bibi Публикувано: 4 април, 2019 Публикувано: 4 април, 2019 преди 13 минути , macf1an каза: Само за ПЛАТЕЖНА СМЕТКА ЗА ОСНОВНИ ОПЕРАЦИИ което ще рече ? 🙄 (Моите щерки имат дебитни карти със сметки към тях на тяхно име - могат и да теглят кеш без такса от друг банкомат или не ?)
stanimir Публикувано: 4 април, 2019 Публикувано: 4 април, 2019 https://www.fibank.bg/bg/platejna-smetka-za-osnovni-operatsii/page/4234#nasheto-predlojenie Досега само Mastercard Debit на ПИБ бяха без такса теглене на всички банкомати в България.
macf1an Публикувано: 4 април, 2019 Публикувано: 4 април, 2019 преди 42 минути , bibi каза: което ще рече ? 🙄 (Моите щерки имат дебитни карти със сметки към тях на тяхно име - могат и да теглят кеш без такса от друг банкомат или не ?) Ще рече само за клиенти на тази услуга: https://www.fibank.bg/bg/platejna-smetka-za-osnovni-operatsii/page/4234 1
Ivko Публикувано: 4 април, 2019 Публикувано: 4 април, 2019 (редактирано) Относно досадните такси на Fiбанк за теглене и плащане с дебитни карти преди малко бях в банката и ми казаха за нов пакет , който звучи доста добре и без никакви такси / при теглене от всякакви банки в България, както и за плащане в България и чужбина/ за всякакви операции със сметката и картата към нея само срещу такса от 3лв/месец. За справки аз плащам 2лв месечна такса към сметката и отделно 0,20лв за всяко теглене от банкомат, както и по 0,70лв за всеки вътрешнобанков превод през онлайн банкирането. Редактирано 4 април, 2019 от Ivko
macf1an Публикувано: 4 април, 2019 Публикувано: 4 април, 2019 Интересен подбор на думи са ползвали 🙂 Аз лично го ползвам от 2016та, когато го намалиха на 1 лв за 2 години. Обсъждан е често тук. преди 12 минути , Ivko каза: нов пакет 1
bobole4e Публикувано: 4 април, 2019 Публикувано: 4 април, 2019 Като имам карта Дайнърс, дали се водя клиент на ПИБ? Опитвам се да сметна колко ще ми струва едно внасяне на немалка сума пари по сметка в ПИБ и има различни такси ако съм клиента на ПИБ и ако не съм.
Ilian359 Публикувано: 4 април, 2019 Публикувано: 4 април, 2019 Кажи, че си. Ръчно избират как да те таксуват - дали като клиент, или като външен. 1
Alexander Публикувано: 13 април, 2019 Публикувано: 13 април, 2019 Днес чашата ми на търпение преля с тази мръсници. След приключване на случая, ако изобщо се приключи, ще затворя всичко там с кеф. Не съм срещал във форума нещо подобно, но ето какво ми се случи днес. Днес исках да внеса в банкомат на ДСК пари в брой по сметката на кредитната ми карта, нещо което съм правил много пъти, на вид повече от елементарна операция. След като вкарах парите машината ми изписа в червено, че една банкнота ще бъде задържана за проверка и естествено ми изписа с 50лв по-малка сума за внасяне. Имах две опции, да продължа или да ми върне парите. Избрах опцията за връщане на пари, но с изненада установих, че ми върна с 50лв по-малко. Още по-интересно стана, когато след като ми изплю и картата, не ми издаде никакви бележка или разписка за задържането на тези 50лв. Никъде не е написано, нито упоменато, че има вероятност банкомата да ми задържа пари, нито в десетките страници от общи условия още повече, че след задържането нямам абсолютно никакъв документ за това, все едно нищо не е станало. Веднага след случая се обадих на телефона на ДСК, обясних какво се е случило и ми казаха, че ще си запишат и срока за проверка е 15 работни дни! Попитах, защо никъде не е упоменато, че банкомата може да ми задържа пари, на което ми отговориха, че пишело, че ако парите са сгънати или захабени не ги приема, което няма нищо общо със задържане на пари, но явно за тях е едно и също. Пояснявам, че парите бяха изтеглени от същия банкомат, но с карта на друга банка и нито са били смачкани, нито захабени, нито прегънати. Аз отново питах дали за тях е едно и също, че не приема пари и ги връща, както се е случвало и че може да задържа когато и колкото иска пари и още повече без абсолютно никакви доказателство за това. В днешни дни правят глоби на хора не издали касова бележка за 1лв, а в същото време ДСК си позволява без никакво обяснение и предупреждение да си взима пари от хората, както се разбра без да е описано никъде и дори да не издава бележка за това. В момента ми остава да чакам 15 работни дни, да видят какво става, да не говори, че винаги може да кажат, че всичко това не е вярно и че нищо не е задържано. В интерес на истината, в нито един момент от кол центъра не казаха, че това е нещо невъзможно, нито се учудиха на станалото, което значи, че е обичайна практика при тях. От това което ми се случи, мога да очаквам, че другия път може да ми задържи 200 или 400лв за проверка и да чакам да благоволят да ми ги върнат след 15 работни дни. Най-големия проблем е, че банкомата не издава никакъв касов бон, нито разписка за което ви сезирам! Побеснял съм от яд, но това е положението. За сега пуснах една жалва до КЗП 2 1
cybersimo Публикувано: 13 април, 2019 Публикувано: 13 април, 2019 За твое успокоение мога да ти кажа, че такава практика има всяка банка, която позволява внасяне на пари на банкомат и бележка за задържането не се издава. Аз съм имал няколко такива случаи с други банкомати - обикновено проверката я правят на следващия работен ден и парите ги вкарват служебно в сметката ти. 1 1
Гост Гост 23*6 Публикувано: 13 април, 2019 Публикувано: 13 април, 2019 По принцип има процедура при такива случаи, които банките трябва да спазят, специално за само теглещите банкомати, ако не си вземете подадените при тегленето пари, банкомата ги задържа, заедно с картата и блокира, докато не му бъде направена ревизия. Защото както се досещате 🙂 , някой може да измъкне част от банкнотите , да остави другите да се приберат и после да претендира, че се е заблял и не е взел парите си 🙃. Предполагам тук процедурата е същата, отхвърлените банкноти се отделят в отделно чекмедже и се прави ревизия, само липсва бележка, която може би щеше да се появи ако е продължило внасянето.
Alexander Публикувано: 13 април, 2019 Публикувано: 13 април, 2019 Не знам какво е щяло да стане, но факта е, че ми задържат пари, без да се знае за тази възможност и не се издава никакъв документ за това. Значи по тази логика, утре може да ми задържат и 200лв и ходи си ги чакай след месец. За сметка на това се правят актове за 1лв на дребни търговци не издали касов бон, само аз ли виждам някакъв двоен стандарт? преди 23 минути , cybersimo каза: За твое успокоение мога да ти кажа, че такава практика има всяка банка, която позволява внасяне на пари на банкомат и бележка за задържането не се издава. Аз съм имал няколко такива случаи с други банкомати - обикновено проверката я правят на следващия работен ден и парите ги вкарват служебно в сметката ти. За мен е нещо ново, а не разбирам защо не се издава бележка за това задържане. Защо също не е упоменато никъде и трябва да го научавам, че е практика чак след като ми се случи? 2
Ivko Публикувано: 13 април, 2019 Публикувано: 13 април, 2019 (редактирано) При внасяне на пари от банкомат при всяка банка има възможност да се задържат пари особенно за банкноти над 20 лв и ако са нови. Не мисля,че някоя банка го има това написано черно на бяло за задържането. Аз внасях така на фибанк една столевка и ми я задържа, но ми пусна бележка за задържаната сума, влезнах веднага в банката и попълних формуляр за задържани пари с прикрепена бележката и ми казаха,че до три дена ще ми ги сложат в сметката. По-принцип тези задържаните влизат в отделно оделение на банкомата и се задържат ако на банкомата не му харесат и ги смята за фалшиви. Не е ясно защо се случва това. Редактирано 13 април, 2019 от Ivko
