Прескочи до съдържание

магистрала Тракия


Препоръчани мнения

По всичко изглежда, че тази година ще ходим на море по магистрала! Не е истина! Доживяхме!

Радостта е предимно за хората от София и южна България, които отиват на южното ни черноморие, аз съм от тях и ми е много приятно да чета напоследък за напредъка на строителните работи. Има едно много приятно форумче, в което пишат технически грамотни хора в областта на строежите, както ние тук сме в областта на пътешествията :)

Ще пусна линка, пък ако не е подходящо го изтрийте модераторите.

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1185569

Та, не ми беше идеята да рекламирам друг форум, ами да се зарадваме заедно, след 40 години строеж, на първата завършена магистрала в България.

Сега вече може и за уикенд да се ходи до морето, аз и до сега съм го правил, но все пак сега ще е по-лесно и приятно. Е, вярно, че се губи и част от 'романтиката' на пътуването цяла нощ например и чувството, че отиваш някъде далече, далече...

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Всичко хубаво, но доколкото разбрах, след като пуснат последния участък от Тракия, ще затворят части от магистралата около Пазарджик и Ихтиман за ремонт, някъде ще е затворено само едното платно, а другаде даже ще има обходен маршрут заради ремонт на виадуктите. Мен лично не ме интересува толкова, защото ползвам предимно участъка Бургас-Пловдив, но все пак е кофти, 3-те часа София-Бургас пак се превръщат в мираж за неопределено време :angry:

Връзка към коментар

Всичко хубаво, но доколкото разбрах, след като пуснат последния участък от Тракия, ще затворят части от магистралата около Пазарджик и Ихтиман за ремонт, някъде ще е затворено само едното платно, а другаде даже ще има обходен маршрут заради ремонт на виадуктите. Мен лично не ме интересува толкова, защото ползвам предимно участъка Бургас-Пловдив, но все пак е кофти, 3-те часа София-Бургас пак се превръщат в мираж за неопределено време :angry:

Да, ще има затваряне, но вероятно от есента най-рано, а обходите вероятно ще са само за тежкотоварните камиони, а леките коли ще се разминават по моста в по едно платно. Пак е тъпо естествено, но се преживява.

 

'Това с оглед бъдещия ремонт?

Точно така. За да може, тъй като специалистите са изчислили, нали, при пресмятането на конструкциите, че когато се отбие движението в едното платно, визирам примерно магистрала "Тракия" 67 километър, това е може би преди пътен възел Церово, това съоръжение...

Това е след тунела в посока Пловдив.

Да, те и двете съоръжения, едното е на 61-ви километър, другото е на 67-и. Второто, нали, по-близко към Пазарджик съоръжението специалисти са изчислили, че няма да понесе товара съседното. Тъй като всяко платно е на отделен мост реално, всяко платно от магистралата, и ще се ремонтират и двата моста в този участък, 67-и километър. И специалистите са изчислили, че всъщност ако прехвърлят трафика изцяло на 100 процента в едното съоръжение, нали, двупосочно да се разминават, има опасност за съоръжението, докато не се ремонтира, разбира се, върху старото, за да може да се ремонтира примерно дясното платно. И затова тежкият трафик ще бъде отбит по обиколен маршрут в едната посока. За лекото движение такива ограничения няма да има, то ще се движи двупосочно в двете посоки по съседния мост.

Кога започва този ремонт?

Там вече обходният маршрут е изготвен. Във всеки един момент. Те ремонтите са почнали всъщност отдолу. В момента, когато фирмата прецени, че вече им е необходимо да разрушават горното строене, тъй като там ще има изцяло подмяна на градовата конструкция отгоре, нали, съоръжението върху стълбовете, тогава ще го отклонят.'

 

източник: http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=1101450

Връзка към коментар

Крайно време беше!

 

Най-голямата полза е не спестеното време, а спестените рискове. По непостроената отсечка всеки път ми настръхваше косата от ненормалници с ампутирани инстинкти за самосъхранение, които изпреварват на косъм.

 

 

Иначе ремонтите в между Пазарджик и Пловдив са належащи, доста сериозни дупки и бабуни си има...

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Ремонтите мисля, че няма да чакат до есента, защото на студено не се асфалтира. (Ако целта е качество, разбира се, а не догодина да повтарят).

Връзка към коментар

По всичко изглежда, че тази година ще ходим на море по магистрала! Не е истина! Доживяхме!

Радостта е предимно за хората от София и южна България

E, и в северозападна България имат повод да се радват ;):)

photo_verybig_41166.jpg

 

Даже щях да питам форумците  дали има нещо интересно в тая част на Румъния, че да се възползваме от новата придобивка, пък и било безплатно преминаването по моста до края на месеца.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Фичо, това е възможно най-куция вариант за пътуване в посока Централна и Западна Европа. Не стига, че е по-дълъг като разстояние, но плащаш допълнителна такса мост и накрая си възнаграден с безкрайно пътуване по румънски двулентови пътища с непрекъснати села. За мен е пълно безумие този проект и въобще не ми е ясно доколко е рентабилен. Е, ясно, ако си тръгнал от Гърция в посока Полша, Украйна и Русия, може и да има някакъв смисъл, но от гледна точка на средностатистическия магеланец е напълно безсмислен вариант. Ако приемем, че Арат е забележителност, тогава става, но моите далечни спомени от този румънски град не са никак добри...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

А, за Европа ми е ясно, че не е удобен вариант.

Тя идеята за моста тръгна когато сърбите се биха със словенци, с хървати, с босненци и в Косово и ни беше отрязан прекия път към Европа.

