Прескочи до съдържание

Актуални новини от света на пътешествията


Препоръчани мнения

преди 20 минути , Topfly каза:

и свободният пазар много

 

преди 20 минути , Topfly каза:

и за съжаление София е сред изключенията

Свободен пазар и Русия са две различни неща. В Русия винаги (ще)има някакви изключения и ограничения от  общите правила.

Връзка към коментар

Докато Грузия и Армения се отварят за  полети, извършвани от нискобюджетни авиокомпании, третата кавказка страна-  Азербайджан  тръгва далеч по-мащабно: https://www.aviapages.ru/news/206616-azerbaydzhan-s-yanvarya-otkryvaet-nebo-dlya-poletov-lyubyh-aviakompaniy-v-40-stran-mira?

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Планирате пътуване до Амстердам? Вече ще ви струва повече

От 1 януари туристическият данък за всеки посетител се увеличава, независимо дали отсяда в хотел, къща за гости или под наем чрез Airbnb

https://www.investor.bg/na-pyt/349/a/planirate-pytuvane-do-amsterdam-veche-shte-vi-struva-poveche-296055/

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Всеки който планира полети минаващи над Иран и Ирак нека има предвид, че поради военната обстановка може да има рестрикции.

 

FAA Restricts Flights Over Iran and Iraq After Missile Attack

https://time.com/5761084/faa-restricts-flights-iran-missiles/

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Тази статия дава добър преглед кои авиокомпании са засегнати от кризата в Ирак и Иран и какво може да се очаква:

 

Очаква се промените в маршрутите да създадат неудобство на близо 15 000 пътници дневно, да увеличат продължителността на полетите средно с 30 до 90 минути и да нанесат сериозни щети на авиационния сектор, твърдят анализатори.

 

След катастрофа и ракетни удари - кой спря да лети над Иран и Ирак

https://www.dnevnik.bg/sviat/2020/01/08/4013887_sled_katastrofa_i_raketnit_udari_-_koi_spria_da_leti/?ref=home_mainStory

 

Qatar airways обаче нямат друг избор освен да летят над Иран и Ирак, защото поради все още продължаващата блокада срещу Катар имат забрана да летят над Саудистка Арабия...

Връзка към коментар
преди 4 минути , randi каза:

А Emirates като имат избор продължават да си летят над Ирак.

Тъкмо сега разглеждах, че ми беше интересно. Много и най различни компании летят и над Иран и над Ирак.

Връзка към коментар
1 hour ago, randi said:

А Emirates като имат избор продължават да си летят над Ирак.

Не само Emirates. Днес погледнах сайта на летището в Техеран и имаше полети на Turkish, Pegasus, Aeroflot, Emirates и Qatar от по познатите авиокомпании. Полетите на Луфтханза и Аустриан бяха анулирани.

Връзка към коментар

EASA препоръчва на европейските авиокомпании да не ползват въздушното пространство на Иран за неопределено време до отмяна на препоръката. цък

 

Интересно е как ще реагират на тази препоръка авиокомпаниите извън Европа, но които летят до Европа...Явно за по дълго трябва да се нагласим за закъснения и по дълги маршрути...

 

 

Връзка към коментар

Стара е новината, но попаднах на нея, докато си цъкам по разни австралийски теми: https://www.travelweekly.com.au/article/australia-officially-recognises-orphanage-tourism-as-modern-slavery/

 

Накратко, в Австралия официално е обявно, че т.нар. "сирашки туризъм" подпомага модерното робство. Преводът ми е некадърен, но става въпрос за това, че много хора ходят в чужбина и биват примамени да посещават и съответно даряват пари за домове за сираци, а въпросните домове са чисто и просто касичка за собствениците. Това е изключително разпространено в ЮИ Азия, по-конкретно Камбоджа, където от 2005-а броят на домовете за сираци е нарастнал с 60% (повечето удобно ситуирани около туристическите Пном Пен и Сием Реп), при все че икономическите показатели на държавата се подобряват. Някои от тях са си директно частна собственост. Друго проучване е показало, че 80% от децата в тези домове всъщност имат поне един жив родител (в интерес на истината, доста от тях може да са изоставени или родителите да ги малтретират и т.н.). Подобно е и положението с просяците, поне на повечето места по света. 

 

Състраданието, за съжаление е правопропорционално на наивността, което се експлоатира от всякакви екземпляри лишени от съвест. Мисля, че и тук имахме тема преди време колко е трудно да се намери адекватна доброволческа програма. 

 

Още една статия по темата: https://www.theguardian.com/world/2017/aug/19/the-race-to-rescue-cambodian-children-from-orphanages-exploiting-them-for-profit

 

 

Редактирано от Георги
  • Харесвам 4
Връзка към коментар
15 minutes ago, Георги said:

Подобно е и положението с просяците, поне на повечето места по света.

