Прескочи до съдържание

Български Банки - кратки въпроси и дискусии


Препоръчани мнения

Публикувано:
преди 2 минути , Zlia каза:

Някой би ли ми обяснил какво е предимството на това автоматично погасяване?

Да делегирам на банката да се разпорежда с парите ми от разплащателна сметка когато тя прецени? Няма как да стане 🙂

Една нотификация в смартфона би свършила тази работа. 

Не когато банката прецени, а на падежа. Рзликата е огромна! Така или иначе до настъпване на падежа трябва да погасиш цялата сума или минималната изискуема сума ако държиш да плащаш лихви на банката. Не виждам защо аз трябва да следя нещо, което банката прави безплатно от мое име и не ме поставя в риск да не успея да платя навреме...

  • Харесвам 4
Публикувано:
преди 46 минути , Dora Popova каза:

От 3-4 дни ДСК ми лазят по нервите. Имам КК Виза галакси.

- в събота ми задържаха 20 лева за проверка при внасяне. Пуснах още същият ден възражение.

- искат ми 20 лева за преиздаване след като ми я блокираха по повод неоторизирана транзакция , която не е успяла защото съм задала по-ниски лимити.

- вчера ме таксуваха с 43.18 лева за годишна такса , въпреки че , правя 1 година април месец.

 

Обадих се да питам какво става , защо ме таксуват при условие че  не е минала една година  - смислен отговор не получих.

Трябва допълнително да проучат , което отнемало време  , най-вероятно утре.

Вие как тълкувате това - 

 Всички кредитни карти Galaxy, издадени след 01.12.2023 г., могат да се освободят от годишна такса, като с всяка карта бъдат извършени минимум 24 трансакции в рамките на периода от издаване на картата до начисляване на първата годишна такса, както и за всяка следваща календарна година. Условието важи за основни и допълнителни кредитни карти Galaxy.

 

Няма защо да се обаждаш по телефона, пишеш им една хубава жалба, като им цитираш точки от твойте ОУ и обясняваш проблемите и искаш възстановяване на всички неправомерно взети суми. 

 

При аналогичен случай с ПИБ, системата им не била сработила /аз мислех, че това е банка, а не плод-зеленчук, че заради натрупания оборот по КК да нямам годишна такса. Никой от никъде не може да помогне - клонове, кол-център, картов отдел и накрая жалбата и върнаха неправомерно взетата такса.

  • Харесвам 7
Публикувано:
преди 16 минути , Duke каза:

Не когато банката прецени, а на падежа. Рзликата е огромна! Така или иначе до настъпване на падежа трябва да погасиш цялата сума или минималната изискуема сума ако държиш да плащаш лихви на банката. Не виждам защо аз трябва да следя нещо, което банката прави безплатно от мое име и не ме поставя в риск да не успея да платя навреме...

Имаме различно разбиране за следене на личните финанси явно. 

Публикувано:
преди 4 минути , Zlia каза:

Имаме различно разбиране за следене на личните финанси явно. 

В което няма нищо лошо, разбира се, но така и не разбрах какви са недостатъците при използване на опцията "автоматично погасяване на задължение по кредитна карта"?

  • Харесвам 4
Публикувано:
Преди 1 час, Doctor Who каза:

Прекратяват старата карта и те таксуват до края на периода и на валидност.

Няма как да ме таксуват , защото за първата година не дължа такса , а тя изтича през април. 

Мога да реша точно тогава /април /да си прекратя договора.

Публикувано:
преди 30 минути , Dora Popova каза:

Няма как да ме таксуват , защото за първата година не дължа такса , а тя изтича през април. 

Мога да реша точно тогава /април /да си прекратя договора.

Не е лошо да си прочетеш изреченията с дребният шрифт. По всяка вероятност има условие, че нямаш такса за първата година, но ако закриеш картата преди да са изтекли 2 години дължиш еди каква си такса.

  • Харесвам 5
Публикувано:
преди 38 минути , Duke каза:

В което няма нищо лошо, разбира се, но така и не разбрах какви са недостатъците при използване на опцията "автоматично погасяване на задължение по кредитна карта"?

В идеалният случай сигурно няма недостатъци. При липса на достатъчна наличност по разплащателна сметка би имало например. 
Пак казвам, въпрос на разбиране за управление  на личните финанси. Аз не бих делегирал друг да го прави, пък било то и “най- добронамерената” банка. 

  • Харесвам 4
Публикувано:
преди 41 минути , Dora Popova каза:

Няма как да ме таксуват , защото за първата година не дължа такса , а тя изтича през април. 

 

Провери дали сумата съвпада пропорционално с времето от откриването на картата до  блокирането и и ако сумата съвпада, не само че няма как , а може вече да са го направили.

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 49 минути , Captain45 каза:

Не е лошо да си прочетеш изреченията с дребният шрифт. По всяка вероятност има условие, че нямаш такса за първата година, но ако закриеш картата преди да са изтекли 2 години дължиш еди каква си такса.

Прочетох си договорът.

Той се прекратява след преиздаване на нова КК и се дължи такса за периода от издаването.

Но , преиздаването на картата в случая е задължително , защото вече е компрометирана , и блокирана от тях. Аз каква вина имам за това?

Картата не е нито изгубена , нито открадната - както пише в договора.

Вече пуснах жалба и съм почти сигурна , че след възстановяването на 20 лева ще се сбогувам с банката.

 

 

  • Харесвам 2
Публикувано:

Тя банката и да не и го делегираш пак може да се разпореди. После ситуацията е "човека каза - ще видим", и то мине мине месец докато видят и "много съжаляваме, станала е грешка".

Удобно е, ако имаш различни карти, кредити, инвестиционни продукти -  не се занимаваш да следиш срокове. Те парите така или иначе ще им ги дадеш. 

Виж ако не си сигурен дали ще има наличност към дата на падежа в сметката не е окей, ама то тогава и проблема ти е качествено различен.

  • Харесвам 4
Публикувано:

аз лично предпочитам да си погасявам кредитната карта в първия възможен момент, както правя и с всички останали сметки, подлежащи на плащане, така че автоматично погасяване на падеж не ме устройва изобщо, затова и не го използвам

  • Харесвам 3
Публикувано:
преди 19 минути , adreno каза:

Тя банката и да не и го делегираш пак може да се разпореди. После ситуацията е "човека каза - ще видим", и то мине мине месец докато видят и "много съжаляваме, станала е грешка".

Удобно е, ако имаш различни карти, кредити, инвестиционни продукти -  не се занимаваш да следиш срокове. Те парите така или иначе ще им ги дадеш. 

Виж ако не си сигурен дали ще има наличност към дата на падежа в сметката не е окей, ама то тогава и проблема ти е качествено различен.

Искам да го видя с какво основание биха ми теглили пари от сметка без мое съгласие 🙂

Поне на мен не ми се е случвало, дори при наличие на няколко сметки едната е била с отрицателен баланс(заради такса) и не са си позволявали да теглят от другите, което в конкретният случай би било в моя полза.

За мен “удобството” наречено директен дебит никога не е било екстра, особено, че повечето ни банки имат такса за него. 
 

Публикувано:
преди 5 часа, Duke каза:

В което няма нищо лошо, разбира се, но така и не разбрах какви са недостатъците при използване на опцията "автоматично погасяване на задължение по кредитна карта"?

Много от удобствата на съвременния живот водят до притъпяване на някои рефлекси. Автоматичното погасяване е малко като автоматичните фарове при свечеряване или автоматичните чистачки при дъжд. Утре някои милениал ще се качи на стара кола и няма да може да я подкара, а може да бъде жизненоважно. Дигитализацията е изключително удобна в някои случаи, но личното ми мнение е, че не развива финансовата култура, ако тя липсва изначално.

  • Харесвам 7
Публикувано:
Преди 1 час, Zaro каза:

Много от удобствата на съвременния живот водят до притъпяване на някои рефлекси. Автоматичното погасяване е малко като автоматичните фарове при свечеряване или автоматичните чистачки при дъжд. Утре някои милениал ще се качи на стара кола и няма да може да я подкара, а може да бъде жизненоважно. Дигитализацията е изключително удобна в някои случаи, но личното ми мнение е, че не развива финансовата култура, ако тя липсва изначално.

Така и не разбирам какви са недостатъците и за каква финансова култура става дума?

 

Откакто ползвам кредитна карта не съм платил нито стотинка на банката за лихви или такси. Сметката зад картата е директно свързана към разплащателната ми сметка в същата банка. Вместо аз да следя падежа за внасяне на дължимото, това за мен прави напълно безплатно банката. В разплащателната ми сметка винаги има достатъчна наличност и дори не е пресилено да се каже, че реално ползвам кредитната карта като дебитна с добър кешбек и допълнителни екстри към нея. Въобще не се вълнувам от гратисния период защото така или иначе не го използвам, макар, че реално погасяването се извършва на 20-то число за натрупани задължения в предишния месец. Ако нямаш достатъчна наличност по сметката и реално ползваш наличността по картата като реален кредит е нещо друго, но при тези лихви за мен е безумно...

  • Харесвам 4
Публикувано:
преди 2 часа, Duke каза:

Така и не разбирам какви са недостатъците и за каква финансова култура става дума?

 

Откакто ползвам кредитна карта не съм платил нито стотинка на банката за лихви или такси. Сметката зад картата е директно свързана към разплащателната ми сметка в същата банка. Вместо аз да следя падежа за внасяне на дължимото, това за мен прави напълно безплатно банката. В разплащателната ми сметка винаги има достатъчна наличност и дори не е пресилено да се каже, че реално ползвам кредитната карта като дебитна с добър кешбек и допълнителни екстри към нея. Въобще не се вълнувам от гратисния период защото така или иначе не го използвам, макар, че реално погасяването се извършва на 20-то число за натрупани задължения в предишния месец. Ако нямаш достатъчна наличност по сметката и реално ползваш наличността по картата като реален кредит е нещо друго, но при тези лихви за мен е безумно...

Би ли споменал банката и картата, която ползваш?

Публикувано:

Пощенска с много "интересна" промоция, която обаче се показва еднократно в приложението и не можах да видя подробности - без такси за плащане на битови сметки до 15 март.

 

Интересното всъщност  е, че до момента никога не е имало такса за битовите плащания и те си носеха кешбек. Явно ще има секира и там...

  • Смея се 3
Публикувано:
На 2/26/2025 в 1:20 PM, Георги каза:

И аз вече съм клиент на ПИБ. И естествено, ей така, за добре дошъл ме сурвакаха с 2лв такса за извлечение на хартия. Не помня да съм се регистрирал за такова, не помня да съм го отказвал, нейсе. Добавих имейла си за извлечение в уеб приложението. Някой знае ли дали това автоматично ме отписва от хартиените извлечения или трябва да ходя до клон за целта?

За съжаление ще ти се наложи да отидеш до офис и да попълниш искане за отказ от хартиено извлечение по пощата, (което най-вероятно и не получаваш!)

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 14 часа, Zlia каза:

Би ли споменал банката и картата, която ползваш?

Банката е ПИБ, картата беше VISA Classic до миналия месец и VISA Gold от този месец...

Публикувано:
преди 2 часа, antony2001 каза:

За съжаление ще ти се наложи да отидеш до офис и да попълниш искане за отказ от хартиено извлечение по пощата, (което най-вероятно и не получаваш!)

Демек това е такса ако мине, подобно на повечето такива на мобилните оператори?

Явно съм изпуснал “привлекателните условия” на тази банка щом има хора, които продължават да им стават нови клиенти при такива подмолни практики.
 

 

преди 2 часа, Duke каза:

Банката е ПИБ, картата беше VISA Classic до миналия месец и VISA Gold от този месец...

Последно има ли такса при автоматичното погасяване или няма, че в тарифата пише едно, но ти ни казваш друго?

Публикувано:
преди 3 часа, Duke каза:

Банката е ПИБ, картата беше VISA Classic до миналия месец и VISA Gold от този месец...

Кредитна или дебитна? Че потърсих в сайта на ПИБ и никъде не успях да намеря дебитна VISA Gold.

Публикувано:
преди 1 час, Zlia каза:

Последно има ли такса при автоматичното погасяване или няма, че в тарифата пише едно, но ти ни казваш друго?

Не знам какво и къде четеш. На мен никога не са начислявали такса за автоматично погасяване от разплащателната към кредитната сметка. И така вече 20 години...

 

Преди 1 час, Captain45 каза:

Кредитна или дебитна? Че потърсих в сайта на ПИБ и никъде не успях да намеря дебитна VISA Gold.

Кредитна...

Публикувано:
преди 23 часа, Duke каза:

Така и не разбирам какви са недостатъците и за каква финансова култура става дума?

 

Откакто ползвам кредитна карта не съм платил нито стотинка на банката за лихви или такси. Сметката зад картата е директно свързана към разплащателната ми сметка в същата банка. Вместо аз да следя падежа за внасяне на дължимото, това за мен прави напълно безплатно банката. В разплащателната ми сметка винаги има достатъчна наличност и дори не е пресилено да се каже, че реално ползвам кредитната карта като дебитна с добър кешбек и допълнителни екстри към нея. Въобще не се вълнувам от гратисния период защото така или иначе не го използвам, макар, че реално погасяването се извършва на 20-то число за натрупани задължения в предишния месец. Ако нямаш достатъчна наличност по сметката и реално ползваш наличността по картата като реален кредит е нещо друго, но при тези лихви за мен е безумно...

Финансовата култура да си плащаш сметките и задълженията в срок, която ти имаш. Но не изхождай от частното към общото, че и другите я имат. Говорим за хора, които получават две хиляди заплата, но си купуват телефон за три хиляди. За хора, които не могат да си сметнат рестото, ако платят в брой, щото са свикнали винаги да даават точно, когато плащат с карта. Затова казах, че дигитализацията не развива финансовата култура, ако я нямаш изначално.

Иначе в клуба на дебитните кредитни карти сме много. 😁

  • Харесвам 5
Публикувано:
преди 3 часа, Duke каза:

Не знам какво и къде четеш. На мен никога не са начислявали такса за автоматично погасяване от разплащателната към кредитната сметка. И така вече 20 години...

Честно казано и на мен ми се струва безумно, но го има в тарифата на банката. 

Публикувано:

Нов рекорд от ДСК, кредитна Уиз, плащане в Хонг конгски долари.

 

За сравнение, сумата я разделиха на две и е абсолютно същата платена с Револт след 2 минути - през седмицата е плащането.

Знам си, че товарят 1-2%, но това е извън всякакви рамки, добре че не е по-голяма сума..

За 616 долара се взимат 148,50лв с Револют и 173лв с ДСК.

 

 

 

 

 

 

IMG_0260.jpeg

IMG_0259.jpeg

IMG_0258.png

IMG_0257.png

  • Шок 7

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.