Прескочи до съдържание

По колко дни във Варшава, Катовице, Краков, Вроцлав?


Евгени Димитров

Препоръчани мнения

Банкомати и картови разплащания нали има?

 

От Полша имам следния спомен от кешовите времена: в събота и неделя, когато банките са затворени, бюрата работеха по извънредно трънски курс. През седмицата, когато банката дава алтернатива, курсовете на бюрата са като нейния приблизително :)

Но сигурно това се е променило.

 

Иначе винаги ползвам конвертора на гугъл, 4.29 злоти за евро казва сега. На Тавекс в София курсовете от днес - 0.45 zl/bgn купува, 0.46 продава, т.е. почти същото.

Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...
Евгени Димитров

Моля, препоръчайте хубав музей във Варшава? Нещо с история. Днес ходихме до Катинският музей, но не влязохме, че бяхме с колела. Някакви отзиви за него. Нещо за ВСВ?

Редактирано от Евгени Димитров
Връзка към коментар

Warsaw Uprising Museum (Muzeum Powstania Warszawskiego)
ul. Grzybowska 79 , Mirów & Muranów
http://www.1944.pl

Copernicus Science Centre (Centrum Nauki Kopernik)
ul. Wybrzeże Kościuszkowskie 20
http://www.kopernik.org.pl

POLIN Museum of the History of Polish Jews
(Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN)
ul. Anielewicza 6
http://www.polin.pl

Връзка към коментар

Чудя се дали да купувам злоти от България или да си сменям еврото в Полша? Намерих някакъв курс в интернет на някаква полска банка €1=4,27 злоти, ама е от края на март. Не мога да намеря актуален.

Аз не си купих злоти и съответно се прецаках с кофти курс на летището. Препоръчвам да си купиш поне малко и после да обменяш в бюрата в моловете например. Аз от мола след това обмених на €1=4,38 злоти. Иначе с кредитна карта можеш да плащаш навсякъде.

Връзка към коментар
Евгени Димитров

Завърнах се от Полша снощи. Исках да пиша всеки ден в темата, ама все не оставаше време. Затова, сега ще добавя инфо докато е горе-долу актуално, че всеки изминал ден, все повече се замотавам къде и какво беше. Започвам от Краков. Там имахме 4 нощувки с късно пристигане следобед.

 

КРАКОВ

 

Ден 1

 

До гр. Краков летяхме с Раян Еър през Дортмунд. Международно летище Краков-Балице или летище Йоан Павел II, както е официалното му име се намира на около 11 км от града. До центъра се предвижихме с автобус 292. Няма обособена спирка, защото имаше някакви ремонтни работи на терминала. След като излезете от главния вход на летището, тръгвате надясно, на около 100 метра по-нагоре спира автобуса. Вляво от входа на летището спират и други автобуси, но не и 292. Казвам го, защото за малко щяхме да го изпуснем, докато сновяхме между двете автобусни спирки. Билети се купуват от машина вътре в автобуса. Трябва да имате монети, автоматът връща ресто. Еднопосочен билет е 3,80 злоти на човек. Билета трябва да го валидирате вътре в автобуса.

Квартирата ни се намираше на около 5-7 мин. пеш от центъра на града, близо до Aleja Adama Mickiewicza и Czarnowiejska. След като влезе в града, автобуса от бул. Focha, тръгва на север по Aleja Adama Mickiewicza. Умишлено пиша булевардите, за да се ориентирате, дали ще ви свърши работа на вас. До града може да се стигне и с влак, но беше по-скъп, мисля към 8 злоти.

Спахме в апартамент от Airbnb, ама от недоглеждане се оказа, че сме запазили стая от апартамент с хазяи. Бяха млада двойка поляци. Много приятни младежи (25г.), особено момчето. Девойката му много не се вясване при нас. Момчето ни даде доста инфо за града, Солната мина (Виеличка), конц. лагерите в гр. Освиенцим. Разменихме и по някоя друга обща приказка. Каза да не пием по улиците, че глобата е 200 злоти. Има си плюс като имаш местен да ти даде инфо, ама като цяло предпочитам да спя самостоятелно. Както и да е. Пристигнахме късно и затова освен един бърза разгодка до центъра, друго не успяхме да направим като първи ден.

 

Ден 2

 

Ходихме до солната мина в град Виеличка. Намира се на 17 км от Краков. До там се стига с влак от главната гара в Краков. Билети се купуват от автомати на гарата. Цена на двупосочен билет е 6 злоти. Солната мина е една, но има два различни тура – туристически и миньорски. За двата тура се влиза от две различни места. Като слезите на гарата, има табели, по тях ще се ориентирате. От това, което прочетох, миньоският е по-екстремен, там се влиза и с екипировка. Ще имате възможност и да се поизцапате, поне така казаха. Ние отидохме на туристическия маршрут. Цена на билет 84 злоти на човек с гайд на англиски. Ако искате само да гледате без да слушате, може да вземете и тур на полски за 55 злоти. За камера/фотоапарат се плаща допълнително 10 злоти. Има и фамилен билет, двама възрастни с две деца (4-16г.) за 232 злоти общо, с гайд на английски. За самейство има и на полски за 155 злоти общо. Има турове и на френски, немски, испански, но ако имате за тях интерес, проверете в интернет, че часовете бяха не толкова начесто. Има и комбиниран билет за двата тура (туристически и миньорски) на цена 155 злоти, ама не мисля, че ще искате да стоите 6 часа под земята. Без значение кой ще изберете, цената е една си съща – 84 злоти.

Мината има общо 8 или 9 нива (не мога да си спомня точно), като турист се влиза до 3-то ниво – 145 метра дълбочина. Тунелите и галериите, които се обикалят са с дължина 2,5 км. На мен ми се сториха повече, явно заради снимките и спирките с обяснения от девойката, която ни водеше. Иначе общата дължина на всички тунели в цялата мина е около 250 км. Като цяло на мен ми хареса много. Не бях влизал в нещо подобно. След мината ходихме до центъра на градчето, няма какво да се види. Малък площад, под него е замъка на града, работеше до 15ч., съотвено го изпуснахме. От месец май е с по-дълго работно време. Има и една църква до замъка. Смятам, че освен Солната мина, няма за какво друго да си губите времето във Виеличка.

Един съвет, ако сте в Краков и имате ден с дъждовно време, тогава идете на мината.

post-4606-0-36149300-1461616800_thumb.jpeg

post-4606-0-14868100-1461616865_thumb.jpeg

post-4606-0-86092100-1461616891_thumb.jpeg

post-4606-0-09986000-1461616923_thumb.jpeg

post-4606-0-89532400-1461616946_thumb.jpeg

post-4606-0-81220400-1461616967_thumb.jpeg

Редактирано от Евгени Димитров
  • Харесвам 8
Връзка към коментар
Евгени Димитров

Ден 3

 

Този ден избрахме да отидем до гр. Освиенцим. По-точно конц. лагери Аушвиц 1 и Аушвиц-Биркенау. Дотам е 67 км. Ние ходихме с автобус от централната автогара, която се намира точно зад централната жп гара. Пътят е малко над час. Цена на билета еднопосочно е 12 злоти на човек. Може да се купи от каса или шофьора. До Освиенцим може да се стигне и с влак, но предимството на автобуса е, че спира точно пред Аувиц 1. Там е музей. Пише, че е безплатен, но е след 15 часа. Преди това влизат групи с гидове на различни езици. Моят съвет e, идете на Аушвиц-Биркенау първо и към 15 ч. се върнете на музея т.е. Аушвиц 1.

Ето го графика, най-просто: хващате автобуса от Краков, той ви кара до Аушвиц 1. Като пристигнете, взимате билет за музея за или след 15 ч. Макар и безплатен, трябва да имате такъв. Наредете се на опашката и си го взимате предварително. Там където спира автобуса от Краков, оттам ще си хванете автобуса до Аушвиц-Биркенау. Разстоянието е около 3 км, автобуса е безплатен. Върви на всеки 10-15 минути. Разгледайте там първо (около 3 ч.) и след това се върнете до Аушвиц 1. Последният затваря в 18 ч. Може да се мотаете и след 18ч., но всички сгради ще са затворени и освен да се лутате между тях, друго няма какво да правите. Значи, колкото по-рано сте там, толкова повече време ще имате за Аушвиц-Биркенау и след 15 ч. Аушвиц 1 до 18 ч.

