Прескочи до съдържание

Български Банки - кратки въпроси и дискусии


Препоръчани мнения

Публикувано:
преди 13 часа, stanimir каза:

Ами не и е лош курсът на ПИБ , на 1000€ ще загубиш най-много 2-3 лева спрямо най-добрия курс който може да изровиш отнякъде.Ако за 2 лева си струва да обикаляш из половината град да сравняваш...под 1000 разликата вероятно ще е стотинки.

Трябва да обръщаш минимум петцифрени суми за да си струва упражнението.

Е очевидно имат такса ако не си им клиент, което пък е втора такса 🙂 

Отделно чак пък толкова да е голям Русе, че трудно да се обиколи половината 😉

Дори в София са ясни местата с добри курсове. Имало е случаи на под фиксинг да обменят. За фиксинг е ясно. 

Публикувано:
преди 22 часа, ДиянаВ каза:

Аз съм от село😛 и не знам в Русе  какви чейндж бюра има и няма и къде е изгодно. Няма и да се занимавам, защото ПИБ ми е на 5 мин. път. Ще проверя. Съпругът също е клиент, той може да ми купува евро, ако има сериозна разлика в таксата.

В TBI продават ли евро? Малко ме съмнява, особено в нашия провинциален офис, където и банкоматът им е празен😄

Само в София чейндж бюрата обменят на хубав курс 1.94-1.96 и Crown и други, в останалите градове са с една единица нагоре надолу разкрачени курсовете.

Публикувано:

Всеки разполага с времето си както пожелае. При мен е 1.96 по бюрата , толкова е и в Никар на "Графа", а аз другаде и не търся.

Публикувано:

Има ли законово установен срок, в който банката трябва да се произнесе, след подаване на жалба за оспорване на транзакция?

Публикувано:
преди 2 минути , zhivko7 каза:

Има ли законово установен срок, в който банката трябва да се произнесе, след подаване на жалба за оспорване на транзакция?

И да има според БГ законодателство все тая, защото оспорване се прави през системите за Виза или Мастъркард.

Реално се пуска тикет с оплакването ти и се чака отговор на другата страна/банка. Времето за отговор е доста - 2/3 седмици до месец. Спрямо отговора и дали има може да се мине към следваща стъпка на оспорване и ескалация към самите Виза и Мастъркард. Така че като цяло може да минат месеци преди да има крайно становище...

Ако говорим за оспорване при плащане с карта де.

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 4 часа, Zlia каза:

Отделно чак пък толкова да е голям Русе, че трудно да се обиколи половината

По-скоро не става въпрос до големина на града и време - тук всичко е компактно в центъра, а до начин на мислене, нагласа, характер /поне при мен/. Аз докато видя числата в третия обект, ще съм забравила какво е в първия😃, образно казано🙂. Отделно никак няма да ми е приятна такава мисия, което влияе и на първата причина за забравянето. Просто не ме влече😉

Публикувано:
На 5.03.2025 г. в 14:48, zhivko7 каза:

Има ли законово установен срок, в който банката трябва да се произнесе, след подаване на жалба за оспорване на транзакция?

При мен след отказ на банка, подадох при някаква помирителна комисия и от години не съм чувал нищо по случая.

  • Харесвам 1
  • 3 седмици по-късно ...
Публикувано:

получих някакво известяване сега от ПИБ, че от 14.04.2025 през приложението My Fibank ще може да се плащат синята и зелената зони за паркиране

  • Браво 1
Публикувано: (редактирано)

Промяна в кешбек програмата на ПИБ

 

Screenshot_2025-04-04-15-50-26-467_com.android.chrome-edit.jpg.e3b2fe8814782ea7bb6c7a791eeb72b4.jpg

 

кешбекът като проценти и максимални суми се запазва, но увеличават точките за 6 меца при достигането на които се изплаща.

 

Редактирано от neuromancer
  • Харесвам 4
  • Благодаря 1
Публикувано:

Искам да попитам има ли друга банка освен ЦКБ, която да иска клиентите, които пътуват в чужбина да се обаждат в кол центъра и да обявяват кои държави ще посещават. И още нещо- всяка пета транзакция трябва да е платена чрез поставяне на картата в ПОС терминал и въвеждане на ПИН. След определен брой транзакции /петдесет/ ми блокират картата. Супер досадно е това- непрекъснато да мислиш колко плащания си направил.

Картата е VISA Infinite и ми помага да си реша проблемите по мейл, но в крайна сметка аз съм отишла на почивка, не да си броя транзакциите и да си пиша имейли с картовия център на ЦКБ особено като имаш седем часа разлика.

Споделете моля, при другите банки какви са правилата за плащанията в чужбина.

 

Публикувано:
преди 6 минути , Miladina каза:

И още нещо- всяка пета транзакция трябва да е платена чрез поставяне на картата в ПОС терминал и въвеждане на ПИН. След определен брой транзакции /петдесет/ ми блокират картата. Супер досадно е това- непрекъснато да мислиш колко плащания си направил.

И аз не знаех, но станах свидетел на този кошмар. Алианц банк имаха същия проблем. Бях с приятелка в Нидерландия, а там в транспорта безконтактните карти се ползват доста активно. Влезеш-излезеш от гара - чекираш се, качиш се/слезеш от трамвай - чекираш се. Накрая на деня идва сметката.
Всичко хубаво, но на приятелката дебитната карта я блокираха още на старта почти, след малко и кредитната. :shok: 
Разбра го, докато си купуваше кафе в барчето в Ботаническата градина, а аз (човекът с неблокираните карти) бях някъде навън. И се оказало, че пари в брой не приемат. Пък кафето направено. Оставила пет евро залог и тръгнала да ме търси. Да живее дигитализацията!

При контакт с банката обясниха това малоумие за ограничение за ПЕТ безконтактни транзакции. Уж било изискване на ЕС (хайде, бе). И после да се ползва ПОС с ПИН. Ще кажеш, че са под път и над път.
Ако съм аз, веднага щях да сменя банката, но са обвързани по друг начин. 
С една дума, човек остана за известно време с блокирани карти в чужбина.
Дори след отблокиране, картите повече не се приеха за плащане в кой да е транспорт с OVpay. А там се минава с по една банкова карта на човек. Добре, че имах няколко. :smile:
 

  • Шок 8
  • Замислям се 2
Публикувано:
1 hour ago, Miladina said:

Искам да попитам има ли друга банка освен ЦКБ, която да иска клиентите, които пътуват в чужбина да се обаждат в кол центъра и да обявяват кои държави ще посещават. И още нещо- всяка пета транзакция трябва да е платена чрез поставяне на картата в ПОС терминал и въвеждане на ПИН. След определен брой транзакции /петдесет/ ми блокират картата. Супер досадно е това- непрекъснато да мислиш колко плащания си направил.

Картата е VISA Infinite и ми помага да си реша проблемите по мейл, но в крайна сметка аз съм отишла на почивка, не да си броя транзакциите и да си пиша имейли с картовия център на ЦКБ особено като имаш седем часа разлика.

Споделете моля, при другите банки какви са правилата за плащанията в чужбина.

 

За съжаление много наши банки имат тази порочна практика, защото при доказано оспорване трябва да покрият загубите от собствения си джоб. Неприятно ми е да споделя, но напоследък много търговци, особено в UK, така настроиха терминалите си, че не приемат чип/пин транзакции, а нашите хубавци тук отказват безконтактно след N броя транзакции или сума Х. Винаги имайте повече от една карта/банка. Револют е една чудесна и почти безплатна алтернатива. 

  • Харесвам 3
  • Шок 1
Публикувано:

Беше споменато няколко пъти по-горе, но, ако телефоните ви ги поддържат, просто ползвайте Google/Apple Pay. Ползвайте ги физически в магазини, ползвайте ги онлайн, където може. Ще забравите за въвеждане на ПИН след n на брой транзакции на ПОС терминал, ще забравите за 3D пароли. Ще забравите да си носите пластиките.

 

Между другото Револют също имат лимит за безконтактни плащания, но при тях е при достигане на 150 евро и може да се ресетне през приложението. Регулация е, не е измислица на нашите банки, но при нас имплементацията е по-различна. Това по-долу е от сайта на Рево. 
 

Цитат

 

Contactless limit

Due to regulation, there is a limit on contactless payments with your physical card of €150. These limits don't apply when you use Apple or Google Pay or unattended transport terminals, such as tapping to pay for the London Tube.

Every time you use chip and pin, the limit will reset. To reset the limit yourself, go to your card's'Settings' and tap 'Reset' next to contactless payments.

 

  • Харесвам 8
  • Шок 1
  • Браво 1
Публикувано:

В този ред на мисли, Curve едностранно ми намалиха безконтактния лимит от 50 Евро на 25 Евро/50лв, като не се нулира нито с чип+пин, нито с изчакване.

Подръжката каза, че принципно безконтактните им лимити са 300 паунда на плащане или 900 паунда общо безконтактни на месец, но отказаха дори да отговорят защо съм порязан така, без да превишавам нито един от двата.

  • Шок 3
  • Замислям се 1
Публикувано:

2019, Лондон. ОББ карта не ми сработва - първо в магазина, после в метрото. Звъня на съпорта - не им излизало да е била блокирана, не е ясно какъв е проблемът. Няколко дни по-късно на летището пробвам същата карта, но с чип+ПИН. Алелуя, работи.

Не знам дали още функционират по този начин, но и сега на 5 или 6 плащания в магазин трябва ПИН, дори у нас. За чип-а по-скоро зависи от ПОС терминала май, като цяло не помня скоро да е трябвало да го ползвам... тук.

Публикувано:

Също подкрепям предложението за google pay. По едно време мислех, че съм си забравил пин кода, защото с телефона минавам с пръстов отпечатък, ако се наложи да верифицира, че съм аз.

  • Харесвам 3
Публикувано:

Това е при ПИБ, същото е и в Пощенска :

 

Лимити при безконтактни плащания

Съгласно Втората европейска директива за платежните услуги (PSD2) след 31.03.2020 г. ще бъде необходимо въвежданетона ПИН при безконтактни плащания в следните случи:

  • при извършване на шеста поредна безконтактна трансакция без ПИН

или

  • когато общата сума на последователни безконтактни трансакции, за които не е въвеждан ПИН, достигне 100 лв.

След всяко въвеждане на ПИН, процесът започва отново.

 

 

П.П. Със сигурност съм правил повече от 5 поредни безконтактни плащания в транспортни средства без да бъде блокирана и вероятно  за там условията са други. Също така не се налага обаждане в банката преди пътуване , няма и блокиране на карти след 50 транзакции.

Публикувано:
На 5.03.2025 г. в 16:19, ДиянаВ каза:

По-скоро не става въпрос до големина на града и време - тук всичко е компактно в центъра, а до начин на мислене, нагласа, характер /поне при мен/. Аз докато видя числата в третия обект, ще съм забравила какво е в първия😃, образно казано🙂. Отделно никак няма да ми е приятна такава мисия, което влияе и на първата причина за забравянето. Просто не ме влече😉

Дияна, нямате ли клон/каса на БНБ в Русе?

Публикувано:
преди 3 минути , Фил каза:

Дияна, нямате ли клон/каса на БНБ в Русе?

Май не, не съм сигурна.

Трябваше да ходя до TBI и питах по моя въпрос. Тук в офиса им не продават евро, но в чужда държава може да се тегли чрез картата и там също важи безплатната опция 2 тегления в месеца или до 800 лв., което от двете се случи първо.

Отделно по чата питах друго, за което се чудех - гледа се календарен месец.

Публикувано:
преди 11 часа, Argentique каза:

се оказало, че пари в брой не приемат. Пък кафето направено. Оставила пет евро залог и тръгнала да ме търси. Да живее дигитализацията!

Айде бе, не могат да приемат законно платежно средство.

  • Харесвам 1
Публикувано:
9 minutes ago, Zaro said:

Айде бе, не могат да приемат законно платежно средство.

За съжаление на много места вече е така , включително хотели и дори държавни обекти като национални паркове и други. И да , буквално не приемат пари в кеш. 

Особено в САЩ , Канада , Австралия е масова практика и задължително трябва да се четат условията.

 

 

  • Харесвам 5
Георги Матеев
Публикувано:
преди 24 минути , Zaro каза:

Айде бе, не могат да приемат законно платежно средство.

Могат и още как, даже ще се изненадаш колко често се случва вече. Търговци в поне 5-6 държави са отказвали да ми приемат плащане в брой, не им било удобно (разбирам ги де, самият аз не понасям кеш пари). Или в много краен случай са приемали след солидно убеждаване от моя страна (при това само, ако дам точно) и след подобаващо мрънкане и криви погледи от тяхна страна.

 

Последно ми се случи преди 2-3 седмици в Китай, на места даже имаше табелки със задраскан кеш и че приемат само електронни плащания. Входовете на повечето атракции, например, беше абсолютно невъзможно да платиш с пари в брой. Добре, че имах инсталирах AliPay, който работеше безотказно. Даже леко се прецакахме - на кацане за всеки случай изтеглихме 500 юана от един банкомат и накрая насила ги пробутахме на 2-3 места, нямаше никаква нужда от кеш.

  • Харесвам 4
Публикувано:

Преди няма и месец в Копенхаген на рецепцията на хотела в който нощувах имаше А4 формат лист, на който пишеше, че не приемат разплащания кеш.

Screenshot_20250405-101814.Booking_com.jpg.46b1050168023542e24e89260bb9c6c5.jpg

 

Публикувано:
преди 11 часа, yordanov каза:

Револют също имат лимит за безконтактни плащания, но при тях е при достигане на 150 евро и може да се ресетне през приложението.

Така е, показва се предупреждение и само с едно бутонче се нулира - много е удобно. 

 

преди 11 часа, yordanov каза:

ползвайте Google/Apple Pay


Да, и на нея ѝ казаха това, но на момента нямаше как да се занимаваме. Аз отдавна говорех да си извади поне един Револют - другия път все...

 

преди 44 минути , Zaro каза:

Айде бе, не могат да приемат законно платежно средство.

Доколкото знам, по Скандинавия е повсеместно. Че дори в Египет билети за всички музеи, пирамиди и т.н. се плащат само с карта. А местното население карти няма. 😄 Но пък има по един помагач с карта пред гишетата. Другаде, съвсем предсказуемо, с карта нищо не можахме да платим в Кайро. 😄

В Нидерландия ползвах MC Gold на Уникредит безконтактно безброй пъти и нямаше ограничения за въвеждане на код. За Револют ясно.


Лошото, че такова блокиране на карта след пет транзакции се случва съвсем неочаквано за притежателя на картата и може да се стигне до неприятна ситуация, ако няма други карти или другарче с карти под ръка. Ние тук сме с по няколко карти, че и условия понякога четем, но повечето хора не са така. 
 

  • Харесвам 1

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.