направо ме отказаха....

Сънчо, да в Тел Авив ще сме само един ден и две вечери. И то един цял ден ако не отидем до Хайфа. Защото един от вариантите на програмата ми е да пътуваме от Тел Авив до Хайфа за един предиобед.

Служител, супер, че съм улучил твоите хотели. Този в Акаба го избрах на принципа на ниската цена, защото само ще преспим в него и сутринта тръгваме за пустинята и Петра.

  • Харесвам 1
Публикувано:

Щом имета вариант за Хайфа, аз отрязах Тел Авив нвремето заради Хайфа и не съжалявам. Пак така бих постъпила. Аз също избрах хотелите на принципа на ниската цена, но и двата си бяха хубави, нови и чисти, дано все още са.

  • Харесвам 1
Публикувано:

Служител, а случайно да си наясно как стои въпроса с израелските сим карти.

Дали е удачно да взема такава за телефон и интернет, че роуминга там е доста скъп за разлика от Европа.

Предполагам, че не само Служител може да отговори на този въпрос, затова очаквам и други мнения. :)

Според руските форуми най-добре е да се вземе такава карта

 

post-662-0-60420500-1450256725.png

 

 

Публикувано: (редактирано)

Много апартхотели го предлагат като безплатна екстра това със СИМ-картите.

Пробвай се с твоите.

Ако можеш да отрежеш целия Тел Авив за сметка на Хайфа, най-добре ще е.

Неведнъж съм казвал, че за мен Тел Авив е нищо.

А това за пустинята и нощувките - много хора са се и оплаквали от мизерия по палатките, а ако и времето не е с вас, още по-зле. Варианта с НГ в Петра ще е супер!

Редактирано от Sun4o
  • Харесвам 1
Публикувано: (редактирано)

Не знам за картите, аз никъде не съм ползвала местни сим карти, справям се с wi-fi и телефон от хотелите. За пустинята аз лично се отказах заради разказа на мой приятел, който каза, че такъв студ не е брал от казармата, той ходи март, а аз не понасям да ми е студено.

Редактирано от slujitel
  • Харесвам 1
Публикувано:

Много апартхотели го предлагат като безплатна екстра това със СИМ-картите.

Пробвай се с твоите.

Ако можеш да отрежеш целия Тел Авив за сметка на Хайфа, най-добре ще е.

Неведнъж съм казвал, че за мен Тел Авив е нищо.

А това за пустинята и нощувките - много хора са се и оплаквали от мизерия по палатките, а ако и времето не е с вас, още по-зле. Варианта с НГ в Петра ще е супер!

За съжаление ние няма да сме в апарт хотели, а в частни апартаменти от Airbnb, така че този вариант, който ти предлагаш отпада. Предполагам, че ще си вземем от тези карти Bigtalk на Orange, които са най-разпространени, а и не са скъпи.

За Хайфа си прав, така и ще направим. Целият последен ден ще сме там, а за Тел Авив ще останат две вечери. Ще са достатъчни за крайбрежната и Ротшилд...

  • Харесвам 1
Публикувано: (редактирано)

Да кажа и моето мнение за преспиване в пустинята. Ами не ми харесаха условията в лагера. Пустинята е страхотна докато влязохме в лагера. И не, че е лош самият той. Просто цяла нощ не спах за да се ослушвам и оглеждам. Спах сама в палатка, която практически не се заключва, а аз не съм много на "ти" с дивата природа. Спането на палатка в пустинята не е за всеки. Дори и ярки звезди не видях, защото лагерът е осветен, а да изляза извън него дори и не си го помислих. И последното, от всичките места в Йордания, храната там най-малко ми допадна. Въпреки, че поднесоха месо направено в пещ заровена в пясъка, не ми хареса. И един съвет от мен. Запасете се с вода в колата. В Йордания е може би най-скъпата вода, която съм пила. В палатковия лагер беше около 10 лв. голямата бутилка. Иначе Роже, Петра е уникална. И пустинята е невероятна. Въобще Йордания ме очарова. Ето и две снимки за "йорданско" настроение.

