Прескочи до съдържание

Български Банки - кратки въпроси и дискусии


Препоръчани мнения

Публикувано:
Преди 1 час, nomad каза:

Има банки, които са много по-зле, през приложението на Уникредит, не можаха да ме верифицират въобще и от кол центъра им, ми казаха, че трябва да сваля друго приложение, на фирма за електронен подпис и те да ме верифицират, а там се наложи и видео разговор, това за мен беше неприятно и сложно, за разлика от верификацията в приложението на TBI.

В случая ти не правиш заявка за нова сметка, както си направил в УниКредит Булбанк, а искаш да активираш приложението. Има голяма разлика.

За да активирам приложението на УниКредит Булбанк, пращат ми два кода - един с SMS и един с имейл, а след това ги въвеждам в приложението. Това е. Няма селфита, няма снимане на лични карти.

Публикувано:

Не правя заявка за нова сметка, но заявявам нов продукт, за какъвто нямам договор, защото имам само сметка, без карта. Както й да е, за мен не беше бумащина, да щракна три снимки, за по-малко от минута. Всеки си преценява, за себе си, кое го устройва и кое не.

Публикувано:

Относно TBI картите - обърнете внимание на двойното превалутиране. Препоръчвам дружеството да се ползва предимно за банкови преводи за които няма аналог - 0,50 лв.

  • Замислям се 1
Публикувано:
преди 45 минути , nomad каза:

Не правя заявка за нова сметка, но заявявам нов продукт, за какъвто нямам договор, защото имам само сметка, без карта.

Не е така. Ти активираш приложението със селфи и снимки на личната карта. Заявката на нова карта няма нищо общо. В сайта на банката са го написали ясно. На нов телефон, пак ще ти ги искат без значение, че имаш вече карта. Не знам защо се опитваш да ги оправдаеш.

 

1226265418_Screenshot2021-09-22at15-28-45TBIBank.png.e1d384240cef05c0956d1a0c416249de.png

  • Харесвам 1
Публикувано:

Човек, никой не се опитвам да оправдавам, най-малкото някаква банка, с която нямам достатъчно опит. Реших да пробвам, как са, защото разкриването на сметка и карта е безплатно и таксите за превод са ниски. Пак казвам, за мен, това да щракна 3 снимки за верификация, не е бумащина, защото не ми коства нищо. За мен, до момента, не са се провинили и няма нужда да им адвокатствам, а ако се провинят, пръв ще ги оплюя. Ако утре, не си получа картата и ми кажат, че трябва да ходя в офис, да я взема, ще го напиша тук и няма да отида да я взема, също и ако ми сложат двойно превалутиране, ще го напиша и ще спра да ползвам картата им за друго освен на АТМ в България, за което е безплатна.

 

Гледам си от моята камбанария на потребител и за мен лично, тези три снимки за верификация през приложението, не са проблем, ако срещу това получа безплатна карта, с която мога да тегля без такса на всички банкомати в БГ.

  • Харесвам 6
  • Браво 2
Публикувано:

Мислите си, че мобилното приложение на вашата банка не струва? Че по-зле направено приложение не може да има? Е, лъжете се!

Приложението на TBI Bank е под дъното на дъното! Нямам думи да изразя колко безполезно може да е едно приложение на банка.

Нека онагледя безполезността на приложението.

 

Screenshot_2021-09-24-00-13-42-645_com_kode_tbi.release.jpg.2d80bca0731cd766de5b66113a67eee7.jpg

 

Прави ли ви впечатление колко изчистен дизайн има? Супер, нали?! Ни наличност по сметката, ни трансакции, ни нищо! НИЩИЧКО! Поне един IBAN на сметката да имаше, но и това няма.

За без пари, толкова!

  • Харесвам 3
  • Шок 1
  • Замислям се 1
Публикувано:
На 24.09.2021 г. в 0:31, Patrick K каза:

Мислите си, че мобилното приложение на вашата банка не струва? Че по-зле направено приложение не може да има? Е, лъжете се!

Приложението на TBI Bank е под дъното на дъното! Нямам думи да изразя колко безполезно може да е едно приложение на банка.

Нека онагледя безполезността на приложението.

 

Screenshot_2021-09-24-00-13-42-645_com_kode_tbi.release.jpg.2d80bca0731cd766de5b66113a67eee7.jpg

 

Прави ли ви впечатление колко изчистен дизайн има? Супер, нали?! Ни наличност по сметката, ни трансакции, ни нищо! НИЩИЧКО! Поне един IBAN на сметката да имаше, но и това няма.

