Прескочи до съдържание

Български Банки - кратки въпроси и дискусии


Препоръчани мнения

преди 1 час, Ivko каза:

За първи път ми правят рефънд по дебитна виза на фибанк на 117лв и са ми удържали 1.17лв за това?! Не бяха ли такива цифри при кредитните карти?

1 % при ДК на УКБб също. 

  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 5 часа, bad kid каза:

Аз в последното извлечение на стандартна Мастъркард от ПИБ не виждам никакви такси за плащания в Испания. Да не са ги махнали?

Беше временно.

Връзка към коментар
19 hours ago, zzxxcc said:

Това е актуалната тарифа - https://fibank.bg/web/files/documents/141/files/Tariff_17-02-20_BG.pdf

При ползване на пакет "Моят избор онлайн" - 3.50 лв./месец, се спестяват следните такси:
4. Теглене на АТМ на ПИБ 0.30 лв.
5. Теглене на АТМ на друга банка в България или в страни от ЕИП 1.00 лв.
15. Превалутиране при плащане на ПОС или теглене на АТМ в България и чужбина 0.25%.

Много полезна информация! Също така няма такса при входящи преводи в чуждестранна валута над 500 евро, което си е доста позитивна промяня за тези които си получават така заплатата. Жалко, че следващите 2-3 месеца няма да мога да се прехвърля на пакета, а така като гледам няма възможност да се направи online. Само се притеснявам с новата тарифа да не ми сложат такса превалутиране при погасяване на diners карта от дебитна карта в евро. Ако използвам пакет "Моят избор онлайн" условията ще се прилагат и към допълнителните дебитни карти (на друго име е ако има значение)? 

Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Предстоят ми доста плащания към бюджета и след като

diners затвориха вратичката се чудя каква карта да си извадя за cashback. 

Имам wizz но точки не ми трябват. 

Моля за съвет. 

Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Ако някой ползва услугите на ЦКБ, да има предвид, че от 16.05.2020 г. се променя тарифата им: https://www.ccbank.bg/bg/files/828-promeni-po-tarifa-na-bankata-12-03-2020-g.pdf.

 

Основните промени са:

  • въвеждане на месечна такса от 1.50 лв за спестовни сметки, открити след 15.01.2017г.
  • премахване на минимума от 3000 лв за вноски в брой по сметка (с изключение на депозит), за което да не се дължи такса 
  • премахване на минмума от 2000 лв за теглене в брой от спестовна сметка и от депозит не на падеж, за което да не се дължи такса.

Също така се променят и лихвените проценти по сметките, считано от понеделник, 23.03.2020 г: https://www.ccbank.bg/bg/files/827-lihven-buletin-fl-v-sila-ot-23-03-2020-web.pdf.

 

Основното е, че спестовните сметки вече няма да се олихвяват, което заедно с таксите по-горе ги прави почти безсмислени.

 

Интересна стратегия са предприели в условията на извънредно положение, но те си знаят...

  • Харесвам 4
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Mastercard® увеличава лимита за плащане без ПИН от 50 на 100 лв. за България, като част от глобалните мерки за по-голямо удобство и сигурност, възможни благодарение на технологиите за безконтактни плащания. Увеличения на лимитите има и в 29 държави в Европа. България е от шампионите с около 100% безконтактни ПОС терминали и 80% безконтактни карти на пазара.

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Тихомълком банка ДСК отново промени тарифите си, считано от 20.03.2020 година. Тъй като никъде не бях чел, нито уведомен посредством e-mail, вчера с изненада установих, че вноска на каса по чужда сметка до 2000 лева вече е 0.5% върху цялата сума, мин. 4.00 лева. Много хитро и подло, не мислите ли?! Във време, когато целият свят е засегнат от пандемия и хората страдат, а бизнеси фалират, банките (скоро най-вероятно и другите) вдигат своите такси...Даже нямам и желание да чета за другите промени, защото съм отвратен! 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 36 минути , Guinness каза:

Тихомълком банка ДСК отново промени тарифите си, считано от 20.03.2020 година. Тъй като никъде не бях чел, нито уведомен посредством e-mail, вчера с изненада установих, че вноска на каса по чужда сметка до 2000 лева вече е 0.5% върху цялата сума, мин. 4.00 лева. Много хитро и подло, не мислите ли?! Във време, когато целият свят е засегнат от пандемия и хората страдат, а бизнеси фалират, банките (скоро най-вероятно и другите) вдигат своите такси...Даже нямам и желание да чета за другите промени, защото съм отвратен! 

Все едно някой друг път са те уведомявали? На тях така им е по-удобно и явно им е позволено да правят каквото си поискат без да са длъжни да те уведомяват.

И не е само ДСК, другите са същия дол дренки. Човек трябва всеки ден да е длъжен да им отваря сайтовете и отгоре на това да търси къде точно евентуално са го публикували.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 38 минути , Guinness каза:

Тихомълком банка ДСК отново промени тарифите си, считано от 20.03.2020 година. Тъй като никъде не бях чел, нито уведомен посредством e-mail, вчера с изненада установих, че вноска на каса по чужда сметка до 2000 лева вече е 0.5% върху цялата сума, мин. 4.00 лева. Много хитро и подло, не мислите ли?! Във време, когато целият свят е засегнат от пандемия и хората страдат, а бизнеси фалират, банките (скоро най-вероятно и другите) вдигат своите такси...Даже нямам и желание да чета за другите промени, защото съм отвратен! 

Не защитавам ДСК, но кога за последно някоя банка лично те уведоми за каквато и да е промяна? Да, кофти практика е, но всички без изключение са така.

 

Съвсем отделен е въпроса колко е морално точно в момента банките да вдигат таксите си като за световно, но както знаем парите не миришат.

 

Между другото това е една от многото причини винаги да съм имал силна погнуса от банките, която съвсем се увеличи през последната година-две. За съжаление все още не мога да изпълня мечтата си да закрия всичките си банкови сметки и да покажа среден пръст на цялата банкова система, но може би в обозримо бъдеще ще е възможно.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Не защитавам някоя банка, но таксите, касаещи подобни операции с пари в брой и касова дейност тепърва ще се увеличават. Това е тенденцията в цял свят. Все пак безкешовото бъдеще няма да настъпи от раз.

Отделно има банки, които имат такса или предстои да въведат такса през годината за внасяне на пари в брой на каса и по собствената сметка.

Целта е да се стимулират вътрешнобанковите и междубанковите преводи през електронни канали, които не е задължително да са безплатни или непременно това да е по-удобно, но са с по-ниски такси от касовата дейност.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 5 минути , Георги Матеев каза:

Не защитавам ДСК, но кога за последно някоя банка лично те уведоми за каквато и да е промяна?

 

ПИБ изпращат нотификация през приложението и мобилното си банкиране при всяка предстояща промяна.

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
преди 3 часа, Георги Матеев каза:

Не защитавам ДСК, но кога за последно някоя банка лично те уведоми за каквато и да е промяна? Да, кофти практика е, но всички без изключение са така.

 

Лично ДСК никога, но все си мисля, че е редно да работят в полза на хората и обществото. Когато бях клиент на Уникредит Булбанк ми изпращаха доста често мейли с какви ли не промоции, оферти и реклами на даден продукт. Значи е много лесно да се праща спам, а пък е невъзможно да уведомяват хората за далеч по-важни неща?! Толкова ли е трудно да се направи една бланка или анекс към договор, че когато клиент отиде и собственоръчно заяви, че иска да получава информационен бюлетин на банката с всякакви промени по тарифи до го получава?!

Връзка към коментар
преди 4 минути , Guinness каза:

 

Лично ДСК никога, но все си мисля, че е редно да работят в полза на хората и обществото. Когато бях клиент на Уникредит Булбанк ми изпращаха доста често мейли с какви ли не промоции, оферти и реклами на даден продукт. Значи е много лесно да се праща спам, а пък е невъзможно да уведомяват хората за далеч по-важни неща?! Толкова ли е трудно да се направи една бланка или анекс към договор, че когато клиент отиде и собственоръчно заяви, че иска да получава информационен бюлетин на банката с всякакви промени по тарифи до го получава?!

След като питането ти е конкретно за ДСК, смятам че трябва да го зададеш в темата за Уиз картата (но съм песимист, че нещо в която е да е българска банка може да се промени в посока "полза на клиента"). Или просто ги тагни @Банка ДСК

Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 30 минути , Guinness каза:

 

Лично ДСК никога, но все си мисля, че е редно да работят в полза на хората и обществото. Когато бях клиент на Уникредит Булбанк ми изпращаха доста често мейли с какви ли не промоции, оферти и реклами на даден продукт. Значи е много лесно да се праща спам, а пък е невъзможно да уведомяват хората за далеч по-важни неща?! Толкова ли е трудно да се направи една бланка или анекс към договор, че когато клиент отиде и собственоръчно заяви, че иска да получава информационен бюлетин на банката с всякакви промени по тарифи до го получава?!

Не е трудно по принцип. Но 1) не са задължени от закона да го правят (или поне не персонално) и 2) не е в техен интерес клиентите да са добре информирани.

 

Не бъди наивен, ако имаше възможност всяка банка би ти измъкнала и последните 2 лева без да й мигне окото.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Всъщност са задължени (според Закона за платежните услуги и платежните системи) и го правят - на място в клон или на сайта им всеки клиент може да се запознае с предстоящите промени.
Доколко такава форма на уведомление устройва всеки един клиент и дали е адекватно за съвременния динамичен и все по-дигитализиращ се свят... вече е друга тема :)

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Факт е, че за всяка промяна в тарифите, банките са длъжни да обявят промените два месеца преди влизането им в сила и го правят на сайтовете си. Наистина не виждам как могат да уведомят всеки свой клиент персонално. По-рано @macf1an даде пример с ПИБ, които пускат нотификация в мобилното приложение, но дори и това не е панацея. Не всеки ползва мобилните приложения на банката, на която е клиент. Аз например дори и докато бях клиент на ДСК, мобилното им приложение го отписах и изтрих още в самото начало, зашото беше доста ограничено функционално. Да не говорим пък, че и дори в 21 век, не всеки ползва смартфон и имейл. Колко от пазаруващите между 8:30 и 10:30 клиенти на банките ползват тези два канала според вас? А смятате ли, че е физически възможно да им се обадят на всеки от тях персонално и да ги осведомят за предстоящите промени?

 

А шофьорите тук... Колко от вас след изкарването на шофьорския курс и вземането на книжка са били персонално увеодмени за настъпили промени в ЗДвП или правилника за прилагането му...? И като ви спре пътен полицай в нарушение на някое от новите правила, ще се отървете ли от глоба защото "по ваше време" такова правило не е имало и никой не си е направил труда да ви уведоми за въвеждането му? 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

За какво тогава в интернет и мобилното банкиране въпросната банка има секция известия/съобщения - за да ти пратят едно "добре дошъл", което трябва да го четем "падна ни ръчичките" 😉 .

Имам сметка в гермнаска банка, където точно в такава секция със съобщения в интернет банкиране ме уведомиха за предстоящи промени в таксите и условията като цяло.

За съжаление нямам друга българска сметка в момента за да направя сравнение, но премълчаването на такава информация още повече принизява тази "голяма банка"  в очите ми.

Примера със законите, няма нищо общо в случая.

А, разбрах и как се "тагва" някой: @Банка ДСК - ще ги тагвам, та дано прочетат какво е мнението на повечето хора за тях !

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 20 минути , chandni каза:

Факт е, че за всяка промяна в тарифите, банките са длъжни да обявят промените два месеца преди влизането им в сила и го правят на сайтовете си. Наистина не виждам как могат да уведомят всеки свой клиент персонално. По-рано @macf1an даде пример с ПИБ, които пускат нотификация в мобилното приложение, но дори и това не е панацея. Не всеки ползва мобилните приложения на банката, на която е клиент. Аз например дори и докато бях клиент на ДСК, мобилното им приложение го отписах и изтрих още в самото начало, зашото беше доста ограничено функционално. Да не говорим пък, че и дори в 21 век, не всеки ползва смартфон и имейл. Колко от пазаруващите между 8:30 и 10:30 клиенти на банките ползват тези два канала според вас? А смятате ли, че е физически възможно да им се обадят на всеки от тях персонално и да ги осведомят за предстоящите промени?

 

А шофьорите тук... Колко от вас след изкарването на шофьорския курс и вземането на книжка са били персонално увеодмени за настъпили промени в ЗДвП или правилника за прилагането му...? И като ви спре пътен полицай в нарушение на някое от новите правила, ще се отървете ли от глоба защото "по ваше време" такова правило не е имало и никой не си е направил труда да ви уведоми за въвеждането му? 

Това сравнение е абсурдно.

Банките МОГАТ, но не искат да пращат мейли или нотификации. И двете не биха им стрували нищо, както могат да пращат спам оферти и промоции така могат и за промени да пускат по едно съобщение или нотификация, пък успоредно с това да си пускат и на сайта - за тези, които пазаруват между 8:30 и 10:30

Просто, ако не го правят им е по-голяма печалбата.

Ако КАТ пращаха имейли или имаха мобилно приложение, в което да ми стои книжката в електронен формат и да мога да си плащам глобите там - щях да го изисквам и от тях.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 23 часа, Guinness каза:

Тихомълком банка ДСК отново промени тарифите си, считано от 20.03.2020 година. Тъй като никъде не бях чел, нито уведомен посредством e-mail, вчера с изненада установих, че вноска на каса по чужда сметка до 2000 лева вече е 0.5% върху цялата сума, мин. 4.00 лева. Много хитро и подло, не мислите ли?! Във време, когато целият свят е засегнат от пандемия и хората страдат, а бизнеси фалират, банките (скоро най-вероятно и другите) вдигат своите такси...Даже нямам и желание да чета за другите промени, защото съм отвратен! 

Аз пък бих се радвал, ако премахнат месечната такса за разплащателна сметка, а те в обратната посока вървят, гледат да припечелят по време на криза за разлика от повечето примери напоследък.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.