Прескочи до съдържание

Български Банки - кратки въпроси и дискусии


Препоръчани мнения

@nomad Специално за куриера да кажа, че те обичат да лъжат, че са идвали на адрес, но не са те намерили. Банката не знае дали е така и дали наистина куриера ти е звънял. Но да, грешка е на банката, че не са те потърсили след "неуспешния" опит за доставка. Така че не банката те е излъгала.

Според мен излишно се впрягаш, но ти си знаеш.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 19 минути , Patrick K каза:

@nomad Специално за куриера да кажа, че те обичат да лъжат, че са идвали на адрес, но не са те намерили. Банката не знае дали е така и дали наистина куриера ти е звънял. Но да, грешка е на банката, че не са те потърсили след "неуспешния" опит за доставка. Така че не банката те е излъгала.

Според мен излишно се впрягаш, но ти си знаеш.

Може и да си прав за куриера, но нали му плащат за успешно доставена пратка. Често имам вземане-даване с куриери, това ми е първи случай да върнат пратка след еднократен, неуспешен опит за доставка, нещо не се връзва. Другото е, че се обадих на банката няколко дни след предполагаемия неуспешен опит да ми доставят картата и ми беше казано, че ще ми бъде доставена на адреса, като не се спомена нищо от служителката в кол центъра, за неуспешна доставка на адрес. Днес, след поредното обаждане, служителка не можа да каже какво става с картата и защо не съм я получил, трябваха и 5 часа, за да разбере. За мен е неприемливо, подобно отношение. Поне можеха да ми предложат, да ми я доставят на адрес, след като им казах, че ако трябва да ходя в клон, ще е да закрия сметката, а не да взема картата. Не направиха никакъв опит да оправят положението и да ме задържат като клиент. Вероятно, правя от мухата слон и критериите ми са нереално високи, но не желая да съм клиент, на банка с такова обслужване. Лошото е, че няма особен избор.

 

Смешното е, че картата ми от Револют, навремето я получих бързо и безпроблемно, а я пратиха от UK. Aко уникредит, една карта не могат да ми доставят до адрес, как да ги взема насериозно.

 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 4 часа, nomad каза:

Месечната такса е 1.6лв

Да сипя още малко сол в лютата рана. Домоуправител съм и комитетските пари ги вкарах в тази същата банка, щото има офис на партера на същата сграда, където и има депозитен банкомат. Рекламираха ми сметка с такса 1.80 и карта, а удобството на банкомата надделя да вкарам парите там. Условието - вноска всеки месец. Това ме устройваше идеално, щото в работното време на клона не съм в къщи, а и без това там работи стадо костенурки. На първия месец се оказа, че таксата е 1.80, но след третия месец. Да видели, че ще внасям редовно. После се оказа, че за плащането на битови сметки вече има такса и за тока за стълбището, който е 4-5 лв. взимат такса 0.25 лв. При трето провинение ще извадя парите и ще ги заровя в двора.

  • Харесвам 9
Връзка към коментар
преди 5 минути , Zaro каза:

Да сипя още малко сол в лютата рана. Домоуправител съм и комитетските пари ги вкарах в тази същата банка, щото има офис на партера на същата сграда, където и има депозитен банкомат. Рекламираха ми сметка с такса 1.80 и карта, а удобството на банкомата надделя да вкарам парите там. Условието - вноска всеки месец. Това ме устройваше идеално, щото в работното време на клона не съм в къщи, а и без това там работи стадо костенурки. На първия месец се оказа, че таксата е 1.80, но след третия месец. Да видели, че ще внасям редовно. После се оказа, че за плащането на битови сметки вече има такса и за тока за стълбището, който е 4-5 лв. взимат такса 0.25 лв. При трето провинение ще извадя парите и ще ги заровя в двора.

Аз да не звуча като защитник на банката, но това са стандартните условия. Не четеш ли какво подписваш?  Пише ли някъде, че таксите ти са различни от стандартните? Ако не пише, тогава не знам защо вината да е в банката. Всеки може да ти каже много неща, но важното е какво пише черно на бяло.

 

(10) Месечна такса за поддръжка и обслужване на сметка на клиенти с регулярни постъпления BGN 1.80

(11) Месечна такса за поддръжка и обслужване на сметка на клиенти без регулярни постъпления BGN 3.00

 

(13) Плащане чрез системата за комунални и периодични плащания на УКБ BGN 0.25

 

Клиенти с регулярни постъпления в Банката са клиенти-физически лица, получаващи входящи преводи по една и съща разплащателна(картова) сметка на клиента от други лица поне 3 от последните 4 месеца при минимална сума на регулярно месечно постъпление от 10 лева

Връзка към коментар
преди 25 минути , garnet каза:

А защо не пейсера+револют?