След музея, там където сте слезли на пристигане, оттам ще си хванете автобуса до Краков. Последен автобус: 18:30 или 19:30. Има табло на един осветителен стълб с графика, вижте го.

И на двете места не може да се внесе багаж по-голям от 30х10х10. Гардероба до музея е отляво на входа – 3 злоти. Работи до 19:30 ч. Гардероба на Аушвиц-Биркенау е на един паркинг, който се вижда от спирката на автобуса. Там има магазин за сувенири, вътре може да си оставите багажа за 2 злоти без ограничение на часовете.. И от двете места може да се купи карта за лагерите. Струва 5 злоти. Двете места са включени в една книжка.

post-4606-0-53338800-1461617798_thumb.jpeg

post-4606-0-95883200-1461617825_thumb.jpeg

post-4606-0-73940900-1461617867_thumb.jpeg

post-4606-0-24406700-1461617936_thumb.jpeg

post-4606-0-16745700-1461617969_thumb.jpeg

post-4606-0-10814200-1461618007_thumb.jpeg

post-4606-0-43592100-1461618029_thumb.jpeg

post-4606-0-24294300-1461618063_thumb.jpeg

Редактирано от Евгени Димитров
  • Харесвам 8
Връзка към коментар
Евгени Димитров

Ден 4

 

Това ни беше реално единственият цял ден в Краков. Започнахме от Замъка Вавел. Бил е използван от полските крале между 11 и 17 век. Катедралата, която се намира в двора, е най-красивата, която съм виждал. Очите си оставих там. Тя е безплатна, но в подземията и са саркофазите на полските крале, там се плаща – 9 злоти. Заслужава се да се видят. Там е положено и тялото на Владислав III Варненчик, който е бил крал на Полша, върховен княз на Литва и крал на Унгария. Загива през 1444 г. в битка с турците край Варна. Този билет включва и качване на кулата на катедралата, от която се разкрива красива гледка към Краков. По пътя към най-високата част на кулата има няколко камбани. Най-голямата е 13 000 килограма. Третото място, което може да видите с този билет е, ще го нарека музея на Папа Йоан Павел II, че не помня точно как го водеха. Намира се срещу входа на катедралата. Нищо особено, но хвърлете му едно око, на вас може да ви допадне.

Към двореца има възможност да се разгледат кралките частни апартаменти, зала със съкровища и арсенал, арт зала, друга зала с картина на Леонардо да Винчи. Всяка една от тях се плаща отделно. Ние искахме да видим кралските апартаменти или залата със съкровищата, но е с точен час на посещение, с тур на англиски и тъй като бяхме притиснати от времето, просто не влязохме. Трябваше да чакаме за 14 ч., а беше едва 12. Нямаше да имаме повече време за Краков. Качвам снимка с цени и работно време на залите в замъка.

След двореца отидохме до еврейския квартал. Като цяло нищо особено. Минахме през едно пазарче, където бяха опънали маси с всякакви боклуци за продаване – стари часовници, монети, значки, сувенири и всякакви други неща. Завъртяхме се и през площада със заведенията. Малко бяха се отплеснали с цени по ресторантите. На главния площад в града е по-евтино.

Следваща спирка беше фабриката на Шиндлер. Една санирана двуетажна сграда, все едно построена миналата година. Даже и снимка не си направих. По различни ревюта, които прочетохме в интернет, повече внимание са отделили за евреите като цяло, за сметка на самата история на Оскар Шиндлер, която разбира се пак е свързана с тях.

След това мнахме през автогарата и си купихме билети за Вроцлав за следващия ден. Взимайте си билети предварително, че автобусите са препълнени и може да ви се объркат плановете някъде. Билет Краков – Вроцлав – 40 злоти на човек.

Оттам се върнахме към централния площад, качихме се на Town Hall – 9 злоти. От цялата община, сега е останала само кулата, разгледахме пазара със сувенири, поснимахме се из площада и се прибрахме в квартирата за почивка преди вечеря.

Това беше от престоя в Краков. Съвет: отделете цели 2 дни за Краков, без да броите разходките до Солната мина и Освиенцим, ако искате да видите града както трябва.

post-4606-0-72230700-1461661821_thumb.jpeg

post-4606-0-56954500-1461661842_thumb.jpeg

post-4606-0-49499000-1461661891_thumb.jpeg

post-4606-0-91924300-1461661935_thumb.jpeg

post-4606-0-07472200-1461661973_thumb.jpeg

post-4606-0-46100200-1461662013_thumb.jpeg

post-4606-0-90381300-1461662043_thumb.jpeg

post-4606-0-18204200-1461662107_thumb.jpeg

post-4606-0-78672900-1461662135_thumb.jpeg

post-4606-0-14335200-1461662185_thumb.jpeg

Редактирано от Евгени Димитров
  • Харесвам 11
Връзка към коментар
Евгени Димитров

ВРОЦЛАВ

 

Ден 5

 

Пристигнахме във Вроцлав ранен следобед. По съвет на мегеланци, един ден беше достатъчен за разглеждане на всичко. Това е вярно, само ако нямате намерение да посетите някой музей или нещо друго. Ние имахме цял следобед и половинка от следващия ден. Първо завъртяхме по централния площад. Много красив и шарен. Сградата на Municipal Museum е с невероятна архитектура. Оттам отидохме до църквата Sw. Elzbiety, тя е точно до площада. Може да се качите до върха на кулата. Струва 5 злоти и има 260 стъпала. Има хубава гледка. След това минахме покрай университета, завихме надясно по ул.Grodzka, и по моста Piaskowy продължихме към църквата Св. Кирил и Методий. Оттам отидохме до тяхната най-голяма катедрала в града - Sw. Jana Chrzciciela. Маршрутът продължи покрай National Museum и Panorama Raclawicka. Последната сграда е еквивалент на Плевенската панорама, изобразява битката при Raclawice. Не сме влизали, беше вече 18 часа и не работеше. Мисля, че работното и време е до 16. Не мога да си спомня. Много ми хареса идеята с джуджетата/гномовете разхвърляни по улици и площади. Като откриеш един и започваш да се оглеждаш за други. Успяхме да намерим и снимаме около 17-18.

 

Ден 6

 

Имахме на разположение около 4 и 1/2 часа. Хванахме трамвай - (3,80 злоти на човек за 20 мин.) до Стогодишната зала (Hala Stulecia Ludowa). Сградата служи за спортни мероприятия и концерти. Нещо подобно на Двореца на културата и спорта във Варна. Предлагат "тур", който включва видео как е била построена и да я разгледаш т.е. да и видиш само купола отвътре. Не влязохме. Ходихме обаче до Японската градина. Вход 4 злоти. Не си губете времето там. Обикаля се за 15 мин. Фонтанът, който е между японската градина и Стогодишната сграда беше празен. Върнахме се за багажа до хостела и отидохме към автогарата. За Полски Бус до Варшава платихме 25 злоти, плюс 6 злоти такса и ни взеха 1 злота за резервация. Общо 63 за двама души. Купете си билети предварително, че има голяма вероятност да няма места, непосредствено преди тръгване. Пътуването беше около 5 и половина часа, защото минахме през Лодз със стоп за 10 минути. Има и директни автобуси, но не ни устройваха часовете. Бяхме проверили и влаковете. Пътуват около 7 часа и нагоре, а бързият е към 3 и 1/2, обаче струваше над 170 злоти.

 

Във Варшава Поски Бус те оставя на метро спирка Mlociny. Оттам хващате линия М1 и за около 20-25 минути сте в центъра. Метрото с билет за 75 минути струва 4,40 злоти. Не бяхме сигурни колко ще се возим и затова не купихме 20 минутен билет, който беше 3,80. Целият градски транспорт е Зона 1. На билетните машини пита за коя зона, да не се чудите.

post-4606-0-71490800-1461771460_thumb.jpeg

post-4606-0-40670800-1461771503_thumb.jpeg

post-4606-0-16271900-1461771559_thumb.jpeg

post-4606-0-58379100-1461771644_thumb.jpeg

post-4606-0-29114100-1461771687_thumb.jpeg

post-4606-0-79204800-1461771751_thumb.jpeg

Редактирано от Евгени Димитров
  • Харесвам 8
Връзка към коментар
Евгени Димитров

ВАРШАВА

 

Ден 7

 

