Oshko Публикувано: 23 февруари, 2016 Сподели Публикувано: 23 февруари, 2016 Малко частен случай. Билетът на жена ми е SOF-ATH-AUH Закъснява SOF-ATH с 1 час и е ясно, че се изпуска връзката. От компанията предлагат премаршрутизиране SOF-ATH-DXB, което ще кацне 1:30 по-късно в Дубай, но става дума за друг град все пак. Евентуален автобус би се движил около 2 часа, идея си няма това как се брои. Освен това на нея Дубай или Абу Даби са еднакво удобни, защото пътува към трети град в Емирствата, така че автобусът става малко излишен, т.е. нея я устройва Дубай като трайна точка. Дължи ли се някакво обезщетение? Връзка към коментар
Duke Публикувано: 23 февруари, 2016 Сподели Публикувано: 23 февруари, 2016 Според мен може да настоява за връзка с достигане на крайната точка съгласно закупения билет. Относно обезщетението, не мисля, че се дължи ако приеме премаршрутирането. На практика с приемането се погасява и правото на обезщетение. Така поне би следвало да бъде ако приемем правната логика за водеща, но нека Георги да се произнесе относно специалните разпоредби... Връзка към коментар
macf1an Публикувано: 23 февруари, 2016 Сподели Публикувано: 23 февруари, 2016 Спорно. Зависи как решат да интерпретират премаршрутизацията. По-скоро клони към не. Връзка към коментар
Vanko Публикувано: 23 февруари, 2016 Сподели Публикувано: 23 февруари, 2016 Надявам се авторът няма да се обиди, понеже имам подобно запитване по моя идентичен казус.Отмениха ми презокеанския полет до Буенос Айрес - общо 13 часа закъснение, като впоследствие всичко се покри от авиокомпанията (връзки с други полети, хотели и т.н.). Имам ли право на допълнително обезщетение от авиокомпанията в такъв случай? Връзка към коментар
Oshko Публикувано: 23 февруари, 2016 Автор Сподели Публикувано: 23 февруари, 2016 Спорно. Зависи как решат да интерпретират премаршрутизацията. По-скоро клони към не. И на мен нещо ми клони към не. Но по принцип ми е странно да предлагат съседен град, ако наисина ти е важен града, както е в 90% от случаите, тази последна част от пътуването с автобус...това изобщо как се смята, може би като част от договора за первоз и всичко е ок, както при затворено летище. Надявам се авторът няма да се обиди, понеже имам подобно запитване по моя идентичен казус. Отмениха ми презокеанския полет до Буенос Айрес - общо 13 часа закъснение, като впоследствие всичко се покри от авиокомпанията (връзки с други полети, хотели и т.н.). Имам ли право на допълнително обезщетение от авиокомпанията в такъв случай? Мисля, че ти дължат, компенсацията е в допълнение към премаршрутизацията. Виж вече за хотела не съм сигурен. По принцип нали приемането на премаршрутизация не означава- отказвам се от компенсация, вие се погрижихте за мен? 1 Връзка към коментар
Георги Публикувано: 23 февруари, 2016 Сподели Публикувано: 23 февруари, 2016 (редактирано) Малко частен случай. Билетът на жена ми е SOF-ATH-AUH Закъснява SOF-ATH с 1 час и е ясно, че се изпуска връзката. От компанията предлагат премаршрутизиране SOF-ATH-DXB, което ще кацне 1:30 по-късно в Дубай, но става дума за друг град все пак. Евентуален автобус би се движил около 2 часа, идея си няма това как се брои. Освен това на нея Дубай или Абу Даби са еднакво удобни, защото пътува към трети град в Емирствата, така че автобусът става малко излишен, т.е. нея я устройва Дубай като трайна точка. Дължи ли се някакво обезщетение? Според мен, ако се съгласиш на алтернативата Дубай, губиш право на обезщетение, но и на мен ми е леко мътна материята. А и е силно вероятно, ако иска да я извозят до Абу Даби да не е с автобус, а с такси и така пак ще падне под трите часа и няма обезщетение по никой параграф. Надявам се авторът няма да се обиди, понеже имам подобно запитване по моя идентичен казус. Отмениха ми презокеанския полет до Буенос Айрес - общо 13 часа закъснение, като впоследствие всичко се покри от авиокомпанията (връзки с други полети, хотели и т.н.). Имам ли право на допълнително обезщетение от авиокомпанията в такъв случай? Зависи дали компанията е европейска. Ако е европейска - дължи обезщетение, ако не е - не дължи. Да, хотела, ваучери за храна и т.н. са базови неща, които не се влиаят от евентуално обезщетение и се предлагат дори в случаи, когато няма обезщетения - например при лошо време и т.н. Редакция: Това за европейската авиокомпания беше само за входящи полети, при изходящи дължат обезщетение всички, така че да, ако не е било по форсмажор ти се дължи обезщетение, 600€. Редактирано 23 февруари, 2016 от Георги 2 Връзка към коментар
Vanko Публикувано: 23 февруари, 2016 Сподели Публикувано: 23 февруари, 2016 (редактирано) Според мен, ако се съгласиш на алтернативата Дубай, губиш право на обезщетение, но и на мен ми е леко мътна материята. А и е силно вероятно, ако иска да я извозят до Абу Даби да не е с автобус, а с такси и така пак ще падне под трите часа и няма обезщетение по никой параграф. Зависи дали компанията е европейска. Ако е европейска - дължи обезщетение, ако не е - не дължи. Да, хотела, ваучери за храна и т.н. са базови неща, които не се влиаят от евентуално обезщетение и се предлагат дори в случаи, когато няма обезщетения - например при лошо време и т.н. Редакция: Това за европейската авиокомпания беше само за входящи полети, при изходящи дължат обезщетение всички, така че да, ако не е било по форсмажор ти се дължи обезщетение, 600€. Да, определено е при изходящ полет от Европа за Южна Америка, ако гледаме от тази перспектива Компанията е LAN Airlines. Проблемът е, че трудно откривам как да се свържа с тях. Customer Service email-ът им само ми входира съобщенията като заявки в тяхната система, но ни вест, ни кост Edit: Ето това намерих като информация http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_en.htm With cancelled flights, you won't receive compensation if: the cancellation was due to extraordinary circumstances for example due to bad weather, or you were informed 2 weeks before the scheduled flight date, or you were offered an alternative for the same route with a similar schedule to the original one. Третата точка е точно моят случай - беше ми предложен варианта да летя на другия ден, като ми напаснат връзките по останалите полети. Все още ли мога да искам компенсация, която ще бъде не повече от 300 евро (заради това, че са ми предложили алтернативен полет) ? Редактирано 23 февруари, 2016 от Vanko Връзка към коментар
Георги Публикувано: 23 февруари, 2016 Сподели Публикувано: 23 февруари, 2016 Да, определено е при изходящ полет от Европа за Южна Америка, ако гледаме от тази перспектива Компанията е LAN Airlines. Проблемът е, че трудно откривам как да се свържа с тях. Customer Service email-ът им само ми входира съобщенията като заявки в тяхната система, но ни вест, ни кост Edit: Ето това намерих като информация http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_en.htm With cancelled flights, you won't receive compensation if: the cancellation was due to extraordinary circumstances for example due to bad weather, or you were informed 2 weeks before the scheduled flight date, or you were offered an alternative for the same route with a similar schedule to the original one. Третата точка е точно моят случай - беше ми предложен варианта да летя на другия ден, като ми напаснат връзките по останалите полети. Все още ли мога да искам компенсация, която ще бъде не повече от 300 евро (заради това, че са ми предложили алтернативен полет) ? Под третата точка за алтернатива се приема предложение, което е с подобен график, т.е. да речем с други прекачвания, но си стигаш крайната дестинация приблизително колкото с първият полет. Връзка към коментар
Vanko Публикувано: 23 февруари, 2016 Сподели Публикувано: 23 февруари, 2016 Под третата точка за алтернатива се приема предложение, което е с подобен график, т.е. да речем с други прекачвания, но си стигаш крайната дестинация приблизително колкото с първият полет. A дали има някъде дефинирано "приблизително" достигане на крайната дестинация? Или е субективно в крайна сметка. В моя случай, трябваше да пристигна в понеделник на обяд, а пристигнах вторник на обяд. T.e., изгубих ефективно един ден Връзка към коментар
Oshko Публикувано: 23 февруари, 2016 Автор Сподели Публикувано: 23 февруари, 2016 A дали има някъде дефинирано "приблизително" достигане на крайната дестинация? Или е субективно в крайна сметка. В моя случай, трябваше да пристигна в понеделник на обяд, а пристигнах вторник на обяд. T.e., изгубих ефективно един ден 'приблизително' е 4ч. май 1 Връзка към коментар
Vanko Публикувано: 23 февруари, 2016 Сподели Публикувано: 23 февруари, 2016 Чудесно, ще се аргументирам добре в email-a си към customer service-a на LAN Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега