Прескочи до съдържание

Няколко трика как да намерите най-евтините самолетни билети


Препоръчани мнения

http://money.bg/travel/nyakolko-trika-kak-da-namerite-nay-evtinite-samoletni-bileti-prez-2016-g.html?utm_source=news.bg&utm_medium=article&utm_campaign=sidebar

 

Не , че ги не знаем нещата де. Все пак може да е относително полезно.

Изписано е много повече при нас , но тук в кратце са някой основни моменти.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

http://money.bg/travel/nyakolko-trika-kak-da-namerite-nay-evtinite-samoletni-bileti-prez-2016-g.html?utm_source=news.bg&utm_medium=article&utm_campaign=sidebar

 

Не , че ги не знаем нещата де. Все пак може да е относително полезно.

Изписано е много повече при нас , но тук в кратце са някой основни моменти.

 

Не само, че не е полезно, а може и да е вредно. Лично мнение. Толкова грубо опростяване на ситуацията може повече да навреди, от колкото да помогне. Разбира се, който няма време и за него търсенето на билет е нещо, за което може да отдели максимум минутка, колкото е четенето на тази статия, може и да намери нещо полезно, ама за такива хора май е по-добре да си намерят някой агент, който да върши работата.

 

Просто много от нещата в списъка може да се разпишат в поне 3-4 параграфа всяко и пак няма да има достатъчно яснота, така че да не навредим повече. 

 

Ще летиш на по празниците и ще чакаш 50 дни преди полета, баш така ще попаднеш на евтиния билет! Или пък ще летиш по средата на февруари в делничен ден и пак така 50 дни...ама айде да не навлизам. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Е те са опростили максимално нещата.

Не е като настолна библия за резервации.

 

Да бе, то ясно, ама... човека чакащ упорито точно 50 дни за да си купи билет за коледа ще бъде силно разочарован. Извинявам се, че пак за тия 50 дни се хващам, че дори не ми се навлиза в описаните шаманства. 

Връзка към коментар
ЛетящияБалканец

Разбира се, че ако се гледа буквално и някой реши да седне в 50-тия ден, по възможност вторник, точно в 18:00 да резервира билет няма да постигне особен успех. 

 

Ето я оригиналната статия в Guardian, линка към която в money.bg е пропуснат от скромност:

http://www.theguardian.com/travel/2016/jan/04/cheap-holiday-guide-2016-insider-travel-tips

 

Въпреки, че основната ѝ цел е продуктово позициониране, според мен е полезна като въведение в материята.

Връзка към коментар

Като стана дума за пътуване около празниците, години наред пътувах към Азия около Коледа.  Идеалният месец за купуването на билетите за самолет беше септември или около 3 месеца преди тръгване. Последните години обаче заради експанзията на близкоизточните авиокомпании имаше добри оферти и около ноември месец.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

От всичко написано, това 
 

резервирането на полети за отиване и връщане с различни превозвачи излиза по-евтино.

е най-близо до истината. И работи добре и при FD сглобките.

 

Иначе най-лесният, и елементарен начин, е просто да се чакат промоциите, които големи и малки авиокомпании напоследък все по-масово и редовно започват да обявяват.

 

Това се доближава
 

новини за пътувания и пускания на авиолинии, тъй като новите самолетни маршрути ще имат намаления.

но то е в тясна смислова връзка с горното, което писах за промоциите. :)

 

 

П.П.

А това, за което е ставало въпрос и в други дискусии тук във форума
 

Находчивите туристи са се научили да трият историята в браузъра си, тъй като цените могат да се покачват на база на това колко пъти посещавате определен сайт, казва Фил Блуумфийлд, представител на Cheapflights.co.uk.

е сериозна и масова заблуда :)
Освен в случаите, когато се симулира плащане, при което сайтът за покупка на билети (по-често когато не и директно през сайта на авиокомпанията), "замразява" съответното количество места, все още без те да са продадени, заради което се преминава в по-горен ценови клас. (Важи предимно при НТА).
Пример: изтичане на сесията точно преди последната стъпка на плащането. Или грешка при въвеждането на 3D Security code, когато се изисква такъв, поради което не може да се осъществи реално плащане.

В тези случаи се изчакват между 18 и 24 часа, и ако през това време не са купени билети за същите дати по същата дестинация от по-евтиния ценови клас, цените се връщат на същите стари нива.