Имахме 2 пълни дни в столицата. Един ден отделихме за обиколка с велосипеди. Тях ги наехме от уличните стоянки Veturilo (вижте nextbike.pl), които ги има на доста места из града. На електронни табла до самите колела има инструкции за наемането им. Ще ви е нужен активен телефон. За около 7 часа и малко, платихме общо $18 за 2 велосипеда. Направихме този маршрут: Резиденцията на президента - Народната опера и театър - Стария град - Барбакан - Цитаделата - квартал Прага (жилищен квартал-няма какво да се види, освен ако ние не сме изпуснали нещо) - Национален стадион (вход 10 злоти) - дворец Лаженки Крулевские и парка - Стадион на полската войска (ФК Легия Варшава).

 

Ден 8

 

Този ден отделихме на Двореца на културата и науките. Може да се качите до 30 етаж. Вход - 20 злоти. Понякога преустановяват продажбата на билети заради голямата навалица. Работи до 18 ч. В сградата (отстрани) се помещава и Музея на техниката. Много исках да го посетим, но не ни остана време. След Двореца отидохме до Музея на Варшавското въстание. Препоръчани го един поляк (колега) на този приятел, с който пътувах до Полша. Заслужава си, интересен е, но му отделете към 3 часа. Намира се на ул. Grzybowska 79. Вход 18 злоти и изненадата - имате радио гид на български език за 10 злоти.

Вечерта се замотахме из региона с много заведения и навалицата от хора. Това е северно и южно от ул. Swietokrzyska, между Двореца на културата и Университета. Толкова много млади хора на едно място не бях виждал. Пълно и със заведения за всеки вкус. Ходихме до ресторант/бистро Banjaluka на ул. Szkolna 2/4, но нямаше свободни места. Оттам отидохме до бар/ресторант Aioli на ул. Swietokrzyska 18. И двете заведения ги бяха препоръчали в списанието на Уиз.

 

Ден 9

 

На този ден пътувахме за България. От площада на Двореца на културата до летище Шопен се предвижихме с автобус 175. Цена на билета 4,40 злоти. Купува се от машина за билети на улицата и трябва да се валидира вътре в автобуса. Пътува се около 25 минути.

В заключение, бих казал, че Полша е една невероятно красива, чиста и подредена страна. Останах много приятно изненадан. Определено бих я посетил отново. Много ми се иска един ден нашата България да изглежда така, но едва ли!

 

post-4606-0-55793700-1461841488_thumb.jpeg

post-4606-0-69487600-1461841527_thumb.jpeg

post-4606-0-24725300-1461841629_thumb.jpeg

post-4606-0-23536400-1461841683_thumb.jpeg

post-4606-0-85984800-1461841741_thumb.jpeg

Редактирано от Евгени Димитров
  • Харесвам 12
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

За който ходи в Полша след като е бил по главните забележителности вече, нека има предвид три много необичайни, но супер интересни места там:

 

1. Кривата гора (Krzywy Las) край Nowe Czarnowo, Gyfino в западна Полша, в която дърветата масово са с "коремчета" - според едни за нуждите на корабостроенето с неизвестна германска технология от 1930 г., според други - от буря, докато са били още малки, според трети - естествен феномен:

 

post-3680-0-50755100-1461845724_thumb.jpg

 

снимка: http://www.amusingplanet.com/2013/06/the-crooked-forest-of-gryfino-poland.html

 

2. Изящно изрисуваното с цветя и шевици село Залипие (Zalipie) - на час и половина път североизточно от Краков:

 

post-3680-0-71058500-1461845882_thumb.jpg

 

снимка: http://www.huffingtonpost.com/2014/02/02/well-isnt-zalipe-just-the_n_4660651.html

 

3. И един интересен хидроложки феномен, който рядко се вижда - пресичането на кръст на две реки под 90 градуса - реките Welna и Nielba, пак в западна Полша, като всяка от тях си продължава по пътя без да се смесва с другата. Някога жителите дори боядисвали в два различни цвята реките и те си продължавали в коритата със съответния цвят след пресичането:

 

post-3680-0-94634300-1461846257_thumb.jpg

 

снимка: http://izismile.com/2012/04/11/two_rivers_cross_each_other_without_mixing_4_pics.html

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Харесвам 16
Връзка към коментар
Евгени Димитров

Бях споменал, че спахме в страхотен апартамент във Варшава. Изключителн чист (като аптека) и уютен. Разполага с абсолютно всичко (вкл. пералня), но без телевизор. За нас не беше проблем. За три нощувки платихме €131. Това включваше таксата към Airbnb и такса почистване. На обявата има обявен и депозит, който не ми беше удържан от кредитната карта. А гледката от балкона е повече от страхотна. Горещо препоръчвам. Прилагам и заглавната снимка от Airbnb. Съжалявам, но през телефона не мога да копирам линк.

