Прескочи до съдържание

Български Банки - кратки въпроси и дискусии


Препоръчани мнения

Публикувано:

Някой ползва ли все още мобилното банкиране на Фибанк?

Правилно ли чета точки 4.6 и нататък от условията на "новото" приложение с вграден токен, тук, в частност:

1. Ако активирам приложението, губя хардуерния токен?

2. Ако активирам приложението на второ и следващо устройство, останалите се деактивират?

3. Има ли опция да НЕ се активира софтуерния токен, а да се ползват само останалите функции?

 

Не бях го ползвал от година и нито ми приема паролата, дори след смяна, нито вече смея да продължа нататък, като се загледах в промените.

 

Публикувано:

Ползвам доста често мобилното банкиране на FIB с вградения софтуерен токен ( преди и с отделното приложение).

Не може да е активно едновременно на две устройства.

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 26 минути , macf1an каза:

Някой ползва ли все още мобилното банкиране на Фибанк?

Правилно ли чета точки 4.6 и нататък от условията на "новото" приложение с вграден токен, тук, в частност:

1. Ако активирам приложението, губя хардуерния токен?

2. Ако активирам приложението на второ и следващо устройство, останалите се деактивират?

3. Има ли опция да НЕ се активира софтуерния токен, а да се ползват само останалите функции?

 

Не бях го ползвал от година и нито ми приема паролата, дори след смяна, нито вече смея да продължа нататък, като се загледах в промените.

 

и аз изчаквах доста време, преди да мина на новото мобилно, защото всичко си работеше при мен по старому, тоест си влизах в онлайн-банкирането само с парола през браузър, допреди някъде месец, когато ми стана ясно, че няма да го бъде без него - всъщност не отлагах поради някаква специална причина, а защото в самото мобилно приложение, което имах дотогава, не ми разпознаваше паролата и мислех, че трябва да ходя до офис, за да го оправят; другите от фамилията ми още миналия септември си го инсталираха и си го ползват безпроблемно

 

но ето, дойде денят, в който не можах да се логна вече от лаптопа, защото трябваше да получа пуш-нотификация, а ми беше и спешно за превод, така че просто изтрих старото приложение (въпреки че уж го бях ъпдейтвала с новите промени) и го изтеглих наново, и за точно 2 минути вече си оперирах с новото, така че действай смело, а на конкретните ти въпроси, по мои впечатления отговорите са ДА/ДА/НЕ

  • Харесвам 1
Публикувано:

Уви, за мен губенето на хардуерния токен е неприемливо.

На всичкото отгоре, от няколко дни за вход в сайта искат И код от токен, и опцията за вход само с парола е забранена.

Сиреч, останеш ли без телефон, оставаш и без каквото и да е било банкиране.

Публикувано:
преди 2 минути , macf1an каза:

Уви, за мен губенето на хардуерния токен е неприемливо.

На всичкото отгоре, от няколко дни за вход в сайта искат И код от токен, и опцията за вход само с парола е забранена.

Сиреч, останеш ли без телефон, оставаш и без каквото и да е било банкиране.

прав си, но това е така май вече по всички банки, няма мърдане, или ще е смс-парола или ще е push-нотификация, и това за прост вход, единствено при Пощенска все още мога да влизам просто с парола

ако вече не те пуска сайтът само с парола, мисля, че нямаш особен избор дали да ползваш приложението, за съжаление, защото може във всеки един момент да не те пуска И с код от токена

Публикувано:

Като парен и оставал без основния телефон на път, повече от веднъж, комбинацията от само едно възможно активно устройство за банкиране + задължителен достъп до актуалния телефон, независимо от хардуерния токен в джоба, прави тази банка крайно неподходяща за пътуващи, освен като втора-трета резерва.

  • Харесвам 2
Публикувано:

@macf1an, сподели, ако си открил трайно работещо решение за банка, която позволява активно банкиране без двуфакторна верификация, единият фактор, от които е телефон - без значение sms или push, сигурно има такава, ама е трудно един човек да преброди всички банки за проба 🙂

  • Харесвам 1
  • Замислям се 1
Публикувано:

Те бяха последните, които ползвам. В старото банкиране на ТБИ също се влизаше само с парола, след еднократна проверка с смс, но вече го пенсионират.

Разбира се, все още е възможно да се влиза във фибанк сайта през "друг" телефон + хардуерен токен, но е далеч от оптимизирано, в сравнение с приложението.

