Mary Публикувано: 15 януари, 2016 Публикувано: 15 януари, 2016 Пробвайте следното, което може да реши проблема: 1. Избирате друг полет, по същата или друга дестинация, на Ваше име и в желано от Вас време. 2.Сменяте полета 3. С незначително доплащане в рамките на разликата в цените на полетите получавате билет по дестинация и във време, които Ви устройват. Успех! Незначителното доплащане, може и да е значително. Зависи от новоизбрания полет. + има такса за смяна на полет, започваща от 20лв. до 118лв. - 50% от първоначалната цена е по принцип таксата. 1
Дани Магелани Публикувано: 15 януари, 2016 Публикувано: 15 януари, 2016 При мен това сработи. Модификациите могат да се отхвърлят, когато се види размера на сумата за доплащане, и преди плащането.
Mary Публикувано: 15 януари, 2016 Публикувано: 15 януари, 2016 При мен това сработи. Модификациите могат да се отхвърлят, когато се види размера на сумата за доплащане, и преди плащането. Може ли малко по-конкретно да разкажете? Билетите колко струваха? Таксата колко беше? Новоизбраните билети с каква ценя бяха?
Duke Публикувано: 15 януари, 2016 Публикувано: 15 януари, 2016 Фичо, не си губи времето с глупости. Нали ти казах, че за последното ни пътуване по празниците по логистични причини, едни три еднопосочни билета до Болоня изгоряха? Дори не съм правил опит да възстановя каквато и да е било сума, защото мероприятието е обречено на неуспех... 1
Дани Магелани Публикувано: 15 януари, 2016 Публикувано: 15 януари, 2016 Не си спомням тези подробности, беше преди време, но доплащането наистина беше малко. Може би защото имаше около 5 месеца до полета, който трябваше да сменя. Направете една модификация за проба и ще излезе сумата за доплащане.
Гост Публикувано: 15 януари, 2016 Публикувано: 15 януари, 2016 Може ли малко по-конкретно да разкажете? Билетите колко струваха? Таксата колко беше? Новоизбраните билети с каква ценя бяха? Аз мога да кажа за една смяна с Уиз... Наложи ми се веднъж спешно да сменям полет (заради прекрасната нашенска бюрокрация...) Оставям тази информация не защото Фичо ще хукне да сменя - пък кой знае, но и за останалите. Дано е от полза. първият билет: Резервация на 12 ноември 2014 Лондон - София -Лондон дати 12 дек - 16 декември, цена GBP 194,48 корекция: 46.00 GBP втори билет (резултат): Резервация на 17 ноември 2014 Лондон - София -Лондон дати 11 дек - 15 декември, цена GBP 240,48 (194,48 + 46,00)
bad kid Публикувано: 15 януари, 2016 Публикувано: 15 януари, 2016 добре, де примерно, ако си си купил билет за 19-29 лв, от които 15 лв са административна такса например, каква такса летище можеш да разчиташ да ти върнат?
Topfly Публикувано: 15 януари, 2016 Публикувано: 15 януари, 2016 Фичо, не си губи времето с глупости. Нали ти казах, че за последното ни пътуване по празниците по логистични причини, едни три еднопосочни билета до Болоня изгоряха? Дори не съм правил опит да възстановя каквато и да е било сума, защото мероприятието е обречено на неуспех... Какво те кара да мислиш, че мероприятието е обречено на неуспех? Нали ти дадохме успешни примери с MALEV, Turkish Bulgaria air.
Topfly Публикувано: 15 януари, 2016 Публикувано: 15 януари, 2016 добре, де примерно, ако си си купил билет за 19-29 лв, от които 15 лв са административна такса например, каква такса летище можеш да разчиташ да ти върнат? По принцип при билет от 10 евро вероятно само летищните такси са повече и има някакво субсидиране на пътника от страна на авиокомпанията, но принципът е, че авиокомпанията взима от теб летищната такса и я предава на летището като посредник. Ако ти обаче не ползваш услугата на летището имаш право да си искаш обратно парите. 1
Георги Матеев Публикувано: 15 януари, 2016 Публикувано: 15 януари, 2016 Да сте чували някога някой да си е върнал и 1 стотинка от неизползван билет на лоу-кост авиокомпания (освен при медицински или смъртен случай)? Дори и един единствен човек? Аз не съм. Все за толкова години ако някой беше успял да надхитри системата щеше да се е чуло и да се знае как става номера. На всички ни е пределно ясно, че правилата на лоу-кост авиокомпаниите и особено тези на Wizz са направени така, че никога да не връщат пари. Но току-виж Фичо вземе че ги пребори 2
Topfly Публикувано: 15 януари, 2016 Публикувано: 15 януари, 2016 Да сте чували някога някой да си е върнал и 1 стотинка от неизползван билет на лоу-кост авиокомпания (освен при медицински или смъртен случай)? Дори и един единствен човек? Аз не съм. Все за толкова години ако някой беше успял да надхитри системата щеше да се е чуло и да се знае как става номера. На всички ни е пределно ясно, че правилата на лоу-кост авиокомпаниите и особено тези на Wizz са направени така, че никога да не връщат пари. Но току-виж Фичо вземе че ги пребори Явно и на теб човек може да ти каже нещо ново относно самолетните билети и нискотарифните авиокомпании Air Asia, въпреки че са нискотарифна авикомпания добре са си описали на сайта процедурата за възстановяване на летищни такси Цък
neuromancer Публикувано: 15 януари, 2016 Публикувано: 15 януари, 2016 Това връщане става при не лоукост компаниите. Там в билета има разделение - тарифа, летищни такси, други добавки. При Уиз има тарифа + административна такса. И двете неща се плащат на Уиз. Колко е летищната такса изобщо не е ясно.
vllaaddo Публикувано: 15 януари, 2016 Публикувано: 15 януари, 2016 Да споделя и моя опит - миналия месец имах билети за Бари, но се наложи да пропусна пътуването. Билетите бяха 40 лв. ретърн и въобще не съм се занимавал с Уиз. Преди няколко години обаче, майма ми трябваше да пътува с още 4-5 човека до Дюселдорф, но на 2-ма или 3-ма им се наложи да пропуснат пътуването.Билетите бяха два отделни София - Берлин - София с Bulgaria Air и Берлин - Дюселдорф - Берлин с Air Berlin на най-ниските тарифи.Тогава звънях и на двете компании и й двете казаха, че могат да върнат само таксите, като така и стана, върнаха ги по картата, с която бяха купени билетие. Колко са върнали нямам спомен, но може би около 20-ина процента от цената, колкото са били и таксите към онзи момент. 1
Георги Матеев Публикувано: 15 януари, 2016 Публикувано: 15 януари, 2016 Явно и на теб човек може да ти каже нещо ново относно самолетните билети и нискотарифните авиокомпании Air Asia, въпреки че са нискотарифна авикомпания добре са си описали на сайта процедурата за възстановяване на летищни такси Цък Това съм го чел когато миналата година неуспешно опитах да отменя един билет на Air Asia, които в крайна сметка не ми върнаха нищичко И ще попитам отново: да си чувал някога някой да си е върнал и 1 стотинка от неизползван билет на лоу-кост авиокомпания и то най-вече на Wizz, за които е тази тема? Практиката показва, че това просто не се случва. Не виждам какво има да се дълбае повече какво е на теория 1
Topfly Публикувано: 15 януари, 2016 Публикувано: 15 януари, 2016 Това съм го чел когато миналата година неуспешно опитах да отменя един билет на Air Asia, които в крайна сметка не ми върнаха нищичко И ще попитам отново: да си чувал някога някой да си е върнал и 1 стотинка от неизползван билет на лоу-кост авиокомпания и то най-вече на Wizz, за които е тази тема? Практиката показва, че това просто не се случва. Не виждам какво има да се дълбае повече какво е на теория С какво обяснение не ти върнаха летищните такси? По закон трябва да ти ги върнат. Ако не ти ги върнат е въпрос на достатъчно настояване и евентуално използване на различни институции за да си защитиш правата. Тук може да видиш, че и Ryanair връщат летищни такси Цък Ясно е, че всички авиокомпании искат ако може да приберат и тези пари!
Георги Публикувано: 15 януари, 2016 Публикувано: 15 януари, 2016 С какво обяснение не ти върнаха летищните такси? По закон трябва да ти ги върнат. Ако не ти ги върнат е въпрос на достатъчно настояване и евентуално използване на различни институции за да си защитиш правата. Тук може да видиш, че и Ryanair връщат летищни такси Цък Ясно е, че всички авиокомпании искат ако може да приберат и тези пари! Точно Ryanair са типичен пример за използваните вратички, предимно от лоу кост компаниите. Обърни внимание, че цитират, че трябва да се плати administration fee. Без да я гледам колко е тази такса съм убеден, че надвишава значително евентуалните такси за връщане. Уиз между другото също я имат тази клауза - и в техните общи условия пише, че връщат такси. Само че...трябва да си покриеш seat reservation fee от 80€ или нещо такова. Та закона ги задължава да връщат такси, но не ги задължава да не искат административни и допълнителни такси в добавка.