post-2803-0-23584900-1450335926_thumb.jpg

post-2803-0-87111600-1450336004_thumb.jpg

Редактирано от Diana Doncheva
  • Харесвам 6
Публикувано: (редактирано)

За спането в бедуински лагер в Уади Рум е нормално да има различни мнения, но имайте предвид, че има и различни лагери. За @Roje е ясно, че не му е удобна програмата, но темата я четат много хора, та пиша за тях, да не вземат да се объркат нещо :)

Лагерите в Уади Рум не са съвсем еднакви. Добре е да се избере лагер, където палатките са направени по традиционен за бедуините начин - от козя вълна, която при студено време се свива и изолира много по-добре от просто брезент. Много трудно мога да се сетя за по-безопасно място по света за излизане от палатката, а и от лагера, било то и през нощта. Спал съм една вечер в средата на Ноември и мога да ви уверя, че не изпитах никакъв студ, имаше си нормални легла с топли одеяла. Единственото нещо, за което съжалявах беше, че не останахме още една вечер, почти бях на ръба да изтървем платен хотел за първата вечер в Петра и да съкратя престоя там с един ден.

Не поставям под съмнение вкусовете на пишещите в темата, всеки си харесва различни неща, но аз да си повторя моя глас "за". Това е уникално преживяване, което препоръчвам на посещаващите Йордания. За мизерия изобщо не може да става и дума, но един лагер може да е доста по-добър от друг като разположение и вид на палатките (тези от козя вълна са хубавите).

Освен самото преживяване, залез, звезди, изгрев и пр. едно преспиване дава и повече време за разглеждане на парка, който не е особено малък и не бих препоръчал да се претупа за 3-4 часа.

 

Ето ви една снимка правена близо до лагера рано сутринта. За мен преспиване на такова място е изключителна привилегия, а не просто добро прекарване на времето:

post-794-0-98988100-1450338323_thumb.jpg

 

Повтарям, поста не е адресиран до @Roje, при него програмата е направена, просто го пускам за баланс и за други четящи темата.

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 9
Публикувано:

И за мен беше страхотно преспиването в пустинята. Ние бяхме само под един навес, всички накуп с одеала. Бедуините ни сготвиха, после купон до малките часове. Незабравимо преживяване, със сигурност ще се върна за повече само заради пустинята.

  • Харесвам 2
Публикувано:

За да не ме разберете погрешно ще кажа пак, че обожавам пустинята. Лагерът беше съвсем приличен. Във всяка палатка имаше баня и тоалетна, отделени със винкелна конструкция и стъкло от мястото за спане. Палатка, не е точната дума, а иззидани 3 стени на около 1.80 м. височина, а покривът, врата и горната част на стените до височина поне 2.20 са вълнени черги. Нямам снимка от вътре, но една външна (не много добра) ще ви покажа.

Просто лагерът не е моето място. Не се чувствах сигурна.

post-2803-0-96822600-1450341558_thumb.jpg

Публикувано:

... със сигурност ще се върна за повече само заради пустинята.

 

Нали си T. E. Lawrence, как няма да се върнеш :) В интерес на истината той не е минал точно през Уади Рум на път за Акаба, нищо, че свързват места в парка с него, но ти това го знаеш сигурно. В интерес на истината, и на мен ми се връща и то само заради пустинята и евентуално гмуркане край Акаба, а пък ако се постабилизира обстановката в Синай, и там.

  • Харесвам 4
Публикувано:

Такааа, след като резервирах колите под наем за Израел и Йордания и платих хотелите и апартаментите можех вече да правя и програмата за седемте дни. Доста пъти променях кое кога да видим и въобще дали да го видим докато накрая се избистри следния вариант за пътуването. Тази програма разбира се е само ориентировъчна. Нищо в нея не е задължително и можем да я променяме както искаме в движение в зависимост от времето, с което разполагаме, метереологичните условия, какво ни харесва и т.н.

