Прескочи до съдържание

Български Банки - кратки въпроси и дискусии


Препоръчани мнения

Публикувано:
преди 2 минути , Zlia каза:

Отдавна не е голям разхода за работодателя при превод към друга банка. 

Ти наистина ли мислиш, че това е причината за изнудване?

  • Харесвам 1
Публикувано:

Хубаво е леко да се намали ненужната агресия при изразяване на различно мнение. Няма да навлизам професионално в темата. Само ще подскажа, че трудовото правоотношение освен права и задължения за двете страни, също така поражда (или се предполага да породи) взаимно доверие и съпричастност. Масова практика е банките да налагат на своите корпоративни клиенти изискване за откриване на определен брой сметки на техни служители. Дали това е правилна или неправилна политика е излишно да се спори. Доколко даден служител ще се съобрази с изискването/молбата на своя работодател е въпрос на лична преценка и зависи от много фактори. Няма само черно или само бяло, както няма и общовалидно правило. Компромисът е неизменен спътник на зрелия човек навсякъде - от семейните до служебните отношения. А кой компромис е възможен и кой невъзможен зависи от конкретната ситуация... 

  • Харесвам 17
  • Браво 2
Публикувано:
1 hour ago, Ilian359 said:

Ти наистина ли мислиш, че това е причината за изнудване?

Без да се заяждам, ама каква е причината за това изнудване?

Няма ли тука някое ТРЗ да ни открехне.

 

Иначе спора е безсмислен - законно ли е да те изнудват? Аз не знам, има тука Йорист, да каже. И може да не е черно-бяло, ама и дъга не е.

 

Преди 20+г на първата ми работа ми отвориха сметка в райфайзен. Аз тогава нямах никаква сметка и ми беше все тая къде. Отделно те го свършиха, аз 0 усилие. След това РФбанк положиха кански усилия да станат пълно лай.но и успяха. С апломб.

 

Ама днес всеки има сметка вече. Ако за всяка смяна на работа се сменяше и банката....и ако не я прави фирмата... еми за 2 сметки в пощенска отидоха 90мин.

1 hour ago, Duke said:

Масова практика е банките да налагат на своите корпоративни клиенти изискване за откриване на определен брой сметки на техни служители. Дали това е правилна или неправилна политика е излишно да се спори.

И как това касае работника/служителя?

Публикувано:
преди 6 минути , era123 каза:

И как това касае работника/служителя?

Ами, прочети следващите няколко изречения от мнението ми... 😉 

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 19 минути , era123 каза:

 каква е причината за това изнудване?

Duke го е написал - изискване от страна на банките за определено количество пари в наличност, оборот и свързаните с тях такси. Съответно банката се отплаща на работодателя с преференциални условия, банкови гаранции, кредити и т.н. 

  • Харесвам 3
Публикувано:
10 minutes ago, Ilian359 said:

Duke го е написал - изискване от страна на банките за определено количество пари в наличност, оборот и свързаните с тях такси. Съответно банката се отплаща на работодателя с преференциални условия, банкови гаранции, кредити и т.н. 

И аз пак да попитам: работника как това го касае?

 

Освен това ако 10на % от работниците не искат точно тая банка, кво си мислиш че ще се случи? Банката ще каже на фирмата "Аре взимайте си милионите и чупка при конкуренцията, щото Гошо и Пенка нямат сметка при нас и изпускаме 5 лв/м такси".

Истината е, че проблема е в (някои) работодатели (с леки обратно-резбови номера), не е в банките.

 

Темата е интересна и се оказва, че много хора са принудени. Аз спирам до тук.

Публикувано:

От любопитство , какво работите тези дето ви задължават ? Аз никога не съм чувал такова нещо , нито в моята сфера на работа , нито от тези на роднини и приятели . Редовно чувам познати да си сменят даже банките щото ако са теглили кредити за нещо банката им давала по добри условия ако имат превод на заплата при тях . Какво става тогава ако човек си смени работата и работодател го задължава да си смени и банката , нали ако си махне превода от неговата банка ще му вдигнат лихвите по заема …. 

  • Харесвам 4
Публикувано:

Включвам се като професионалист - юрист и последните 6 години Директор ЧР на голям холдинг. Имаме 2900 работници и служители в 7-8 дружества. Работим основно като работодатели с 3 банки. Нашите хора са клиенти на всички банки дето сте ги чували в БГ и си получават където искат заплатите. Всичко е въпрос на организация и администриране. Да се напишат няколко платежни и декларации в повече - електронно разбира се . При този недостиг на хора за каквато и да е работа - ми е чудно работодател да си губи кандидатите поради тази причина.

От друга страна, ако подходът ти е "сега ще ме видите колко съм голям", ами винаги ще ти намерим цаката -  това пак като юрист го казвам, водил дълги години и трудови дела. 

Нямаме изискване от никоя банка да са в нея парите на хората ни и много банки искат достъп, за да си предложат продуктите. Някои от тях го получават, особено когато излязат със специална оферта за нашите хора.

  • Харесвам 17
  • Браво 3
Публикувано:

Общо взето е така, но в провинцията работодателите са малко дерибеи и по някакви причини нарочно искат само в определена банка да са на работниците сметките. Дори ако си съдебен държавен заседател трябва да е в една банка. Работодателите си сменят на всеки 8 години фирмите и имената само и само да не платят на някои пенсионер 6 заплати при пенсиониране, всякакви уловки има.

  • Харесвам 4
  • Замислям се 1
Публикувано:
На 28.01.2025 г. в 14:14, infectedmushroom каза:

От любопитство , какво работите тези дето ви задължават ? Аз никога не съм чувал такова нещо , нито в моята сфера на работа , нито от тези на роднини и приятели . Редовно чувам познати да си сменят даже банките щото ако са теглили кредити за нещо банката им давала по добри условия ако имат превод на заплата при тях . Какво става тогава ако човек си смени работата и работодател го задължава да си смени и банката , нали ако си махне превода от неговата банка ще му вдигнат лихвите по заема …. 

В тези случаи просто си превеждаш сам заплатата (или част от нея)  от едната банка в другата и си погасяваш кредита без да вдигаш шум и без да ти вдигат лихвата.

Сега, ако работодателя е голям клиент на банката и служителите му ползват допълниелни преференции (ниски лихви или такси) в момента в които го напуснеш е логично да ги загубиш. Въпреки, че с превод и там може да минеш метър, просто трябва да превеждаш по-висока сума.

Това върви и при новоотпуснатите кредити - има условие за превод на РЗ, понякога вкарват и условие - превод на РЗ, не помалко от Х лв/месечно.

 

Преди години работех във фирма със голям кредит в Булбанк и имаха условия по 2,40лв/месец за сметка+карта+безплатно теглене от всеки банкомат в Бг.

7 години след като напуснах си я ползвах при тези условия докато "личната ми банкерка" не реши да ми сложи овърдрафт (явно беше закъсала с таргетите, и аз да не я обидя...). Тогавва явно им светна нещо и преференциалните условия отпаднаха.

 

 

 

  • Харесвам 5
  • 3 седмици по-късно ...
Публикувано:

Някой ползва ли новия сайт на Пощенска? Днес ходих да ми направят профил, но не се вижда сметката с наличност. Трябва ли нещо допълнително да се прави?

Публикувано:

Сз имам съобщение, че утре(22.02) след 15:00 ще са налични новото мобилно банкиране и сайт. Но аз съм съществуващ клиент. Уж за новите клиенти трябва да работи. 

Публикувано:

Аз ползвам новия им сайт и не съм имал проблеми. Но.. ще ги напускам. Повече от 20 год съм им клиент и все още таксата на сметката ми е 10стотинки, та затова не съм я закрил. Но да ми вземат такса при теглене от техен банкомат и превод от интернет банкирането не понасям. Има и други банки без такси..

  • Харесвам 4
Публикувано:

И аз не съм нов, имах достъп до един момент, после ми изпращаха съобщения, че след 1 февруари ще имам достъп до новия сайт/апп. Но нямах и  се разходих до офис, където ми дадоха нов код за активация...явно пак ще ходя.

Публикувано:
преди 6 часа, bad kid каза:

И аз не съм нов, имах достъп до един момент, после ми изпращаха съобщения, че след 1 февруари ще имам достъп до новия сайт/апп. Но нямах и  се разходих до офис, където ми дадоха нов код за активация...явно пак ще ходя.

Честно казано съм впечатлен от новото им мобилно банкиране. Миграцията премина без проблем, а самия апп работи много добре. Отдавна не бях виждал такъв старт/рестарт на приложение. За мен се доближава до старото на РББ. Естествено банката си оставя с дървени условия, но аз ползвам само кредитната им карта и съм доволен дори от минималния кешбек 🙂

  • Харесвам 1
Публикувано:

И аз вече съм клиент на ПИБ. И естествено, ей така, за добре дошъл ме сурвакаха с 2лв такса за извлечение на хартия. Не помня да съм се регистрирал за такова, не помня да съм го отказвал, нейсе. Добавих имейла си за извлечение в уеб приложението. Някой знае ли дали това автоматично ме отписва от хартиените извлечения или трябва да ходя до клон за целта?

