Прескочи до съдържание

Водните комети


Препоръчани мнения

Както коментирахме и по-рано, донякъде логично. На хората между Варна и Бургас им трябва ефективен транспорт, а кометата е ефектен. За кратко пътуване между два курорта за УАУ фактора си заслужава, ама за нормално пътуване между два града с известна продължителност явно не.

Връзка към коментар

Интересно ако бяха намалили цените до едно приемливо ниво, дали нямаше да има повече желаещи, респективно приходи, отколкото надути цени и малко пътници?

При една нормална цена, конкурираща автобусния транспорт, да кажем 20 -25лв. в една посока за Бургас-Варна, мисля доста хора щяха да го ползват и като нормален транспорт, не само като атракция.

Аз лично бих предпочел 5-10 лв. отгоре, но да не се лашкам по завоите около Обзор или да пъпля по задръстванията около Слънчев бряг.

Редактирано от Hayasko
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

То зависи дали оперативните разходи им позволяват да намалят цените, а и ти си така, но много хора предполагам имат морска болест и предпочитат твърда повърхност под тях.

Връзка към коментар

Наскоро един познат е пътувал с кометата от Бургас до Созопол, в цялата фрегата имало 4 /четирима/ пътници! Може просто да е уцелил такъв празен курс, но едва ли средната натовареност е много по-висока.

Та мисълта ми беше не е ли по-добре вместо 4-ма пътници, да има 40 на половин или 1/3 цена от сегашната?

Иначе за морската болест си прав, макар че след завоите на Обзор общо взето положението е същото :)

Редактирано от Hayasko
Връзка към коментар

Абе като сложиш горивото, пристанищната такса, поддръжката, заплатите и кой знае още какво, което  не се сещам.. няма как да им излезне на печалба тая комета. 

Връзка към коментар

Абе като сложиш горивото, пристанищната такса, поддръжката, заплатите и кой знае още какво, което  не се сещам.. няма как да им излезне на печалба тая комета. 

Абе, то за т'ва в нормалните държави общественият транспорт се дотира!

Връзка към коментар

Ама това не е обществен транспорт, това си е частна инвестиция, даже туристическа залъгалка. Аз ако пусна полети София - Батак няма да чакам държавата да ги дотира :)

 

Чудя се дали да не посетя една комета след 2 седмици, че може и последно лято да им е...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Ама това не е обществен транспорт, това си е частна инвестиция, даже туристическа залъгалка. Аз ако пусна полети София - Батак няма да чакам държавата да ги дотира :)

AIR BATAK - как звучи само, а !   ;)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Управлението (мениджмънт) на тези "Комети" ми прилача на управление на едно друго нещо от серията ТИМ, което е все неуспешно. :biggrin:

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

 Аз ако пусна полети София - Батак няма да чакам държавата да ги дотира :)

E, може нещо по оперативна програма "Транспорт" от ЕС :biggrin:

 

Чудя се дали да не посетя една комета след 2 седмици, че може и последно лято да им е...

Пробвай! :) Човек като теб трябва да си го  отметнe в нещата "To do" ;)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 2 години по-късно ...

Обновяване. :)

 

 

От началото на 2016г. към нашия флот се присъедини високоскоростният пасажерски катамаран – “СИЙКАТ 1“, който ще замени корабите на подводни криле – тип“Комета“. Катамарана е построен в Норвегия и отговаря на най–високите изисквания за безопасност и комфорт.

 

“Морската котка“ е с капацитет до 150 пасажера, централна вентилация и климатизация, бар, товарен отсек за 16 евро палета/8тона и круизна скорост 30 морски възела.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Като ученици ( гимназия ) в края на учебната година ( начало на лятото ) често се случваше да се прибираме от Бургас в Несебър с кометата...

Почти винаги бяха пълни, а имаше по няколко курса на ден - директни и през Поморие...

Ама и цената на билета беше, по спомен, с лев, лев и нещо повече от автобуса ( тогава 1 лев )...

Че и цигарка можеше да си палне човек отзад на открито, не че и в автобуса не сме го правили... диванета!

 

----

сори за оффа, не се стърпях...

Спомени, спомени... :)

Редактирано от baiKolio
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Като ученици ( гимназия ) в края на учебната година ( начало на лятото ) често се случваше да се прибираме от Бургас в Несебър с кометата...

Почти винаги бяха пълни, а имаше по няколко курса на ден - директни и през Поморие...

Ама и цената на билета беше, по спомен, с лев, лев и нещо повече от автобуса ( тогава 1 лев )...

Че и цигарка можеше да си палне човек отзад на открито, не че и в автобуса не сме го правили... диванета!

 

----

сори за оффа, не се стърпях...

Спомени, спомени... :)

 

Постоянно ги гледах от балкона като влизаха и излизаха от Варненския залив като като бях ученик, но никога не съм се качвал, за съжаление.

Връзка към коментар

 

Изглежда много добре! Бързо пътуване, нормални цени. Остава да си спазват и разписанието. Апропо, не можах да намеря на сайта им колко кораби имат - само някакви снимки на комети и по-нови кораби, но за бройката нищо.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Изглежда много добре! Бързо пътуване, нормални цени. Остава да си спазват и разписанието. Апропо, не можах да намеря на сайта им колко кораби имат - само някакви снимки на комети и по-нови кораби, но за бройката нищо.

 

 Имат 2 комети. Вероятно с новото попълнение “СИЙКАТ 1“ ще заменят едната, а може и двете.

Редактирано от Hollywood
Връзка към коментар

По-назад в темата беше пусната тази връзка: https://en.wikipedia.org/wiki/Hydrofoil

 

Ама я вижте до какво води понятието „foil" от статията: https://en.wikipedia.org/wiki/Foil_(fluid_mechanics)

 

302px-Streamlines_around_a_NACA_0012.svg

 

 

Найс, а? :)

Връзка към коментар

"Кометите" бяха в морето...."Метеорите" бяха по Дунав-а. С комета съм пътувал от Мичурин(Царево) до Бургас .А от Бургас до Варна имаше и експресна,която не спираше никъде (първата ,рано сутрин от Бургас и през 1985 ,билета беше 10,80 лева за възрастен,наполовина за деца до 12 г. от Варна до Бургас без спиране. С Метеор съм пътувал между Русе и Силистра и си спомням,че като че ли беше по тесен от Комета-та и нямаше отгоре "крило".A иначе редовно съм ползвал един "Вьоринген" между Норхеймсунд - Утне -Лофтхус - Одда,който си беше основен транспорт по Хардангерфьорд преди 20 години,Само че онова "чудо" беше катамаран...вероятно нещо подобно ще докарат и тук,че руските машини лапат със сигурност ,като змейове гориво.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

...че руските машини лапат със сигурност ,като змейове гориво.

 

Да лапат... колко да лапат - къде 150 литра на час всеки... :)

Същите ги имахме на морските ни гранични катери по мое време - 2 броя х 1000кс турбодизели.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Ето я новата им придобивка.  Някой да знае коя е най-яката навигация за вода на Андроид?

 

https://www.youtube.com/watch?v=4yTwzpsU1p0

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Някой да знае коя е най-яката навигация за вода на Андроид?

 

За навигация не знам, но това е еквивалентът на радарите за въздушния трафик, но по вода  :) - цък

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

За навигация не знам, но това е еквивалентът на радарите за въздушния трафик, но по вода  :) - цък

 

Полезна програмка, която сложих покрай гръцките стачки. Намерих навигация за вода и сега я разцъквам  :) Изглжда много добра. http://www.navionics.com/en/mobile-pc-app

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.