За без пари, толкова!

За без пари толкова, липсва информация за входящи трансфери, по-няколко пъти трябва да се верифицираш и пращаш карта, но нали е безплатно?

Публикувано:

Ползвам банковите(не кредитните) услуги на TBI от 8-9 години ако не се лъжа.Условията са им едни от най-добрите на пазара,разплащателна сметка без такси,дебитна карта без такси,онлайн преводи по 50 ст. и може би още в пъти по евтини от другите банки.Ползвам основно онлайн банкирането им в сайта,което е сравнително опростено и лесно.Всичко това обаче си има цена.Това е банка насочена основно към кредитиране тип бързи кредити,а не банкови услуги,които имам усещането са им някак между другото.Обслужването и компетентността на служителите им е под нулата.Налагало ми се е да звъня 1-2 пъти…по-добре да не бях.Вчера ми се наложи на правя валутен превод през техен офис и отне почти…2(два) часа…Въпреки това продължавам да ги ползвам за основни операции и не очаквам от тях нищо повече,не съветвам и никой да очаква.Както се казва за толкова пари-толкова,просто това не е точно класически тип банка.

  • Харесвам 6
Публикувано:

Относно сметка и дебитна карта без такса може да се постигне в ОББ , като се направи депозит от сметката.

Таксите за теглене на банкомат мисля че бе 30ст за техен банкомат и левче за чужд на теглене.

доброто е че вече може да се тегли наведнъж 800 лв

 

Публикувано:
преди 1 час, Климент каза:

Относно сметка и дебитна карта без такса може да се постигне в ОББ , като се направи депозит от сметката.

Таксите за теглене на банкомат мисля че бе 30ст за техен банкомат и левче за чужд на теглене.

доброто е че вече може да се тегли наведнъж 800 лв

 

Аз ползвам ОББ,но ми казаха,че вече не приемат депозити. Иначе за сметка "Привилегия" месечната такса беше 0,90лв. Поне доскоро!

  • Харесвам 1
Публикувано:
На 24.09.2021 г. в 0:31, Patrick K каза:

Мислите си, че мобилното приложение на вашата банка не струва? Че по-зле направено приложение не може да има? Е, лъжете се!

Приложението на TBI Bank е под дъното на дъното! Нямам думи да изразя колко безполезно може да е едно приложение на банка.

Нека онагледя безполезността на приложението.

 

Screenshot_2021-09-24-00-13-42-645_com_kode_tbi.release.jpg.2d80bca0731cd766de5b66113a67eee7.jpg

 

Прави ли ви впечатление колко изчистен дизайн има? Супер, нали?! Ни наличност по сметката, ни трансакции, ни нищо! НИЩИЧКО! Поне един IBAN на сметката да имаше, но и това няма.

За без пари, толкова!

Днес ми донесоха картата и я активирах в приложението и след това се появиха, наличност по сметка, данни на сметката и картата, опция да блокирам/разблокирам картата по желание и опция да зареждам пари през приложението с друга карта, както е при Револют. За мен лично, опцията да зареждам пари с друга карта е полезна, защото картата на TBI е без такса за теглене на всички банкомати в страната и мога при нужда, на момента да прехвърля пари от други карти, в които имам лимит за теглене на банкомат или такса. Също и опцията да блокирам картата по желание и после да я отблокирам, чрез приложението, е полезна.

 

На този етап, няма възможност за банкови преводи през приложението(пише, че тази функция е в процес на разработка), но може да се ползва за следене на наличност, зареждане на пари с друга карта, блокиране/отблокиране на карта.

 

 Веднага заредих 20лв от карта на Револют, парите се появиха в приложението на TBI за по-малко от минута. После тръгнах да ги зареждам обратно в Револют с картата на TBI, за да проверя, дали ще има такси, но ми поиска статична парола, освен динамичната, а нямах такава в плика с картата. Обадих се на съпорта, но днес е почивен ден и отдела, който може да ми предостави такава парола, не работи, щели да ми се обадят в понеделник, за да ми дадат паролата. Евентуално в понеделник ще мога да изтествам и зареждане на Револют. Като цяло, съм доволен, на този етап, получих си картата, условията и услугата са ОК.

 

Cllwzv8.jpg

 

4N3CUn8.pngHG36a4l.png

 

 

 

 

 

 

 

 

п.п. Успях да се сдобия и със статична парола, оказа се, че като се активира ПИН-а, по смс, пращат и статична парола, заедно с ПИН-а което явно не беше известно на служителката от кол центъра им. Току що, тествах зареждане на Револют в лева, нямам такса превалутиране, (каквато имам в БАКБ). На този етап изглежда, че захранване на Револют с картата на TBI e без никаква такса, а също и обратното, може да се захранва безплатно сметката в TBI с карта на Револют или друга карта в лева.

  • Харесвам 10
Публикувано:
преди 7 часа, blueriver каза:

Аз ползвам ОББ,но ми казаха,че вече не приемат депозити. Иначе за сметка "Привилегия" месечната такса беше 0,90лв. Поне доскоро!

Доколкото видях през приложението може да се направим депозит “На разположение 12 месеца” с нулева лихва и минимална сума 3000лв

  • Харесвам 2
Публикувано:

С една дума има ли причина ТБИ банк да не убие всички други банки в БГ? С подобни безплатни сметки и ниски такси.

Т.е. защо хората не минат всички при тях? Мързел? Ниска (липсваща) фин. култура? Друго?

Публикувано:
преди 4 часа, garnet каза:

С една дума има ли причина ТБИ банк да не убие всички други банки в БГ? С подобни безплатни сметки и ниски такси.

Т.е. защо хората не минат всички при тях? Мързел? Ниска (липсваща) фин. култура? Друго?

Няколко причини: непопулярна марка за банка (TBI се свързва основно с бързи кредити, което не е точно най-готината асоциация), почти липсващ маркетинг в банкова посока и като бонус изключително слаба физическа клонова мрежа, което за огромна част от клиентите все още е от значение. Последното е гарнирано (както разбрахме от коментари по-горе) и с потресаваща некомпетентност на служителите.

  • Харесвам 8
Публикувано:

Между другото TBI Bank е единствената българска банка, която поддържа SEPA Instant(евро) - мигновени преводи в евро.  iCard, Paynetics(Phyre, A1 Wallet, Pay by Vivacom, BACB Pay), Paysera, Revolut и Wise(TransferWise) също поддържат SEPA Instant.
Също отново TBI Bank са първите, които поддържат българската система за мигновени преводи Blink(лева). Новината е от 15.06 и все още си остават единствената банка, което е жалко. До края на годината би трябвало и други банки да се включат.

Хубавото на SEPA Instant(евро) и Blink(лева) е, че превода се получава до секунди без значение от часа и деня.

  • Харесвам 6
Публикувано:

Потресаващата некомпетентност на служителите е в мега пъти валидна за такивата в булбанк. така се случи, че дебитната ми карта от тях изтече докато бях извън страната. Писах няколко пъти на така наречения ми личен банкер, в моя случй някаква, на която имете и не знаех, нито някой някога ми беше съобщил. Което на пречеше да ме стряскат с обаждания по теелефона веднага щом извършех някакво действие в банката им, да питат аз ли съм или несъм пред банката сега и какво и .н., като в началото изпадах в шок от това грубо вмешателство на хора, които подозирах, че не са от банката и искат да се доберат до даннаите ми. Такова нещо не  се случва никаъде по света на банковото обслужване. Но аккто и ад е писах на тази, от личния ми профил- дали мога да получа новата си карта на адрес извън страната. Една седмица личната банкерка не си направи труд да ми отговори. Тогава се обадих на нея/вече има данните и името в онлайн банкирането/л Ми хъм, да да виждала писмото, ми не  не могло да се изпрати картата по пощата/или куриер/ ми не трябвало да се явя лично, не можело и пълномощник, и то точно в този в клон, в който е отворена сметката. А не може ли да заявя друг клон за получване, както е при ПИБ, ми не можело ама мда отида в клона в който е поръчана и да напиша, че искам да я получа в друг......Да не говорим, че каквото и да попиташ ония девойки, които обслужват клиенти, каквото ида ти кажат все не е вярно. Да не говорим за инстаирана ма бубанк мобайл и той се поръчва в офиса. Да не говорим за таксите, които не разбираш  колко са когато сключваш договора, а после са съвсем различни.. Да не говорим че в офисите им се чака по час минимум, дори да има двама клиенти ред вас.Трагедия... Моята ерсте ми праща картата на адреса ми в профила по ПОЩАТА. Пускат ми я в пощенската кутия, пина ми е един и същ, не мога да го сменя набанкомат, освен ако не ида в банката. Всички преводи са ми безплатни/включени в таксата. за повече от пет години таксата нараста с 16 цента , прибират  ми я на тримесечие. В банката/офис/ има 1/един касиер/ и пълно с автомати/безплатни/ достъпът им е 24 часа с картата и т.н банкирате и пеете. Смяня ,блокиране, нови продукти, кодове и т.н онлайн и това не есамо моята това е стандарт, конкуренция е непрекъсната и за това клиентите не сменят банките си през два дни....Това е съвременния банкинг, в бантуто е праисторическа работа, кто всичко останало

  • Харесвам 4
  • Шок 1
Публикувано:

Отново за TBI Bank.

Изглежда, че има две различни онлайн банкирания -- в сайта и мобилното приложение, като връзка между тях няма. Какво имам предвид? Каквото правиш с картата го виждаш само в приложението, каквото правиш в онлайн банкирането(вх./изх. превод) го виждаш само в онлайн банкирането. Единственото общо нещо, което се вижда и в двете е наличната обща сума в сметката и IBAN.

В онлайн банкирането не могат да се видят трансакциите по сметката директно, а трябва да се създаде заявка и когато е готова(5-6сек.),  тогава има възможност да се изтегли файл(XML, PDF, DOC и XLS) с трансакциите от избрания период. Голяма глупост!

Не получавам SMS за извършена трансакция, а пише, че трябва да получа(до 120 SMS-а безплатно за година).

3D защитата на картата се активира от тук https://3ds.borica.bg/TBI като може човек да не разбере откъде става, защото е сложен един малък банер в онлайн банкирането, който повече прилича за пълнеж на празната страница, отколкото като нещо важно.

 

  • Харесвам 4
Публикувано:

Да, на TBI мобилното приложение е само за картата, а онлайн банкирането е за сметката. Предполагам, че за много хора, това е сериозен минус, честно казано, на мен не ми пречи. За мен е неудобно да правя преводи от телефона, защото екрана е малък, имам големи пръсти и трудно пиша с клавиатурата на мобилния телефон. Ако нямам друг избор, както е с Револют, го правя, но винаги предпочитам да правя преводи от компютър. На БАКБ приложението, вече над две години, го ползвам, само да си проверявам баланса, за онлайн банкиране, ползвам компютъра.

 

Но на TBI, приложението, макар да го имам отскоро, го ползвам активно, защото ми дава възможност да зареждам пари на момента, с друга карта. В събота имах проблем при теглене на банкомат с карта на Револют, явно се е повредил чипа, защото ми даде грешка, че картата не може да бъде разчетена и то, след като току що бях изтеглил 400лв, отидох на друг банкомат и пак същата грешка. Реших проблема, като заредих сумата, която исках да изтегля от картата Револют в сметката на TBI и я изтеглих на същия банкомат, без никакви такси. Получи се, моментален и безплатен паричен превод към сметката на TBI в движение. Направих и първи банков превод през онлайн банкирането, за мен интерфейса е ОК, не съм имал затруднения при превода, а ми е първи с тяхното банкиране, при самия превод ми излезе нотификация, че имам такса 0.5лв и ме пита дали съм съгласен, естествено че съм съгласен, като досега плащах по лев, за превод 🙂

 

Като цяло, съм доволен от услугите на TBI, поне на този етап. Мисля да закрия сметката в БАКБ  и вече, да ползвам само TBI в съчетание с Revolut и в редки случаи Paysera и Pay by Vivacom.

 

п.п. При мен 3d защитата на картата, си беше активна по подразбиране и нямаше нужда да правя нищо по този въпрос, само дето не си знаех статичната парола, но като си активирах ПИН-а, чрез смс, заедно с ПИН-а, получих и статична парола.

  • Харесвам 6
Публикувано:

Днес имах потресаващ сблъсък с частното банкиране на ДСК по няколко теми:

 

1. Да ми връчат дебитна карта, подновена някъде април месец. Изтеклата стара дебитна карта никога не е ползвана, и тази едва ли ми трябва, ама хайде, ще си я взема за всеки случай. Носят ми нова карта в едно пликче с гордия надпис на ръка с моливче "без ПИН". За бога, как ще ми носите нова карта без ПИН? Важал ПИН-а на старата карта, дето никога не съм я ползвал. Нямало как да се разбере ПИН-а, да съм подал искане да се върне тази карта и после искане да ми се издаде нова. Вярно ли, я си взимайте картата и я... хайде да не казвам какво.

 

2. В пакета ми, безплатно влиза една кредитна карта. Wizz картата е платена, но вече е абсолютно непригодна за плащания във валута, хайде издайте ми една безплатна кредитна карта в евро. Че не ви искам и кредитен лимит, 1 или 10 евро ме устройват чудесно. Ама моля донесете си данъчните декларации за 3 години назад. Сериозно? Толкова години съм клиент, виждате ми доходите, виждате, че нямам заеми в кредитния регистър... Не можело, дори за 1 евро кредитен лимит трябвали декларациите за 3 години. Няма майтап, даже се учудих, че не си поискаха и Wizz картата обратно, там лимита ми е доста по-голям 🙂 Как пък няма да се занимавам с глупостите ви, хайде и тази карта в небитието, нищо че ми се полага в пакета и е безплатна 🙂

 

3. Отчитам като невероятен успех все пак, че си взех виртуалната кредитна Виза, която бях заявил. Точно така, виртуална карта, ама ако не вземеш физическата пластмаска не става. Поне смятам да я ползвам по предназначение за да избягвам успешно ДСК. Няма да коментирам как, че току-виж таксували и това, предполагам който се интересува знае как се ползва от темите.

 

Та толкова за срещата ми с "частното банкиране", не мога да си представя как ли се оправят обикновените им клиенти 🙂 

 

Определено се чудя как Револут примерно още не отварят български сметки за да можем да си получаваме заплатите, направят ли го тежки дни ги чакат нашите неадекватници...

  • Харесвам 4
  • Шок 2
Публикувано:
преди 3 часа, logist13 каза:

3. Отчитам като невероятен успех все пак, че си взех виртуалната кредитна Виза, която бях заявил. Точно така, виртуална карта, ама ако не вземеш физическата пластмаска не става. Поне смятам да я ползвам по предназначение за да избягвам успешно ДСК. Няма да коментирам как, че току-виж таксували и това, предполагам който се интересува знае как се ползва от темите.

 

 

В сайта на ДСК не намирам информация за кредитна виртуална карта. Аз имам виртуални Visa и Mastercard. Но са дебитни. За онлайн разплащания ползвам само тях. Зареждам ги преди плащане през Спестовна компонента. Въобще са им добри попадения на ДСК виртуалните карти и спестовната компонента.  Но онлайн банкирането им е толкова мудно.  Минути чакам да се подпише платежното.  Върти се логото им, върти и не знаеш запецнал ли е сайта, какво се случва. За фирмено банкиране не бих ги ползвала. 

Публикувано:
преди 10 часа, Nik каза:

В сайта на ДСК не намирам информация за кредитна виртуална карта. Аз имам виртуални Visa и Mastercard. Но са дебитни. За онлайн разплащания ползвам само тях. Зареждам ги преди плащане през Спестовна компонента. Въобще са им добри попадения на ДСК виртуалните карти и спестовната компонента.  Но онлайн банкирането им е толкова мудно.  Минути чакам да се подпише платежното.  Върти се логото им, върти и не знаеш запецнал ли е сайта, какво се случва. За фирмено банкиране не бих ги ползвала. 

 

Извинявам се, грешката е моя, виртуалните карти са дебитни. Иначе не виждам никакъв смислен повод да я ползвам пред Дайнърс, Револут и т.н., трябва ми само за 1 конкретно нещо с цел избягване на таксички или превалутиране от ДСК.

  • Харесвам 2
  • 3 седмици по-късно ...
Публикувано:

Банковите такси продължават да поскъпват 🤔

Банковите такси продължават да поскъпват, показа справка на БНР. От началото на следващата година една от най-големите банки у нас въвежда и такса за теглене от банкомат за пенсионери.

Вдигането на банковите такси по основни платежни услуги е процес, който се наблюдава от няколко години. "Най масовите такси - такса за обслужване на сметка, такси за преводи, там горе-долу тенденцията поприключи с увеличаване на преводите. Вече цените са към четири-пет лева, на хартия се прави левов превод в клон. В последните месеци се забелязва и поскъпване на касовото обслужване", коментира финансовият експерт Стефан Христов.

Една банка въведе такса за пенсионери. "В размер на процентно съотношение, когато се тегли от нейните банкомати".

Тази банка и други предлагат на пазара пакетни услуги, които могат да се окажат изгодни в зависимост от навиците на пенсионерите.

 

Лоша работа става с тези банки, за всичко искат пари вече... 

  • Харесвам 2
  • Шок 1
Публикувано:
преди 9 часа, Иван Попов каза:

Лоша работа става с тези банки, за всичко искат пари вече...

Следващата стъпка е такса вход, или да плащаме за времето, което сме били в някой от клоновете им. 😬

  • Харесвам 3
  • Замислям се 1
Публикувано:

Ще изляза права, че наближава времето, в което ще настигнат Revolut по такси и просто ще ги "отбия" (българските банки, не Revolut) :black_eye: 

  • Харесвам 1

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.