Прескочи до съдържание

Права на пътник при отменен полет поради...


Препоръчани мнения

Обръщам се с молба, ако може да ми кажете или дадете линкове:

 

"Какви са правата на пътниците при отменен полет, при затворено летище поради тетористичен атентат?"

 

Компанията е Луфтханза.

 

Мъжът ми е в Полша, близо до Гданск с колеги и днес след обяд щяхада летят обратно за Брюксел през Франкфурт.

 

Летище Завентем е затворено :( има жертви.

 

Мислеха да се върнат дирекно с Уиз от Гданск до Шарлероа, но не е добра идея, може и там да затворят летището.

 

Ще наемат най-вероятно кола от Франкфурт.

 

"Трябва ли нещо да заяват при пристигане във Франкфурт?"

 

 

Връзка към коментар

Не съм запознат на 100 % , но логично е следното:
Полетът явно е отклонен или канселиран, така че трябва да се пита на гише или на инфо линия на компанията. Ако е отклонен, мисля, че пътникът има право да откаже полета при подобни обстоятелства- но това пак зависи от компанията. Ако е канселиран, пътникът може да избере дали да мъ върнат парите или да го премаршрутизират с друг полет.

 

Честно казано, ситуацията днес е динамична, защо не си останат в Гданск- имат още какво да разгледат :)

Връзка към коментар

Не съм запознат на 100 % , но логично е следното:

Полетът явно е отклонен или канселиран, така че трябва да се пита на гише или на инфо линия на компанията. Ако е отклонен, мисля, че пътникът има право да откаже полета при подобни обстоятелства- но това пак зависи от компанията. Ако е канселиран, пътникът може да избере дали да мъ върнат парите или да го премаршрутизират с друг полет.

 

Честно казано, ситуацията днес е динамична, защо не си останат в Гданск- имат още какво да разгледат :)

 

Благодаря за отговора. Ще трябва да питат на летището във Франкфурт.

 

Не им е въобще до разглеждане. Всички сме в шок в Белгия и не само тук.

 

П.П. чужденците от летището в Брюксел са настанени в хотели.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аз се ориентирах тук за моя случай с отменен презокеански полет - http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_en.htm

Резултатът беше 600 евро в моя полза. :) Успех.

Шарлероа също е обявено за второ летище, след Лиеж. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Аз се ориентирах тук за моя случай с отменен презокеански полет - http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_en.htm

 

Резултатът беше 600 евро в моя полза. :) Успех.

 

Шарлероа също е обявено за второ летище, след Лиеж. 

 

Нещо бъркаш понятията, при форсмажор не се полагат компенсации.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Предполагам, че просто ще върнат стойността на билетите /или бъдещ полет/ или ще предложат преди това алтернативен полет.

 

Може би някави ваучери за храна и евентуално хотел.

Връзка към коментар

Какво като е форс. Ще летят до друга близко летище, ако не компенсират.

Както виждаш, информацията е, че ще летят до близко летище, не виждам какво общо имаше 600 евро компенсация.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Както виждаш, информацията е, че ще летят до близко летище, не виждам какво общо имаше 600 евро компенсация.

 Може би беше част от аргументите, че информацията е коректна и от полза в дадени случаи. 

Връзка към коментар

На сайта на Луфтханза е поместено, че дават възможност на притежателите на билети за полет с дати от 22.03. до 28.03.2016 (еднократно и безплатно) за анулиране на резервацията или промяна на резервацията за по-късна дата. Днес всички полети от/до Брюксел са отменени. :(

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Писна ми да вървя и да чистя след вас, след като тая сутрин съм изпратила брат ми на летището, за да си хване полета за Брюксел. Намерете си другаде отдушник на емоциите, модераторските действия не подлежат на коментар. Ако не успеете, и тази тема ще отхвърчи.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Предполагам, че просто ще върнат стойността на билетите /или бъдещ полет/ или ще предложат преди това алтернативен полет.

 

Може би някави ваучери за храна и евентуално хотел.

При промяна в последния момент не може връщането на парите да е единствен вариант. Ще предложат и да го закарат до крайната точка на билета, дали до близко летище и оттам по земя или до същото летище, след като го отворят, ще се разбере като пита компанията. Храна и евентуално хотел, ако има забавяне се полагат.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

От моя опит с Луфти - ще ги закарат до Франкфурт. Там Луфти имат достатъчно ресурси, които да им намерят решение - презаверяване на билета за утре, издаване на билети за влак (напр. ИЦЕ ФРА-ЦГН-БРУ), ваучери за хотел, ваучери за храна, ваучери за такси от летище ФРА до хотела и обратно.

ИЦЕ-то от ФРА до ЦГН е около 45 минути. ИЦЕ-то от ЦГН до БРУ е малко над 2 часа по спомени - това може да е приемливо решение, предвид ситуацията.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Нещо бъркаш понятията, при форсмажор не се полагат компенсации.

Не съм използвал понятия в моя пост - статията е информативна и съдържа необходимата информация и за конкретния случай, за който е пусната темата. Няма нужда да плюнчете пръст и да гадаете.

 

Предполагам, че просто ще върнат стойността на билетите /или бъдещ полет/ или ще предложат преди това алтернативен полет.

 

Може би някави ваучери за храна и евентуално хотел.

Както казах, не е нужно да гадаете - информацията я има в линка, който дадох.

 

Както виждаш, информацията е, че ще летят до близко летище, не виждам какво общо имаше 600 евро компенсация.

Жалко, че се спряхте на цифрата и не дочетохте информацията в сайта по-горе, която щеше да спести няколко поста по-надолу, включително и този. :)

 

 

Може би не стана ясно, полтите са два:

 

Гданск - Франкфурт

 

и Франкфурт - Брюксел

 

и двата с Луфтханза.

 

Първият полет ще се осъществи.

 

Вторият е отменен.

Чудесно. Отказ от бординг = 250 евро компенсация. Аз бих си ги искал.

Редактирано от Vanko
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Отказ на бординг е когато полетът се осъществява, а не те допуснат на него. Полетите са отменени.

Няма парична компенсация, събитието е форсмажорно. http://ec.europa.eu/transport/themes/passengers/air/doc/neb-extraordinary-circumstances-list.pdf

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Vanko, така се случва понякога, когато се изсипе голямо количество информация на чужд език, не всеки има възможност да чете и синтезира, без сигурна индикация дали ще намери необходимата информация в него, която ти си имал предвид. Коментарът ти за компенсацията може би също наклони в тази посока и бе възприет от някои като обидно нерелевантен на ситуацията в Брюксел.

 

Ако искаш да си полезен, можеш да цитираш това, което смяташ за относимо към случая, ако не - здраве да е, който има желание и възможност - да си чете източника, който си предоставил и да си анализира доколко е полезен.

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

zon, забравих да кажа, но ако мъжа ти го устройва някакъв вариант, който е възможен, но не му го предлагат, да го предложи той. Примерно ако ви устройват полети до друг белгийски град, които се изпълняват. Служителите не знаят какво е най-подходящото за конкретен човек, а понякога има възможност за гъвкавост. Все пак не е задължително да приемат де.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

zon, забравих да кажа, но ако мъжа ти го устройва някакъв вариант, който е възможен, но не му го предлагат, да го предложи той. Примерно ако ви устройват полети до друг белгийски град, които се изпълняват. Служителите не знаят какво е най-подходящото за конкретен човек, а понякога има възможност за гъвкавост. Все пак не е задължително да приемат де.

Благодаря за съвета :)

 

Благодаря на Всички за съветите и линковете! Препратих му ги по скайп. Те пътуват служебно, така че не въпрос на пари или компенсации в случая; трябваше да намерят някакво логистично-практично решение.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Отказ на бординг е когато полетът се осъществява, а не те допуснат на него. Полетите са отменени.

Няма парична компенсация, събитието е форсмажорно. http://ec.europa.eu/transport/themes/passengers/air/doc/neb-extraordinary-circumstances-list.pdf

Интересно. Точка 22 се отнася точно за случая, в който ми изплатиха максимално обезщетение  :) Колко да е форсмажорно :) 

 

Връзка към коментар

Техническите неизправности бяха признати, че не са форсмажор едва наскоро, след съдебни дела.

Във форума има много информация по темата, нека тази дискусия се насочи в съответните теми.

Редактирано от macf1an
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Дали се плаща обезщетение зависи от това дали забавянето е по вина на компанията (вкл. поддръжка, разписания, повреда на апаратурата и прочие) или не (тероризъм, лошо време, природни бедствия).

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.