Фил Публикувано: 15 януари, 2016 Автор Публикувано: 15 януари, 2016 С какво обяснение не ти върнаха летищните такси? По закон трябва да ти ги върнат. А кой закон (или друг нормативен акт) имаш предвид?
Topfly Публикувано: 15 януари, 2016 Публикувано: 15 януари, 2016 Точно Ryanair са типичен пример за използваните вратички, предимно от лоу кост компаниите. Обърни внимание, че цитират, че трябва да се плати administration fee. Без да я гледам колко е тази такса съм убеден, че надвишава значително евентуалните такси за връщане. Уиз между другото също я имат тази клауза - и в техните общи условия пише, че връщат такси. Само че...трябва да си покриеш seat reservation fee от 80€ или нещо такова. Та закона ги задължава да връщат такси, но не ги задължава да не искат административни и допълнителни такси в добавка. Опитах се да видя таксите на Ryanair, но нещо не им работи линка Възможно авиокомпаниите да се опитват с всякакви трикове, но нали затова има магеланци и различни комисии за защита на потребителите. Скоро нали точно във форума имаше случай с ПИБ и неоторизирано плащане с карта. Банката отказва да връща парите, но настоятелният магеланец се обръща към КЗП и банката връща парите, а комисията установява, че общите условия на банката са незаконни. Ако не си гониш правата, никой няма да го направи вместо теб.
Topfly Публикувано: 15 януари, 2016 Публикувано: 15 януари, 2016 (редактирано) А кой закон (или друг нормативен акт) имаш предвид? Има някаква регулация как се събират летищните такси, но не мога да ти кажа в кои нормативни актове се описва, но принципът е, че авиокомпанията е просто посредник между теб и летището за да улесни плащането. До скоро на много летища в Азия таксата се плащаше на самото летище в кеш, а самолетните билети не съдържаха летищни такси, които са на пътник. В Банкок например събираха такса от 500 бата. След като премахнаха тази такса, в самолетните билети за международните полети включиха такса от 700 бата. Много пътници се радваха, че са им махнали таксата, но не забелязаха, че всъщност са увеличили таксата Незаконното в случая е, че ти даваш парите на авиокомпания за да ги предаде на летището, но в крайна сметка ако не ползваш услугата на летището, на авиокомпанията не и удържат тази такса и тя незаконно забогатява с твойте пари, ако не ти ги върне. Това е точно случай на неоснователно обогатяване Неоснователно обогатяванеот Уикипедия, свободната енциклопедия Неоснователното обогатяване възниква при правоотношение, свързано с разместване на имуществени блага без правно основание. Случаите са: благото е получено без правно основание; благото е получено е на неосъществено или отпаднало основание; по погрешка изпълнено чуждо задължение; обогатяването е настъпило без основание за сметка на другиго. Фактическият състав на чл. 59 от Закона за задълженията и договорите включва следните елементи: липса на основание - липсва кауза на сделката; обогатяване на едно лице (длъжник) - чрез позитивно обогатяване (нарастване на имуществото) или чрез негативно обогатяване (спестени разходи); обедняване на едно лице (кредитор) причинна връзка между обедняването на едното и обогатяването на другото лице; субсидиарност - чл. чл.59 ЗЗД се прилага само когато обеднелия няма друг иск за защита; Правните последици от неоснователното обогатяване са, че обогатилото се лице дължи на обеднялото връщане на неоснователно придобитото. Вземането е винаги парично и е до размера на по-малкото между размера на това, с което се е обогатило едното лице и размера на това, с което се е обеднило другото. На връщане подлежи както полученото, така и плодовете придобити от него, от деня на поканването. Когато връщането се дължи от недееспособен, отпада искането за връщане на плодове. При изпълнение на чуждо задължение по погрешка, изпълнителят може да иска връщането на даденото от кредитора. Ако последният се е лишил добросъвестно от документа и обезпеченията по задълженията, изпълнилият задълженията встъпва в правата на кредитора по отношение на длъжника. Редактирано 15 януари, 2016 от Topfly 1
Topfly Публикувано: 16 януари, 2016 Публикувано: 16 януари, 2016 Опитах се да се поровя малко в общите правила на Wizz air, но по тях не открих възможност да се връщат летищни такси. Интересно е, че текстовете на различни езици се различават малко и не е ясно кой точно текст е валиден. Вероятно ако някой иска да си върне летищните такси от Wizz air ще трябва да търси сътрудничеството на някоя държавна институция, като КЗП. Аз лично не мисля, че е законно слагането на високи такси при връщане на летищни такси. По тази логика всеки длъжник може да си измисли произволни такси, които са по високи от задължението за да върне задължението, което е правен абсурд.