Георги Публикувано: 13 април, 2019 Публикувано: 13 април, 2019 Не ми се е случвало, но намирам подобна функционалност за нормална и оправдана. Машинката вътре няма как да е перфектна в разпознаването, а и в същото време съм сигурен, че има много хитреци, които ще се опитат да пробутат фалшиви банкноти. Така че трябва да има някаква възможност за задържане и последваща ръчна обработка от човек и да, не виждам как това да се направи без сумата за известен период от време да е в "ничия земя". По същия начин е и с измамните транзакции - сумата се осчетоводява, блокира, не можеш да разполагаш с нея докато не приключи разследването. Просто не се сещам как да се избегне това. Но наистина трябва да има бележка какво точно са задържали - брой банкноти и какъв номинал. 1
Ilian359 Публикувано: 13 април, 2019 Публикувано: 13 април, 2019 (редактирано) На мен ми се е случвало с банкомат на ПИБ. Трябваше на следващия работен ден да попълвам молба за рекламация на транзакция. Иначе нямаше да ми ги възстановят автоматично. Редактирано 13 април, 2019 от Ilian359 1
Alexander Публикувано: 13 април, 2019 Публикувано: 13 април, 2019 Насявам се, да няма нужда от ходения по банки, защото няма как да стане в следващите 10 дни, защото няма да съм в България. Уж с обаждането е достатъчно, ама да видим. Това беше последно внасяне на банкомат от мен.
boogy83 Публикувано: 13 април, 2019 Публикувано: 13 април, 2019 преди 1 час, Георги каза: Но наистина трябва да има бележка какво точно са задържали - брой банкноти и какъв номинал. Да не говорим, че при технологиите в днешно време, може да се сканира номера на задържаните банкноти и да ти бъде изписан на бележката, която поучаваш.
Гост Гост 23*6 Публикувано: 13 април, 2019 Публикувано: 13 април, 2019 1 minute ago, boogy83 said: Да не говорим, че при технологиите в днешно време, може да се сканира номера на задържаните банкноти и да ти бъде изписан на бележката, която поучаваш. Ако е смачкана може и да не стане или ако не е четлив и т.н. .. то това е причината за задържане ...
Alexander Публикувано: 13 април, 2019 Публикувано: 13 април, 2019 преди 1 минута , georgebg каза: Ако е смачкана може и да не стане или ако не е четлив и т.н. .. то това е причината за задържане ... Изрично казах, че нямаше дори прегънати, по простата причина, че бяха изтеглени от същия банкомат 1 мин преди внасянето им. Каквото и да си говорим, най-малко трябва да се дава някаква бележка, не да звъня аз и да се разправям. Смачкани банкноти връща, не конфискува. 1
Гост Гост 23*6 Публикувано: 13 април, 2019 Публикувано: 13 април, 2019 9 minutes ago, Alexander said: Изрично казах, че нямаше дори прегънати, по простата причина, че бяха изтеглени от същия банкомат 1 мин преди внасянето им. Каквото и да си говорим, най-малко трябва да се дава някаква бележка, не да звъня аз и да се разправям. Смачкани банкноти връща, не конфискува. Не отговарях на Вас - вижда се цитата на когото отговарях и ставаше въпрос за възможност за сканиране на сериен номер 🙂
Фил Публикувано: 13 април, 2019 Публикувано: 13 април, 2019 Оф, знам, че на пострадалите със задържани банкноти не им е смешно, обаче нещо веднага ми изникна ей тази сцена от Midnight run 1
bimbo Публикувано: 13 април, 2019 Публикувано: 13 април, 2019 На мен пък банкоматът ми върна една от банкнотите веднага след като ги преброи. Изписа сума 390, а не 400 - колкото бях сложила и ми издаде бележка за толкова.
lamerz1912 Публикувано: 15 април, 2019 Публикувано: 15 април, 2019 На 13.4.2019 в 22:08, bimbo каза: На мен пък банкоматът ми върна една от банкнотите веднага след като ги преброи. Изписа сума 390, а не 400 - колкото бях сложила и ми издаде бележка за толкова. При мен се случи абсолютно същото. Току що изтеглени пари от друг банкомат трябваше да депозирам в банкомат на ДСК. Не си хареса едната 50-то левка, върна ми я и съответно депозираната сума беше намалена с 50 лева.