Аз лично, вече клоня към този вариант. Така или иначе, заради дървените такси на БАКБ, ми се е налагало да използвам пейсера, за да зареждам революта. Курса на Пейсера лев/евро е благоприятен и ми излиза наполовина по-евтино от таксата за превалутиране на БАКБ, която е 0.3%. Отделно, после, може да се изчака добър курс в Револют, ако искам да сменя от евро, обратно в лева и така, дори се излиза на минимален плюс от цялата операция.

 

След като има възможност, да се получава работна заплата по левовата сметка от Пейсера(пощенска), това ще е следващия ми ход. Надявам се по този начин, да прекратя всякакви отношения с български банки.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 18 минути , Patrick K каза:

10) Месечна такса за поддръжка и обслужване на сметка на клиенти с регулярни постъпления BGN 1.80

Ама май ти не чете. Дори и с регулярни постъпления първите 3 месеца таксата е 3 лева. Това служителката удобно го спести. Все пак става дума за дребна сума. 

Въпросът е в коректността при поднасяне на информацията.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 13 часа, nomad каза:

Може и да си прав за куриера, но нали му плащат за успешно доставена пратка.

Не, заплаща се всяка доставка, независимо дали е успешна или не...

 

Аз също съм на мнение, че прекалено много се впрягаш. За да демонстрирам, че не само в България е така, ще ти разкажа за съвсем пресен случай от Холандия. Там банковата система е така устроена, че откриване на сметка е цяло приключение. Ще спестя подробности, но преди месец синът ми трябваше да си открие нова сметка в различна от обслужващата го основна банка. Реално обаче правилата са еднакви за всички банки. Първо си насрочваш час онлайн, после посещаваш банковия клон и попълваш разни документи. Следва очакване на пластиката по куриер. Ако си мислиш, че с това процедурата е приключила се лъжеш жестоко. Отново по куриер трябва да получиш токен устройство. И да, още едно посещение на куриер е необходимо, за да получиш запечатан плик с пин код. Всичко това е направено с цел защита от измами, но реално утежнява и увеличава срока за откриване на сметка неимоверно. В конкретния случай, синът ми не получи пин код и се наложи цяла процедура да стартира отначало. Въобще, съсипаха я тази държава...

  • Харесвам 3
  • Смея се 1
Връзка към коментар

Да, знам, че в други страни, също има проблеми с банките, но от това не ми става по-добре. Почти винаги има  страни, където е по-зле в едно или друго отношение. В случая, ако при нас беше като Холандия и просто ми бяха доставили картата с куриер, пък било и на третия опит, щях да им простя. Но те ме карат да ходя в офис, да си взема картата. Нали идеята,на мобилния им пакет е точно да не се ходи до офис. Като не могат да го спазят, да не го предлагат. Въобще, целия пакет е пълен провал, защото активирането на услугата от приложението не се получи и трябваше служителка да ми въвежда данните, като и ги диктувам по телефона. После не ми доставиха картата. За мен, това е абсурдно, ами като ме карат да им ходя в офиса, ще ида, но за да прекратя отношенията си с тях.

  • Харесвам 8
Връзка към коментар

Уникредит са пълна трагедия, но такива са и всички останали. И съвсем не са евтини услугите на банките в бантуто. Наскоро се чудих къде да отворя нова банкова сметка и гледах,гледах тарифи, условия и т.н.   и нито една не става. Онлайн обслужване? забравете. Езинственото онлайн обслужване, което получих  , без да изпадам във видеоуроци, лайфчат, телефон ит.н красоти, без излишни затруднения беше подновяването на електронния подпис от инфонотари. Не се наложи да ходя никъде осен на лаптопа ....отне половин час.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

По-напред в темата, някой беше споменал, че TBI, нямат месечна такса за разплащателна сметка, а също таксата за превод(онлайн) в лева е само 0.5лв, а за SEPA трансфер 0.25 EUR. Което май, ги прави единствената банка у нас, без месечна такса за разплащателна сметка, а и като цена за превод(онлайн) са почти без конкуренция. Днес ходих до офис на Уникредит, да прекратя договора за мобилния пакет, след като не ми доставиха картата на адрес и се сетих, че в съседство има офис на TBI и реших да мина от там и да си разкрия безплатна сметка. Служителката беше супер  отзивчива и ми обясни, че не само сметката е безплатна, а и мога да си заявя безплатна карта през приложението, освен, че няма месечна такса, картата е без такси за теглене от банкомати в БГ и ЕС, което също е рядкост за българска банка или поне, аз не се сещам за друга - https://tbibank.bg/lichno-bankirane/karti-i-razplashtanija/debitni-karti-tbi-app

 

 

  • Харесвам 8
Връзка към коментар
преди 57 минути , nomad каза:

По-напред в темата, някой беше споменал, че TBI, нямат месечна такса за разплащателна сметка, а също таксата за превод(онлайн) в лева е само 0.5лв, а за SEPA трансфер 0.25 EUR. Което май, ги прави единствената банка у нас, без месечна такса за разплащателна сметка, а и като цена за превод(онлайн) са почти без конкуренция. Днес ходих до офис на Уникредит, да прекратя договора за мобилния пакет, след като не ми доставиха картата на адрес и се сетих, че в съседство има офис на TBI и реших да мина от там и да си разкрия безплатна сметка. Служителката беше супер  отзивчива и ми обясни, че не само сметката е безплатна, а и мога да си заявя безплатна карта през приложението, освен, че няма месечна такса, картата е без такси за теглене от банкомати в БГ и ЕС, което също е рядкост за българска банка или поне, аз не се сещам за друга - https://tbibank.bg/lichno-bankirane/karti-i-razplashtanija/debitni-karti-tbi-app

 

 

За картата това изречение ме притеснява - ако имаш активен  кредит към TBI Bank.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Доколкото разбрах, от служителката в офиса днес, за да се възползва човек, от тази безплатна карта или трябва да я заяви през приложението или да има активен кредит, едно от двете. Тоест, хората с кредит могат да я заявят и в офис. Тя, даже ми предложи днес да ми помогне с инсталацията на приложението и с верификацията, за да получа картата безпроблемно, а аз само разкрих сметка, естествено отказах помощта 🙂

 

Инсталирах  приложението и сега, чакам да ми верифицират документите, за да мога да продължа с картата.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 1 час, nomad каза:

Доколкото разбрах, от служителката в офиса днес, за да се възползва човек, от тази безплатна карта или трябва да я заяви през приложението или да има активен кредит, едно от двете. Тоест, хората с кредит могат да я заявят и в офис.

Обаче в сайта пише съвсем друго.

Цитат

Можеш да я заявиш единствено през мобилното ни приложение и ако имаш активен  кредит към TBI Bank.

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Добре, пратих документи в приложението да ме верифицират. Щом това стане, ще изпробвам на практика и потвърдя тук, дали може да се заяви карта без активен кредит.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Получава се двоен пост, за което се извинявам, но преди няколко минути видях, че са ме верифицирали в приложението. Успях, да заявя карта, без да имам активен кредит, прилагам и скрийншот, ако някой не вярва. Твърдят, че до два дни ще ми я доставят, честно казано и за седмица да е, няма да възразя, стига да ми я донесат на адреса, защото за Уникредит, това се оказа непосилно.

 

https://imgur.com/a/ppblHoL

 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Изтеглих приложението TBI, въведох телефонен номер и ми изведе съобщение, че ще бъда уведомен когато е възможна регистрация за нови клиенти. 😐

Връзка към коментар
преди 3 часа, Iliyan Minchev каза:

Изтеглих приложението TBI, въведох телефонен номер и ми изведе съобщение, че ще бъда уведомен когато е възможна регистрация за нови клиенти. 😐

Аз си открих сметката в офис на банката(вчера), тоест не станах клиент през приложението. После, вече като съществуващ клиен го изтеглих, телефонния ми номер и ЕГН, бяха вече регистрирани при тях(в офис), пращат се документи още веднъж и през приложението, за да се удостовери, че е същия човек.  Според мен, трябва да отидеш първо в офис, за да си откриеш безплатна сметка и после да ползваш приложението, като техен клиент, за да заявиш карта.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

@nomad Точно за 2 дни пристигна, куриер на Спиди я донесе и иска само да види лична карта, че имената ти съвпадат. По принцип почти не я погледна, не записва данни. А ПИН код се взима от офис, но тогава беше пандемия и бяхме затворени миналата година и беше в плика 🙂 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, darinamarinova каза:

@nomad Точно за 2 дни пристигна, куриер на Спиди я донесе и иска само да види лична карта, че имената ти съвпадат. По принцип почти не я погледна, не записва данни. А ПИН код се взима от офис, но тогава беше пандемия и бяхме затворени миналата година и беше в плика 🙂 

Сега са започнали отново, да слагат ПИН-а в плика с картата, поне така ми каза вчера служителката в офиса. Като получа картата ще потвърдя, дали е така.

 

Забелязах, че в приложението има опция, да се блокира и отблокира картата по желание, също както при Револют, което за мен е полезно.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, nomad каза:

...пращат се документи още веднъж и през приложението, за да се удостовери, че е същия човек...

Това е излишна бумащина. В другите банки такива тъпотии няма.

Връзка към коментар
преди 3 минути , Patrick K каза:

Това е излишна бумащина. В другите банки такива тъпотии няма.

Oтне ми, под една минута, да снимам ЛК и селфи. След няколко часа, бях верифициран и си заявих безплатна карта. За мен, тази 1 минута за снимки, не е проблем, ако това е условието да мога да заявя безплатна карта.

 

Има банки, които са много по-зле, през приложението на Уникредит, не можаха да ме верифицират въобще и от кол центъра им, ми казаха, че трябва да сваля друго приложение, на фирма за електронен подпис и те да ме верифицират, а там се наложи и видео разговор, това за мен беше неприятно и сложно, за разлика от верификацията в приложението на TBI.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.