Прескочи до съдържание

Български Банки - кратки въпроси и дискусии


Препоръчани мнения

Публикувано:
преди 10 минути , yordanov каза:

ДСК от край време слагат 1% такса превалутиране. Точната сумата, която са ви взели, се вижда едва след осчетоводяването на транзакцията.

 

Решението е да се ползва зад Curve. 

Моля те дай повече инфо , какво имаш в предвид. Имам огромни суми да платя и отивам на голям минус заради тази скапана банка.  

В смисъл транзакцията от ДСКа към  Curve, ще е без 1% комисионна ли ?

Публикувано:
преди 17 минути , Tesh каза:

Моля те дай повече инфо , какво имаш в предвид. Имам огромни суми да платя и отивам на голям минус заради тази скапана банка.  

В смисъл транзакцията от ДСКа към  Curve, ще е без 1% комисионна ли ?

Най-общо при ползване на карта зад Curve, превалутирането се извършва от Curve, по курс на Мастъркард.

От ДСК картата ви ще се дръпне вече превалутираната сума в левове и няма да имате 1% такса. 
 

Има някои подробности с Curve, като например, че с безплатния план на месец можете да превалутирате до 1000 евро, мисля беше. След това и те слагат някаква такса. Също така през уикенда винаги има такса за превалутиране. 
 

Виж темата за Curve за повече инфо.

 

Изобщо, ако сте зависими от ДСК сметка и ДСК карти, е изключително добра идея да си направите безплатни Curve и Revolut акаунти.

Публикувано:
преди 17 минути , yordanov каза:

Най-общо при ползване на карта зад Curve, превалутирането се извършва от Curve, по курс на Мастъркард.

От ДСК картата ви ще се дръпне вече превалутираната сума в левове и няма да имате 1% такса. 
 

Има някои подробности с Curve, като например, че с безплатния план на месец можете да превалутирате до 1000 евро, мисля беше. След това и те слагат някаква такса. Също така през уикенда винаги има такса за превалутиране. 
 

Виж темата за Curve за повече инфо.

 

Изобщо, ако сте зависими от ДСК сметка и ДСК карти, е изключително добра идея да си направите безплатни Curve и Revolut акаунти.

Може би заради таксите в почивни дни и лимита до 1000 евра е по-добре да се ползва  Revolut.

Публикувано:
преди 9 минути , Tesh каза:

Може би заради таксите в почивни дни и лимита до 1000 евра е по-добре да се ползва  Revolut.

Безплатният Ревлют акаунт има сходни лимити като Curve, включително таксата през уикенда. Там, разбира се, може през седмицата да си обмените валута предварително, ако знаете, че през уикенда ще пазарувате. 
 

Но пък Ревлют не е подходящ за ползване с кредитна карта, например. Особено ако сте с КК, която има кешбек, то тогава е най-добре да се ползва Curve.

 

Свалете си и двете и ги ползвайте в зависимост от ситуацията. 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Публикувано:
преди 2 минути , yordanov каза:


 

Но пък Ревлют не е подходящ за ползване с кредитна карта, например. Особено ако сте с КК, която има кешбек, то тогава е най-добре да се ползва Curve.

 

Много благодаря. Изчетох добре темата и може би наистина комбинацията е най-добрия вариант. Относно това, че революта не е подходящ за КК, какво имате в предвид. За кешбека е ясно, но аз не проччетох за друг недостиг.

Публикувано:
преди 1 час, Дани Магелани каза:

В сайтовете, на пост устройства или и за двете?

Например с карта Уиз плащам най-често в евро , понякога в долари в сайта на Уиз.

Навсякъде ти слагат 1% допълнителна такса превалутиране.

https://dskbank.bg/новини-и-промоции/детайли/2019/12/05/уведомление-за-предстоящи-промени-в-общи-условия-на-банка-дск-еад-за-предоста-вяне-на-платежни-услуги-и-общи-условия-по-договор-за-издаване-и-обслужване-на-кре-дитни-карти-с-револвиращ-кредит-за-физически-лица

 

Една от основните причини да се махна от ДСК Банк, а другата беше, че ми слагаха такса за захранване на Revolut, дори когато използвах виртуалната им Visa. Реших си кардинално проблема, като ги смених.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
  • Браво 1
Публикувано:
преди 5 минути , Tesh каза:

Много благодаря. Изчетох добре темата и може би наистина комбинацията е най-добрия вариант. Относно това, че революта не е подходящ за КК, какво имате в предвид. За кешбека е ясно, но аз не проччетох за друг недостиг.

Ами, че някои банки може да ви таксуват допълнително за зареждане на Револют акаунта с тяхна кредитна карта. Не се сещам дали ДСК конкретно правеха така, но аз лично предпочитам да зареждам Револют с дебитна карта. 

Самите Револют също слагат такса при зареждане с някои кредитни карти, до колкото знам.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Публикувано:
преди 11 минути , Климент каза:

Да ДСК имат такса при зареждане на револют от кредитна карта

Това ще рече , че варианта е само  Curve  с висок лимит за плащане. 

Публикувано:

Аз нямам проблем с TBI, обаче от iCard започнаха да ме питат от тази година при всяка входяща транзакция за 3 имена и дата на раждане на подателя, това нормално ли е, ако не отговоря връщали трансфера?!

  • Харесвам 1
  • Шок 3
Публикувано:

Не е нормално.. Откъде пък ще знаеш дата на раждане на подателя? Зарязвай ги, те така утре могат да решат да ти блокират парите и да искат да им доказваш как си ги изработил..

Публикувано:

Мненията за продукти и услуги на tbi bank отделих в самостоятелна тема.  Моля, занапред всичко, което се отнася до тази банка, да се публикува в новата тема:

 

  • Харесвам 4
  • Благодаря 5
  • Браво 2
Публикувано:
На 16.01.2023 г. в 11:35, Климент каза:

Да ДСК имат такса при зареждане на револют от кредитна карта

До скоро нямаха, поне при зареждане с виртуалната карта. При зареждане на Револют (с левове), към вируалната карта нямаше такси. Едно от нещата, които все още намирах за поносимо в тази банка беше точно тази карта - прехвърлям с 2 клика във виртуалната виза, колкото ми трябват, плащам каквото трябва онлайн (стига да е в лева) и всичко е точно. 
Да, ама преди 10 дни съм получил "приятна" изненада. ПИБ ми е срещу работа и винаги погасявам Diners с кеш. Мога да ходя, когато няма опашка и става без драма. Да, ама в случая така се развиха нещата, че в последния ден имах още за внасяне, а се падаше уикенд и реших да си платя с карта, както мислех, че е нормално и правят повечето хора по принцип. Да, ама не - имам 10.40 лв. (точно 1%) екстра липсващи от виртуалната карта, които са отделно движение и под тях пише diners bla bla. 
Изобщо нямаше да им обърна внимание, ако не трябваше да правя някакъв превод и видях, че виртуалната сметка свети в червено и е на минус. 
Меко казано съм бесен 

  • 4 седмици по-късно ...
Публикувано:

Картите Visa, издадени от UniCredit Bulbank, вече могат да бъдат добавени в Google Pay през приложението на банката(може би може и ръчно).

 

1984418585_Screenshot2023-02-17at18-37-17GooglePay-.png.af4f74304f11707674aa56cfcc79a6c8.png

 

https://www.unicreditbulbank.bg/bg/individualni-klienti/bankirane/plashtaniya/digitalizaciya-na-karti/google-pay/?utm_source=website-carousel&utm_medium=dm&utm_campaign=google-pay-022023&cid=CS-carousel-google-pay-022023

  • Харесвам 4
Публикувано:

Ново повишение на таксите на банките :

        Банките започнаха отново да вдигат таксите от тази година. на сайтовете на повечето институции вече са публикувани съобщения за предстоящо увеличение на таксите както за физически лица, така и за фирми.
        Нови такси очакват клиентите на Банка ДСК от 20 февруари. Поскъпва тегленето и внасянето на пари по сметки. Ако дадете заявка за теглене, банката ще ви вземе поне 7 лева или 0,70 на сто от сумата. Сега таксата е 6 лева или 0,6 на сто от сумата. Без предварителна заявка таксата също се вдига и вече ще бъде 0,80% върху сумата, която теглите.
        Качват се и таксите за теглене на пари, като става 0,25% от сумата, но не по-малко от 3 лева за суми в лева и 0,35% от сумата и минимум 5 евро, за суми в евро.
        За откриване на разплащателна сметка в офис клиентът ще дължи 6 лева, а не 4 лв., както досега. Месечната такса за поддържка на сметка с издадена дебитна карта става 2,74 лева при 2,60 лв. сега, а без дебитна карта – 4,89 лева при 4,50 лв. сега.
        Първа инвестиционна също обяви, че променя тарифите и таксите от 13 април. Таксата за теглене от банкомат на банката, дори да сте нейни клиенти, става 0,15% от сумата, но не по-малко от 30 стотинки. Ако внасяте пери през банкомат на банката таксата ще бъде 30 стотинки, а досега за тази услуга нямаше такса.
От 27 март Централна кооперативна банка също променя част от тарифите и таксите си. Поскъпва откриването на разплащателна сметка с дебитна карта към нея от 4 на 5 лева. Вдига се и таксата за теглене на пари в брой от разплащателни и спестовни сметки. Ако сумата е над 2000 лева, таксата става 0,6% от нея, а не 0,5%, както сега. Увеличава се и таксата за теглене от сметки в евро - от 0,5%, но не по-малко от 2,50 евро, на 0,7% от сумата, но не по-малко от 3 евро. Преводите по сметки също поскъпват, независимо дали са на един клиент или на различни, и таксата става 3,50 лева от 3 лева сега.
        Някои банки вече вдигнаха таксите. От началото на февруари Д Банк е променила част от таксите си. Така например за изходящи преводи от сметка през Бисера в офис на банката таксата за граждани става 5 лева, а за изпълнение на запор – 10 лева. Вдигат се и таксите през системата RINGS, като превод на каса струва 22 лева. Внасянето на суми по сметка в друга банка е  0,9 на сто от сумата, но не по-малко от 7 лева, ако внасяте парите на каса.  При преводи във валута на клиенти, които нямат сметка в банката,  освен дължимите такси за изходящ валутен превод, клиентът дължи допълнителна такса, която вече е в размер на 30 евро.
        Промени са обявили и от “Кей Би Си Банк България” във връзка с предстоящото обединение с ОББ. Настоящите клиенти на банката, ползващи услуга/продукт, по която/който се променят условия с описаната по-горе промяна в тарифата, имат право, преди датата на нейното влизане в сила, да заявят писмено в офис на ОББ или на “Кей Би Си Банк България” несъгласието си със съответната промяна и да прекратят договора за ползване, без да дължат разноски и/или обезщетение във връзка с прекратяването, предупреждават от банката.

 

Публикувано:

В сайта на банката си пише. Публикували са бъдещата тарифа и доколкото разбирам ще е един документ. Засега присъстват пакетите и на двете банки, но да видим как ще е в бъдеще. 

Публикувано:

В тая връзка, гълъбарска на Рублен Радев прецака въвеждането на еврото от 2024г. Проклети да са. 

Ако не бяха , револют и това е. То не сега, че не може де, ама хората масово не го ползват. 

Честити ни още по-големи банкови такси на бг банки.