Публикувано:

@darinamarinova, @Patrick K, а и всеки друг, който евентуално е запознат с тази карта Easypay - към нея си върви пълноценна банкова сметка с IBAN, нали? към която мога аз или някоя друга институция (освен НОИ) да направи превод? картата в какъв срок се издава след подписване на документите? а имате ли представа дали биха издали карта и извършили прехвърлянето на пенсията към нея (четох, че имат договор с НОИ това да го извършват те автоматично), ако вместо възрастният човек да е лично там, го представлявам аз с нотариално пълномощно?

не че държа точно на тази карта, но търся спешно вариант за банкова сметка с карта за получаване на пенсия за баба ми, която до скоро си я взимаше сама от пощата, но на 92 години това упражнение изведнъж се превърна в имагинерно, а стандартните банки са малко тегави с пълномощните, ако не им се яви лично упълномощителят, което също е невъзможно в случая

 

бих разпитала за тия неща направо в Easypay, но близкият до мен офис ще е затворен няколко дни, а тук обикновено хората знаят повече отколкото някои служители

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 51 минути , antea каза:

картата в какъв срок се издава след подписване на документите?

На мен я дадоха в момента в офис на Easypay, дори този офис  бяха само посредници, каквито имаме десетки в града ни,а оригиналния офис  е 1.

Наличност по картата  се гледа в Viber. 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Публикувано:

@antea, Здравей, 

Тази карта на EasyPay се издава на момента в посочените офиси - https://www.easypay.bg/site/?p=offices_list_ezp

 

Към нея има пълноценна банкова сметка с български IBAN, към него могат да се нареждат преводи от България и чужбина и да се теглят на банкомат. Ако картата бъде регистрирана в ePay на лицето ще може от нейната сметка и да се нареждат преводи, но за момента само в страната. 

Картата е BCard национална с издадел Борика и се използва само в страната, не става за международни разплащания и тегления на суми.

 

Малко повече за картата - ТУК

 

За тарифата и лимитите на картата към момента - ТУК

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Публикувано:
Преди 1 час, antea каза:

към нея си върви пълноценна банкова сметка с IBAN, нали?

Да,сметката с IBAN се вижда в epay.bg

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 6 часа, dimitrov6 каза:

Да,сметката с IBAN се вижда в epay.bg

IBAN може да се достъпи и чрез 'Viber' - 'Получете пари' - 'Банков превод' и след това системата визуализира получател, IBAN и BIC необходими на наредителя.

 

п.с. при този начин е необходимо предварително по време на издаване или след това на каса на EasyPay да се активира достъпа до услугата Viber

  • Благодаря 1
Публикувано:

Нали ,ако имам дебитна  карта в Уникредит не може  безплатно да се прехвърлят пари от друга карта,примерно Tbi,а трябва банков превод. Сега опитах да направя скрийншот на приложението, но не разрешава. 

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 47 минути , Iliyan Minchev каза:

IBAN може да се достъпи и чрез 'Viber' - 'Получете пари' - 'Банков превод' и след това системата визуализира получател, IBAN и BIC необходими на наредителя.

 

п.с. при този начин е необходимо предварително по време на издаване или след това на каса на EasyPay да се активира достъпа до услугата Viber

а при издаването на картата не дават ли някакъв документ тип договор, в който да е посочен този iban и кой му е титуляр?

Публикувано:
преди 19 минути , antea каза:

а при издаването на картата не дават ли някакъв документ тип договор, в който да е посочен този iban и кой му е титуляр?

Да, при издаването на картата също фигурира в договора. При мен се случи следното - служителката на каса ми бе издала нов iban към картата, вместо да ползва наличния от микросметката наличен за потребители с ниво 3 в epay.bg Също там при наличие на профил може да бъде изтеглен документ доказващ сметката, че е на лицето Х, който да послужи пред НОИ за изплащане на парични обезщетения. Намира се в меню 'Справки', 'Декларации за печат'

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Публикувано:

@antea виждам, че вече са отговорили. Да кажа, че аз отидох в някакъв по-забутан офис и веднага ми я издадоха. може да се ползва за НОИ и всякакви други български институции, има си IBAN. Казаха ми, че не може да се ползва в чужбина и ако сайтът е международен, не може да се плаща с нея онлайн. Ако се обслужва от Борика - няма проблем. 

За пълномощно не съм сигурна наистина. Ако са благосклонни на първо време и в клон на пощата могат да ви дадат парите без нотариално заверено пълномощно. Преди години така стана с баба ми по същата причина - напреднала възраст. 

  • Благодаря 1
Публикувано:
преди 12 часа, antea каза:

а при издаването на картата не дават ли някакъв документ тип договор, в който да е посочен този iban и кой му е титуляр?

Има възможност да се попита в офиса дали могат служебно да изпратят - Уведомление до НОИ за смяна на сметката за пенсията. Казвам го така, защото при теб ще е по-специфично ти ще си с пълномощно, иначе това се прави винаги щом човека е лично там и трябва да получава пенсията и иска тази сметка да се подаде в НОИ. Вече в повечето банки е така, а и в EasyPay също, не се ходи до НОИ лично, платежните институции подават информация за смяна на сметката към НОИ.

  • Харесвам 2
Публикувано:

мерси, @agenta, ще го разбера на място наистина, би трябвало да стане - все пак с това пълномощно би трябвало да ме приемат за пълно прокси на упълномощителя, да го представлявам, подписвам и всичко, ама на практика....

перспективата да се чучна в пощенски клон, на опашка с бабите, и така някакви месеци напред, изобщо не ме радва, още повече като не съм ходила по институции лично от доста години, толкова неща могат да се правят електронно, надявам се и това да е възможно

Публикувано:
преди 33 минути , antea каза:

мерси, @agenta, ще го разбера на място наистина, би трябвало да стане - все пак с това пълномощно би трябвало да ме приемат за пълно прокси на упълномощителя, да го представлявам, подписвам и всичко, ама на практика....

перспективата да се чучна в пощенски клон, на опашка с бабите, и така някакви месеци напред, изобщо не ме радва, още повече като не съм ходила по институции лично от доста години, толкова неща могат да се правят електронно, надявам се и това да е възможно

Райфайзен преди можеха да отворят сметка за пенсия без такси и се ангажираха да оправят бюрокрацията пред НОИ( можеш и с ПИК да си подадеш заявлението). След сливането не знам как е, може да провериш. 
Сега се сетих, ако изкараш пик на НОИ можеш подадеш заявление за получаване на пенсия по сметка в ТиБиАй, а самата сметка и карта можеш през смартфон да откриеш и заявиш.

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 40 минути , Zlia каза:

Сега се сетих, ако изкараш пик на НОИ можеш подадеш заявление за получаване на пенсия по сметка в ТиБиАй, а самата сметка и карта можеш през смартфон да откриеш и заявиш.

На баба й може и да откажат в TBI,защото отказаха на моите възрастни родители през телефон да направя регистрация .Аз го пробвах заради кешбека от 20 лв на профил.

Публикувано:
преди 46 минути , Zlia каза:

Сега се сетих, ако изкараш пик на НОИ можеш подадеш заявление за получаване на пенсия по сметка в ТиБиАй, а самата сметка и карта можеш през смартфон да откриеш и заявиш.

задействала съм го и това, електронно, чакам някакъв резултат, имам ли пик от НОИ на бабата, нататък мога и сама да й декларирам сметката, но се насочих към Easypay, защото в обичайните банки съм срещала трудности с пълномощно, което не било по техен образец (нищо че е генерално) или пък не било донесено лично от упълномощителя... той ако можеше да ходи упълномощителят, надали щеше да дава пълномощно

преди 5 минути , dimitrov6 каза:

На баба й може и да откажат в TBI,защото отказаха на моите възрастни родители през телефон да направя регистрация .Аз го пробвах заради кешбека от 20 лв на профил.

с TBI хич не ми се иска да се забърквам, но ми е любопитно - как точно отказват? предполагам, че като се открива така дистанционно сметка, би трябвало да има някаква верификация, лицева с камера или нещо друго? отделно ме съмнява, че приложението им може да верифицира примерно зелен паспорт, издаден през 80-те години 🙂

  • Харесвам 3
Публикувано:
преди 42 минути , antea каза:

с TBI хич не ми се иска да се забърквам, но ми е любопитно - как точно отказват? предполагам, че като се открива така дистанционно сметка, би трябвало да има някаква верификация, лицева с камера или нещо друго? отделно ме съмнява, че приложението им може да верифицира примерно зелен паспорт, издаден през 80-те години 🙂

Просто след като снимах лична карта  Безсрочна и селфи  не ми се обадиха ,че съм одобрен,а в приложението  отново искаха да снимам лична карта  и селфи. И така безкрайно.

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 31 минути , dimitrov6 каза:

Просто след като снимах лична карта  Безсрочна и селфи  не ми се обадиха ,че съм одобрен,а в приложението  отново искаха да снимам лична карта  и селфи. И така безкрайно.

Това може просто да е feature на страхотния IT на TBI, а не истински отказ 😀

  • Харесвам 2
  • Смея се 4

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.