Alexander Публикувано: 24 април, 2019 Публикувано: 24 април, 2019 Докладвам за развитието при конфискуваната банкнота от банкомата на ДСК. След седмица ненадейно се появиха на два пъти върнати по 50лв, като в полето за обяснението пишеше ИНЦИДЕНТ! Взех да се чудя дали аз не съм видял, че са ми конфискували 2 пъти по 50лв, а се жалвам само за 50лв. След още 2-3 дни, пак видях, че са си взели обратно едните 50лв, описани като дублирана операция писмо еди си кое... Тези са уникални, даже ми се обадиха да ми кажат, че всичко е върнато. Аз пък им пуснах една жалба в КЗП, за това, че абсолютно никъде не е описано, (нищо че се подписвам на 40 места и получавам десетки страници общи условия), че това конфискуване може да се случи и може да се разбере само когато е факт. Едно е да върнат негодни пари, друго е да се конфискуват, когато и колкото намерят за добре. 2
Goal & Boss Публикувано: 24 април, 2019 Публикувано: 24 април, 2019 (редактирано) На 13.04.2019 г. в 16:19, Alexander каза: Не съм срещал във форума нещо подобно, Ето нещо подобно. Само че в случая аз не изтеглих парите обратно. https://magelanci.com/forums/topic/12936-wizz-air-кредитна-карта-от-дск/?do=findComment&comment=348558 Редактирано 24 април, 2019 от Goal & Boss
Ilian359 Публикувано: 24 април, 2019 Публикувано: 24 април, 2019 преди 4 часа, Alexander каза: Аз пък им пуснах една жалба в КЗП, за това, че абсолютно никъде не е описано, (нищо че се подписвам на 40 места и получавам десетки страници общи условия), че това конфискуване може да се случи и може да се разбере само когато е факт. Едно е да върнат негодни пари, друго е да се конфискуват, когато и колкото намерят за добре. Пише си го: чл. 27., ал.2 от Закон за БНБ: Българската народна банка, банките, финансовите институции, обменните бюра и доставчиците на услуги са задължени да задържат за проверка срещу издаване на писмен документ всички попаднали при тях по какъвто и да е начин български или чуждестранни банкноти и монети, които пораждат съмнения, че са неистински или преправени. Българската народна банка е компетентната институция за предприемане на такава проверка и извършване на експертната оценка. Наредба № 18 за контрол върху качеството на банкнотите и монетите в наличнопаричното обращение Чл. 7. (1) (Изм. – ДВ, бр. 93 от 2011 г.) Българската народна банка, банките, финансовите институции, обменните бюра и доставчиците на услуги извършват преценка за истинност на всички постъпващи български и чуждестранни банкноти и монети, както и на всички български и чуждестранни банкноти и монети, които възнамеряват да върнат за последваща употреба в налично-паричното обращение, и задържат тези, които пораждат съмнения, че са неистински или преправени. (2) Задържаните по ал. 1 банкноти и монети, които пораждат съмнения, че са неистински или преправени, се предават на БНБ. (3) (Изм. – ДВ, бр. 93 от 2011 г., в сила от 1 януари 2012 г., изм. и доп. – ДВ, бр. 24 от 2013 г.) Преценката за истинност по ал. 1 се извършва от обучени служители на лицата по ал. 1 или посредством машини за сортиране, машини за самообслужване и машини за обмяна или размяна. Ясно, че не ти харесва, но в случая ДСК не са виновни. Аз им давам една червена точка за това, че не са те разкарвали да пишеш рекламация, както правят ПИБ. 1
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега