Прескочи до съдържание

Български Банки - кратки въпроси и дискусии


Препоръчани мнения

Публикувано:

Доста досадно е това с КВС Банк, Жена ми получи същият мейл за актуализация на личните данни ,отиде в банката , актуализира ги , поне провери за мен и Павел ,засега не трябвало да ги актуализираме. 

Публикувано:

Това с "актуализацията на данните", го имаше и миналата година, още когато се наричаха Райфайзенбанк. Аз го правих януари 2022, след като ми откраднаха портфейла с картите и при преиздаването ме заточиха към 40 минути да попълвам и подписвам какви ли не глупости, естествено без никакво предварително известие, че е нужно да се прави. Истината е че банките в България, без значение от наименованието им, страдат от "обща болест", както и почти всички институции предлагащи административни услуги, а именно липса на елементарна компетенция на обслужващия персонал. Работя с какви ли не банки, държавни и общински учреждения, и навсякъде е едно и също - не познават собствените си наредби и правилници, при задаване на елементарни въпроси и не дай си Боже, решаване на възникнали казуси, блокират тотално и не могат да намерят отговор или решение. Липсата на подготвени, обучени и мислещи хора е повсеместно на всякакво ниво. За да не е съвсем спам, в интерес на истината KBC/преди Райфайзенбанк, лично на мен ми бяха фаворитите, разбирай най-малкото зло, но и там вече явно влизат в общото русло. Най-големия смях е така наречения "личен банкер", книга мога напиша за такъв в "любимата ми банка" с огромни претенции Уникредит. Обслужването и поведението е в стил "до тоалетната съм, връщам се след  малко".

  • Харесвам 4
  • Смея се 1
Публикувано:

Тази бумащина е изискване към всички банки. Само не разбирам защо не го направят онлайн? Скоро ми излезе известие в приложението Revolut, че трябва да попълня същото нещо. Дали имаше 3-4 въпроса и за по-малко от минута всичко приключи.  И Revolut са лицензирана банка и са под същите закони, щом те могат, значи законово всички могат!

  • Харесвам 9
Публикувано:

Понеже други идиоти дори след като им пратих новата сметка и те потвърдиха, отново преведоха една дребна сума 20+лв в старата сметка, която е закрита на документи и  днес се наложи да видя моите приятели от банката KBC.

Имах две опции, теглене на гише или превод срещу само 6лв такса и за двете операции.

Та за 23лв ми взеха 6лв..

  • Шок 3
Публикувано:

И как така приемат суми по закрита сметка? Не следва ли да върнат служебно сумата на изпращача, щом сметката вече е закрита? Поне в Наредба 3 на БНБ така е описано..

  • Харесвам 3
Георги Матеев
Публикувано:

И ако си мислите, че това е странно... Наскоро ми дойде смс за 25 евро задължение по кредитната карта в ДСК. С малката подробност, че не съм клиент на ДСК от януари 2022 - частното ми банкиране е спряно, всички сметки са закрити (потвърдено тогава с имейл от частната банкерка), а всички карти са физически унищожени. Нямам достъп и до ДСК Директ.

 

Та представете си изумлението ми. Оказа се, че можело до 2 години след отказ от услугата да ти идват забавени от търговци транзакции (?!) и че всъщност уж закритата ми сметка явно поне в тяхната система си е напълно активна. Хем не съм клиент, хем съм. И никой не можа да ми отговори как въобще дойде нов чардж (датата на покупката беше номврийска, т.е. не изглеждаше като нещо старо) по закрита карта към закрита сметка.

 

Наложи се първо да погася плащането за да не ми начислят лихви и едва после да го оспоря, още чакам резултат. Повтарям, от над година въобще не съм клиент на ДСК. Пълно безумие...

  • Харесвам 2
  • Шок 13
  • Замислям се 1
Публикувано:
преди 30 минути , Георги Матеев каза:

И ако си мислите, че това е странно... Наскоро ми дойде смс за 25 евро задължение по кредитната карта в ДСК. С малката подробност, че не съм клиент на ДСК от януари 2022 - частното ми банкиране е спряно, всички сметки са закрити (потвърдено тогава с имейл от частната банкерка), а всички карти са физически унищожени. Нямам достъп и до ДСК Директ.

 

Та представете си изумлението ми. Оказа се, че можело до 2 години след отказ от услугата да ти идват забавени от търговци транзакции (?!) и че всъщност уж закритата ми сметка явно поне в тяхната система си е напълно активна. Хем не съм клиент, хем съм. И никой не можа да ми отговори как въобще дойде нов чардж (датата на покупката беше номврийска, т.е. не изглеждаше като нещо старо) по закрита карта към закрита сметка.

