Прескочи до съдържание

Български Банки - кратки въпроси и дискусии


Препоръчани мнения

Публикувано:

@FlyTraveler от години е така, поне 6.

Срока е 15 дни, ама работни както си помисли.

 

https://magelanci.com/forums/topic/6534-български-банки-кратки-въпроси-и-дискусии/page/22/#findComment-358646

 

При мен бяха бързи, само 9-10 календарни дени им отне, ама това 2019, сега може да са по-натоварени.

 

https://magelanci.com/forums/topic/6534-български-банки-кратки-въпроси-и-дискусии/page/22/#findComment-360813

  • Харесвам 1
  • Замислям се 1
Публикувано:

Никога не бих отишъл с 10 000 лв да депозирам на банкомат - технологичен човек съм, но чак такова доверие нямам. Или бих ги правил “на парче” - по 1000 лв. докато не минат всички. 😀

  • Харесвам 7
Публикувано:
преди 7 часа, Rumiana каза:

Съществуват ли в българските банки "joint accounts" - разплащателна сметка, собственост на двама души, примерно съпрузи?

НЕ, по начина, по който са в Канада, САЩ... Или поне не съм чувала.
Тук, евентуално, можеш да поискаш втора карта към същата сметка, с много разправии. Имам опит само с ЦКБ. Какво чудо е в другите банки - не знам.
 
  • Харесвам 2
Публикувано:

 

Лоша работа с тези машини, съжалявам за случката @FlyTraveler!

По принцип може да се депозира до 5000 евро (или 9750 лв.) без декларация, но явно при теб банкоматът е бил от старите модели, които приемат по-малко банкноти. При нас в Сандански и в Петрич банкоматите на ДСК са нови, ясно пише, че приемат до 150 банкноти и винаги има обяснение за лимитите. Честно казано, досега не съм имал проблеми с тези банкомати. А като влезна вътре в банка ДСК примерно - просто с книгата влизам или телефона, че минимум ми е 20/30 мин. дори и повече....... Добре, че Fibank започнаха да издават здравните карти и там директно си ходя без опашки, а и работят експресно в Петрич (ние нямаме в Сандански Fibank).  

По-големият проблем е, когато нещо се обърка – като в твоя случай. Тогава наистина става супер изнервящо. Според мен банките трябва да си поемат отговорността и да действат по-бързо в такива ситуации. Не може човек да чака 10-15 дни за пари, които уж са „неговите“. Това, което ти се е случило, е неприятно и напълно те разбирам.

 

 

преди 2 часа, Loverboy каза:

Никога не бих отишъл с 10 000 лв да депозирам на банкомат - технологичен човек съм, но чак такова доверие нямам. Или бих ги правил “на парче” - по 1000 лв. докато не минат всички. 😀

Иначе и аз разбирам колебанието на @Loverboy – да, има риск при внасяне на големи суми на банкомат, но според мен все пак трябва да имаме малко повече вяра в техниката, все пак има банки без пари в тях.

Истината е, че хората масово депозират сериозни суми на банкомати примерно на: Easypay, ДСК, Пощенска и т.н., но обикновено всичко минава гладко, поне никой досега не ми се е оплакал от банкоматите в района.

 

 

  • Харесвам 1
  • Браво 1
Публикувано:
преди 8 часа, Zlia каза:

Знаете ли ги тези различни договорки или само предполагате?

Таксата на нашия терминал е 0.5% за дебитни и 2% за кредитни карти. 

 Кешбекът е хубав продукт за стимулиране на картовите плащания, но честно казано таксите при тези плащания трябва да се поемат от заявителя на услугата, клиента, а не от доставчика.

 

преди 10 часа, Rumiana каза:

Съществуват ли в българските банки "joint accounts" - разплащателна сметка, собственост на двама души, примерно съпрузи?

Има сметка с двама титуляри, но понеже не е масов продукт, трябва да попиташ, не се рекламира.

преди 4 часа, FlyTraveler каза:

Доста наприятно изживяване днес с банка ДСК, от която по принцип до момента съм бил много доволен.

