Прескочи до съдържание

В момента съм...


Препоръчани мнения

Публикувано:
преди 14 часа, ДиянаВ каза:

Ей @Radnev, приятелю, би ме по сняг😆, но аз си знам колко те слуша главата🤗😉

Като ще си мерим снега, за 10 часа път с БДЖ съм ви отвял количествено. 😄

А и в Добрич си поимва снежец. 🙂

20250219_073108.jpg.c8693cb8aaccdb2174d8d36dd3d02ed0.jpg

 

20250219_073243.jpg.0804b8c2f1d567868530106ff8b2fc10.jpg

 

20250219_072235.jpg.8106e80ed170b16c1e4731e335871b0e.jpg

 

20250219_084750.jpg.cd90c1165cca50186a9ebbe9138ab66b.jpg

 

20250219_084905.jpg.247b03a7576714a1a2f3978748d8964f.jpg

 

20250219_133156.jpg.7499947a05ca92b5b1c7d63bd34ff410.jpg

  • Харесвам 25
  • Смея се 1
Публикувано:
Преди 1 час, zvezda9001 каза:

@ДиянаВ ама хич не ти завиждам, защото във Варна за пръв път от 10 години имаме хубав сняг!

20250218_152745.jpg

20250219_124958.jpg

20250219_121913.jpg

20250219_121025.jpg

20250219_123426.jpg

преди 10 минути , tara каза:

Някога, някой ден ще има и в Пловдив...

 Ама елате ми на гости. И гребло ще ви дам да му се насладите. Не знам как се случва, но а завали сняг, а става ред на нашия етаж да рие сняг пред кооперацията. Знаете ли каква забава е? 😂 

@ДиянаВ, снимките ти са вълшебни! 😍

  • Харесвам 5
  • Смея се 9
Публикувано:

Оня ден вечерта такъв сняг на парцали имаше точно в Пловдив, че от захлас забравих да снимам градския автобус, с който се придвижвах, за да подам оплакване срещу шофьора, който си пушеше най-спокойно (не беше в отделна кабинка) и на 2 пъти забрави вратата широко отворена, да се насладим на времето по-добре (пътници трябваше да се разходят до него, да му "напомнят", понеже явно и огледало не знае как се ползва, или просто е искал да проветри димилника) 🤣 

 

преди 4 часа, master_of_germs каза:

Като ще си мерим снега, за 10 часа път с БДЖ съм ви отвял количествено. 😄

Не може никой да ме бие по този параграф, 4 пъти прекосихме Балкана вчера (3 пъти през Шипка, и 1 път Хаинбоаз), по 3 часа на посока, но беше абсолютно вълшебство иначе (ако не беше неприятният повод)... Особено на светлината на фарове посред нощ и без никакъв трафик ❄️

  • Харесвам 9
  • Замислям се 1
Публикувано:

Познайте..

Преди полета за Малта, картата вече работи и не подяждам никого. Затичвам се полека към изход В12.

 

IMG_20250222_125509.jpg

IMG_20250222_135729.jpg

 

IMG_20250222_140219.jpg

  • Харесвам 13
Публикувано:
преди 8 минути , ДиянаВ каза:

Евала, 3 черита със 7 моцарели не е баш салата капрезе 😂

Админ, сложете иконка за сърдя се...

Да ходя да търся босилек да скубя ли искаш?

  • Браво 1
  • Смея се 16
Публикувано:
Преди 1 час, jorocontrola каза:

Админ, сложете иконка за сърдя се...

Да ходя да търся босилек да скубя ли искаш?

Абе като видях, че се пада на 1 чери по 2 и нещо топки моцарела, завидях😋, та последното нещо, за което си мислех, че липсва на “салатата” ти, е босилека😉

  • Харесвам 1
  • Смея се 6
Публикувано:

Новата гара в Монс по проект на Сантяго Калатрава открита декември 2024г.

 

Близо 20 години бяха необходими за да бъде завършена и крайният ѝ бюджет е 500 милиона евро, многократно надхвърлящ първоначания от 44 милиона евро. 