Връзка към коментар

И аз да похваля цитирания форум, много е добър и за информиране по строежа на метрото( тук винаги ми изниква една песен от близкото минало:

"Снощи сънувах строежа на метрото,

от Люлин до Младост

копахме със радост!"

) и други ключови ремонти и обекти в София.

 

И за магистралата много се радвам, но май не мога да преценя дали завършването и' или ремонта около Пазарджик ме радва повече. Там положението е тотално зле....

Връзка към коментар

Иначе ремонтите в между Пазарджик и Пловдив са належащи, доста сериозни дупки и бабуни си има...

 

Между Пазарджик и Пловдив асфалтът е перфектен. Проблемният участък е между турския ресторант и Пазарджик. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Между Пазарджик и Пловдив асфалтът е перфектен. Проблемният участък е между турския ресторант и Пазарджик. 

 

Може, не съм сигурен точно за района, но мисля че беше около Пловдив с бабуните и закърпваниците на парче. 

Връзка към коментар

Фичо, това е възможно най-куция вариант за пътуване в посока Централна и Западна Европа...

Ако те кефи румънската природа не е лош вариант ...румънците така и не искаха този мост .

Аз съм да има поне още два , но за съжаление нито една от двете държави към момента няма възможност да изгради съпътстващата инфрастукура .

 

 

Радвам се на автомобилните ентусиасти , но лично за мен опасните участъци преди Ниш и после еднообразните сръбски пейзажи с години бяха най-отегчителната и неприятна част на всяко пътуване към Европа,

Редактирано от stenk
Връзка към коментар

Върти ми се, че СЗ България е най-бедния район на ЕС, а веднага след него е ЮЗ Румъния - т.е. не очаквай да видиш много. :)

240 км е дистнацията Калафат - Тимишоара - т.е. поне засега летището в Тимишоара не изглежда като възможна изходна точка за хората от Видин...

Връзка към коментар

Радвам се на автомобилните ентусиасти , но лично за мен опасните участъци преди Ниш и после еднообразните сръбски пейзажи с години бяха най-отегчителната и неприятна част на всяко пътуване към Европа,

 

Още малко и остават в историята. Всяка година наблюдавам прогреса на строителството на магистралния път от Димитровград към Ниш. Далеч са още, но като нищо да се справят за още няколко години. Така или иначе, въпросните опасни участъци са не по-малко опасни от дискутираните участъци на автомагистрала "Тракия" или който и да е пътен участък в страната...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Радвам се на автомобилните ентусиасти , но лично за мен опасните участъци преди Ниш и после еднообразните сръбски пейзажи с години бяха най-отегчителната и неприятна част на всяко пътуване към Европа,

 

Не съм пътувал в Сърбия с кола, но едва ли е по-опасно отколкото пътя Бургас-Созопол в сезона, или пък класиката София-Перник преди магистрала Люлин да бъде отворена. 

Връзка към коментар

Според мен този вотри мост ще си остане с локално значение. Сега ще пообмени малко пазарауващи и зяпащи туристи и после ще ги налегне една скука работещите там служители. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Участъците преди Ниш да сравняваш с пътя Бургас - Созопол (който е с две платна и четири ленти) е като да сравняваш Трабант с Мерцедес. ;) 

Връзка към коментар

Участъците преди Ниш да сравняваш с пътя Бургас - Созопол (който е с две платна и четири ленти) е като да сравняваш Трабант с Мерцедес. ;) 

 

Имах предвид, че в сезона е опасен път, не друго. Още ми е пред очите как преди години едвам избегнах една верижна катастрофа там. 

Връзка към коментар

Аз пък хич, ама хич не се радвам. Толкова скучно и "сухо" пътуване из дебрите на родината - няма.  :( И то до морето ...  Верно, три часа път са, ама ...  :(

Редактирано от goldeneyeful
Връзка към коментар

Аз пък хич, ама хич не се радвам. Толкова скучно и "сухо" пътуване из дебрите на родината - няма.  :( И то до морето ...  Верно, три часа път са, ама ...  :(

 

Е, ти ако на това казваш скучно пътуване, тогава пътуващите между Белград и Загреб трябва да извършват масови самоубийства някъде около разклона за Сараево... :D

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Хубавото на новата магистрала е възможноста бързо да се стига до определена точка по нея.

Нека отбележа и завишеното ограничение на максималната скорост. С изключение на Германия, в това отношение сме наравно или по-напред от много от европейските съседи. Например в Норвегия, на магистралата си беше 90 км/час лимита (и през лятото).

А иначе алтернативният подбалкански път си съществува и е прекрасен за хората, желаещи гледките.

Едно от добрите неща при строежа на магистрали е, че те прокарват нов маршрут и това не пречи стария или различен да се ползва.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Е, ти ако на това казваш скучно пътуване, тогава пътуващите между Белград и Загреб трябва да извършват масови самоубийства някъде около разклона за Сараево... :D

Виж какво, ако самоубийството е ритуално, то тогава пътуването автоматично минава в раздел "приключение".  :D

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

А иначе алтернативният подбалкански път си съществува и е прекрасен за хората, желаещи гледките.

Едно от добрите неща при строежа на магистрали е, че те прокарват нов маршрут и това не пречи стария или различен да се ползва.

Точно така :)

Аз например много обичам като ходя някъде, да се върна по друг маршрут за разнообразие.

Например:

- преди известно време един уикенд до Старозагорски мин. бани - на отиване по магистралата, на връщане - по подбалканския

- сега последния уикенд до Рилски манастир и Кирилова поляна - на отиване - по магистралата, на връщане - през Самоков и покрай язовира

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.