violeta Публикувано: 7 юни, 2016 Публикувано: 7 юни, 2016 Колкото и да голяма колата ни (комби) напоследък с бебето все правим компромис нещо да не вземем, когато тръгваме на път. Можете ли да ми препоръчате багажник за кола. Става въпрос за Ауди А6 (ако това има значение за самия багажник). Не съм правила рисърч до сега и всякакви съвети са добре дошли...
captain_oveur Публикувано: 7 юни, 2016 Публикувано: 7 юни, 2016 Колкото и да голяма колата ни (комби) напоследък с бебето все правим компромис нещо да не вземем, когато тръгваме на път. Можете ли да ми препоръчате багажник за кола. Става въпрос за Ауди А6 (ако това има значение за самия багажник). Не съм правила рисърч до сега и всякакви съвети са добре дошли... Започни с основното: или ? И дай някакъв ориентировъчен бюджет, щото тия неща не са много евтини
Zaro Публикувано: 7 юни, 2016 Публикувано: 7 юни, 2016 Според мен ако с този фургон не ви стига мястото, и багажник няма да помогне. Трябва ви кемпър. Други я вариант е да не пътувате изобщо. 2
georgiev Публикувано: 7 юни, 2016 Публикувано: 7 юни, 2016 (редактирано) Предполагам че ще товарите багаж от типа на чанти, куфари и детски колички. С този случай е най-подходящо да сложите кутия на покрива. В София има поне два читави магазина за кутии и багажници, където ще могат да ви помогнат, но за целта е добре да отидете с колата - закрепването на напречните греди е различно според колата, но по принцип е добре, че сте с комби. Има и вариант за кутия под наем, понеже не са хич евтини и ако не пътувате редовно няма да има смисъл да я купувате, а и ще ви заема много място. Ако ще товарите по-специфични неща (колелета, сърфове, лодки, канута) има други варианти и без кутия. Не давам имена и адреси, за да не правя реклама, но се намират лесно (в гугъл). Пиши на лично ако не се справиш. Ако имаш други въпроси съм насреща - вече 10 години товаря моите комбита с какво ли не отгоре. Редактирано 7 юни, 2016 от georgiev 3
violeta Публикувано: 7 юни, 2016 Автор Публикувано: 7 юни, 2016 Вариант да не пътуваме не съществува Нямам представа колко струват багажниците и за това не съм посочила бюджет. Предполагам като всяко нещо има 2 и 200... Но ще очаквам някакво разумно съотношение цена-качество. Всязохме в един магазин в Бургас, но всичко там се поръчва по каталог. Питаха ни дали караме ски и колело. Ски нямаме, нито колело Именно кутия си представям... Благодаря ти! А колко лесно се монтира, товари, откача? И къде я съхранявате? Предполагам че ще товарите багаж от типа на чанти, куфари и детски колички. С този случай е най-подходящо да сложите кутия на покрива. В София има поне два читави магазина за кутии и багажници, където ще могат да ви помогнат, но за целта е добре да отидете с колата - закрепването на напречните греди е различно според колата, но по принцип е добре, че сте с комби. Има и вариант за кутия под наем, понеже не са хич евтини и ако не пътувате редовно няма да има смисъл да я купувате, а и ще ви заема много място. Ако ще товарите по-специфични неща (колелета, сърфове, лодки, канута) има други варианти и без кутия. Не давам имена и адреси, за да не правя реклама, но се намират лесно (в гугъл). Пиши на лично ако не се справиш. Ако имаш други въпроси съм насреща - вече 10 години товаря моите комбита с какво ли не отгоре.