Разчитам разбира се страшно много и на Ваши корекции по нея. Защото едно е да я правиш без да си ходил по тези места и несъобразявайки разстояния, трафици, опашки по забележителности и граници и т.н. И друго да си бил там и да имаш много по-трезв поглед върху нещата :)

Голяма част от програмата е почерпена от пътеписите и мненията в няколкото теми за Израел тук в Магеланци.

 

28 декември - понеделник

 

Пристигане рано сутринта /живот и здраве/ в Израел. Наемаме кола под наем на Бен Гурион и пътуваме за Йерусалим. Настаняване в апартамента, оставяме колата на платен паркинг и ако няма закъснение на полета, голям трафик и губене по пътя :) към 11-11,30 часа се надявам да сме успели да се качим на автобуса за Витлеем. До към 16 часа сме във Витлеем, след което се връщаме в Йерусалим и влизаме в стария град, където ще останем до към 21 часа, като ще хапнем в някой ресторант.

Примерно за този ресторант Abu Shukri почти всички в трипадвайзър твърдят, че е с най-добрия хумус в Йерусалим. Да видим дали  е вярно или не :) :

 

http://www.tripadvis...m_District.html

 

Намира се почти в центъра на Стария град, близо до Damascus Gate. На Al Wad Rd. до Виа Долороса и пета станция. Лошото е че работи само до 16,30часа, затова ако не можем да го хванем отворен след връщането ни от Витлеем ще обядваме на следващия ден там.

 

Другият ресторант, за който има много добри отзиви е Papa Andreas. Разположен е на площад Муристан в Стария град и разполага с прекрасна панорамна тераса.

 

post-662-0-17529900-1450451636_thumb.jpg

 

Тъй като апартамента ни е в центъра, близо до Стария град може да не се налага да ползваме градски транспорт, но качвам карта на градския транспорт. Червената линия е трамвая с всичките му спирки и връзките му с  автобусите, на някой може да му потрябва.

 

post-662-0-74880300-1450468131_thumb.jpg

 

29 декември вторник

 

Целият ден ще обикаляме Йерусалим. В ранните сутрешни часове започваме със Стария град с надежда да изпреварим организираните туристи. Ще посетим Божи гроб, ще се отбием до Гръцката патриаршия да вземем по един сертификат за хаджии,  след това продължаваме по Виа Долороса / е няма да  е точно поред на 14 те спирки, а може би в обратен ред, ама.... тук чакам Вашите мнения/.

 

post-662-0-13174900-1450467745_thumb.jpg

 

продължаваме с Мюсюлманския квартал, Храмовият хълм и джамията Ал Акса, след това обратно към Стената на плача, кулата на Давид, хълма Сион, може ако остане време да се разходим по стената /платена е разходката- 16 шекела на човек/, или на David str. и Habad str. по железните  стълби да се качим и повървим по покривите.

Ще се разходим и по улица Кардо.

Извън стария град ще отидем до Елеонския хълм и пазара Махане Йехуда.

 

30 декември сряда

 

Рано сутринта пътуваме до Мраморно море. Все още не сме решили къде точно ще спираме. Може да е още на плажа Ейн Геди и след това да продължим до Масада. Може да не спираме никъде до Масада, а след това да се отбием до плажа Ейн Бокек, който е само на 18 км. от Масада. А и нали там е най-ниското място на земята.

След което продължаваме към Ейлат. Оставяме колата на паркинга до граничния пункт и преминаваме в Йордания. Ето на този паркинг, ако някой друг пътува да знае, че може да остави автомобила

 

post-662-0-92653800-1450467380_thumb.jpg

 

 

Добре, че е 30 декември, защото от 1 януари и на този пункт ще се изискват визи за влизане в Йордания.

