lyubo21 Публикувано: 27 март, 2016 Публикувано: 27 март, 2016 Предварително се извинявам за поредния пост за Япония, но темата явно е необятна и ориентацията трудна (поне за мен). Нашата група след 10 дни се насочва натам и ще е супер, ако по-опитните имат възможност да ни посъветват за програмата. Накратко с програмата и въпросите :-) До момента имаме налично - JR pass(активираме го 3-ти ден), airbnb за всички нощувки, обща идея за програмата. 1-ви ден(събота): Пристигане вечерта на Нарита... до Токио лесно ще се оправим. Вечерта сме в Токио. Нощувка Токио. 2-ри ден (неделя): Цял ден Токио. - Roppongi, Tokyo Tower, Odaiba, Shibuya, Meiji, Tokyo Tocho. Ще съм благодарен за съвети какво най-много си заслужава за първия от двата ни предвидени дни там. Нощувка. 3-ти ден (понеделник) Активираме JR pass и отиваме до Никко - прекарваме целия ден там. Вечерта се връщаме в Токио. Нощувка Токио. Въпрос за JR pass - прочетох тук, че не се налага предварителна резервация за влаковете... но все пак има някаква вероятност да няма нищо свободно във влака. Да предвиждаме ли резервация на места предварително? Тук идва въпросът и за транспорта извън JR pass - доколкото разбирам за районите на Tokyo и Kanto има опция за предплатена карта Siuca или Pasmo, но коя си заслужава повече и съответно има ли разлика с 1 day pass за метро? Тези карти може ли да се използват и за вътрешния транспорт в Нико, Хаконе и Камакура? Като цяло малко се обърках с многото компании, които оперират в Япония... 4-ти ден (вторник) Отиваме сутринта до Хаконе - тук четох, че е важно времето да е хубаво и ако има лоша прогноза да се замени с друго място? Иначе там задължително взимаме местната карта за автобус, лифт и корабче по езерото. Следобед отиваме до Камакура. Като цяло в един ден може ли да се отиде от Токио до Хаконе и Камакура и обратно до Токио за нощувка? Нощувка Токио. 5-ти ден (сряда) Сутринта рано тръгваме към Киото с влака... цял ден Киото - храмове, паркове, исторически места. Нощувка Киото. Относно транспорта вътре в града... тук видях, че може да се оправим донякъде с JR pass... иначе заслужава ли си за се взимат някакви допълнителни карти за транспорт, разбирам, че има друга опция за предплатена карта за този регион ... карти ICOCA или PiTaPa за Kansai регион? 6-ти ден (четвъртък) Взимаме влака до Нара и някъде следобед се връщаме в Киото за довършване. Нощувка Киото. 7-ми ден (петък) Тук вече е много сложно, защото имаме много варианти. Първият - Хирошима и всичко на запад от Киото (включително Осака) ми се струва, че може да отпаднат с оглед на краткото време. Вторият вариант ми харесва повече, малко е алтернативен - Такаяма през Нагоя... някак си ме привлече повече... изглежда много симпатично място и извън най-популярните маршрути... недостатък е, че е малко далече, пресечен терен и JR pass не важи за целия път. Има ли хора, които са били там, заслужава ли си за един ден? А има ли друго място, което да си заслужава повече и може да се достигне от Киото като базово място, където се спи? 8-ми ден (събота) Довършваме обиколката на Киото. Следобед се връщаме към Токио. Вечерта Токио. 9-ти ден (неделя) Цял ден Токио. Вечерта си отиваме на летището и така... Това ни е програма на кратко. Умишлено не влизам в подробности, за да не става много затормозяващо. Моля ви за съвет за как ви се струва тази базова програма и как най-добре може да организираме въпроса с транспорта извън JR pass. 1
samuraika Публикувано: 28 март, 2016 Публикувано: 28 март, 2016 По същество : За втория ден в Токио мисля, че ранна Одайба, после от Шиодоме хващате метрото (Оедо линията - цвят маджента ) и отивате на Роппонги. След това по същата линия към Шинджуку (кметството е на следващата гара - Точомае ) и после вечерта от там се пускате до Шибуя. Ако Одайба ви отнеме повечко време шкартирате Роппонги и цепите към кметството направо. За придвижването из Токио - Суйка и Пасмо са все едно магнитни портфейли - слагаш парички, докосваш до машинките на влизане, докосваш на излизане и то си тегли колкото му трябва. Важи за всякакви линии и не пести пари, а усилието да си пазаруваш билетче всеки път и да го мислиш ако си с пас за кои линии ти важи и за кои - не. Много удобно, особенно ако не сте високоскоростни туристи (не