georgiev Публикувано: 7 юни, 2016 Публикувано: 7 юни, 2016 (редактирано) По каталог не е проблем, стига да доставят бързо и цените да са ок - можеш да сравниш в интернет. Във вашия случай ви трябват комплект напречни греди (от 90 до 200 лв) и кутия (от 300 до 900 лв). Това са цени от пръв гугъл поглед, може и да намериш по-добри. Новите модели коли са с по-специфично закрепване на гредите и може да излезе малко по-скъпо. Интернет магазините имат и телефони - най-добре звънни, дай им модела на колата и ще те ориентират. Обикновено доставят навсякъде в БГ. За наем вече не знам как ще се организира за Бургас и дали ще ви е изгодно. За монтажа лесно/трудно са относителни понятия. Има инструкция - като мебели от Икеа Магазините в София, от които съм купувал монтират на място без оскъпяване. Демонтажът е по-лесен после. За съхранението - гараж, голям килер, голямо мазе - по размерите можеш да се ориентираш - не се разглобява кутията. Редактирано 7 юни, 2016 от georgiev 1
tougherty Публикувано: 7 юни, 2016 Публикувано: 7 юни, 2016 За мен кутията на покрива е изключително полезна екстра. Зимата побира ски екипировката на няколко човека, лятото - къмпингарските принадлежности, а като събираме цирка за морето с всичките колела, кошарки и тротинетки е просто незаменима. Според мен си заслужава дори да не пътувате толкова често, просто заради самият факт, че полезното място за багаж в колата се увеличава двойно, без това да създава неудобство на пътуващите. Моята не съм я свалял откакто е монтирана вече 5 години - карам си с нея и когато е празна. Съществена причина за това е, че според мен допълва визията на колата, която изглежда по-добре с кутията на покрива, отколкото без нея. Единственото кофти е, че така не влиза в гаража, който е по-нисък, но там така или иначе стои колата на жена ми. Ако имате висок гараж, бихте могли да я държите "висяща" от тавана, което според мен е най-добрият начин за съхранение и най-лесният за монтаж и демонтаж на кутията, в случай че искате да я разкачате често. Товаренето/разтоварването става със стъпване на прага на колата. Предполагам, че бихте могли и директно от земята, ако колата ви е по-ниска (А6 май отговаря на това изискване) и кутията се отваря и от двете страни, а не само от едната като моята. Като споменах товарене, имайте предвид, че различните кутии са с различна товароносимост. Когато си купувах, мислех че това няма голямо значение, при положение че най-обикновената "носи" цели 25 кг., но няколко пъти ми се е налагало да качвам горе и по-тежки неща, така че от 50 кг. нагоре е по-добър вариант. В кутиите има и колани, с които може да се пристяга товара, за да не се движи и да не се лашка по завои и неравности. Доколкото зная, всички кутии са с аеродинамична форма и не би трябвало да се чува никакъв звук при движение, а и не влияят на разхода на гориво. Мисля че имаше обаче някакво ограничение на максималната скорост, но не си спомням колко беше. Аз съм вдигал до 160 и не съм имал проблеми. При избора и покупката най-добре да последвате съвета на georgiev. Набележете си няколко модела от един-два сайта и отидете да ги видите на място. Продавачите ще ви кажат кое е подходящо за вашата кола и ще ви монтират кутията безплатно. Не знам с какъв бюджет разполагате, но Thule, което е може би най-известната марка за кутии, ми се видя неоправдано скъпо и в крайна сметка аз си избрах италиански багажник Free plast с 530л. вместимост. Като недостатък отчитам, че не си доплатих още 100 лв. за двустранно отваряне и че за 5г. ползване пластмасата (матово, а не гланцово черна) поизбеля. Може би сега бих си купил гланцова. Ако мога да помогна с още нещо, насреща съм. Ако проявявате желание и сте в София, бих могъл да ви покажа и самата кутия. 2
baiKolio Публикувано: 7 юни, 2016 Публикувано: 7 юни, 2016 В Бургас намерих само един магазин в който да има поне някакви кутии в наличност - на "Москва"... Имаше възможност и за поръчка по каталог. Представители са на багажникточкацом, И ние бяхме в същата дилема като вас, като бяха по-малки децата и затръгваме на някъде си взимахме половината къща с нас. Определено е голямо удобство, не се налага да редиш по няколко пъти тетриса в багажника като се появят с някоя "най-последна, бе, тате" чанта-изненада... А при нас допълнителен проблем е резервната гума, на нейно място е бутилката на газовото и самата гума заема 1/4 от багажника. На повечето кутии си пише с колко можеш да я товариш и с каква максимална скорост е препоръчително да караш. Когато кутията е там шум почти няма, забелязах обаче, че само с рейките си е бая шумничко. Нашата е с товароносимост 70кг, рейките носят 90. Последният път успях да вкарам резервната гума, един средно голям куфар, два стека мин.вода, няколко стекчета Старопрамен, два харпуна, няколко въдици и два чифта плавници Имаше място и за още ама не ми се рискуваше, че то само гумата и водата бяха 55кг... 2
ECC Публикувано: 8 юни, 2016 Публикувано: 8 юни, 2016 Аз също ползвам кутия.Рейките са си мои,а кутия вземам от един приятел.С това за шума и разхода на гориво не съм много съгласен.Всичко е Thule,въпреки това шум си има.Преди години даже имах проблем на път за Германия,когато на практика за първи път ги използвах.Шумът се променя в зависимост от скоростта и така и не разбрах,че е започнал да ми вие преден ляв лагер.Мислех си,че е от кутията.Преди Прага обаче разбрах.Добре,че имахме планирани три нощувки в Прага и фирмения сервиз се оказа на двеста метра от резервирания хотел.Съдба. След две седмици мислим да ходим със сина да караме колела в Австрия,но понеже ще сме само двамата,ще сложим колелата в багажника,за да не качваме нищо по покрива.С две думи,ако се налага кутия-да,но никога не бих си я оставил на покрива ей-така. 3
bibi Публикувано: 8 юни, 2016 Публикувано: 8 юни, 2016 http://www.bagajnik.bg/Нашият е оттук - покупка+монтаж. Марка Neumann , 520 литра - доволни сме. Събира бажажа на 2 възрастни и 3 деца + багажника, де . THULE са на върха връхчето, но и почти двойни като цена. Момчетата в магазина са много читави. Разходът на колата се качи с около 1 л. на 100 км. 1
georgiev Публикувано: 8 юни, 2016 Публикувано: 8 юни, 2016 (редактирано) Някои уточнения относно мнението на tougherty: 1. Разходът на гориво се увеличава с багажник (напречни релси), кутия, или какъвто и да е предмет върху, отстрани или зад колата. Основателят на форума ще може да ви обясни в детайли защо. Накратко заради влошената аеродинамика. Ваше решение е дали да си возите кутия на покрива за красота. 2. Шумът в купето също се увеличава поради допълнителните елементи, които колкото и да са аеродинамични, създават вихри, следователно шум. Казвам го от опит вече с трето комби висок клас. 3. Товароносимостта на комбитата с релинг (надлъжните релси на покрива) е обикновено 100кг, на седаните и комбитата без релинг е между 50 и 75 кг. Тези ограничения са най-вече с цел безопасност при рязко спиране или остри завои - когато масата върху колата е голяма, кутията може да се озове на предния капак при рязко спиране (в добрия случай) или върху предната кола/човек (в лошия случай). Не ви съветвам да надвишавате предписаната товарносимост. За всяка кола товароносимостта на покрива е дадена в спецификацията на автомобила. 4. Кутиите имат собствена товароносимост, която е описана в документацията. Сумата от багажа в кутията и масата на самата кутия е добре да не надвишават товароносимостта на покрива на колата. 5. Препоръчва се по възможност в кутията да возите леки и обемни неща (дрехи, спални чували и т.н.), а тежките да сложите в баганика на колата (бирата ). (За ски и велосипеди е ясно). По този начин няма да превишите товароносимостта на покрива (багажник+кутия), а и центърът на тежестта на автомобила няма да се промени значително. В резултат няма да пострадат стабилността в завой и спирачните качества на автомобила. 6. Препоръката на Thule е с багажник или кутия на покрива да не се превишават 130 км/ч. Редактирано 8 юни, 2016 от georgiev 11
baiKolio Публикувано: 8 юни, 2016 Публикувано: 8 юни, 2016 Някои уточнения относно мнението на tougherty: 1. Разходът на гориво се увеличава с багажник (напречни релси), кутия, или какъвто и да е предмет върху, отстрани или зад колата. Основателят на форума ще може да ви обясни в детайли защо. Накратко заради влошената аеродинамика. Ваше решение е дали да си возите кутия на покрива за красота. 2. Шумът в купето също се увеличава поради допълнителните елементи, които колкото и да са аеродинамични, създават вихри, следователно шум. Казвам го от опит вече с трето комби висок клас. 3. Товароносимостта на комбитата с релинг (надлъжните релси на покрива) е обикновено 100кг, на седаните и комбитата без релинг е между 50 и 75 кг. Тези ограничения са най-вече с цел безопасност при рязко спиране или остри завои - когато масата върху колата е голяма, кутията може да се озове на предния капак при рязко спиране (в добрия случай) или върху предната кола/човек (в лошия случай). Не ви съветвам да надвишавате предписаната товарносимост. За всяка кола товароносимостта на покрива е дадена в спецификацията на автомобила. 4. Кутиите имат собствена товароносимост, която е описана в документацията. Сумата от багажа в кутията и масата на самата кутия е добре да не надвишават товароносимостта на покрива на колата. 5. Препоръчва се по възможност в кутията да возите леки и обемни неща (дрехи, спални чували и т.н.), а тежките да сложите в баганика на колата (бирата ). (За ски и велосипеди е ясно). По този начин няма да превишите товароносимостта на покрива (багажник+кутия), а и центърът на тежестта на автомобила няма да се промени значително. В резултат няма да пострадат стабилността в завой и спирачните качества на автомобила. 6. Препоръката на Thule е с багажник или кутия на покрива да не се превишават 130 км/ч. Разбирам, осъзнавам и съм съгласен. В моя случай прецених че предпочитам ако стане напечено ( не дай Боже ) , вместо из колата при семейството да се разхождат 17" резерва и разни кенчета бира, да отлитат директно накъдето сварят... 1
Георги Публикувано: 8 юни, 2016 Публикувано: 8 юни, 2016 Някои уточнения относно мнението на tougherty: 1. Разходът на гориво се увеличава с багажник (напречни релси), кутия, или какъвто и да е предмет върху, отстрани или зад колата. Основателят на форума ще може да ви обясни в детайли защо. Накратко заради влошената аеродинамика. Ваше решение е дали да си возите кутия на покрива за красота. То ти повечето си го казал, кутията добавя най-малкото към фронталната площ на колата, което означава допълнително съпротивление, респективно допълнителен разход. Но иначе формата на кутиите е доста изчистена, а и при споменатите скорости, така, грубо, наум, не мисля че удара върху разхода за гориво ще е голям, 1л/100 каквото мернах по-горе според мен е твърде много. Но може и да бъркам, не ми се разписват уравнения Бих казал, че вариациите от стил на шофиране, пуснат и спрян климатик и т.н. биха били по-сериозни. По-скоро виждам проблеми със стабилността, особено при пълна и тежка кутия, при висока скорост в завой, може да има свирене на гуми и повече клатене от колкото обикновено. За стабилност центъра на тежестта трябва да е максимално долу, за това и спортните коли са супер ниски, като добавиш доста маса на покрива става неприятно и возенето може да е като в автобус. Сега видях, че си го споменал в т.5. 3
tougherty Публикувано: 9 юни, 2016 Публикувано: 9 юни, 2016 За разхода на гориво съм склонен да споря с georgiev, защото съм го засичал много внимателно преди и след кутията. Разлика няма или ако има, то тя е пренебрежително ниска (под 0.5л./100 км.). Колкото до шума, възможно е да е прав, но моята кола така или иначе не е много добре шумоизолирана, така че с или без кутия на покрива при над 100км/ч шум има. До тази скорост - не или поне не осезаемо.
bibi Публикувано: 9 юни, 2016 Публикувано: 9 юни, 2016 За увеличения разход мога да се закълна, защото мъж ми е доста педантичен в това отношение и си водеше записки. Може би зависи от колите - нашите и двете са комбита, но с двигатели 1,6, пък и ние сме минимум 5 човека, понякога и 6 и всичките с багажи, допълнително слагане на 3 ред седалки на колата и т.н. А също така много зависи и от нафтата/бензина - най-ниския разход сме постигали с турска нафта. Мъж ми е спокоен и уравновесен шофьор (за разлика от жена си ) и спазва ограниченията. 2
aniger Публикувано: 15 август, 2018 Публикувано: 15 август, 2018 Здравейте, магеланци! Предстои ми двуседмично пътуване в чужбина иии тъпкането на много багаж за четирима души в колата. Купихме багажник за тавана, но нямам идея какво мога да сложа в него и как да го наредя. Празен се клати застрашително. Моля, помогнете ми със съвети!
Георги Публикувано: 16 август, 2018 Публикувано: 16 август, 2018 На 15.08.2018 г. в 8:13, aniger каза: Здравейте, магеланци! Предстои ми двуседмично пътуване в чужбина иии тъпкането на много багаж за четирима души в колата. Купихме багажник за тавана, но нямам идея какво мога да сложа в него и как да го наредя. Празен се клати застрашително. Моля, помогнете ми със съвети! Само от обща култура, дръж по-тежките и плътни неща по на дъното на багажника - стремиш се теглото да е максимално изтеглено надолу. Т.е. ако имаш неща от рода на стекове с вода, фаянсови плочки 🙂 и т.н., тях ги слагаш най-отдолу. По-леките неща по-отгоре. Предполагам, че като го понапълниш ще се стабилизира малко, но си мисля че и празен не е ок да се клати много, този ефект описан ли е в инструкциите? Трябва да се убедите, че монтажа е правилен.
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега