Прескочи до съдържание

Български Банки - кратки въпроси и дискусии


Препоръчани мнения

преди 22 минути , nomad каза:

Писах на съпорта на пейсера, дали могат да ми издадат удостоверение за сметка, с цел да си получавам заплатата при тях, вече мина седмица и още не са ми отговорили, не знам какво толкова ги затрудни във въпроса

Tоку-що им звъннах по телефона и зададох въпроса ти. Отговориха, че издават такова удостоверение. Необходимо е само да им изпратиш имейл на support@paysera.bg от имейла, с който е регистриран акаунта, да посочиш, че си съгласен с таксата от 1€ за издаване и да имаш налични средства в сметката, за да могат да си изтеглят таксата. Попитах и в какъв срок го издават... казаха веднага. Не знам защо не са ти отговорили. Единият вариант е да си им писал от имейл, който не е свързан с акаунт при тях, а вторият, просто да са пропуснали мейла ти.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 14 минути , chandni каза:

Tоку-що им звъннах по телефона и зададох въпроса ти. Отговориха, че издават такова удостоверение. Необходимо е само да им изпратиш имейл на support@paysera.bg от имейла, с който е регистриран акаунта, да посочиш, че си съгласен с таксата от 1€ за издаване и да имаш налични средства в сметката, за да могат да си изтеглят таксата. Попитах и в какъв срок го издават... казаха веднага. Не знам защо не са ти отговорили. Единият вариант е да си им писал от имейл, който не е свързан с акаунт при тях, а вторият, просто да са пропуснали мейла ти.

Благодаря! Предполагам са пропуснали имейла, писах им от регистрирания при тях. Щом има такава възможност, ще задействам нещата, да си получавам заплатата чрез Пейсера.

Връзка към коментар
преди 51 минути , nomad каза:

Писах на съпорта на пейсера, дали могат да ми издадат удостоверение за сметка, с цел да си получавам заплатата при тях, вече мина седмица и още не са ми отговорили, не знам какво толкова ги затрудни във въпроса.

Обади им се по телефона, няма проблем да го издадат. Аз получавам заплата там с такова удостоверение, а майка ми получава пенсия там също с удостоверение пред НОИ.

Работодателя и НОИ като видяха IBAN в Пощенска - казаха "няма проблем".

 

ПС. Не бях видял горното мнение, но преди дори и нямаше такса за удостоверенията.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Супер, ще задействам нещата да си получавам заплатата чрез тях, поне нямат такси за подръжка на банковите сметки и преводите с тях са безплатни!

 

п.п. Сега видях, че преводите в лева не са безплатни, а са 1лв, досега ги бях ползвал, за SEPA превод в евро за зареждане на револют, в евро е безплатен превода. Но пак е приемливо, няма месечни такси за сметките при тях.

Връзка към коментар

Каква е тая тъпотия работодателя да ти иска удостоверение за сметка???

Даваш му ИБАН и това е. Щом е в БГ банка къв е проблема?

Да не смятат, че си малоумен - бахти хората!!!

Преди години попълвах един документ към социалните, по който трябваше да получа някакви дребни пари. И там се пише ИБАН. Пиша моя (тогава в ЦКБ) и давам на лелката. Тя ме пита къде ми е удостоверението от банката. Лек скандал, лелката умърлушена ми  се извини и всичко 6.

 

Връзка към коментар
преди 5 часа, garnet каза:

Каква е тая тъпотия работодателя да ти иска удостоверение за сметка???

Даваш му ИБАН и това е. Щом е в БГ банка къв е проблема?

Да не смятат, че си малоумен - бахти хората!!!

Преди години попълвах един документ към социалните, по който трябваше да получа някакви дребни пари. И там се пише ИБАН. Пиша моя (тогава в ЦКБ) и давам на лелката. Тя ме пита къде ми е удостоверението от банката. Лек скандал, лелката умърлушена ми  се извини и всичко 6

И ние миналата година получавахме рентата от нива по банков път и ми искаха такова удостоверение,но в ЦКБ струваше около 22 лв и отказах да ги платя.Показах на арендатора  сметката в онлайн банкирането отворена в момента по телефона,че съществува и се съгласиха да ги преведат.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 6 часа, garnet каза:

Каква е тая тъпотия работодателя да ти иска удостоверение за сметка???

Даваш му ИБАН и това е. Щом е в БГ банка къв е проблема?

Да не смятат, че си малоумен - бахти хората!!!

Преди години попълвах един документ към социалните, по който трябваше да получа някакви дребни пари. И там се пише ИБАН. Пиша моя (тогава в ЦКБ) и давам на лелката. Тя ме пита къде ми е удостоверението от банката. Лек скандал, лелката умърлушена ми  се извини и всичко 6.

 

Мисля, че причината е НОИ, а не във фирмите.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 18 часа, cybersimo каза:

Обади им се по телефона, няма проблем да го издадат. Аз получавам заплата там с такова удостоверение, а майка ми получава пенсия там също с удостоверение пред НОИ.

Работодателя и НОИ като видяха IBAN в Пощенска - казаха "няма проблем".

 

Това за пенсията ме изненада. Става ли получаване на Пейсера? Защо си го избрал?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 2 минути , bay_kolio каза:

Това за пенсията ме изненада. Става ли получаване на Пейсера? Защо си го избрал?

Избрах го за майка ми, тъй като това беше единствената опция да си получава пенсията, без да се налага да пътува всеки месец и тъй като това беше единствената опция, която не струва нищо. Освен това съм вързал нейния акаунт с пълномощно към моя и го контролирам от моя телефон. Супер удобно е.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 34 минути , bay_kolio каза:

А теглене с карта и пр. има ли такси? 

За безплатно теглене и безплатна сметка - https://www.easypay.bg/site/?p=pension

Картата е B-Card и не може да се ползва извън България. Две безплатни тегления на месец от всеки банкомат в България, който поддържа карти B-Card.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 1 минута , Patrick K каза:

За безплатно теглене и безплатна сметка - https://www.easypay.bg/site/?p=pension

Картата е B-Card и не може да се ползва извън България. Две безплатни тегления на месец от всеки банкомат в България, който поддържа карти B-Card.

Това скоро го гледах. Видях, че сметката се вкарва и в профил на ePay.bg на лицето и оттам може да се управлява. Иначе от познат знам, че минава на почти всички банкомати само от време на време на някой не ъпдейтнати ПОС-терминали може да има засечка.

Доста интересно е, защото няма никакви такси и не е само за пенсии, има две безплатни тегления, а и след това таксата за тегления е само 0,50 лева. и доколкото четох получаваш пластиката на момента.

Връзка към коментар

@agenta Не е само за пенсии, аз я имам също (и не съм пенсионер 🙂 ) - с нея плащам сметките в e-pay, за друго не съм я ползвала. Бях питала дали става за плащане в български онлайн магазини, но не знаеха, когато ми я издадоха на каса на EasyPay

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 7 минути , darinamarinova каза:

@agenta Не е само за пенсии, аз я имам също (и не съм пенсионер 🙂 ) - с нея плащам сметките в e-pay, за друго не съм я ползвала. Бях питала дали става за плащане в български онлайн магазини, но не знаеха, когато ми я издадоха на каса на EasyPay

Разбрах от моя приятел, който я има, че стига ПОС-а да е регистриран в България, без значение дали е физически или онлайн и да приема BCard, а не само MasterCard или Visa, се използва успешно.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
Преди 1 час, garnet каза:

Как? Защо?

Не съм Victoria, но в Наредбата за изчисляване и изплащане на паричните обезщетения и помощи от държавното обществено осигуряване до 2014 г. имаше изрично изискване (чл.8, ал.3) при първо ползване на болнични да се предостави на НОИ документ, издаден от банката с данни за личната банкова сметка. След това го отмениха и остана само декларация от лицето. Така е и в актуалната нова наредба от 2016 г. Предполагам, че същото е било и за обезщетенията за безработица и т.н.

  • Харесвам 9
Връзка към коментар

Нямам думи да изразя погнусата си от българските банки. Днес задрасках поредната банка, май вече не останаха такива, които да стават. Всичко започна втората половина на август, когато реших да дам шанс на уникредит. Имат мобилен пакет, при който регистрацията става чрез приложение за мобилен телефон и не трябва да се ходи в офис на банката, а и самото разкриване на сметка и карта е безплатно. Месечната такса е 1.6лв и няма такса превалутиране при зареждане на револют с картата им, с каквато ме дерат от БАКБ.

 

На хартия, изглеждаше супер, но на практика се оказаха поредната гнусна(за моите разбирания) банка. На 19 август свалих приложението и направих опит да се верифицирам и активирам услугата, но ударих на камък, излезе ми съобщение че трябва да се свържа с оператор за да ме верифицират с видео чат и да мога да продължа с регистрацията, отбелязах, че приемем и тогава ме изхвърли и повече не ми остави опции да продължа с верификация и активиране на услугата. Писах на съпорта и след ден или два получих имейл да им се обадя, което и направих на 23 август. На телефона,служителка взе да ми обяснява, че няма проблем, щом не ставало с приложението, тя щяла да ми попълни данните ръчно, като й ги диктувам по телефона и после можело да се верифицирам, чрез друго приложение, което е на фирмата осигуряваща електронния подпис. Стана сложно, а уж трябваше да е удобен и бъзр процес през мобилното им приложение. Все пак се съгласих и ми въведе данните в системата и каза, че ще получа картата(виза дебит) с куриерска фирма, на адреса, който предоставих. Верификацията през  приложението за електронен подпис, също не мина гладко, трябваше да проведа  видео разговор със служител, въпреки, че им изпратих селфи и снимки на документите. Както и да е, накрая ме верифицираха след пет минутен видео разговор. Зарадвах се и мислех, че всичко е приключило, но уви!