  • Харесвам 1
Публикувано:

Здравейте, имам един въпрос- може ли от една банкова сметка в лв да се нареди превод към друга банка, но в еврова сметка? И какви такси ще има, освен редовната такса превод.

Публикувано:

Другарите от KBC удариха дъното, но няма страшно, утре може да слязат под 0-та.

Днес реших да тегля пари от техен банкомат, но не успях. Изписа неуспешна транзакция. Викам си, пак нещо е станало и друг път съм имал такива случаи.

След 30 мин пробвах пак на друго място, същата работа.

Проверих апликацията, всичко пишеш, че е активно, демек няма проблеми.

 

Звъннах на горещия телефон и ми обявиха, че сметката ми е блокирана! Обаче не знаят защо, нито могат нещо да направят, да съм отидел в клон!

Послъгах ги, че не съм в България и как изобщо си представят, че могат да блокират сметки  без обяснение и дори след обаждане да не знаят защо.

Обясниха ми, че ако ме няма, да им пиша мейл и да чакам от умрял писмо..

 

По обяд отидох в клон! Чаках поне 30 мин, беше митинг. Пред мен чух, че на една жена й отблокирваха сметката и се забави поне 20мин, понеже имаше десет страници бумаги.

Дойде моят ред и се паднах на същата служителка, която до сега се занимаваше с блокираната сметка на жената.

 

Подадох лична карта, след като въведе ЕГН ме попита как да ми помогне. 

Казах, че очаквам да разбера защо са ми блокирали сметката и защо ме разхождат до офис да губя часове, както и че утре пътувам, което е истина.

Обясни ми, че по нареждане на БНБ, трябвало да актуализират  данните на клиентите всяка година и понеже моите не са актуализирани ме блокирали.

Под данни да се има предвид глупости, от сорта колко пари ще харча, за какво имам сметка, имам ли чуждо гражданство и т.н.

Питах ги, защо не съм получил уведомление по СМС, мейл, апликация или друг метод, не стана ясно, нито след като споменах, че предния клиент е бил за същото, явно не е случайно. Само съжаляваха и това е.

 

Казах, че искам да ми дадат всички пари който са налични и да ми закрият веднага сметката.

Казаха, че трябва да пишат неа не знам кой отдел и когато разрешат, ще ги дадат. Писаха пред мен и ми обявиха, че трябва да се чака. На въпроса колко, не можаха да кажат. Питах ги това сега ли ще стане, след 1 час, утре ли, не знаят.

Попитах ги, дали си правят майтап с хората, не получих отговор. Питах има ли начин да получа днес достъп до парите си и казаха, че ако само актуализират данните, ще се отблокира сметката, ще си взема парите, а после мога да я закрия.

 

Казах им да действат, подписах 15 листа и пак писаха някъде, дойде и някаква по-главна да даде разрешение за разблокирване. 

Като казаха, че е готов, казах да кажат колко ще ми вземат такса аз теглене за малко под 4к лв. Отначало казаха, 5 или 6лв, на което се съгласих, но след малко такстата нарастна на 24 или 25лв, изсмях се и казах, че няма да ги взема в брой.

Питаха дали да ги преведат срещу 6лв, казах им, че аз ще си ги преведа от телефона.

Направих превод към друга моя сметка като потвърдих с код от СМС, нещо правено многократно. Изписа, че првевода е приет и взехме да попълваме другите листи за закриване.

След 5 мин статуса на превода от предаден на вальор или нещо от сорта стана на отказан невалидни реквизити на плащането.

Жената на гишето не знаеше какво значи това и пак се повика по-главната.

Тя погледна, но също не знаеше какво значи и защо излиза, каза да отида при нея да продължим със случаят.

Гледа в компютъра, проверява, уж всичко е ок, ама нищо не става.

Каза да пробвам пак, пробвах, но този път веднага след като изписа, че превода е минал изписа същото - отказан невалидни реквизити на плащането.

Пак проверява, чеса се по главата и реши, да пробваме пак, но да не е от запаметена сметка и да вляза наново в апликацията.

Въведох всичко ръчно, потвърдих с кода и пак нищо.

Накрая й предложих да ги преведе тя, срещу 6лв.

Попълвах пак листи, уж ги преведе и каза да ги чакам утре, понеже стана 4 часа. На тръгване й взех телефона, за да я търся утре, ако не получа нищо.

Общо си загубих почти 2 часа в банката.

 

След като минаха още  2 часа проверих, че парите са налични, но при дебитната карта е  0,00лв и се води не активна в apple pay.

 

Звъннах на горещия телефон, там ми казаха, че виждат само три опита за превод, моите и не виждат последния четвъртия, който уж трябваше да е успешен.

Каза ми, че трябва технологично време 2 часа да се активира сметката, нещо което никой не спомена, дори напротив, казаха, че ще стане веднага.

Според нея всичко е активно и да съм чакал утре. Въпреки, че са минали над 2 часа, нищо не работи, явно утре ще се ходи на място и ще искам да ги дават в брой, ама дали ще стане ще видим.

 

 

 

 

 

 

 

  • Шок 17
Публикувано:
преди 3 часа, Alexander каза:

Другарите от KBC удариха дъното, но няма страшно, утре може да слязат под 0-та.

Днес реших да тегля пари от техен банкомат, но не успях. Изписа неуспешна транзакция. Викам си, пак нещо е станало и друг път съм имал такива случаи.

След 30 мин пробвах пак на друго място, същата работа.

Проверих апликацията, всичко пишеш, че е активно, демек няма проблеми.

 

Звъннах на горещия телефон и ми обявиха, че сметката ми е блокирана! Обаче не знаят защо, нито могат нещо да направят, да съм отидел в клон!

Послъгах ги, че не съм в България и как изобщо си представят, че могат да блокират сметки  без обяснение и дори след обаждане да не знаят защо.

Обясниха ми, че ако ме няма, да им пиша мейл и да чакам от умрял писмо..

 

По обяд отидох в клон! Чаках поне 30 мин, беше митинг. Пред мен чух, че на една жена й отблокирваха сметката и се забави поне 20мин, понеже имаше десет страници бумаги.

Дойде моят ред и се паднах на същата служителка, която до сега се занимаваше с блокираната сметка на жената.

 

Подадох лична карта, след като въведе ЕГН ме попита как да ми помогне. 

Казах, че очаквам да разбера защо са ми блокирали сметката и защо ме разхождат до офис да губя часове, както и че утре пътувам, което е истина.

Обясни ми, че по нареждане на БНБ, трябвало да актуализират  данните на клиентите всяка година и понеже моите не са актуализирани ме блокирали.

Под данни да се има предвид глупости, от сорта колко пари ще харча, за какво имам сметка, имам ли чуждо гражданство и т.н.

Питах ги, защо не съм получил уведомление по СМС, мейл, апликация или друг метод, не стана ясно, нито след като споменах, че предния клиент е бил за същото, явно не е случайно. Само съжаляваха и това е.

 

Казах, че искам да ми дадат всички пари който са налични и да ми закрият веднага сметката.

Казаха, че трябва да пишат неа не знам кой отдел и когато разрешат, ще ги дадат. Писаха пред мен и ми обявиха, че трябва да се чака. На въпроса колко, не можаха да кажат. Питах ги това сега ли ще стане, след 1 час, утре ли, не знаят.

Попитах ги, дали си правят майтап с хората, не получих отговор. Питах има ли начин да получа днес достъп до парите си и казаха, че ако само актуализират данните, ще се отблокира сметката, ще си взема парите, а после мога да я закрия.

 

Казах им да действат, подписах 15 листа и пак писаха някъде, дойде и някаква по-главна да даде разрешение за разблокирване. 

Като казаха, че е готов, казах да кажат колко ще ми вземат такса аз теглене за малко под 4к лв. Отначало казаха, 5 или 6лв, на което се съгласих, но след малко такстата нарастна на 24 или 25лв, изсмях се и казах, че няма да ги взема в брой.

Питаха дали да ги преведат срещу 6лв, казах им, че аз ще си ги преведа от телефона.

Направих превод към друга моя сметка като потвърдих с код от СМС, нещо правено многократно. Изписа, че првевода е приет и взехме да попълваме другите листи за закриване.

След 5 мин статуса на превода от предаден на вальор или нещо от сорта стана на отказан невалидни реквизити на плащането.

Жената на гишето не знаеше какво значи това и пак се повика по-главната.

Тя погледна, но също не знаеше какво значи и защо излиза, каза да отида при нея да продължим със случаят.

Гледа в компютъра, проверява, уж всичко е ок, ама нищо не става.

Каза да пробвам пак, пробвах, но този път веднага след като изписа, че превода е минал изписа същото - отказан невалидни реквизити на плащането.

Пак проверява, чеса се по главата и реши, да пробваме пак, но да не е от запаметена сметка и да вляза наново в апликацията.

Въведох всичко ръчно, потвърдих с кода и пак нищо.

Накрая й предложих да ги преведе тя, срещу 6лв.

Попълвах пак листи, уж ги преведе и каза да ги чакам утре, понеже стана 4 часа. На тръгване й взех телефона, за да я търся утре, ако не получа нищо.

Общо си загубих почти 2 часа в банката.

 

След като минаха още  2 часа проверих, че парите са налични, но при дебитната карта е  0,00лв и се води не активна в apple pay.

 

Звъннах на горещия телефон, там ми казаха, че виждат само три опита за превод, моите и не виждат последния четвъртия, който уж трябваше да е успешен.

Каза ми, че трябва технологично време 2 часа да се активира сметката, нещо което никой не спомена, дори напротив, казаха, че ще стане веднага.

Според нея всичко е активно и да съм чакал утре. Въпреки, че са минали над 2 часа, нищо не работи, явно утре ще се ходи на място и ще искам да ги дават в брой, ама дали ще стане ще видим.

 

 

 

 

 

 

 

Така е при стандартните банки бавно е и има такса 3лв на месец, единственото за което може да се ползват е почти безплатния депозит на банкомат от 0.30ст. 24 часа в денонощието и ако от някъде другаде са те блокирали да имаш една стандартна сметка не Финтех.

Публикувано:

Все се надявах да е измислица това и честно казано го бях игнорирал този имейл. Явно ще трябва да се ходи в офис. На 2ри февруари получих това:

 

Здравейте,

В качеството си на лицензирана кредитна институция, „KBC Банк България“ („Банката“) има задължение за извършване на надлежна проверка и постоянна актуализация на верността и пълнотата на информацията за своите клиенти, съгласно разпоредбите на Закона за мерките срещу изпирането на пари и актовете по неговото прилагане.
 
Напомняме, че с цел спазване на законовите изисквания във връзка с надлежна идентификация и верификация на Вашите данни, следва да посетите удобен за Вас клон на Банката в срок до 15.02.2023г. При неизпълнение, ще бъдем принудени временно да ограничим достъпа до вашите сметки. Веднага след като ангажиментът за обновяване на личните Ви данни бъде изпълнен, KBC Банк България ще възстанови достъпа до вашите сметки. 
 
В тази връзка моля да се свържете с нас възможно най-скоро по един от следните начини:
Като посетите най-удобния за Вас банков клон на KBC Банк България;
Като се свържете с личния си банкер (в случай че имате такъв).
Благодарим Ви и молим да ни извините, ако междувременно сте актуализирали данните си!
При въпроси можете да изпратите запитване на Call.CENTER@kbcbank.bg.

С уважение,
Екипът на KBC Банк България

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.