След границата с такси до Акаба и се настаняваме в хотела. В зависимост от часа и времето може да помислим за плаж, ако ли не ще разглеждаме града. Ето и местоположението на хотела ни

 

post-662-0-66807700-1450467216_thumb.gif

 

 

31 декември четвъртък

 

Рано сутринта вземаме колата под наем и тръгваме за пустинята. Там ще наемем джип за три или четири часова разходка. След това продължаваме за Петра. Настаняваме се в хотела.

Вечерта в 20,15 ч. трябва да бъдем пред входа на Петра за Petra By Night. До 22,30часа ще сме в Петра за нощното шоу, след което се прибираме в хотела да посрещаме новата година.

 

1 януари петък

 

от рано сутринта  до вечерта сме в Петра. Надявам се да успеем да видим по-голяма част от 34 - те забележителности, така както са дадени по картата на Петра

 

post-662-0-37202800-1450466289.jpg

2 януари събота

 

Рано сутринта пътуваме до Акаба. Връщаме колата под наем, хващаме такси до границата и се връщаме в Израел. Взимаме колата си от паркинга на граничния пункт и караме към Тел Авив.

Надявам се до 4-5 часа да сме отишли, за да се настаним в апартамента и да има време за разходка из стария град и да можем да вечеряме в този толкова хвален ресторант  The Old Man and the Sea /Старецът и морето/. Май няма турист, който е бил в Тел Авив и който да не го е посещавал.

 

http://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g297749-d2372933-Reviews-or20-The_Old_Man_and_the_Sea-Jaffa_Tel_Aviv_Tel_Aviv_District.html#REVIEWS

 

3 януари неделя

 

Рано сутринта пътуваме за Хайфа и градините. Връщане в Тел Авив към 15 часа и разглеждане на града.

 

4 януари понеделник

 

В 5 часа тръгване за летището, връщане на колата под наем и полет до София в 9,25 часа.

 

Това е накратко програмата ни за седемте дни в Израел и Йордания.

Сега очаквам Ваши мнения, забележки и корекции по нея. :)

  • Харесвам 3
  • 2 седмици по-късно ...
Публикувано:

E айде стига надувахте истерия. В новините няма нищо все пак , та не се знае точно какво е.

Другото оставете на БТВ и Нова ...

Публикувано: (редактирано)

Роже се върнаха живи и здрави, слава Богу... радвам му се на снимките от кръщението в р.Йордан във фейса.... ама тука ни държи в напрежение :(

Поне на две, на три да сподели какво е станало в Петра.

В трипа с недомлъвки признаха, че е имало мурабе. Ама то си били техни си работи, да не сме се притеснявали ние ( туристите ). Малко патаклама, малко попуцали... Абе нормални техни си работи  :blink: . Ако го приемат за нормално взех да се притеснявам лекинко...

Освен ако това не е била празничната им заря с програма ?! .... :blink:

Редактирано от baiKolio
  • Харесвам 1
Публикувано:

Аз открих само статии в йордански онлайн медии, че в края на декември е имало протести на работещите в Петра (продавачите на туристически артикули) заради високите такси, които плащат - иска ли са да им върнат парите обранто. На 31-ви протестът е ескалирал - имало е запалени предмети и сблъсъци между протестиращи и полиция.

  • Харесвам 2
Публикувано:

Върнахме се живи и здрави :)

Извинявам се, че все още не мога да насмогна и да почна да разказвам, ама да отхвърля малко работа, че в началото на годината се е натрупала. Надявам се до края на седмицата да почна да разказвам и пускам снимки. Сега само с няколко думички да обясня за Петра.

Пристигнахме вечерта на 31 декември около 16,45 в Петра. Минахме през центъра, където джипиеса няколко пъти се опита да ни прекара през едни стръмни улички без изход и се насочихме към хотела ни. Хотелът ни бе ето този  Намира се много близо до входа на Петра.

До входа и хотела може да се стигне само по един път.

И за наша неприятна изненада видяхме, че просто няма как да минем. 

Около 200 мъже / всичките с червени кърпи на главите и закрити лица/ бяха преградили пътя за Петра с обърната водоноска и коли, спрени напреко на пътя.

Ние бяхме на високото и се виждаше как долу в ниското, където е входа на Петра и хотела ни е пълно с автомобили и полицейски коли.

Не можеше да се мине нито от едната нито от другата страна.

Когато ние пристигнахме там, спряхме почти до събраното множество, някъде на около десетина метра от тях. Не виждахме никаква опасност и не можехме да разберем какво се случва.

За  десетината минутки, през които бяхме спрели поне петнайсетина коли направиха обратен завой до нас, като виждаха, че няма как да минат и се връщаха обратно.

Изведнъж напрежението ескалира и тълпата започна да вика и да блъска една кола.

Хич не се и чудихме, а направихме обратен завой и бързо, бързо изчезнахме към центъра.

А към това място прииждаха все повече и повече хора.

Паркирахме в центъра, точно където е кръговото / за тези които са ходили и познават района/ и решихме да отидем до един от хотелите там, за да се опитаме да разберем какво става.

От хотела бяха изключително любезни, но уклончиво обясниха, че има през целия ден някакво спречкване на местните с властите. Успокоиха ни, че не е свързано с туристите, че скоро всичко ще е ОК и ще можем да минем, но за съжаление тази вечер Petra By Night  няма да има, за утрешния ден се надявали да може да се влиза в Петра.

Опитахме се от там да звъннем до нашия хотел, но никой не отговори на  телефона. 

Тъй като бяха минали вече около 30 минути решихме отново да се опитаме да стигнем до хотела ни. Разстоянието от кръговото до блокираното място бе около километър.

Приближавайки видяхме, че ситуацията е добила доста по агресивен оттенък.

Тълпата се бе пръснала по протежението на шосето и вече се къртеха отстрани на пътя огромни каменни блокове и се трошаха по шосето. Цялото платно бе осеяно вече с натрошени с различна големина камъни. Най- големите късове си бяха с големината на нашите бордюри.

Паркирах отстрани, но престоя ни бе не повече от 20-30 секунди.

Около нас започнаха да летят камъни. До колата се приближи млад мъж / около трийсетина годишен/ и явно разбирайки по рентакара, че сме чужденци ни попита къде отиваме. След като разбра, че искаме да отидем до хотела ни, ни посъветва да се отдалечим и да изчакаме малко докато премине напрежението.

Направихме пак обратен завой и спряхме някъде на около петстотин метра от мястото.

Звъннахме отново до хотела ни и този път от там се обадиха.

На въпроса ни как да стигнем до тях казаха, че в момента няма да може да минем, но до час най-много два щяло да се успокои положението и да отиваме тогава. Попитахме ги как ще минем, а те невъзмутимо ни казаха, че ще трябва да отидем пеша, защото с колата няма как да стане.

Направо не повярвахме какво ни съветват.

Да изчакаме час два при положение, че вече бе 18,30 на 31 декември и да минем с чантичките си през развилнялата се тълпа, на която само това и трябваше. Някакви чужденци да и се мотаят из краката.  От страната на Петра стояха вече десетки автомобили и автобуси.

По- късно вечерта разбрахме, че чуждестранна група е изпуснала полета си, десетки туристи не стигнаха до хотелите си. Малко след разговора ни с хотела, до колата ни спря микробус, от който няколко мъже измъкнаха тенекии, пълни с нещо, личеше си че са тежки и тръгнаха към преграденото място.

Изчакахме още малко и пак направихме един кръг през центъра, през кръговото и отново подкарахме към Петра да видим дали ще минем.

Добре, че резервоара ни бе пълен. Имахме достатъчно храна, шампанско, уиски, вино и се шегувахме, че може да се наложи да посрещнем Нова година в колата, ако не стигнем до хотела. Пък и как се търси свободен хотел в осем вечерта на нова година.

След минутка достигнахме в близост до мястото и разбрахме какво е имало в тенекиите.

Вече на няколко места отстрани на пътя горяха огньове. И отвсякъде летяха камъни, хич не се и мотахме повече, а бързо бързо се измъкнахме към центъра.

Лошото бе, че и тълпата хора също се насочваше към центъра.

Спряхме отново на същото място и в този миг до нас отново се появи същия  мъж, който ни бе заприказвал по-рано. Абе как изскачаше от нищото все до нас така и не разбрахме.

 Попита ни какво мислим да правим и ни каза, че имаме две възможности. Първата е да се опита да ни прекара с полиция до хотела ни, а втората да ни закара до нов хотел. Говореше перфектен английски с ярко изразен американски акцент. 

И докато ни обясняваше започнаха гърмежите. Той и не чака повече да се чудим, а каза, че колата му е пред нас и да караме след него. Качи се на един огромен пикап Тойота и ние след него.

Закара ни точно в обратната посока, в този хотел  на около километър и половина от стария.

Ето и разположението на двата хотела в гугъл мапс. А преграденото място бе малко преди  острия завой / под надписа С КОЛА 3 МИНУТИ /

 

post-662-0-30757300-1452102206_thumb.png

 

А стрелбата ставаше все по-силна. Като стигнахме, той взе от нас телефона на стария ни хотел, обади им се /говореше на арабски и не разбрахме какво казва/ на нас ни каза, че  им е наредил да канселират веднага резервацията ни, след което нареди на новия ни хотел да ни настаняват без да плащаме нищо, а да си прехванат плащанията от стария ни хотел и то на неговата цена, защото новия хотел бе по-скъп.

Абе направо бе като в екшън филм,  този човек както се появи така и изчезна. Но никой  и от двата хотела  не се опита и да му противоречи.

Настаниха ни, а в следващия час пристигаха в хотела все нови и нови хора.

Огньове вече горяха в целия град , а стрелбата продължи докъм 22,30часа, като след 21 часа из града се движеха с включени сирени само полицейски коли и с огромни прожектори осветяваха планината, явно преследваха стрелящите. 

Имам записани и няколко видео клипа със стрелбата.

Охраната на хотела не позволяваше на никой да го напуска. Особено смешен бе един японец, който напразно се опитваше да намери начин  да излезе навън нарамил огромен статив и фото апарат, като горкият нервно крачеше из двора и се тюхкаше, че изпуска да заснеме такова събитие. Никой не обясняваше какво точно се случва, а всички се опитваха да успокояват чуждестранните туристи.

На другия ден все едно нищо не се бе случило.

Който пристигна на първи януари в Петра така и не подозираше какво се е случило в новогодишната нощ.

В осем сутринта с шатъл от хотела ни закараха до Петра и като минахме през мястото на погромите, всичко вече бе изчистено, само огромни черни петна по земята от огньовете и откъртените отстрани каменни блокове подсказваха какво се е случило.

Вечерта в хотела ни пристигна и една българска група, ама така и не разбрахме с коя туристическа агенция пътуват....

Тази тема в Трипадвайзър   е единственото нещо, което съм прочел за събитията.

  • Харесвам 21
Публикувано:

Roje,радвам се,че всичко е приключило благополучно за вас.А говорим,че Нова година в чужбина е скучна?!

Чакаме да чуем историята на Macflan,в която пак има замесено колело и не/явила се на среща девойка, и ще определим кой по-по-най.

  • Харесвам 4
Публикувано:

Добре си дошъл Роже. Напрано в събота ела на сбирката на живо пресконференция да дадеш. Тъкмо навреме

  • Харесвам 2

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.