Публикувано:
преди 4 минути , Георги каза:

Някой знае ли дали това автоматично ме отписва от хартиените извлечения или трябва да ходя до клон за целта?

Аз съм от старата школа, скоро ти писах нещо за издадено по електронен път удостоверение за наследници. Тук също бих те посъветвал да минеш през клон, но доколкото те познавам мразиш физическите контакти във връзка с административни въпроси и надали ще ме послушаш...

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 5 минути , Duke каза:

Аз съм от старата школа, скоро ти писах нещо за издадено по електронен път удостоверение за наследници. Тук също бих те посъветвал да минеш през клон, но доколкото те познавам мразиш физическите контакти във връзка с административни въпроси и надали ще ме послушаш...

Мда, по-скоро ще рискувам още 2лв да видя какво ще се случи другия месец...

  • Шок 1
  • Смея се 4
Публикувано:
преди 11 минути , Георги каза:

Мда, по-скоро ще рискувам още 2лв да видя какво ще се случи другия месец...

По този повод, аз при всяка подмяна на карта, още при получаване в клона директно заявявам, че не желая да получавам SMS за всяка транзакция (навремето бяха безплатни, но сега са платени, а нотификациите са ми напълно достатъчни), не желая да получавам хартиено извлечение по пощата. А, когато подменям кредитна карта, задължително включвам автоматичен дебит по сметка на цялата дължима сума за периода, за да не се занимавам със следене на падежи и т.н...

  • Харесвам 1
Публикувано:

Ох, помня тези два лева... Което пак щеше да е горе-долу окей, ако въобще бях получила някакво извлечение на хартия, но такова никога не пристигна навремето.

@Георги, ако се избягва ходене в клон, аз бих погледнала в интернет банкирането какво пише на "Настройки - настройки на карти". Там има нещо за "Извлечения". В моя случай пише "Опциите за извлечение са валидни само за кредитни карти". Нямам кредитна карта да видя какви са вариантите. Алтернативно бих пробвала да звънна по телефон да ме насочат може ли да стане през банкирането и откъде. И като трета опция, ходене до клон, който работи уикенда (в някой мол), което да бъде съчетано с някаква друга работа в близост, но.... разбирам нежеланието да се занимаваш във физически клон.

 

Пък относно автоматичното погасяване на цялата дължима сума... в ПИБ имаше такава опция и беше супер. В ОББ (и май други банки) се оказа, че за такова нещо не са и чували (или поне преди две години не бяха).... Имат само автоматично погасяване на минималната сума, което да ти трупа лихви.

  • Харесвам 1
Публикувано:

От 3-4 дни ДСК ми лазят по нервите. Имам КК Виза галакси.

- в събота ми задържаха 20 лева за проверка при внасяне. Пуснах още същият ден възражение.

- искат ми 20 лева за преиздаване след като ми я блокираха по повод неоторизирана транзакция , която не е успяла защото съм задала по-ниски лимити.

- вчера ме таксуваха с 43.18 лева за годишна такса , въпреки че , правя 1 година април месец.

 

Обадих се да питам какво става , защо ме таксуват при условие че  не е минала една година  - смислен отговор не получих.

Трябва допълнително да проучат , което отнемало време  , най-вероятно утре.

Вие как тълкувате това - 

 Всички кредитни карти Galaxy, издадени след 01.12.2023 г., могат да се освободят от годишна такса, като с всяка карта бъдат извършени минимум 24 трансакции в рамките на периода от издаване на картата до начисляване на първата годишна такса, както и за всяка следваща календарна година. Условието важи за основни и допълнителни кредитни карти Galaxy.

 

Публикувано:
преди 7 минути , Dora Popova каза:

- вчера ме таксуваха с 43.18 лева за годишна такса , въпреки че , правя 1 година април месец.

 

 

Прекратяват старата карта и те таксуват до края на периода и на валидност.

  • Харесвам 1
Публикувано:
Преди 1 час, Victoria каза:

...

 

Пък относно автоматичното погасяване на цялата дължима сума... в ПИБ имаше такава опция и беше супер. В ОББ (и май други банки) се оказа, че за такова нещо не са и чували (или поне преди две години не бяха).... Имат само автоматично погасяване на минималната сума, което да ти трупа лихви.

В ОББ си погасявам изцяло КК автоматично от повече от 10 години . Някой те е излъгал че няма такава възможност

  • Шок 1
Публикувано:

Някой би ли ми обяснил какво е предимството на това автоматично погасяване?

Да делегирам на банката да се разпорежда с парите ми от разплащателна сметка когато тя прецени? Няма как да стане 🙂

Една нотификация в смартфона би свършила тази работа. 

  • Харесвам 5

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.