Прескочи до съдържание

Ценообразуване на самолетните билети


Препоръчани мнения

Здравейте,

случайно попаднах на това видео, в което обясняват как се сформира цената на самолетните билети.Информацията във видеото е поднесена по интересен начин и изглежда достоверна. 

https://vidozz.com/51G

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Здравейте,

случайно попаднах на това видео, в което обясняват как се сформира цената на самолетните билети.Информацията във видеото е поднесена по интересен начин и изглежда достоверна. 

https://vidozz.com/51G

 

Може би ще го разгледам по-подробно клипчето, не знам дали си заслужава, ама заглавието "Защо е толкова скъпо пътуването със самолет" е доста подвеждащо, как ще е скъпо? :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Еми гледах го това клипче, ама пак не ми става ясно защо един път цената на билет е да кажем 20лв, а друг път за същото разстояние, същите летища, пилоти, стюарди, такси за поддръжка на самолета.... цената на човек е 200лв..

И това клипче все едно ги защитава и едва ли не ще изкара, че авиокомпаниите пари не печелят  :biggrin:

Връзка към коментар

Еми гледах го това клипче, ама пак не ми става ясно защо един път цената на билет е да кажем 20лв, а друг път за същото разстояние, същите летища, пилоти, стюарди, такси за поддръжка на самолета.... цената на човек е 200лв..

Не съм изгледал още клипчето, но за отговор на твоя въпрос бих предложил две думи:

търсене и предлагане.

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Не съм изгледал още клипчето, но за отговор на твоя въпрос бих предложил две думи:

търсене и предлагане.

 

Малко по сложно е. Краткосрочно търсенето, предлагането и ценовата политика на авиокомпанията определят цените. Някои традиционни авиокомпании дори да да са им празни самолетите, няма да пуснат билети по 10 евро! Принципът на нискотарифните компании обаче е, че самолетът трябва да е е пълен и ако няма търсене предпочитат да продадат билетите по 10 или дори 1 евро, но самолетът да е пълен.

 

Средносрочно и дългосрочно обаче цените се определят и от разходите. Нито една авикомпания, която не разчита на държавна помощ, не може да си позволи средносрочно и дългосрочно да работи на загуба. При нискотарифните авиокомпании тези разходи са по ниски и това им позволява да разширяват дейността си и при по ниски цени на самолетните билети. Ryanair скоро обявиха, че техният среден разход на пътник е 29 евро на отсечка. Всеки който плаща по ниска цена от това не носи печалба на авиокомпанията, а който плаща повече, генерира печалба.

 

На долната графика може да се види средния приход на пътник на километър. Това са данни от един анализ за Аерофлот.

 

ae59.jpg

 

От графиката се вижда, че колкото и да е странно Wizz air е най-евтината авиокомпания. Техният брутен приход на пътник е по нисък дори от на Ryanair. Тези данни разбира се не се отнасят непременно за българския пазар.

 

Между традиционните авиокомпании най-евтините са Арофлот. На тях миналата година много им помогна девалвацията на рублата (за намаляване на разходите) и фалитът на най-големият им конкурент Трансаеро. Не е случайно, че акциите на Аерофлот близо си удвоиха цената.

 

ae58.jpg

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 4
Връзка към коментар

A как точно помага девалвацията на рублата. Цените не са ли според курса  в USD  ? 

 

ЕаsyJet май се справят доста успешно на пазара   :)

 

Именно, приходите са им в долари, разходите в рубли. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

A как точно помага девалвацията на рублата. Цените не са ли според курса  в USD  ? 

 

 

В скобите написах, с намаляване на разходите в долари. Значителна част от приходите са им в долари, а разходите са им в рубли. Когато рублата се девалвира, разходите им в долари намаляват.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

В графиката няма информация за Qatar, но без тях излиза, че с Аерофлот е най-изгодно да се лети на дълги разстояния. От време на време аз лично намирам добри оферти с Аерофлот, но до сега нямах впечатлението да са толкова добри ценово.

Връзка към коментар

В графиката няма информация за Qatar, но без тях излиза, че с Аерофлот е най-изгодно да се лети на дълги разстояния. От време на време аз лично намирам добри оферти с Аерофлот, но до сега нямах впечатлението да са толкова добри ценово.

Това че дохода им на пътнико-километър е нисък, може отчасти да се дължи, че заобикалят Уркайна, което удължава прелетените километри, без полза за пътника.  Зависи как е направна статиката.

Връзка към коментар

Това че дохода им на пътнико-километър е нисък, може отчасти да се дължи, че заобикалят Уркайна, което удължава прелетените километри, без полза за пътника.  Зависи как е направна статиката.

 

Едва ли статистически може да се усети този ефект, защото само минимален процент от полетите на Аерофлот са принудени да си променят маршрута. Основният им пътникопоток е на изток и запад, а не на югозапад.

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.