Имаме си магеланска тема, където нагледно може да се види къде отиват парите от просия в Западна Европа

 

 

  • Замислям се 1
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Trump says he plans to add countries to his existing travel ban.

US media reported that Belarus, Eritrea, Kyrgyzstan, Myanmar, Nigeria, Sudan and Tanzania are the new additions to the ban. 

 

https://www.secretflying.com/posts/trump-administration-plans-to-add-7-more-countries-to-travel-ban-including-nigeria/

 

 

Ще са ми интересни мотивите с които бъде наложена забрана за Беларус,  а защо не и Мианмар. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 2 минути , stanimir каза:

Trump says he plans to add countries to his existing travel ban.

US media reported that Belarus, Eritrea, Kyrgyzstan, Myanmar, Nigeria, Sudan and Tanzania are the new additions to the ban. 

 

https://www.secretflying.com/posts/trump-administration-plans-to-add-7-more-countries-to-travel-ban-including-nigeria/

 

 

Ще са ми интересни мотивите с които бъде наложена забрана за Беларус,  а защо не и Мианмар. 

Прекалено много красиви беларускини влизат в Щатите и не остават мъже за грозните американки

  • Смея се 3
Връзка към коментар
Преди 1 час, stanimir каза:

Ще са ми интересни мотивите с които бъде наложена забрана за Беларус,  а защо не и Мианмар. 

А за Киргизстан? До вчера им бяха стъпката към Афганистан с летището в Бишкек,а днес вече забрана! 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

ЕС обмисля промяна в правилата за компенсация при закъснял или отменен полет

https://www.dnevnik.bg/evropa/2020/02/05/4025421_es_obmislia_promiana_v_pravilata_za_kompensaciia_pri/

 

Предложенията са авиокомпаниите да плащат обещетения при 5, 9 или 12 часа закъснения при полети до 1500 км, между 1500 и 3500 километра и над 3500 километра..

 

 

  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 1 час, Topfly каза:

ЕС обмисля промяна в правилата за компенсация при закъснял или отменен полет

https://www.dnevnik.bg/evropa/2020/02/05/4025421_es_obmislia_promiana_v_pravilata_za_kompensaciia_pri/

 

Предложенията са авиокомпаниите да плащат обещетения при 5, 9 или 12 часа закъснения при полети до 1500 км, между 1500 и 3500 километра и над 3500 километра..

 

 

Броят закъснели/отменени полети се бил увеличил с еди-колко-си процента от 2011 г досега... А с колко се е увеличил броят на полетите за този период? Авиокомпаниите би трябвало да си предвидят, че след като предлагат повече полети ще има съответно и по-голям брой закъснения, така че не могат просто да заявят, че не е съвсем по тяхна вина. Има резон за различен брой часове за закъснение в зависимост от разстоянието на полета, но не и за увеличаване на часовете закъснение при които се дължи компенсация за най-кратките полети. Всъщност даже за мене размерът на компенсацията би трябвало да зависи единствено от това колко е закъснението, а не да се определя от километрите на полета. От гледна точка на пътника важно е единствено закъснението като време.

Това си е мое неангажиращо мнение, разбира се.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
28 minutes ago, master_of_germs said:

Броят закъснели/отменени полети се бил увеличил с еди-колко-си процента от 2011 г досега... А с колко се е увеличил броят на полетите за този период? Авиокомпаниите би трябвало да си предвидят, че след като предлагат повече полети ще има съответно и по-голям брой закъснения, така че не могат просто да заявят, че не е съвсем по тяхна вина.

Идеята на тази аргументация е, че закъсненията се дължат основно от прекаленото натоварване на въздушното управление в Европа. Това че не стават реформи в този сектор обаче не е вина на авиокомпаниите. От една страна профсъюзите не позволяват осъществеване на реформите, а от друга страна много национални правителства не искат да изпуснат контрола над въздушния трафик..

 

49 minutes ago, master_of_germs said:

 Всъщност даже за мене размерът на компенсацията би трябвало да зависи единствено от това колко е закъснението, а не да се определя от километрите на полета. От гледна точка на пътника важно е единствено закъснението като време.

Това е някакъв опит да се сложи зависимост между цената на билета и компенсацията. Не е все едно билет за 500-600 евро ли си купил и искаш няколко стотин евро компенсация или пътуваш с билет за 10 евро и пак искаш същата компенсация...По коректно би било да има някаква компенсация която е процент или няколко пъти от цената билета...

  • Харесвам 2
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
2 minutes ago, neuromancer said:

ако закъснението не е по вина на компанията не се плаща обезщетение 

Закъснениие поради задръстеното въздушно пространство се счита за вина на авиокомпанията, подобно на това ако закъснеш за самолета поради заръстване на пътя за летището, където виновният си ти!

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.