 

Музеят Doudou за традиционният фолклорен фестивал за Свети Георги и борбата му с дракона, който се провежда всяка година на 57ят ден от Великден и в списъка на Юнеско за нематериално наследство.

 

Спойлер

Ducasse de Mons - Wikipedia

 

Ducasse de Mons, известен също като Doudou, е традиционен фолклорен фестивал, който се провежда в Монс, Hainaut, Белгия, в неделя Троица (57 дни след Великден). Празникът се състои от две важни части: шествието, включително слизането и въстанието на светилището на Света Валтруда, както и битката, наречена Lumeçon, между Свети Георги и дракон. От 2008 г. е признат от ЮНЕСКО за шедьовър на устното и нематериално наследство на човечеството.[1]

 

https://photos.app.goo.gl/rqV2CwXSWmuSxvHP8

 

https://photos.app.goo.gl/iE5cZuA4ijuYBwFx6

 

Station Bergen - Wikipedia

 

Спойлер

ЖП гара Монс (на френски: Gare de Mons) е главната жп гара на Монс (на френски: Mons), близо до южната граница на Белгия. Той е открит през 1841 г. покрай железопътна линия 96 (Брюксел - Монс - Кеви) и също така обслужва линия 97 до Quiévrain и линия 118 до La Louvière, която влезе в експлоатация няколко години по-късно. Нямаше връзка с Франция, на дванадесет километра, но от откриването на сегашната сграда Ouigo между Брюксел-юг и Gare du Nord (Париж) спира тук. Настоящата сграда, проектирана от Сантяго Калатрава, ще бъде открита на 19 декември 2024 г. Предшествениците са от 1841, 1874 и 1947 г.

Договорът за строеж е спорен заради нередностите, поне десетократно надхвърлящите бюджета разходи и удвояването на срока за строеж. „Мегаломанският проект“[2] струва почти половин милиард евро, за сметка на други работи във Валония, докато гарата е едва номер 16 в списъка с брой пътници през 2024 г.[3]. Изпълнението и формата са възхвалявани: величествени, грациозни, елегантни и плавни.[3] Създава връзка между историческия град и бизнес парка от западната страна, който е построен едновременно с гарата.

 

Настояща гара

развитие

През 2001 г. беше сключено споразумение за сътрудничество между град Берген и NMBS, което доведе до конкурс за дизайн, но нито един от записите не отговаряше на изискванията. Предпроектно проучване от 2004 г. доведе до ново описание на желаните работи и оценка на разходите от 44,77 милиона евро. Бяха предвидени по-малко коловози, траверс със стълби и асансьори към платформите, изграждане на паркинг и редизайн на сградата на гарата. За тази нова задача Eurogare стартира нов конкурс през 2006 г. Журито, председателствано от кмета Елио Ди Рупо, присъди договора на испанския архитект Калатрава и неговия проект, който включваше пешеходен мост.[5]

На 12 октомври 2006 г. Eurogare възлага поръчката на Calatrava. Завършването беше планирано за 2015 г., когато Берген беше Европейска столица на културата, но добавянето на допълнителни актове през май 2010 г. и май 2018 г. разшири комисията до широкомащабно преустройство на района, което трябваше да бъде нова правителствена комисия. Заради фалит на един от изпълнителите и конфликти с подизпълнители, строителният обект беше спрян дълги месеци и завършването му беше отлагано няколко пъти.

Първоначалната стойност на новата станция беше оценена на 37 милиона евро, но до началото на 2023 г. общият проект беше оценен на 340 милиона. Въпреки това оценката на разходите се повиши допълнително: поради преустройството, неуспехите и увеличените разходи за материали, станцията се оценяваше на 480 милиона евро, когато беше открита в края на 2024 г. [3]. Забавянето и преразходите доведоха до това Федералният парламент на Белгия да инструктира Сметната палата на 3 юни 2021 г. да проведе разследване на преразходите. Докладът е публикуван през септември 2022 г.[6][7]

През 2023 г. отговорният министър Жорж Гилкине нарече проекта мегаломански, а доклада - осъдителен. То сочи нарушаване на конкуренцията в полза на Калатрава и неясноти относно нарастващата себестойност. Той също така критикува липсата на прозрачност: дори на Сметната палата не беше даден достъп до всички документи.[2]

За инвестиции в белгийските железници се прилага ключ за разпределение 60/40 между Фландрия и Валония. В резултат на това превишаването на разходите беше за сметка на инфраструктурата на Валония, включително регионалната експресна мрежа. Дори подновяването на въздушните линии трябваше да бъде отложено, което според министъра също доведе до намалена точност на влаковете. Екстериорът на сградата е предимно бял, отличителен белег на Калатрава.

De Standaard нарича сградата грациозна и сравнява траверса на плаващата станция с рационализиран TGV. Ефектните навеси над стълбищата и геометричните шарки на тръбните конструкции са получили похвала. За стълбите и платформите е използван португалски мрамор, а траверсът има под от белгийски син камък. Със своя гигантски мащаб и неограничено използване на материали, той можеше да дойде направо от 90-те години на миналия век и може да не се вписва в настоящата епоха, според вестника. Под сградата има бус лента със спирки от двете страни. И тук се похвали покритието: овални пейки от светло дърво, колони от шлайфан бетон и стени, облицовани с метални листове.

Сграда

 

Mons_23-02-2025_1.jpg

Mons_23-02-2025_2.jpg

Mons_23-02-2025_3.jpg

Mons_23-02-2025_4.jpg

Mons_23-02-2025_5.jpg

Mons_23-02-2025_6.jpg

Mons_23-02-2025_7.jpg

Doudou_1.jpg

Doudou_2.jpg

Doudou_3.jpg

  • Харесвам 38
  • Браво 2
Публикувано:
преди 4 часа, ДиянаВ каза:

Евала, 3 черита със 7 моцарели не е баш салата капрезе 😂

A аз си мислех, че имам набито око…

  • Смея се 7
Публикувано:

           Ba Na Hills

 

IMG_6489.jpeg.1c127f90b716e2b189944a018f870338.jpeg
 

 

IMG_6493.jpeg.2cd54b85b0108407756607f8efe0bbb6.jpeg

 

IMG_6494.jpeg.c673bfc491c0a2d305cf8c22e66c0a16.jpeg

 

IMG_6499.jpeg.2527824d3adc6099a5a6277347ef297d.jpeg
 

IMG_6555.jpeg.edff8046af23c60f126fe6d83bff99a2.jpeg

 

IMG_6501.jpeg.86e38bb78023fe87786844cf9a123b63.jpeg

 

IMG_6509.jpeg.548c94feccd3526574b39326a8e7a073.jpeg

 

IMG_6510.jpeg.5430eab7f8322ddb871dd0c953ae149f.jpeg

 

тъмният крафт в немската пивоварна да не се пропуска 😉

IMG_6512.jpeg.59d2185955de8b4fa32eaebe4b2c79dd.jpeg

 

IMG_6516.jpeg.3d7219e6163f06d6f5eeeb94dc47c343.jpeg

 

IMG_6517.jpeg.3ba12e776814332df97c5c1b5014d8a2.jpeg

 

IMG_6519.jpeg.7c5732aa833f43e28c1e2c467d785d0f.jpeg

 

IMG_6522.jpeg.bc5393f4635abb19a12bcfa8882e12fd.jpeg

 

IMG_6523.jpeg.08a930d6cb11aaf363586f323201f1e7.jpeg

 

IMG_6524.jpeg.377e87ff02407418998345ef702b1411.jpeg

 

IMG_6544.jpeg.c34e2ae7b3a0046d7138d3be4b9e2cd9.jpeg

 

От няколко седмици си вали на Ба На Хилс и не спира . Избрахме уж по-малко дъждовен ден по прогноза , но ни удави дъжд и ще ни останат мокри спомени доживот. 😉. И в дъждовно време си заслужава посещението…

 

 

  • Харесвам 35

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.