повече от 3 дестинации на ден) - препоръчвам. Другият вариянт са дискаунт пасовете за метро - 500 йени на ден. С тях слизате и се качвате колкото си искате, без да се боите, че ако сбъркате гара ще плашате още веднъж за превоз. Така че - преценете сами. За резервациите на места за влака – за Нико и да сте правостоящи не е толкова страшно. За Токио-Киото е по-страшно, силно препоръчвам да резервирате места по-рано. Може да го направите на всяка по-голяма JR гара из Токио. Из Киото се обикаля с автобуси и колела. Еднодневна карта за автобус продават и шофьорите на място - 500 йени. За Хаконе - ако ще си с пълна програма - трите вида транспорт - нямаш никакво време за Камакура. Бих те посъветвала да имаш план А - хубаво време и цял ден за Хаконе и план В- лошо време и Камакура и Йокохама. Имай предвид, че храмовете затвярят в 4.30-5 така че ги слагай навсякъде в програмата си преди градските забележителности, които са отворени и интересни и вечер. За 7ми ден - за всичко имате време, така де, за едно от всичките - и до Хирошима, Окаяма, Химеджи, Кобе и Осака може да се отиде на дей трип от Киото с шинкансена. Въпроса е, че трябва да е едно от тези всичките или комбинации на по половинки (малко Кобе и малко Осака; малко Химеджи и малко Окаяма...) Всичките си имат своите предивмства и красоти. Вторият вариянт също е постижим и си се покрива от JR pass, предполагам, че имаш предвид ходене до Ширакава го, за което трябва автобус от Такаяма. И не искам да те разочаровам, но никак не е "извън най-популярните маршрути". По-трудно ще ти е, отколкото да видиш което и да е от горните изброени - логистиката, както сам отбелязваш, както и факта, че това е място за спокойни разходки и попиване на гледки, някак не може да го сбързаш. Ако искаш идеи - една Каназава може да се направи лесно от Киото с Тъндърбърд експреса - красива градина, стар град, Японско море...Другото е Йошино - точно тогава вишните ще са прецъфтели на другите места, а там ще са във вихъра си, но и навалиците - също. Освен това не се покрива ходенето от паса. Много туристи ще има навсякъде, чудя се какво да те посъветвам за по-спокойно и не ми хрумва - хем е жалко да се губи възможността да се возиш със шинкансен след като си имаш пас, хем точно шинкансен-дестинациите ще са най-натоварени Коя сан? Ига и нинджи? И за двете паса важи само донякъде. Като цяло програмата е много добра и премерена. Приятно изкарване! 2
lyubo21 Публикувано: 28 март, 2016 Автор Публикувано: 28 март, 2016 Samuraika, благодаря много за пространния отговор... като гледам и от другите теми, съветите ти са доста полезни :-) JR pass резервациите ще ги направим за дългите маршрути със сигурност. Ние по-скоро сме от високоскоростните туристи :-). А дали Суйка и Пасмо все пак може да се ползват за локалните линии в Нико, Хаконе, Камакура и затова е по-удобно да се вземе такава карта - да не мислим за купуване на билети по тези места? Идеите за 7-ми ден са много интересни. Не бях попадал досега на Йошино - изглежда добра опция за съчетаване с деня, в който сме в Нара. Каназава е също много приятно... за съжаление ще малко трудно да се съчетае с Такаяма, ще го помислим като опция с някакво много ранно тръгване. Като цяло заслужава ли си пътя до Такаяма през Нагоя (около 3 часа от Киото) или все пак да е комбинация Окаяма и Химеджи например? Моята идея за Такаяма беше да внесе повече разнообразие - да не са само градове и храмове, а и малко типична японска провинция, ако може така да се определи де :-) 1
samuraika Публикувано: 28 март, 2016 Публикувано: 28 март, 2016 (редактирано) От Каназава също има автобус до Ширакава го, не е задължително да се ходи до Такаяма. Но и Каназава и Ширакава го от Киото в един ден...прекалено високоскоростно ми се види... Окаяма си е доста пасторално, както и Йошино - изобщо надолу от Нара е доста провинциално. Аска, Тоцукава...но са по-скоро хайкинг дестинации. Като си имате пасс най-добре скокнете до Химеджи и Окаяма. Или Каназава. Всичко е въпрос на предпочитания, но аз лично не бих била пътя през Нагоя до Такаяма ако имам другите опции. Suika/Pasmo се ползват навсякъде из Канто региона - частни и държавни линии. Редактирано 28 март, 2016 от samuraika 1
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега