Прескочи до съдържание

Колкото повече търсиш, толкова по-скъпо става


Препоръчани мнения

Здравейте,

 

последните две седмици няколко пъти чух от различни приятели и познати, че когато търсим самолетни билети без значение в кой сайт, търсачките запомнят нашето айпи и след определен брой търсене на една и съща дестинация автоматично ни показват по-висока цена.

 

Ще ми е любопитно да чуя вашето мнение :)

Връзка към коментар

Глупости на търкалета. Няма достатъчно IP адреси (поне не IPv4) в света, че да може да се прави това и компанията да е сигурно, че става дума за един и същ човек, а не за съвпадение. Доколкото знам това е градска легенда, вероятно породена от покачване на цената по някой друг признак (просто ѝ е дошло времето да се качи). Човек си мисли, че цената се е качила заради многото търсения.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Има такова нещо.

Но за тази болка си има измислено лечение. Ако ти трябва билет от точка А до точка Б, пускаш едно търсене. След това веднага започваш да прилагаш т.нар. „верижно правило“ - от точка Б търсиш до точка В, оттам - до точка Г и така нататък, като постепенно се отдалечаваш от желаната от теб дестинация. Когато стигнеш някъде докъм О, П, Р (иначе казано, ако искаш да летиш до Манила, а си някъде към Онтарио) - БАМ! - внезапно пускаш търсене на желания от теб маршрут (от А до Б). Търсачката вече така се е ошашавила, че на момента ти вади най-ниската цена. И трябва веднага да резервираш.

Защото оттам нататък вече - край.

  • Харесвам 20
Връзка към коментар

Това с бисквитките е, горе долу, също точно толкова безсмислено. Точно поради факта, че потребителите могат да ги изтрият прекалено лесно. Ако нищо друго не може да ви убеди - няма финансова ползва да прекараш няколко потребителя да купят по-скъпи билети. Разходите за създаване на надеждна система, която да "прекарва" клиентите далеч ще надхвърлят приходите от такава система.

Връзка към коментар

Това с бисквитките е, горе долу, също точно толкова безсмислено. Точно поради факта, че потребителите могат да ги изтрият прекалено лесно.

 

Ако 99% процента от потребителите не си трият бисквитките, какво значение има лесно ли е или трудно е да си ги изтриеш? Аз лично забелязвам, че са ме “гепили“ когато направя едно търсене и след това в други сайтове ми пускат реклами за същата дестинация ;)

 

Не смятам,  че търсачките имат интерес да продават на по високи цени. Тяхната цел е точно обратнатната. Да продават на възможно най-ниски цени при голям оборот. Ако някой има интерес за по високи цени, това са по скоро авиокомпаниите.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Преди като се рових повече с търкиш, на сайта им го имаше този трик. Търся или купувам билет, пращам линка и вече цената е по-висока. На другия ден пак си е нормалната.

Връзка към коментар

Забелязал съм го при Wizz същото.

 

Затова когато дебна за полети, задавам близките дати. След това се наглася деня от "Показване на предишни / следващи дни". Другият начин е от Инфо - разписание на полети.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Забелязал съм го при Wizz същото.

 

Затова когато дебна за полети, задавам близките дати. След това се наглася деня от "Показване на предишни / следващи дни". Другият начин е от Инфо - разписание на полети.

 

и аз съм го забелязъл при Уиз и си мислех, че само така ми се струва :)

Връзка към коментар

Забелязал съм го при Wizz същото.

 

 

Тук също мисля, че усещането е по скоро субективно от колкото обективно. Обикновенно на дадена цена има само няколко билета и е нормално от време на време да ги купят. В такива моменти системата скача на по скъп билет временно, но ако пазарната обстановка изисква намаляване на билети, след време отново пускат по евтини билети.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Има такова нещо.

Но за тази болка си има измислено лечение. Ако ти трябва билет от точка А до точка Б, пускаш едно търсене. След това веднага започваш да прилагаш т.нар. „верижно правило“ - от точка Б търсиш до точка В, оттам - до точка Г и така нататък, като постепенно се отдалечаваш от желаната от теб дестинация. Когато стигнеш някъде докъм О, П, Р (иначе казано, ако искаш да летиш до Манила, а си някъде към Онтарио) - БАМ! - внезапно пускаш търсене на желания от теб маршрут (от А до Б). Търсачката вече така се е ошашавила, че на момента ти вади най-ниската цена. И трябва веднага да резервираш.

Защото оттам нататък вече - край.

Тази система дава безотказен резултат!Единствения недостатък е ,че някъде към К,Л вече си забравил за къде си тръгнал и почваш от начало.Е точно в този момент,трябва да си много внимателен и да си изтриеш следите.

Капитане,много си добър! :) :) :)

Редактирано от Мари Николова
  • Харесвам 4
Връзка към коментар
Евгени Димитров

Не мисля, че ИП адреса оказва такова влияние. За бисквитките и аз съм го чувал това. Скоро като купувах билет на Раян Еър, не ми при едната кредитна карта. След като пробвах с друга и съответно зареди страницата наново, имаше покачване от €6 евро на билет. Явно системата отчита, че има интерес за даден билет и автоматично качва цената малко. Тази зима си направих експеримент като в продължение на 10 дни през Orbitz проверявах цената на един и същи полет всеки ден. Не се промени нито един от тези дни. Нова промяна имаше буквално седмица преди полета, което си е нормално. Системата отчита, че остават все по-малко билети и съответно качва цената. И ако ти не си си купил навреме, тогава плащаш по-високата.

Някои хора си мислят, че като купятн 5 месеца предварително хващат най-ниската цена. Разбира се, идеята е да не си и купуваш и в последния момента. Въпреки, че аз съм си взимал билет от САЩ до България 11 дена преди полета и цената си беше абсолютно приемлива.

Връзка към коментар

Винаги съм подозирал Изиджет в такива трикове;), но не мога да го докажа. От друга страна за колите под наем за абсолютно същите дати и модел съм жив свидетел, че цената се промени при един от големите сайтове. Вече бях на страницата за плащане, когато проверих по телефона цената със спътницата ми. Беше към стотина евро по-ниска и резервирахме. Само веднъж се случи, но все пак...

Връзка към коментар

Имат навика да пускат определен брой билети на дадена цена и след изчерпването им минават няколко дни и пускат нова партида на същата цена. Това може да се повтаря многократно. Не ги следях , но скоро научих този трик покрай приятел тук.

 

Това го правят Wizz и Ryan.

Друг момент - системата показва , че има да кажем 5 билета на цена 20 лева , ако изберете 7 билета вече ви ги дава на 30 лева.

 

Правите едновременна резервация от два компютъра , като се синхронизирате максимално и накрая минават и двете резервации примерно 5+2 на цена все 20 лева.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Наистина е възможно обяснение това с партидите билети. Но и аз съм забелязал, че след като търся и не купя билет,  след няколко дни потърся пак цената се е качила ( логично, купени са повече места за полета може би ), но ако изчакам седмица цената пак се връща на първоначалното си ниво. Не съм си играл да експериментирам и документирам, но би било интересно да се пробва :) 

Знам също така, че и точката, от която се търси билета е от значение. В Австрия съм, но имам ВПН до България, през който излизам с българско ип. Австрийските авиолинии ми дават различна цена ако буквам виена-софия-виена от Виена и от София, това мисля, даже го имам на скрийншот, ще се поразровя да видя . 

Връзка към коментар

Няма такова нещо и сме го коментирали и в други теми по-технически :) Или хайде, да не казвам, че няма, но е трудно да се докаже, а има много, много логични аргументи против. Може по-късно да напиша моята аргументация или да изровя другите теми, в които го говорихме. 

 

Това споменатото от prozium е възможно обаче, билетите може да се ограничават на POS (point of sale) и определен клас билети може да им бъде забранено да бъдат продавани от определени места. Но би трябвало да се случва рядко. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Правите едновременна резервация от два компютъра , като се синхронизирате максимално и накрая минават и двете резервации примерно 5+2 на цена все 20 лева.

Това съм го пробвала при Wizz и не се получи-искахме два билета да купим, само единия беше по -евтин. Два компютъра, едновременно резервации, в момента в който стигаме до плащане на единия компютър ни пусна да продължим, на другия излезе, че цената е друга и да започнем отначало.

Специално за Wizz съм по склонна да мисля, че следят търсенията и вдигат цените, без значение продадени ли са евтините билети или не. Аз там ги дебна през разписание на полетите по месеци (за да не разберат коя точно дата ме интересува :) ).

Днес цената на полета, който следя падна, спрямо вчера с 10 евро-пак само един билет е на тази цена, но 10 евро си е намаление отвсякъде.

Връзка към коментар

И аз съм убеден, че няма такова нещо, обаче има друго, което съм установил конкретно при Wizz - когато се търсят билети през трети сайтове, например през добре познатите ни тип rumbo, Jetcost, Bravofly и пр., и ако се стигне до последната страница с плащането и даже да не се осъществи плащане, изглежда че заявената бройка се блокира за известно време (трудно е да се каже колко, според мен около 15-20мин. до половин час)  и понеже, както е добре известно, цените на билетите при Wizz (а и не само при тях) са на клъстъри и когато се изкупи един клъстър, за следващия цената се вдига автоматично, то ако блокираната бройка билети надвиши броя на останали билети от съответния клъстър, то цената се повишава. Но ако заявените от трети сайтове билети не са платени, то след известно време блокировката отпада и цената пак се връща. 

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Харесах си току що билетче за Бари  за 19.99 с дискаунт, пуснах през румбо и джеткост да проверя дали ще смъкне и на сайта на Уиз  стана 29.99, това стана за по-малко от 10 минути 

Връзка към коментар

Според мен по IP е изключено да те бройкат. Ето един аргумент: Много често с едно и също IP се представят/излизат стотици (даже хиляди) хора.

 

Колкото до рекламите - там те засичат и по IP и по бисквитки и по това какво търсиш/гледаш в Интернет.

Има огромен пазар на подобна информация от лог файлове на сървърите. Даже в Холандия май е борса.

Като цяло, почти няма анонимност в Интернет за нормален потребител.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

А интересно дали за ден като днешния (петък,13-ти) цените на самолетните билети може да се окажат по-ниски? :rolleyes:  Все пак има немалко суеверни хора, които не биха летели на такава дата и вероятно търсенето е една идея по-слабо. ..  :)

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

А интересно дали за ден като днешния (петък,13-ти) цените на самолетните билети може да се окажат по-ниски? :rolleyes:  Все пак има немалко суеверни хора, които не биха летели на такава дата и вероятно търсенето е една идея по-слабо. ..  :)

Току-що по новините даваха репортаж как били по-ниски цените на самолетните билети днес. Само не разбрах ако днес пътуваш или ако ги купиш днес :) Факт, че моите билети са по- евтини днес, а аз още се помотвам...

Връзка към коментар

Следя билети за 3 дестинации от София и от Солун днес и всичките се вдигнаха по-малко

 

Ако беше толкова чувствителна системата сигурно нямаше да има цени под 1000 евро, ако всеки като потърси веднъж и цената да скача :)

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.