Георги Публикувано: 16 януари, 2016 Публикувано: 16 януари, 2016 Опитах се да се поровя малко в общите правила на Wizz air, но по тях не открих възможност да се връщат летищни такси. Интересно е, че текстовете на различни езици се различават малко и не е ясно кой точно текст е валиден. Вероятно ако някой иска да си върне летищните такси от Wizz air ще трябва да търси сътрудничеството на някоя държавна институция, като КЗП. Аз лично не мисля, че е законно слагането на високи такси при връщане на летищни такси. По тази логика всеки длъжник може да си измисли произволни такси, които са по високи от задължението за да върне задължението, което е правен абсурд. Аз намерих точка 9.3 в условията им. 9.2. If You are unable to travel for any reason or if You fail to show up at check-in or at the boarding gate in due time for any reason, We will (subject to Article 9.13) refuse Your carriage, cancel Your reservation and, upon Your request to Us, refund the amount of the Total Fare after deducting the amounts of the Fee For Other Services and the Seat Protection Fee. We suggest You purchase cancellation insurance. Може и да си заслужава сигнал до КЗП, ако на някой му се занимава 1
Duke Публикувано: 16 януари, 2016 Публикувано: 16 януари, 2016 Можеш да претендираш връщане на неоснователно придобитото само ако си в състояние да докажеш своята претенция по основание и размер. В конкретния случай някой по-горе правилно посочи, че специално Wizz Air не разбиват цената на билета по пера, а единствено на два компонента - стойност на билета и административна такса за издаване. Не виждам как ще можеш да принудиш търговец да върне част от цената за услуга, която не можеш да определиш по размер... Има една особеност за която се сещам обаче. Ако летищните такси са твърда величина и тя не зависи от волята на авиокомпанията, тогава би могъл да докажеш стойността на неоснователното обогатяване и да осъдиш търговеца. Все пак говорим без да познаваме фактите и затова не бих искал да се ангажирам с категорично мнение по въпроса...
Topfly Публикувано: 16 януари, 2016 Публикувано: 16 януари, 2016 Можеш да претендираш връщане на неоснователно придобитото само ако си в състояние да докажеш своята претенция по основание и размер. В конкретния случай някой по-горе правилно посочи, че специално Wizz Air не разбиват цената на билета по пера, а единствено на два компонента - стойност на билета и административна такса за издаване. Не виждам как ще можеш да принудиш търговец да върне част от цената за услуга, която не можеш да определиш по размер... Има една особеност за която се сещам обаче. Ако летищните такси са твърда величина и тя не зависи от волята на авиокомпанията, тогава би могъл да докажеш стойността на неоснователното обогатяване и да осъдиш търговеца. Все пак говорим без да познаваме фактите и затова не бих искал да се ангажирам с категорично мнение по въпроса... Wizz air вероятно съвсем съзнателно не разбиват цената, но това не означава, че летищните такси, които се начисляват на пътник не са публично известни. Ако пътуваш Wizz air са длъжни да дадат тези пари на летището, ако не пътуваш обаче те си остават при тях, защото летищата се отчитат към авиокомпаниите само с реално преминали пътници и товари. Това че авиокомпанията трябва да вземе летищните такси и да ги даде на летището, не е някакво решение на конкретната авикомпания, а е регулация, която я има на национално и международно ниво и авиокомпаниите са длъжни да се съобразяват с нея. Мислиш, ли че ако авикомпаниите имаха право на избор, Bulgaria air, Air Berlin, Turkish, Ryanair, Air Asia и т.н. нямаше да отказват да връщат летищни такси?
Duke Публикувано: 16 януари, 2016 Публикувано: 16 януари, 2016 Не знам, според мен има някаква разлика в регулацията при традиционна и нискотарифна авиокомпания, но не познавам материята и се въздържам от категорично мнение...
Topfly Публикувано: 16 януари, 2016 Публикувано: 16 януари, 2016 Не знам, според мен има някаква разлика в регулацията при традиционна и нискотарифна авиокомпания, но не познавам материята и се въздържам от категорично мнение... Единствената разлика може да е, че на нискотарифните авиокомпании начисляват по ниски такси, заради по малкото услуги, но принципна разлика няма.
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега