П.Кръстев Публикувано: 18 март, 2016 Автор Публикувано: 18 март, 2016 Тук май смесваме три различни неща: смс, 3д парола и токън За мен 3д паролата си е най-удобна, научаваш я и не ти трябват токъни, смс-и и т.н. Ако решиш я включваш, ако решиш я изключваш. Както уточних по-назад в темата, специално при Райфайзен 3D паролата за всяка транзакция е различна и се получава чрез СМС.
Hayasko Публикувано: 18 март, 2016 Публикувано: 18 март, 2016 Както уточних по-назад в темата, специално при Райфайзен 3D паролата за всяка транзакция е различна и се получава чрез СМС. А не може ли да се сложи друга 3д парола, която да се не се получава със смс? Така си много зависим от много неща.
Nik Публикувано: 18 март, 2016 Публикувано: 18 март, 2016 П.С. Тия картончета само в Испания съм ги виждал. И в Дания е така. Получават се по пощата. Ползват се за вход освен в банкирането, и за данъчните, пенсионните, общинските и всякакви други онлайн институционални услуги. 2
П.Кръстев Публикувано: 18 март, 2016 Автор Публикувано: 18 март, 2016 А не може ли да се сложи друга 3д парола, която да се не се получава със смс? Така си много зависим от много неща. Доколкото знам при тях няма друга опция.
Зани Публикувано: 18 март, 2016 Публикувано: 18 март, 2016 П.С. Тия картончета само в Испания съм ги виждал. И тук една банка (Асет) има подобна система или поне преди няколко години, когато ми се налагаше да банкирам там, обаче кодовете не бяха на картонче с големината на дебитна карта, а разпечатани на голям лист и доколкото си спомням, не беше нужно да се ползват поред . 1
captain_oveur Публикувано: 18 март, 2016 Публикувано: 18 март, 2016 И в „ПроКредит“ има списъци с кодове за еднократно и поредно ползване при е-банкирането. Викат им „ТАН-кодове“. Дават по 50 наведнъж. 1
rik4o Публикувано: 18 март, 2016 Публикувано: 18 март, 2016 (редактирано) Кажете ми моля истина ли е, че веднъж активиран, 3D кодът в ДСК Банка не може да се откаже по никакъв начин? Изумях и останах в тих ужас при това уточнение в техен клон... Някой клиент с карта... Редактирано 18 март, 2016 от rik4o
adreno Публикувано: 18 март, 2016 Публикувано: 18 март, 2016 Статичната 3Д парола е по-несигурна, ЕЦБ препоръчва (или задължава, не съм сигурен) да се мине на динамични пароли. ТАН кодовете са хартиен вариант на токън 1
Alexander Публикувано: 18 март, 2016 Публикувано: 18 март, 2016 Последно това картонче с кодовете е токън ли? Не знам как се казва, но при плащане с испанска карта през румбо или някъде където иска 3-Д парола, каквото имам от ПИБ, пътя е същият. Излиза ми прозорец, където да вкарам 3-Д паролата, ако плащам с ПИБ карта или комбинация която съответства числото 48 примерно или което е дало произволно при плащане с испанската. Ако се казва токън, то служи за същото, както 3-Д от ПИБ при плащане с исп. карта. Ако не се казва така, то 3-Д ми в Испания не е едно и също, а варира при всяка операция.
bat.galin Публикувано: 18 март, 2016 Публикувано: 18 март, 2016 (редактирано) 3-Д ми в Испания не е едно и също = ТАН кодоветепп. с ТАН кодове преди време работеше интернет банкирането на прокредит банк Редактирано 18 март, 2016 от bat.galin
rik4o Публикувано: 18 март, 2016 Публикувано: 18 март, 2016 (редактирано) Кажете ми моля истина ли е, че веднъж активиран, 3D кодът в ДСК Банка не може да се откаже по никакъв начин? Изумях и останах в тих ужас при това уточнение в техен клон... Някой клиент с карта... Да добавя нова информация от банков специалист. След специално запитване току-що ми отговориха, че 3D кодът на ДСК наистина не можел да се деактивира по никакъв начин. Той може само да се активира и да се променя през ДСК Директ. Получих и "инфо под тезгяха" в аванс. Новото било, че съвсем скоро, до месец, 3D ще бъде премахнат. Готвят се промени, които ще го заменят със SMS-код, различен за всяко плащане. Не съм напълно убеден обаче дали са наясно точно за какво говорят и дали не се смесват нещата. 3D паролата не е ли атрибут на Visa и MasterCard и не е ли свързанa тя точно с техните програми за допълнителна сигурност - Verified by Visa и MasterCard SecureCode? За мен ето тук, в сайта на ПИБ, е обяснено най-ясно. Редактирано 18 март, 2016 от rik4o
bat.galin Публикувано: 18 март, 2016 Публикувано: 18 март, 2016 (редактирано) "...3D паролата не е ли атрибут на Visa и MasterCard и не е ли свързанa тя точно с техните програми за допълнителна сигурност - Verified by Visa и MasterCard SecureCode?"банките не процесват плащанията от картите.всички проверки на номера, ццв , валидност , притежател и т.н. се пращат от страницата на продавача към картовия оператор, който парсва информацията и я препраща на банката за обработка, като всичката комуникация е криптирана със допълнително ниво на сигурност ( ссл). именно картовият оператор е този, който предлага(провайдва) на банките услугата 3д, а те я промотират и предлагат на клиента. за повечето бг банки този картов оператор e borika.bg. ...така че : не Редактирано 18 март, 2016 от bat.galin 1
rik4o Публикувано: 18 март, 2016 Публикувано: 18 март, 2016 (редактирано) "...3D паролата не е ли атрибут на Visa и MasterCard и не е ли свързанa тя точно с техните програми за допълнителна сигурност - Verified by Visa и MasterCard SecureCode?" ...именно картовият оператор е този, който предлага(провайдва) на банките услугата 3д, а те я промотират и предлагат на клиента. за повечето бг банки този картов оператор e borika.bg. ...така че : не ...така че не е на банката, де. И как тогава е различна за всяка банка? И как банката я променя тая услуга както и когато си иска - с SMS-кодове и проч... И не трябва ли тя да е унифицирана за всички банки? Редактирано 18 март, 2016 от rik4o
Ilian359 Публикувано: 20 март, 2016 Публикувано: 20 март, 2016 Добре де, има ли хора, на които им спират телефона за неплатена сметка, че толкова се обсъжда този сценарии? Това го бях чувал преди 15 години, когато имаше тарифи по 2лв на минута и можеше да се направи огромна сметка с лекота.. Цената на услугата няма нищо общо с платежоспособността и навиците на клиентите. Има ужасно много хора, които си плащат телефона след като им го спрат. Не защото нямат възможност, а защото ги мързи. И да поясня, че спирането за сметка е много по-малко вероятно от спирането за кредитен лимит в роуминг. Много малко хора знаят какво е кредитен лимит преди да усетят ограниченията му.
Alexander Публикувано: 20 март, 2016 Публикувано: 20 март, 2016 Не знам дали има разлика между различните SMS-и, но съм забелязал, че с български номер в ЕС едни 50% от съобщенията от други потребители от Бг най-вече се губят или идват след много време. В същото време съм използвал epay поне 20 пъти/година, преди 2 години и винаги кода за потвърждение ми идваше веднага! Та се чудя случайност ли е или има разлика между смс-те.
Ilian359 Публикувано: 21 март, 2016 Публикувано: 21 март, 2016 Обикновено има разлика, но тя не може да се дефинира. Повечето оператори използват различни машини за двата типа SMS-и. Ако някоя от тях е претоварена в даден момент, ще бави опашката. 1
Пожето Публикувано: 25 март, 2016 Публикувано: 25 март, 2016 Услугата, за която се поддържа използването такова устройство понастоящем е само интернет банкирането. Банките извън бг обикновено дават на клиента такива устройства безплатно, като го информират, че загубването на устройството струва 5/10 Е. В бг понастоящем някои банки продават такива устройства , моето е 20 лв, за което сезирах комисията за защита на потребителя, разбира се. Ето какво съобщение получих днес в онлайн банкирането на БДСК: Промяна при потвърждаване на плащане в Интернет с 3-D парола 25.03.2016 10:07 Уважаеми клиенти, От 25.04.2016 г. създадената от Вас чрез ДСК Директ статична 3-D парола за потвърждаване на плащания в Интернет няма да бъде валидна. От посочената дата влиза в сила нов начин за потвърждаване на такива плащания - чрез еднократна 3-D парола, която ще бъде различна при всяко плащане. Еднократната 3-D парола ще се генерира чрез използваното от Вас устройство за генериране на динамична парола (тоукън). По този начин, след 25.04.2016 г., с еднократната 3-D парола ще имате възможност да плащате при пазаруване при 3-D търговци в Интернет. Поздрави, Екипът на Банка ДСК
rik4o Публикувано: 25 март, 2016 Публикувано: 25 март, 2016 Може и без тоукън. Понеже нямам регистрирано такова устройство, аз пък получих същото писмо, но с лека модификация: "Промяна при потвърждаване на плащане в Интернет с 3-D парола25.03.2016 10:07 Уважаеми клиенти, От 25.04.2016 г. създадената от Вас чрез ДСК Директ статична 3-D парола за потвърждаване на плащания в Интернет няма да бъде валидна. От посочената дата влиза в сила нов начин за потвърждаване на такива плащания - чрез еднократна 3-D парола, която ще бъде различна при всяко плащане.Еднократната парола ще се получава на регистрирания от Вас в Банката мобилен номер за подписване на преводи чрез ДСК Директ.По този начин, след 25.04.2016 г., с еднократната 3-D парола ще имате възможност да плащате при пазаруване при 3-D търговци в Интернет. Поздрави,Екипът на Банка ДСК" 1
Георги Матеев Публикувано: 25 март, 2016 Публикувано: 25 март, 2016 Ясно. Значи вече със сигурност никога няма да си активирам 3D-то на ДСК картата. 3
rik4o Публикувано: 25 март, 2016 Публикувано: 25 март, 2016 Ясно. Значи вече със сигурност никога няма да си активирам 3D-то на ДСК картата. Ами то и без това май вече няма много общо с 3-D.
Пожето Публикувано: 25 март, 2016 Публикувано: 25 март, 2016 Да, с SMS е ужасно неудобно, ако нямаш тоукън, аз се родих с него за електронното банкиране. 1
adreno Публикувано: 25 март, 2016 Публикувано: 25 март, 2016 Ами то и без това май вече няма много общо с 3-D. Напротив. Скоро всички банки ще минат на динамични пароли 1
captain_oveur Публикувано: 28 март, 2016 Публикувано: 28 март, 2016 Напротив. Скоро всички банки ще минат на динамични пароли С цел да ги улесня (заети са, хората), ще ги помоля да ми дадат алгоритъма, пък аз ще си направя една екселска табличка и всички са щастливи 1
noshtna_ptica Публикувано: 28 март, 2016 Публикувано: 28 март, 2016 Хихи, а ще ни пускаш ли табличката всяка седмица? 1
Nik Публикувано: 21 април, 2016 Публикувано: 21 април, 2016 Ясно. Значи вече със сигурност никога няма да си активирам 3D-то на ДСК картата. За съжаление, ако някога е активирана 3D парола, автоматично след 25 април се активира смс получаване на динамична 3D. Преди малко говорих с call center на ДСК. 1
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега