Прескочи до съдържание

Рентакар компания - изтеглени пари от kредитна карта без мое съгласие.


Препоръчани мнения

Здравейте,

имам следния казус:Резервирах кола под наем през Rentalcars в Сицилия. Компанията, която ми даде автомобила беше Interrent.Блокираха ми 800 евро за депозит от кредитната карта.До тук всичко беше ОК. В Палермо ми разбиха колата и откраднаха задните стопове и резервната гума.Обадих се на фирмата и те ми казаха да закарам колата в офиса в Палермо.Там описаха липсите, подписах протокола и ми дадоха друга кола като ми казаха че ще ме уведомят за сумата, която трябва да платя.

Днес установих, че са ми изтеглили 785 евро, а останалите 15 са отблокирали.

Мисля да пиша на банката, че ми е изтеглена сума без мое съгласие и на Interrent за обяснение.

Някой имал ли е подобен казус?

Връзка към коментар

Когато подписваш договора с компанията за рентакар и имаш застраховка със самоучастие, ти се съгласяваш автоматично да ти изтеглят нуждата за покриване на щетите сума. Ако фирмата е коректна, сумите които трябва да платиш се изчисляват с един международен софтуер на застрахователите и тази сума трудно се оборва в съда. Ако се опитват да те работят, това е вече друг въпрос, но ти си се съгласил да ти блокират 800 евро за такива случаи и не вярвам банката да може да се намеси.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Най-добре им пиши и ще ти пратят сметката. Веротно са забравили да я пратят или е отишла в спама на пощата... В крайна сметка мисля, че няма начин да ти се размине плащането.

Иначе е кофти да ти кажат, че ще те уведомят, пък да пропуснат, да. На мен в подобен случай ми звъняха, ама само защото не е минало плащането по някаква причина.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Най-добре им пиши и ще ти пратят сметката. Веротно са забравили да я пратят или е отишла в спама на пощата... В крайна сметка мисля, че няма начин да ти се размине плащането.

Иначе е кофти да ти кажат, че ще те уведомят, пък да пропуснат, да. На мен в подобен случай ми звъняха, ама само защото не е минало плащането по някаква причина.

 

Не винаги пращат сметка. Докато бях паркирал на о-в Ланзароте, някой беше минал до мен и леко одрал колата без да си остави данните за застрахователя. В рентакар компанията ми оферираха да ми удържат 100 евро на което аз с радост се съгласих, защото ремонтът вероятно щеше да струва повече. Те обаче най-вероятно не са ремонтирали колата, а са изчакали да се съберат още драскотини, докато я пратят на ремонт.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

От предишните ми визити в Италия, нямам добри впечатления, но вече кракът ми няма да стъпи там(е ще ходя на едно служебно обучение юли, но това не се брои).

Връзка към коментар

Те може и да не пращат, ама след като са обещали... Или пък ако имаш застраховка от външен застраховател е добре да ти пратят да имаш документ някакъв. Иначе за нещо дребно може и да не пращат по принцип (800 евро хич не е дребно).

Връзка към коментар

Ако имаш застраховка от външен застраховател трябва да извикаш полиция и да събереш необходимите документи, не можеш просто да им се обадиш и да смениш колите в най-близкия офис.

Редактирано от slujitel
Връзка към коментар

Сицилия (и цялата Южна Италия) са известни, че не са безопасни за колите, т.е. силно се препоръчва застраховка.

 

Имам спомени от началото на 90-те години, когато познати ми разказваха, че повечето автомобилни застраховки за Европа са важали до Рим. От там на юг от застрахователна гледна точка не са го считали за Европа ;)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Имам спомени от началото на 90-те години, когато познати ми разказваха, че повечето автомобилни застраховки за Европа са важали до Рим. От там на юг от застрахователна гледна точка не са го считали за Европа ;)

 

И не само тогава. Съвсем наскоро наемах кола в Германия и фирмата просто забраняваше пътуването на колите си в Италия. 

От друга страна съм наемала два пъти коли в Италия - и двата пъти плътно в Южна Италия (стигала съм до Таранто). Вторият път - с още 9 магеланци (до Лече)  :lol: И двата пъти имах пълна застраховка, и двата пъти никакви проблеми нямах. Но и трети път като наема кола, пак ще е със 100% каско. 

 

Mitaka, съветвам те да си поговориш с италианците - макар че не съм сигурна доколко са приказливи на друг език. Виж си и условието за самоучастие. Човек наистина не знае. Успех. 

Връзка към коментар

И аз имам подобен случай. През март бяхме в Неапол с рент-а-кар. Нямаше никакви проблеми, а и застраховка си бяхме направили. Колата я върнахме без забележка. Преди няколко дни мъжът ми получи смс че са платени 43 евро от кредитната му карта на Firefly. Без никакви обяснения от тяхна страна. Предполагам, че може да е някоя глоба. ОК, но как така не обясняват?! Смятам да оспоря транзакцията, на сайта на фирмата няма мейл за връзка, само телефони :(

Връзка към коментар

И аз имам подобен случай. През март бяхме в Неапол с рент-а-кар. Нямаше никакви проблеми, а и застраховка си бяхме направили. Колата я върнахме без забележка. Преди няколко дни мъжът ми получи смс че са платени 43 евро от кредитната му карта на Firefly. Без никакви обяснения от тяхна страна. Предполагам, че може да е някоя глоба. ОК, но как така не обясняват?! Смятам да оспоря транзакцията, на сайта на фирмата няма мейл за връзка, само телефони :(

 

Оспори транзакцията пред банката.

Връзка към коментар

И ние наемахме кола в Неапол миналата година от SIxt. След 3 месеца получихме фактура на имейл от тях за 40 евро за предоставяне на данни за полиция за влизане в зона с ограничено движение в Тиволи. Не сме потвърдили получаване на фактурата, но след 3 дни парите бяха изтеглени от кредитна карта. Фактура за глоба от полиция още не сме получили, а са минали вече 6 месеца.

Връзка към коментар

И аз имам подобен случай. През март бяхме в Неапол с рент-а-кар. Нямаше никакви проблеми, а и застраховка си бяхме направили. Колата я върнахме без забележка. Преди няколко дни мъжът ми получи смс че са платени 43 евро от кредитната му карта на Firefly. Без никакви обяснения от тяхна страна. Предполагам, че може да е някоя глоба. ОК, но как така не обясняват?! Смятам да оспоря транзакцията, на сайта на фирмата няма мейл за връзка, само телефони :(

За оспорване на транзакция ще те таксуват в банката 30 лева, а със сигурност от рентакар фирмата са ти дръпнали пари, защото са предоставяли данни на полицията. Обикновено изпращат копие на искането, но не винаги. При всичко случаи при оспорването ще получиш копие от документите .

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

И аз имам подобен случай. През март бяхме в Неапол с рент-а-кар. Нямаше никакви проблеми, а и застраховка си бяхме направили. Колата я върнахме без забележка. Преди няколко дни мъжът ми получи смс че са платени 43 евро от кредитната му карта на Firefly. Без никакви обяснения от тяхна страна. Предполагам, че може да е някоя глоба. ОК, но как така не обясняват?! Смятам да оспоря транзакцията, на сайта на фирмата няма мейл за връзка, само телефони :(

Най-вероятно е глоба.Веднъж и при нас се е случвало,след рентване на кола от Авис, после получихме и писмото с фактурата в пощенската кутия на домашния адрес.Там си пишеше кога сме имали превишена скорост и сумата, която беше удържана.Това се случи месец или два, след като се бяхме прибрали.

Редактирано от AlexandraKo
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Здравейте,

имам следния казус:Резервирах кола под наем през Rentalcars в Сицилия. Компанията, която ми даде автомобила беше Interrent.Блокираха ми 800 евро за депозит от кредитната карта.До тук всичко беше ОК. В Палермо ми разбиха колата и откраднаха задните стопове и резервната гума.Обадих се на фирмата и те ми казаха да закарам колата в офиса в Палермо.Там описаха липсите, подписах протокола и ми дадоха друга кола като ми казаха че ще ме уведомят за сумата, която трябва да платя.

Днес установих, че са ми изтеглили 785 евро, а останалите 15 са отблокирали.

Мисля да пиша на банката, че ми е изтеглена сума без мое съгласие и на Interrent за обяснение.

Някой имал ли е подобен казус?

Случвало ни се е да ударим колата, която бяхме наели само със сключени задължителни застраховки, не пълни. Беше почивен ден и така и не намерихме отворен офис на фирмата, за да протоколират щетите, а на следващия ден рано сутринта ни беше полета за България. И така я оставихме на летището /без никой да я гледа, защото беше много рано сутринта/. След около 1-2 месеца блокираха около 800 евро по картата - сума, която по наше мнение значително надвишаваше разходите за ремонт. Затова оспорихме транзакцията пред ДСК. Те по служебен път си правят проверка с банката - партньор на рентакар фирмата в чуждата държава и изискват документи за сумата. След около 3-4 /може и повече да беше/ месеца от нашата банка ни уведомиха, че рентакар компанията е доказала с документи едва половината от сумата и в крайна сметка само тях реално ни изтеглиха от кредитната карта /което беше поносимо и се съгласихме/. Та, мисля, че оспорване на транзакцията е най-добрия вариант в случая....

Редактирано от Leo
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

И аз мисля да оспорвам транзакцията пред банката. Вчера се консултирах с един приятел, който е управител на една от големите рентакар компании в България. Той ми каза, че са имали много такива случаи. Те изтеглят сума от кредитната карта на клиента, но в повечето случаи той оспорва пред банката си.Банката признава молбата му, тъй като той казва, че не се е разписал на никакъв документ за изтеглените пари.Фирмата дала колата под наем е пренудена да върне парите.Следващия етап е да се съди клиента, но ако щетите са малки не си заслужава да се  разправят.Има обаче едно малко уточнение. Тези случаи са били винаги с чужди граждани. Не  съм сигурен дали Райфайзенбанк България, ще застанат зад моя гръб, както го правят чуждите банки.

Връзка към коментар

. В рентакар компанията ми оферираха да ми удържат 100 евро на което аз с радост се съгласих, защото ремонтът вероятно щеше да струва повече. Те обаче най-вероятно не са ремонтирали колата, а са изчакали да се съберат още драскотини, докато я пратят на ремонт.

Или ще съберат още няколко по 100евро от наематели, които не огледат внимателно колата ;)

Връзка към коментар

Ето това сътвори моята умна глава. :)

 

Според мен не си написал коректно рекламацията и с това намаляваш шансовете си. Ако добре си спомням, ти беше дал сългасие да ти блокират 800 евро. От техническа гледна точка нормалното плащане и блокирането на сума е едно и също нещо, защото всички видове плащания почват първо с блокаж.

 

Това което трябва да рекламираш е, че не ти е доставена “стоката“, а тя в случая е фактурите за ремонт на колата и купуване на откраднатите неща. Може да изразиш и съмнение, че според теб не струва толкова ремонта и затова не искат да пращат фактурите.

 

Важното е, че не оспорваш цялата транзакция, а само нейното изпълнение и искаш писмени доказателства, за корекността на сумата.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 3
Връзка към коментар
  • 3 месеца по-късно ...

Здравейте,

мога да се похваля, че вчера ми върнаха цялата изтеглена сума от кредитната карта. След няколко писма до Райфайзенбанк, Interrent  сагата преключи. Който има подобен случай може да ми пише за подробности на лични.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
  • 7 месеца по-късно ...

Пиша тук ,за да не отварям друга тем.В края ня Януари наехме две коли в Пиза.След като ги върнахме отблокираха сумите много бързо-нямаше и седем дни.Сега обаче,три месеца по-късно ни удържат по 61 евро.Движихме се в пакет и най-вероятно са глоби и съм напълно ОК ,ако съм дпуснал нарушение да си го платя.По-скоро въпросът ми е-имат ли право след отблокиране на депозита  да ми пипат картата  без мое съгласие?

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.