 

Наложи се първо да погася плащането за да не ми начислят лихви и едва после да го оспоря, още чакам резултат. Повтарям, от над година въобще не съм клиент на ДСК. Пълно безумие...

Бях сигурен, че тази банка е достигнала дъното , но тя вече копае в него. 

Публикувано:
преди 15 минути , chandni каза:

Screenshot_2023-03-10-15-34-09-071_bg.ccbmobile.app.jpg

Обичам си ги ЦКБ.

Още от времето, когато изтеглих заем за 10000 лв. Същия ден им го вкарах като срочен депозит и в края на процеса бях на печалба 100 лв. + това, че по този начин ме накараха да спестя 10000 лв

 

  • Харесвам 1
  • Браво 4
  • Смея се 2
Публикувано:
преди 1 час, timobg каза:

И как така приемат суми по закрита сметка? Не следва ли да върнат служебно сумата на изпращача, щом сметката вече е закрита? Поне в Наредба 3 на БНБ така е описано..

Понеже има 11 дневен период в който сметката остава активна, въпреки попълнените документи за закриване. Това ми го казаха предния път още.

 

Бяха минали 8-9 дни и затова са се отразили, а и получих смс, че са преведени, но след 1 ден като не ги намерих в другата банка, реших да проверя и старата.

Ако има и 1ст сметката не може да се закрие. В случая са виновно от Доверие, дори ми звъннаха да се извинят, понеже им писах едно мейлче днес.

 

аз още когато попълних за закриването и  ми блокираха картата и банкирането, само мога да гледам салдо и движение в момента.

 

 

 

От поне 2 год всички банки в ЕС отразяват на секундата преводите.
Преди това за тази екстра искаха мисля по 1€ или нещо от сорта и се водеше турбо трансфер .

 

С Револют от 2 год като превеждам в испанската си банка безплатно, се появяват на секундата, без значение дали е денем, нощем или празник.

Онзи ден пак с Револют преведох към родна банка в 9 сутринта, в 11 сутринта получих съобщение, че превода е изпълнен и получен от другата банка, но се появи след 17:30…

доста хляб има да ядат още

 

  • Харесвам 5
Публикувано:

Малко сравняваш ябълки с круши. Първо превод до испанска сметка е в евро и е нормално да стане на секундата ако и двете банки поддържат SEPAinst. То хубаво си им набрал на българските банки ама и тук има такива, на които поддържат моментални еврови преводи. Отделно не си споменал левов превод ли правиш или евров. 

  • Харесвам 3
Публикувано:
преди 1 час, Георги Матеев каза:

И ако си мислите, че това е странно... Наскоро ми дойде смс за 25 евро задължение по кредитната карта в ДСК. С малката подробност, че не съм клиент на ДСК от януари 2022 - частното ми банкиране е спряно, всички сметки са закрити (потвърдено тогава с имейл от частната банкерка), а всички карти са физически унищожени. Нямам достъп и до ДСК Директ.

 

Та представете си изумлението ми. Оказа се, че можело до 2 години след отказ от услугата да ти идват забавени от търговци транзакции (?!) и че всъщност уж закритата ми сметка явно поне в тяхната система си е напълно активна. Хем не съм клиент, хем съм. И никой не можа да ми отговори как въобще дойде нов чардж (датата на покупката беше номврийска, т.е. не изглеждаше като нещо старо) по закрита карта към закрита сметка.

 

Наложи се първо да погася плащането за да не ми начислят лихви и едва после да го оспоря, още чакам резултат. Повтарям, от над година въобще не съм клиент на ДСК. Пълно безумие...

Случват се такива работи, но доста рядко вече. Преди 10тина години имах спестовна сметка в Пощенска банка, изтеглих си ги, но нещо ми се видяха, че нямат лихва ама бях млад и не разбирам, отивам след 1 година за някаква услуга там и проверяват и ми казват, че имам 800лв лихва чак тогава 🙂

Публикувано:
преди 1 час, timobg каза:

И как така приемат суми по закрита сметка? Не следва ли да върнат служебно сумата на изпращача, щом сметката вече е закрита? Поне в Наредба 3 на БНБ така е описано..

Наредба 3 на БНБ е описала доста подробно какво трябва да се случи с входящ превод идващ към закрита сметка.

В тази връзка може да се подаде жалба до БНБ за случката.

 

Преди 1 час, Георги Матеев каза:

И ако си мислите, че това е странно... Наскоро ми дойде смс за 25 евро задължение по кредитната карта в ДСК. С малката подробност, че не съм клиент на ДСК от януари 2022 - частното ми банкиране е спряно, всички сметки са закрити (потвърдено тогава с имейл от частната банкерка), а всички карти са физически унищожени. Нямам достъп и до ДСК Директ.

 

Та представете си изумлението ми. Оказа се, че можело до 2 години след отказ от услугата да ти идват забавени от търговци транзакции (?!) и че всъщност уж закритата ми сметка явно поне в тяхната система си е напълно активна. Хем не съм клиент, хем съм. И никой не можа да ми отговори как въобще дойде нов чардж (датата на покупката беше номврийска, т.е. не изглеждаше като нещо старо) по закрита карта към закрита сметка.

 

Наложи се първо да погася плащането за да не ми начислят лихви и едва после да го оспоря, още чакам резултат. Повтарям, от над година въобще не съм клиент на ДСК. Пълно безумие...

Иначе не знам дали знаеш БНБ има безплатна справка с КЕП, с която можем да получиш информация за всички той сметки открити, закрити и пр. и кога  е станало като дати.

  • Харесвам 8
Публикувано:
преди 5 минути , agenta каза:

Иначе не знам дали знаеш БНБ има безплатна справка с КЕП, с която можем да получиш информация за всички той сметки открити, закрити и пр. и кога  е станало като дати.

благодаря, че го спомена това, не го знаех аз, но го открих сега като каза, и веднага засилих едно искане с надежда някъде да се крие банков сейф на мое име 🙂

  • Харесвам 3
Публикувано:
преди 1 час, Георги Матеев каза:

И ако си мислите, че това е странно... Наскоро ми дойде смс за 25 евро задължение по кредитната карта в ДСК. С малката подробност, че не съм клиент на ДСК от януари 2022 - частното ми банкиране е спряно, всички сметки са закрити (потвърдено тогава с имейл от частната банкерка), а всички карти са физически унищожени. Нямам достъп и до ДСК Директ.

 

Та представете си изумлението ми. Оказа се, че можело до 2 години след отказ от услугата да ти идват забавени от търговци транзакции (?!) и че всъщност уж закритата ми сметка явно поне в тяхната система си е напълно активна. Хем не съм клиент, хем съм. И никой не можа да ми отговори как въобще дойде нов чардж (датата на покупката беше номврийска, т.е. не изглеждаше като нещо старо) по закрита карта към закрита сметка.

 

Наложи се първо да погася плащането за да не ми начислят лихви и едва после да го оспоря, още чакам резултат. Повтарям, от над година въобще не съм клиент на ДСК. Пълно безумие...

В подобни случаи не се занимавам с конкретния въпрос, а започвам въпроси относно обработването ми на лични данни - най-вече на какво основание обработват мои лични данни, след като вече не съм им клиент и най-поддробно си искам отчет за данните които съхраняват, за какво ги ползват и на какво основание и т.н, ама по правилата на Регламента. Правя го писмено черно на бяло. Служителят, който работи с мен, обикновено няма идея за какво му говоря и дрънка глупости. След това обикновено получавам обаждане от висшестоящ мениджър, който замазва нещата и обяснава как съм права точно по въпроса, за който не съм права, но с цел да спра да ровя относно обработката на данните ми. До сега пари за минали неща не са успяли да ми вземат, най много занапред да се съглася на нещо, за което така или иначе те са прави.

До сега работи без отказно - често го прилагам при мобилните оператори, а така ми върнаха пари и по някаква платена услуга, която беше вързана към мобилен оператор, ама се изпълняваше от други.

  • Харесвам 10
  • Браво 5
  • Смея се 1
Катя мравката
Публикувано:

Като бях към Райфайзенбанк ми изчезна един депозит за 1000 лв от разпечатката за сметките. Като протестирах след 1 месец го намериха, но нито се извиниха, нито знам някой да е наказан.

  • Харесвам 1
  • Шок 5
Публикувано:

ДСК вече не съществуват за мен. Няма да забравя как ме ядосаха, като трябваше да пусна заявка за теглене - не, не може от друг офис, не може от централния офис, не може с електрически подпис.... А като си закривах сметката при тях и държаха точно да опиша парите ми от кой договор са...не можело да пиша от трудови договори в периода 2018-2022 г. 

И след като ги забравих завинаги моята приятелка взе, че реши да си вади от тях КК. И тя да върви с мен по ВИП салоните 🙂 Отишла нашата, казали ѝ еди си каква карта да си извади и ще има достъп до салоните. Питам я аз, каква е тази карта, да сверя нещо аз да не се минавам 😄 Проверявам и гледам - ми с такава КК на ДСК има достъп до салони, но се плащат, 30 - 40 лв. май беше на посещение 😄 Ей, умрях от смях 😄  Ама счупиха тъпомера 😄 

 

Публикувано:
преди 6 часа, antea каза:

благодаря, че го спомена това, не го знаех аз, но го открих сега като каза, и веднага засилих едно искане с надежда някъде да се крие банков сейф на мое име 🙂

Аз сейфовете си ги помня, но се надявам на деменция по отношение на банкови сметки.

След 14 дена ще докладвам колко по-богат съм ... или по-здрав, отколкото си мисля.

:wink:

  • Харесвам 2
Публикувано:
8 hours ago, chandni said:

Screenshot_2023-03-10-15-34-09-071_bg.ccbmobile.app.jpg

ПИБ го въведоха още преди месеци, като от януари вече може се правят и P2P преводи към мобилен номер на получателя , но нали тук не трябва да се говори нищо добро за тази банка 😉

IMG_20230311_000351.jpg

  • Харесвам 6
Публикувано:
преди 25 минути , ven62 каза:

 

След 14 дена ще докладвам колко по-богат съм ... или по-здрав, отколкото си мисля.

:wink:

щях да ти предложа да си пуснеш едно искане за справка и от кредитния регистър, ама се сетих, че май не си се хвалил да имаш N на брой сметки в приложението на текущо популярната любима банка на форума 🙂

___

почти всички по-големи банки участват вече в BLINK системата, така че преводите между разнообразни сметки вече не пристигат по три пъти на ден, в 10, 14 и 16 часа, а по всяко време през деня, до минута след превода

  • Харесвам 5
  • 2 седмици по-късно ...
Публикувано:
На 10.03.2023 г. в 23:39, ven62 каза:

Аз сейфовете си ги помня, но се надявам на деменция по отношение на банкови сметки.

След 14 дена ще докладвам колко по-богат съм ... или по-здрав, отколкото си мисля.

:wink:

 

На 11.03.2023 г. в 0:03, antea каза:

щях да ти предложа да си пуснеш едно искане за справка и от кредитния регистър, ама се сетих, че май не си се хвалил да имаш N на брой сметки в приложението на текущо популярната любима банка на форума 🙂

___

почти всички по-големи банки участват вече в BLINK системата, така че преводите между разнообразни сметки вече не пристигат по три пъти на ден, в 10, 14 и 16 часа, а по всяко време през деня, до минута след превода

Да докладвам:

Електронните услуги на БНБ са малко ... дървени, но вършат работа.

 

Всички кредитни карти и лизинга ми за колата се появиха.

По отношение на банковите сметки излизат и закрити такива. Най-старата закрита е от 2018г. т.е. мисля (без да съм сигурен) че се връщат назад в рамките на 5 години.

Изненадах се единствено от наличието на закрита сметка от/в Пейнетикс. Не бях ги чувал, камо ли да съм имал сметка в тях. Оказа се, че те са чували за мен през недоразумението phyre, което ползвах преди 3-4 години.

 

 

Публикувано:
преди 8 минути , ven62 каза:

 

Да докладвам:

Електронните услуги на БНБ са малко ... дървени, но вършат работа.

 

Всички кредитни карти и лизинга ми за колата се появиха.

По отношение на банковите сметки излизат и закрити такива. Най-старата закрита е от 2018г. т.е. мисля (без да съм сигурен) че се връщат назад в рамките на 5 години.

Изненадах се единствено от наличието на закрита сметка от/в Пейнетикс. Не бях ги чувал, камо ли да съм имал сметка в тях. Оказа се, че те са чували за мен през недоразумението phyre, което ползвах преди 3-4 години.

 

 

едновременно ли ти дойдоха двете справки? при мен оня ден се появи тази за кредитните позиции, но за банковите сметки - все още нищо, има още надежда за сейф 😉

Публикувано:
В момента, antea каза:

едновременно ли ти дойдоха двете справки? при мен оня ден се появи тази за кредитните позиции, но за банковите сметки - все още нищо, има още надежда за сейф 😉

И при мен така.

Втората справка се появи преди 15-20 мин.

Публикувано:

да, и при мен дойде, също като теб имам някаква в Пейнетикс, която дори не е закрита, само че не съм ползвала никога Phyre, като гледам датата на откриването ми се връзва с уолета на А1, който май също закрих или поне някъде отбелязах, че не го искам за ползване

  • Харесвам 1

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   2 магеланци

    • Zornitsa
    • era123
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.