 

 

Забравих да спомена в горните постове, обменайте пари в чендж бюра, където курсът е най-малък между купува и продава. Срещал съм да е само 3 злоти, което е добре. Има едни бюра, които са оранжеви, явно са верига и ги има на доста места. Изглеждат лъснати като за туристи, обаче там разликата купува и продава на €100 беше над 100 злоти. Събота и неделя, бюрата работят масово до 15 часа. На много места могат да се сменят и левове. Един лев беше към 2.15 злоти.

 

Цените по хранителни магазини и заведения са като в България, има и доста неща, които са малко по-евтини или скъпи.

post-4606-0-19611100-1461859957_thumb.jpeg

post-4606-0-22752900-1461859999_thumb.jpeg

Редактирано от Евгени Димитров
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Здравей, Евгени! Прочетох с голям интерес пътеписа ти и благодаря за точната и детайлна информация, която си ни предоставил от първа ръка :) Имам 2 въпроса, на които те моля, ако имаш възможност, да отговориш:

- чувал съм за някакъв нов подземен музей в центъра на Краков, който е със стъклен покрив и е построен със средства от ЕС. Имало някакви влакчета и т.н.? Срещна ли подобно нещо?

- как става точно обиколката на Варшава с велосипед? В смисъл, ако решиш да разгледаш някой музей, има ли възможност да оставиш велосипеда на стоянка и после да си го вземеш пак, или не може?

За евентуално следващо посещение в Полша бих препоръчал също град Торун, родният крад на Коперник. Много красив средновековен град. Торун е на река Висла, също като Варшава. Някой има ли инфо дали има някакви корабчета по Висла, които да пътуват между Варшава и Торун?

Връзка към коментар

 

- чувал съм за някакъв нов подземен музей в центъра на Краков, който е със стъклен покрив и е построен със средства от ЕС. Имало някакви влакчета и т.н.? Срещна ли подобно нещо?

 

 

Музеят в центъра на Краков под земята е Rynek Underground   /Main Market Square   entrance in the Cloth Hall (Sukiennice)/  

 

http://podziemiarynku.com/index.php?lang=eng

 

Местата за деня са ограничени и става с предварителна онлайн резервация на билети.

 

Влакчета няма.

post-937-0-08217700-1466673334_thumb.jpg

post-937-0-49503900-1466673351_thumb.jpg

post-937-0-85191500-1466673363_thumb.jpg

post-937-0-97918700-1466673379_thumb.jpg

post-937-0-50855900-1466673396_thumb.jpg

post-937-0-76970300-1466673413_thumb.jpg

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

 

 

Знаете ли дали има някакви маршрутки от града Закопане до началото на лифта за Каспрови верх.
Някой има ли идея за еднодневни трекове в Татрите от Закопане. Интересуват ме основно т.н. Петте полски езера, а и друго интересно в планината.

 

Бях в Закопане за много кратко по-миналата зима, но не мога да споделя личен опит, т.к. пътувах групово с организиран транспорт от България и поводът беше фолклорен фестивал.

 

Доколкото знам в Закопане няма обществен транспорт, а се ползват частни минибусчета, които тръгват от автогарата и отвеждат туристите до съответните начални точки на маршрутите в планината.

 

Струва ми се, обаче, че следните два блога съдържат полезна информация и дават отговор на поставените от теб въпроси:

цък и цък.

 

А след изнурителна обиколка в планината препоръчвам ето този термален комплекс в Буковина. Прекрасно място за отмора, особено в студените зимни месеци :)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Страхотни сайтове. Много ти благодаря. Наистина, има всичко, което ми беше необходимо да знам.

Само , че са съжаление, няма да имам толкова време, че да се насладя на всички тези красоти....

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.