 

В началото на септември, взех да се чудя, какво става с картата и защо не идва куриер да ми я достави, обадих се. Служителка ми се скара, че бързам, картата била заявена в системата, но можело да отнеме до десет работни дни да ми я доставят. ОК, не е спешно. Междувременно, бях започнал да използвам банковата сметка да получавам  преводи по нея, затова, днес реших да им звънна отново, за да проверя какво става с картата. Служителката, не можа да ми отговори, защо не ми е доставена картата, обеща, да ми звънне след малко. След 4-5 часа се обади и радостно съобщи, че картата била намерена, дали я на куриер  още на 25 август и куриера се опитал да ми я достави на 26, даже ми бил звъннал, но не ме намерил и я върнал в клон на банката и сега, само трябвало да ида до клона да си я взема. Много се ядосах, работя от вкъщи и съм на адреса, следя си телефона, защото, постоянно получавам пратки по куриери и ако имам пропуснато обаждане, веднага звъня обратно. На посочената дата, нямам пропуснато обаждане. Отделно, им звънях в началото на септември и не ми казаха, че е имало неуспешен опит за доставка няколко дни по-рано, а че трябва да чакам. Попитах, защо лъжат и защо при неуспешен опит да я доставят, не са ми казали. Последва мълчание.

 

Поисках, да прекратя услугата през приложението или по телефона, както я разкрих. Можело само в офис да се прекрати. Ще ида до офис, не да  взема картата, а да закрия сметката. Не искам да работя с подобна банка, лъжи на дребно и лошо обслужване. Очевидно не им дреме за клиента.

 

 

  • Харесвам 10
  • Шок 1
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

И друг път съм казвал, че мразя всичко което има името си банка (българска). 

На мен ми се сучва поне един път в годинана някой да се обади с анкета за нивото на 

обслужване и тогава следва всичко под ножа оценки 1 и 2. Само роднини не споменавам. 

Допълнително искам да се отбележи, в анкетата, че съм очарован от таксите им. 

Призовавам всеки така да се отнася с тях. 

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1
  • Браво 1
Връзка към коментар

Нивото на обслувжане в българските банки е много ниско. Опитвам се да оправдавам служителите, с ниското заплащане и това, че са претоварени, но дори да оневиня служителите, не мога да махна вината от банките, защото те експлоатират, както клиентите, така и персонала си. Това, което ме отблъсква в най-голяма степен са липсата на яснота и прозрачност при таксите и лъжите с цел прикриване на нередности.

 

Редно е, клиентът да наказва подобни неща, лошото е, че при нашите банки се е образувало нещо като картел и няма реална алтернатива. Дори и да се смени банката, следващата не е по-различна. Накрая, се търси по-малкото зло.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, nomad каза:

Нивото на обслувжане в българските банки е много ниско. Опитвам се да оправдавам служителите, с ниското заплащане и това, че са претоварени, но дори да оневиня служителите, не мога да махна вината от банките, защото те експлоатират, както клиентите, така и персонала си. Това, което ме отблъсква в най-голяма степен са липсата на яснота и прозрачност при таксите и лъжите с цел прикриване на нередности.

 

Редно е, клиентът да наказва подобни неща, лошото е, че при нашите банки се е образувало нещо като картел и няма реална алтернатива. Дори и да се смени банката, следващата не е по-различна. Накрая, се търси по-малкото зло.

А защо да им е ниско заплащането? И дори да е така, това не е наш проблем.

Като им гледам печалбите до тук, живи да ги ожалиш:(

Миналата седмица, чаках 40 минути на улицата, в жегата, за каса.

И естествено , се оплаках, явно, не само аз. Та ми звъниха, да разпитват. “Ма, сложна операция било - ми то, 5 каки си държат телефоните , сам касиерката работи. “Отвън 7 души, чакат. Ми тая сложната работа, да я свършат свободните.

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
преди 1 минута , AlexandraKo каза:

А защо да им е ниско заплащането?

Баща ми след като е завършил висше Финанси през 60-те години му предлагали или работа в банка,или счетоводител.Той каза,че в банката било по-ниско заплащането и станал счетоводител.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 5 минути , AlexandraKo каза:

А защо да им е ниско заплащането? И дори да е така, това не е наш проблем.

Като им гледам печалбите до тук, живи да ги ожалиш:(

Тези с големите заплати и бонуси са на върха на пирамидата и това че печалбата на банките всяка година расте, не се отразява в заплатата на редовите служители, които ни обслужват. В интерес на истината, нямам информация от първа ръка, за заплатите в банковия сектор през последните 4 години, вероятно зависи и от града, но през 2016-2017, стартовата заплата на касиер в една от големите банки, за Варна беше под 1000лв нето. Дори и да има някаква актуализация за тези няколко години, не вярвам да е адекватно.

 

Специално в кол центровете им, си личи, че е ад за работещите, често чакам на линия по 10 минути, да се свържа със служител, защото всички са заети. Не ги оправдавам, просто се опитам да разбера служителите, които не са компетентни и любезни. Те са симптом на порочна система. Както се изстисква максималното от клиентите с некоректни практики, така се изстисква и от персонала, в резултат има текучество и недостиг на добре обучени и компетентни служители.

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.