Но само щракането за проверка на цена, БЕЗ преминаването към плащане, няма как да доведе до реално покачване на цените. Самите авиокомпании нямат интерес от въвеждането и използването на такъв "магически" софтуер, който да им спира реалните продажби :)

Казвам го от личен опит, и се подписвам под мнението си, но никого не задължавам да се съобразява с него. Години наред по цели нощи съм цъкал всевъзможни сайтове, и ако е имало нещо, което да ме накара да повярвам в цитираното твърдение, няма начин да е останало незабелязано от мен.

В същото време авиокомпаниите имат интерес потенциалните им клиенти да вярват в тази заблуда, за да "накарат" хората да купуват без да проследяват тенденцията в ценообразуването, спрямо времето преди датата, която ги интересува. Спирам, да не се отклонявам много от темата :D

Редактирано от wilks
  • Харесвам 9
Връзка към коментар

Често ще получите по-изгодна цена, ако резервирате възможно по-рано през деня, обяснява Матю Кръмак, заместник-главен изпълнителен директор на Lastminute.com.

 

Може и да има нещо вярно в статията.Сутринта имаше двупосочни до Милано за 60 лева след 2 месеца.Не ги купих,а отложих за вечерта.И когато реших да ги купя вече бяха 70 и ги купих ,защото ми трябваха.

Редактирано от dimitrov6
Връзка към коментар

Може и да има нещо вярно в статията.Сутринта имаше двупосочни до Милано за 60 лева след 2 месеца.Не ги купих,а отложих за вечерта.И когато реших да ги купя вече бяха 70 .

 

Това потвърждава правилото. Междувременно някой те е изпреварил и е купил билетите от 60 лева. За теб са останали тези от 70 лева. Като свършат и те, следващите ще купуват при цена 80 лева и т.н...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Това потвърждава правилото. Междувременно някой те е изпреварил и е купил билетите от 60 лева. За теб са останали тези от 70 лева. Като свършат и те, следващите ще купуват при цена 80 лева и т.н...

 

Или пък утре ще са пак 60, ако зарад теб някой "външен" сайт ги е блокирал да се подсигури, че може да ти ги продаде.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Често ще получите по-изгодна цена, ако резервирате възможно по-рано през деня, обяснява Матю Кръмак, заместник-главен изпълнителен директор на Lastminute.com.

 

Може и да има нещо вярно в статията.Сутринта имаше двупосочни до Милано за 60 лева след 2 месеца.Не ги купих,а отложих за вечерта.И когато реших да ги купя вече бяха 70 .

 

Не се панирай. Просто изчакай до следващата утрин и сигурно пак ще са на 60... :lol:

 

 

 

(...) само щракането за проверка на цена, БЕЗ преминаването към плащане, няма как да доведе до реално покачване на цените. Самите авиокомпании нямат интерес от въвеждането и използването на такъв "магически" софтуер, който да им спира реалните продажби :)

Казвам го от личен опит, и се подписвам под мнението си, но никого не задължавам да се съобразява с него. Години наред по цели нощи съм цъкал всевъзможни сайтове, и ако е имало нещо, което да ме накара да повярвам в цитираното твърдение, няма начин да е останало незабелязано от мен.

В същото време авиокомпаниите имат интерес потенциалните им клиенти да вярват в тази заблуда, за да "накарат" хората да купуват без да проследяват тенденцията в ценообразуването, спрямо времето преди датата, която ги интересува. Спирам, да не се отклонявам много от темата :D

 

Как пък им спира реалните продажби? Точно обратното, стимулира им реалните продажби чрез ефективно подканяне: "ето, цената се вдигна, бързо резервирай, докато не се е вдигнала още"... Не веднъж и дваж съм се минавал от бързане и страх да не се вдигне цената. А имам и няколко доста съмнителни случая, в които в умрял час на умряла дестинация не ме пуска на финалното плащане, защото "тази цена вече не е валидна". Айде бе, чичо Ханс станал в 2:30 през нощта и се сетил да резервира Виена-Залцбург за след точно 39 дни и това е бил последният билет от тази "стъпка". И това след като няколко поредни дни съм наблюдавал тази цена и в един момент тръгвам да резервирам и "греда". Що за каръщина :)))  

 

Сто процента съм сигурен, че има заложена променлива в алгоритъма на ценообразуване. По-интересното е как работи - дали локално, или глобално. И дали "триенето на бисквитките" помага въобще...

 

Гледам, че и в Буукинга са вкарали някакъв подвеждащ продажбо-стимулиращ инструмент: "Х потребители разглеждат този хотел в момента", "последна резервация в този хотел отпреди Y минути". И пръстчетата се разтреперват: "ауууу, я дай да резервирам по-бързо, че да не ми отмъкнат стаята и да остана да спя под мостовете"... Това е егати мощното оръжие за стимулиране на реалните продажби - как пък няма да са се сетили да го използват в алгоритмите ;) 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Това в букинг и аз го гледам , но никъде нр казват, че резервацията за този хотел направена преди Y минути е точно за тази дата. Много тънък момент ама действа на психиката ;)

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Това в букинг и аз го гледам , но никъде нр казват, че резервацията за този хотел направена преди Y минути е точно за тази дата. Много тънък момент ама действа на психиката ;)

 

И после, като се заяде някой, ще излезе, че е бъг и вместо цялата дата са сравнявали само часа :) . Ей така, съвсем случайно. Но казано под секрет - първия път като го видях това се страснах малко.

Връзка към коментар

Не се панирай. Просто изчакай до следващата утрин и сигурно пак ще са на 60... :lol:

 

 

 

 

Как пък им спира реалните продажби? Точно обратното, стимулира им реалните продажби чрез ефективно подканяне: "ето, цената се вдигна, бързо резервирай, докато не се е вдигнала още"... Не веднъж и дваж съм се минавал от бързане и страх да не се вдигне цената. А имам и няколко доста съмнителни случая, в които в умрял час на умряла дестинация не ме пуска на финалното плащане, защото "тази цена вече не е валидна". Айде бе, чичо Ханс станал в 2:30 през нощта и се сетил да резервира Виена-Залцбург за след точно 39 дни и това е бил последният билет от тази "стъпка". И това след като няколко поредни дни съм наблюдавал тази цена и в един момент тръгвам да резервирам и "греда". Що за каръщина :)))  

 

Сто процента съм сигурен, че има заложена променлива в алгоритъма на ценообразуване. По-интересното е как работи - дали локално, или глобално. И дали "триенето на бисквитките" помага въобще...

 

Гледам, че и в Буукинга са вкарали някакъв подвеждащ продажбо-стимулиращ инструмент: "Х потребители разглеждат този хотел в момента", "последна резервация в този хотел отпреди Y минути". И пръстчетата се разтреперват: "ауууу, я дай да резервирам по-бързо, че да не ми отмъкнат стаята и да остана да спя под мостовете"... Това е егати мощното оръжие за стимулиране на реалните продажби - как пък няма да са се сетили да го използват в алгоритмите ;)

 

Аз до сега никога не съм купувал билет, ако цената ми се вдигне. По-скоро удрям една яка спирачка и почвам отначало цялото планиране, ако се случи. Пък и е супер странен метод за стимулиране, разбирам да ти покажат нещо от рода на "ако резервираш до три минути цената ще ти е 2% по-ниска", те директно те удрят с по-високата цена да се чудиш. Няма логика. Все едно ВС Телешоп да ти показват 10 минути една цена, да се навиеш да им купиш продукта, аха да грабнеш телефона и накрая да напишат, че цената вече е по-висока. Кой ще си купи при това положние? :)

 

Та, за това това би им ударило по продажбите, всъщност ако има човек, който му се е вдигнала цената на последния екран и вместо да удари спирачка на процеса е побързал да резервира за да не му се вдигне цената още повече, нека се похвали тук. Дори да има такива хора, със сигурност доста по-голям процент всъщност се спират при положение, че вече едва ли не държат картата в ръцете си. Мислиш ли, че авиокомпаниите/сайтовете имат интерес пътник с кредитна карта в ръцете изведнъж да почне да се колебае?

 

Подканянията на букинг са леко по-различни, те наистина се опитват да те накарат да резервираш сега, че видиш ли офертата изтича (доста досадно и по мое мнение). Но не ти променят цената. Има разлика между "резервирай сега, че ще изпуснеш яката цена" и "сори брат, цената вече е по-висока". Първото може и да ме накара да купя, второто хич не ми звучи стимулиращо. 

 

Това с бисквитките го разисквахме в друга тема преди време, по-техническо и в детайли. Накратко, ако решат да правят нещо такова има доста по-грамотни и стабилни методи от бисквитките, методи към които няма противодействие и се случват на самия сървър, въобще не е необходимо да ти записват нещо в бисквитките на компютъра, при положение, че се трият елементарно, а някои браузери го правят и по подразбиране.  Твърдението за бисквитките е основна мярка за нивото на митология при купуване на самолетни билети и аз така проверявам дали някоя от хилядите статии, които ти дават съвети за билети си заслужава четенето. Ако започне с бисквитките - бягай надалеч. И до ден днешен чакам някой да ми демонстрира как цената пада при изтрити бисквитки. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Ако реалната цена на дадена отсечка ти е 120 евро, промоционалният билет за избраната дата ти е 32 евро и докато се кумиш, стане 36 евро, като за съседните дати вече е 57 евро, то ти кажи дали ще си направиш пас, ако отсечката действително те интересува? :)  

 

Мислиш ли, че авиокомпаниите/сайтовете имат интерес пътник с кредитна карта в ръцете изведнъж да почне да се колебае?

 

Ами щом няколко дни наблюдаваш една оферта с около 25 рефреша на страницата, а не си я купил одмах, то явно вече се колебаеш. С лекото (!) повдигане те подканят да спреш да се колебаеш и да резервираш веднага, ако не искаш да изпуснеш съвсем офертата. 

Връзка към коментар

Ако реалната цена на дадена отсечка ти е 120 евро, промоционалният билет за избраната дата ти е 32 евро и докато се кумиш, стане 36 евро, като за съседните дати вече е 57 евро, то ти кажи дали ще си направиш пас, ако отсечката действително те интересува? :)

 

 

Ами щом няколко дни наблюдаваш една оферта с около 25 рефреша на страницата, а не си я купил одмах, то явно вече се колебаеш. С лекото (!) повдигане те подканят да спреш да се колебаеш и да резервираш веднага, ако не искаш да изпуснеш съвсем офертата. 

 

Ако нормалната цена е 120, то няма никакъв проблем да ти продадат билета директно за 36, без да те карат да се чудиш като ти подскочи цената от 32 накрая. Просто при мен покачване на цената би вкарало единствено колебания, а не желание да приключа покупката по-бързо, независимо какви са "нормалните" цени в същия период за същата дестинация. 

Връзка към коментар

И до ден днешен чакам някой да ми демонстрира как цената пада при изтрити бисквитки. 

 

Ето това е най-вярното опровержение :)

 

Meidj, приятелю, следващия път като се видим, пред теб ще нацъкам 25-30 пъти една и съща дестинация, за една и съща дата. Ако цената случайно вземе, та се вдигне, в което аз лично се съмнявам, ще те оставя да направиш фееричната магия с триене на кукитата, и със затаен дъх ще изчакам да видя как цената послушно пада на предното ниво :)

 

Който е прав, плаща сметката накрая. Deal?  :lol:

 

А точно това, за което ти говориш, съм го написал, и опитал да обясня накрая в горното си мнение

 

В същото време авиокомпаниите имат интерес потенциалните им клиенти да вярват в тази заблуда, за да "накарат" хората да купуват без да проследяват тенденцията в ценообразуването, спрямо времето преди датата, която ги интересува. Спирам, да не се отклонявам много от темата :D

 

Не допусках точно ти да си сред заблудените. Нали уж си от ценителите?! ;)

 

btw тези дни сцепвам от щракане всевъзможни сайтове за една конкретна дестинация, за едни и същи дати. И познай. Вместо "хитрите бисквитки" да ми качват цената, о изненада! Тя се понижава  :mosking:

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Едва ли ще бъде толкова полезно за мнозинството от нас, които пътуваме от България, но все-пак вероятно се базира на сериозна статистика от достоверен източник.....

 

https://www.kayak.co.uk/news/best-time-book-airfares-ultimate-savings/?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=best_time_to_uk&utm_content=page1&utm_medium=email&utm_campaign=best_time_to_uk&utm_content=page1&utm_medium=email&utm_campaign=best_time_to_uk&utm_content=page1

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Едва ли ще бъде толкова полезно за мнозинството от нас, които пътуваме от България, но все-пак вероятно се базира на сериозна статистика от достоверен източник.....

 

https://www.kayak.co.uk/news/best-time-book-airfares-ultimate-savings/?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=best_time_to_uk&utm_content=page1&utm_medium=email&utm_campaign=best_time_to_uk&utm_content=page1&utm_medium=email&utm_campaign=best_time_to_uk&utm_content=page1

 

Статистиката е сериозна, но непълна. ОК, в 11 сутрин са били най-евтините билети от цялата им статистика, но не казват колко е разликата спрямо 12 например. Дали не е в рамките на статистическата грешка? От 24 часа може всеки час да е горе-долу 4%, в 11 да излиза 5% и бум това е най-подходящия час за купуване на билети!

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.