ДСК си пренастроиха посоката на банкнотите при вноска на някои банкомати. Нищо чудно затова да си го тъпкал така. Притискай ги, няма да те бавят 15 дни. Преди време за 10 лева им надух главата и ми ги добавиха след 1 ден.

  • Харесвам 1
Публикувано:
Преди 1 час, Zaro каза:

Кешбекът е хубав продукт за стимулиране на картовите плащания, но честно казано таксите при тези плащания трябва да се поемат от заявителя на услугата, клиента, а не от доставчика.

Не разбирам тази логика. Удобството е за двете страни, но определено е по-голямо за търговеца. Поне аз така го виждам

Публикувано:
преди 6 часа, Miladina каза:

Съжалявам за случилото се @FlyTraveler, но имам чувството, че банка ДСК са купили най- дървените банкомати или пък правят някакви номера. Редовно ми се случва да не мога да внеса пари в картата, най - вече в почивни дни или след работното време на банката. Освен това шефът на клона, който често ползвам е пълен простак и вече обмислям закриване на тази карта.

 

До този момент бях доволен от тях от години. Аз съм им стар клиент, доста преди Societe General да напуснат България, но с тези банкомати наистина се излагат. Имал съм случаи банкомат да ми "глътне" картата в други банки. Веднага излиза някой от персонала и отваря банкомата. Тук те просто нямат достъп. Third party фирма само може да пипа банкоматите. Машината до този също не работеше, имат само един пред клона на улицата, който работи и на него не могат да се правят депозити. Любопитно ми е да мина утре да видя дали някой от двата е оправен и ако да, дали парите са ми вече в сметката или пак трябва да чакам 14 дни...

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 5 часа, Zaro каза:

Има сметка с двама титуляри, но понеже не е масов продукт, трябва да попиташ, не се рекламира.

Благодаря!  А знаете ли кои български банки предлагат такива сметки с двама титуляри?

Публикувано:
преди 2 часа, Rumiana каза:

Благодаря!  А знаете ли кои български банки предлагат такива сметки с двама титуляри?

Проверете Пощенска банка.

Мисля, че те имаха такава сметка.

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 4 часа, Rumiana каза:

Благодаря!  А знаете ли кои български банки предлагат такива сметки с двама титуляри?

Преди години Уникредит имаха със сигурност.

преди 8 часа, Zlia каза:

Не разбирам тази логика. Удобството е за двете страни, но определено е по-голямо за търговеца. Поне аз така го виждам

Обяснявам. Ти продаваш продукт за 100 лв. Идвам аз и искам да платя по начин, по който ти ще получиш 98 лева. Къде виждаш удобство за търговеца? 

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 9 часа, Zaro каза:

ДСК си пренастроиха посоката на банкнотите при вноска на някои банкомати. Нищо чудно затова да си го тъпкал така. Притискай ги, няма да те бавят 15 дни. Преди време за 10 лева им надух главата и ми ги добавиха след 1 ден.

А, как доказвате, че действително сте депозирали еди колко си банкноти на еди каква си стойност, но банкомата ги е глътнал без да отрази сумата по сметка?

  • Замислям се 1
Публикувано:
преди 16 минути , Zaro каза:

Обяснявам. Ти продаваш продукт за 100 лв. Идвам аз и искам да платя по начин, по който ти ще получиш 98 лева. Къде виждаш удобство за търговеца? 

Обяснявам. На ден продаваш 100 броя от този продукт и ти се налага да прибереш една бала с пари, което винаги носи риск. Осчетоводяването е далеч по-лесно. Риск за фалшиви банкноти няма. 
Въпросните “загубени” проценти винаги са калкулирани в цената. 

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 14 минути , Duke каза:

А, как доказвате, че действително сте депозирали еди колко си банкноти на еди каква си стойност, но банкомата ги е глътнал без да отрази сумата по сметка?

След като за 10 лева намериха начин, значи има начин. Отварят банкомата, броят парите.

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 3 минути , Zlia каза:

Обяснявам. На ден продаваш 100 броя от този продукт и ти се налага да прибереш една бала с пари, което винаги носи риск. Осчетоводяването е далеч по-лесно. Риск за фалшиви банкноти няма. 
Въпросните “загубени” проценти винаги са калкулирани в цената. 

Мисля, че не разбираш какво имам предвид. Ти говориш за плащане в брой, аз - че таксата трябва да се поеме от този, който се възползва от услугата - както при плащане по банков път. А процентите не винаги са калкулирани.

Публикувано:

Няма никаква логика таксата за картово разплащане да бъде поемана от купувача.

 

При продукт за 100 лв. и плащане с карта таксата на банката варира от 0.50 до 2 лв. Да, но търговецът е купил този продукт за 80 лв. и препродавайки го за 99.50 или 98 лв. (след удържане на такса) той не губи нищо, а просто намаля леко печалбата си. И по-скоро ще загуби изцяло клиент (и 18-19.50 лв. печалба), който няма кеш или не иска да плати кеш. Никакво неудобство за търговеца не виждам, а само полза. Аз например почти никога не плащам кеш и подминавам кешови търговци.

 

Между другото плащанията по банков път струват нула лева, ако си клиент на нормална банка или Револют, та и това не е довод.

  • Харесвам 5
Публикувано:
преди 32 минути , Zaro каза:

Мисля, че не разбираш какво имам предвид. Ти говориш за плащане в брой, аз - че таксата трябва да се поеме от този, който се възползва от услугата - както при плащане по банков път. А процентите не винаги са калкулирани.

Е явно и ти не ме разбра. Аз казвам, че търговеца също има полза и дори смятам, че е по-голяма.

 

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 57 минути , Duke каза:

А, как доказвате, че действително сте депозирали еди колко си банкноти на еди каква си стойност, но банкомата ги е глътнал без да отрази сумата по сметка?

Не доказваш, а само заявяваш. След това те си правят ревизия и ти отразяват сумата по сметката.

На мен миналата година ми глътна 1200 лв. и до няма и седмица ми ги върнаха.

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 32 минути , Георги Матеев каза:

той не губи нищо, а просто намаля леко печалбата си

Е, ти сам си го каза. Не виждам какво не ти е ясно. 

 

Ако търговецът трябва да приеме леко понижение на печалбата си, защо купувачът да не приеме да плати малко по-висока цена? Нищо не губи, само би платил точно толкова повече, с колкото смяташ, че е приемливо търговецът да намали печалбата си

18 вместо 20 лева горница в твоя пример е точно 10% печалба. И явно пропускаш факта, че не цялата търговия е с готови продукти - парче сирене, което режеш на две и продаваш за секунди. 

Има сектори, където продукт или услуга започва да се изработва при появата на клиент. Ако, следвайки твоя пример, горницата на търговеца е 18 вместо предвидените от него 20 лева (колкото и бакалски да е примерът), за работния ден, в който той произвежда Х броя от продукта/услугата, печалбата му е Y-10%. Ако неговата дневна производителност е 20 броя от продукта/услугата, за да докара същата печалба, той трябва да произведе 22 бройки. Това на свой ред означава, че той трябва да съкрати времето за изработване на 1 брой, за да може да докара дневна производителност от 22, вместо 20 броя. Това пък е възможно да доведе до понижаване на качеството. 

 

Има един куп неща под повърхността, които не само че са невидими за много хора. 

Няма логика един и същи продукт да носи различна печалба на търговеца според начина на плащане. 

 

 

 

 

 

Публикувано:

Принципно и аз съм на мнение, че надценката е доста по-голяма от таксата към банката и не би трябвало да е проблем за търговеца. @Zlia е изложил добре аргументите. Отделно не мога да разбера минималната сума за плащане при положение, че банката взема процент от транзакцията.

Иначе след развода ми с Уникредит (а брака ни беше почти 25г...) след като махната картите Виза, се спрях на Пощенска. И те не са цвете за мирисане и имат абсурдни правила - 3 плащания с картата по дебитната сметка, за да се намали месечната такса на половина. Познайте колко пъти плащам с тази карта на месец:

image.png.433cfd38c536017b0f795ef4d35b4296.png

Даже вече ме знаят в магазина до нас като отида с едни солети и вода за детето и едно кисело мляко и искам да платя на 3 пъти 🙂

Но пък е дебитна златна от МК и дава 4 посещения.

Иначе всичко бухам със златната кледитна от Виза, че хем има кешбек, хем си ходим по двама в салона на Т2.

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 1 час, Zaro каза:

 

Обяснявам. Ти продаваш продукт за 100 лв. Идвам аз и искам да платя по начин, по който ти ще получиш 98 лева. Къде виждаш удобство за търговеца? 

Зависи от търговеца. При някои търговци с голям оборот се налага ползването на инкасо за изнасяне и обработване на кеша. Това струва пари (наемане на хора, плащане на застраховки на парите, допълнително време за отчитане и обработка) и носи допълнителни рискове (кражба, човешка грешка при отчитане) и тн. За такива търговци плащането с карта си е направо удобство.  

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 42 минути , Zaro каза:

Е, ти сам си го каза. Не виждам какво не ти е ясно. 

 

Ако търговецът трябва да приеме леко понижение на печалбата си, защо купувачът да не приеме да плати малко по-висока цена? Нищо не губи, само би платил точно толкова повече, с колкото смяташ, че е приемливо търговецът да намали печалбата си

18 вместо 20 лева горница в твоя пример е точно 10% печалба. И явно пропускаш факта, че не цялата търговия е с готови продукти - парче сирене, което режеш на две и продаваш за секунди. 

Има сектори, където продукт или услуга започва да се изработва при появата на клиент. Ако, следвайки твоя пример, горницата на търговеца е 18 вместо предвидените от него 20 лева (колкото и бакалски да е примерът), за работния ден, в който той произвежда Х броя от продукта/услугата, печалбата му е Y-10%. Ако неговата дневна производителност е 20 броя от продукта/услугата, за да докара същата печалба, той трябва да произведе 22 бройки. Това на свой ред означава, че той трябва да съкрати времето за изработване на 1 брой, за да може да докара дневна производителност от 22, вместо 20 броя. Това пък е възможно да доведе до понижаване на качеството. 

 

Има един куп неща под повърхността, които не само че са невидими за много хора. 

Намалянето на печалба, но спечелване на нов клиент (и все пак генериране на реална печалба) категорично не е същото като това клиента да плати 102 вместо 100 лв. В този случай директно и реално губиш 2 лв.

 

Търговецът просто трябва да калкулира в стойността на услугата/продукта и разхода си за банкови услуги - по същия начин, като всички други негови разходи. А ако не желае да го прави с цел да има по-ниски цени и да привлича повече клиенти - да си понася стоически таксите и да не мрънка. Всичко друго е неприемливо.

 

Няма логика и клиентът да плаща (или поне не видимо) банковите такси на търговеца. Както и да има 3 различни цени - за плащане с кеш, с дебитна или с кредитна карта. Звучи абсурдно.

 

Давам пример. Фирмата ми организира събития от години и продаваме билети за тях. Когато навремето на пазара навлезнаха фирмите за дистрибуция на билети веднага почнахме да ги ползваме, но те слагат комисион и първоначално през тях продавахме на крайния клиент "20 лв. билет + хх% комисионна за билетопродавача". Познай до 3 пъти дали това не предизвика буря от негативни коментари, което доведе до реален спад на продажби. Не беше ок. Накрая просто вдигнахме леко цената на билетите, включихме таксите в цената и всички бяха щастливи. Въпрос на маркетинг.

  • Харесвам 4
Публикувано:
преди 28 минути , Zaro каза:

Е, ти сам си го каза. Не виждам какво не ти е ясно. 

 

Ако търговецът трябва да приеме леко понижение на печалбата си, защо купувачът да не приеме да плати малко по-висока цена? Нищо не губи, само би платил точно толкова повече, с колкото смяташ, че е приемливо търговецът да намали печалбата си

18 вместо 20 лева горница в твоя пример е точно 10% печалба. И явно пропускаш факта, че не цялата търговия е с готови продукти - парче сирене, което режеш на две и продаваш за секунди. 

Има сектори, където продукт или услуга започва да се изработва при появата на клиент. Ако, следвайки твоя пример, горницата на търговеца е 18 вместо предвидените от него 20 лева (колкото и бакалски да е примерът), за работния ден, в който той произвежда Х броя от продукта/услугата, печалбата му е Y-10%. Ако неговата дневна производителност е 20 броя от продукта/услугата, за да докара същата печалба, той трябва да произведе 22 бройки. Това на свой ред означава, че той трябва да съкрати времето за изработване на 1 брой, за да може да докара дневна производителност от 22, вместо 20 броя. Това пък е възможно да доведе до понижаване на качеството. 

 

Има един куп неща под повърхността, които не само че са невидими за много хора. 

Няма логика един и същи продукт да носи различна печалба на търговеца според начина на плащане. 

 

 

 

 

 

Ми то тогава и банковата сметка му товари бизнеса, дай и нея да му я поеме клиента( то не че не го прави де). Като са толкова опърпани тез търговци да направят възможност с блинк п2п да се плаща. Така ще могат и касовия апарат да си премахнат(още един разход), но дали ще си намалят цената? Ако не могат да си ценообразуват правилно продукта е друг въпрос. 

Истината е че не малка част от търговците предпочитат кеш, за да крият оборот. 
Та в тоя ред на мисли - абе как събирате 9к+ кеш да вкарвате по банкомати и как точно под определената граница без деклариране  🙂

  • Харесвам 5
Публикувано:
преди 9 минути , Zlia каза:

как събирате 9к+ кеш да вкарвате по банкомати

Един майстор-плочкаджия (или от типа) много бързо ги събира.
То пък защото декларирането е нещо много сложно. Чаках за каса на Уникредит, един чичо с анцуг пред мен си внесе по лична сметка 160k лв. Касиерката го пита - какво да пиша за произхода на парите? Той вика - бизнес. И това е декларирането. 
 

  • Харесвам 3
Публикувано:
преди 49 минути , Георги Матеев каза:

Давам пример. Фирмата ми организира събития от години и продаваме билети за тях. Когато навремето на пазара навлезнаха фирмите за дистрибуция на билети веднага почнахме да ги ползваме, но те слагат комисион и първоначално продавахме на крайния клиент "20 лв. билет + хх% комисионна за билетопродавача". Познай до 3 пъти дали това не предизвика буря от негативни коментари, което доведе до реален спад на продажби. Не беше ок. Накрая просто вдигнахме леко цената на билетите, включихме таксите в цената и всички бяха щастливи. Въпрос на маркетинг.

Надявам се комисионните на тикетинг компаниите да са паднали, че преди десетина години се движиха в рамките на 7-9% от продажната цена на билета (толкова и при анулиране на събитието и връщане на суми, което пък практически удряше втори път организатора), което беше безумно на фона на печалбата на организатора на събитието с всичките му отговорности и допълнителни разходи като съотношение спрямо безрисковата комисионна получавана от билетопродавача...

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 1 минута , Duke каза:

Надявам се комисионните на тикетинг компаниите да са паднали, че преди десетина години се движиха в рамките на 7-9% от продажната цена на билета (толкова и при анулиране на събитието и връщане на суми, което пък практически удряше втори път организатора), което беше безумно на фона на печалбата на организатора на събитието с всичките му отговорности и допълнителни разходи като съотношение спрямо безрисковата комисионна получавана от билетопродавача...

Безумни са, поне за тези, които купихме за Guns - 240лв х 2 билета = 504лв и някакви стотинки с таксата.. А сега понеже няма да мога да присъствам и трябва да ги продадем през ticket swap - там начисляват още безумни такси и за да получа цената, която съм платил(480лв, без останалите 20+лв набутвация), купувача там плаща още една комисионна и общо му излиза по над 280лв на билет... Супер скандални и нагли и определено подкрепям мнението по-горе - вкарвай си всички такси в цената, човек когато плаща иска да плати Х сума, а не накрая да стане Y.. Същото е и с поръчката на храна и добавянето на кутии.. 

 

Иначе и при нас в кварталното магазинче, което уж е голяма верига(Рекорд), отказват цигари да се продават с карта. Еми рязко спрях да ходя да си купувам неща от там, въпреки че ми е под блока. Не че и че толкова често ходех, но понякога вършеше добра работа. 

  • Харесвам 1

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   6 магеланци

    • Loverboy
    • EliDion
    • Yto
    • macf1an
    • КОКО22
    • The rider
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.