Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Колебаех се дали да не се оплача в оплаквателната

 

тема, но реших да пусна нова, защото мисля, че така мнението ми ще е по- откриваемо. Купих си двупосочни онлайн билети от Теравижън 13.06-15.06 Летище Пиза-Санта Мария Новела Флоренция. Самолетът ни кацна на 13.06 в 18.55ч., а билетите за автобуса ни бяха за 19.50ч. Спокойно изпушихме по цигара пред летището и тръгнахме да търсим къде е автобуса. Не видяхме такъв и реших да попитам момче, което продаваше билети на Аутострадале къде спират автобусите на Теравижън като си показах разпечатката. Тогава дойде и друго момче и каза,че автобуса за 19.50 е счупен и трябва или да чакаме следващия за 20.48 или да се придвижим по друг начин, а после да подадем онлайн иск за възстановяване на сумата. Тъй като във Флоренция трябваше да се настаним до 22.00 ч. нямахме време да чакаме и се придвижихме

с автобуса на Аутострадале. До тук всичко добре. Написах писмо на посочения от тях имейл с прикачен билет ......и зачаках. Получих автоматичен отговор, че молбата ми ще бъде персонално разгледана и повече нищо. Днес ми стана любопитно и отворих да прочета в трипадвайзъра за тях, а после и във фейсбук и установих, че има хиляди измамени като нас със счупения автобус и никой не е успял да си вземе обратно парите. Това се случва постоянно. Знам, мислите си- аз пътувах с тях и всичко беше наред, но се сетете и за мнозината като мен, които нямаха този късмет. Все пак е малката злина, можеше да не можем да се настаним в хотела или да си изпуснем полет заради тях. Искам да добавя,че по обратния курс автобус дойде, но с 20 Мин. закъснение. Добре, че не бързахме за никъде.

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Чак за целенасочена измама едва ли става дума. По-скоро е аматьорщина и липса на професионализъм. И аз съм имал неприятни изживявания с тях. На 13.03.2013 съм изпратил оплакване, на 28.03 съм изпратил втори имейл, на 29.03 съм получил отговор с молба да изпратя сканиран бординг пас и техен билет, на 04.04 съм им ги изпртил, на 05.04 ми казаха да пия една студена вода за рефънд и ми пратиха ваучер от 8€. 

 

Пиши им във фейсбук, гледам че статуса им е, че отговарят на съобщения до час: https://www.facebook.com/terravision.eu/?fref=tsМакар, че е силно вероятно отговора да им е "Благодарим за контакта, извиняваме се за неудобството, пишете подробности на имейла". 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

05.04 ми казаха да пия една студена вода за рефънд и ми пратиха ваучер от 8€. 

 

Колко ти струваше билета? Това ми се струва абсолютно коректно за един изпуснат автобус.

 

Прекалено големи очаквания имате за една евтина автобусна услуга, която е закъсняла 1 час. При самолетите също няма рифънд ако полета закъснее с 1 час. Винаги трябва да си калкулирате, че подобно нещо може да се случи!

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

 Днес ми стана любопитно и отворих да прочета в трипадвайзъра за тях, а после и във фейсбук и установих, че има хиляди измамени като нас със счупения автобус и никой не е успял да си вземе обратно парите. Това се случва постоянно. Знам, мислите си- аз пътувах с тях и всичко беше наред, но се сетете и за мнозината като мен, които нямаха този късмет. Все пак е малката злина, можеше да не можем да се настаним в хотела или да си изпуснем полет заради тях. Искам да добавя,че по обратния курс автобус дойде, но с 20 Мин. закъснение. Добре, че не бързахме за никъде.

 

Не е въпрос на късмет винаги да калкулираш, че подобно нещо може да ти се случи! Всяка техника може да се развали, може да има задръстване или катастрофа на пътя и т.н. Фирмата ви е осигурила алтернативен транспорт в рамките на 1 час, което си е абсолютно в реда на нещата. Светът не е идеален, а автобусният транспорт не може да работи, като японски влак и де цепи секундата по разписанието (най-малкото заради перманентните задръствания в Италия).

Връзка към коментар

Има хиляди оплаквали се във фейсбук и трипадвайзър, които не са превозени поради счупен автобус, а после са пили и по една студена вода с връщане на парите. Въпроса не е в 10 евро, които ми дължат,а в това,че се крият и няма да ми ги върнат. Автобуса, който ми предложиха като алтернатива след 1 час е последен за деня, ако не дойде какво? Написах поста, за да се има едно Наум,че не са особено коректни когато имат да ти дават.

Връзка към коментар

Колко ти струваше билета? Това ми се струва абсолютно коректно за един изпуснат автобус.

 

Прекалено големи очаквания имате за една евтина автобусна услуга, която е закъсняла 1 час. При самолетите също няма рифънд ако полета закъснее с 1 час. Винаги трябва да си калкулирате, че подобно нещо може да се случи!

 

Коректно беше да ми върнат парите, при това на място, на гишето. Автобуса го изпуснах не по моя вина, не ми се разказва целия случай. А ваучера беше поименен и не ми върши никаква работа, след като имаше 6 месеца давност. Дали 8 евро, дали 1000, като не мога да го ползвам - кел файда. 

 

П.П. При самолетите има рефънд и при промяна доста по-малка от един час, стига да си го поискаш преди полета. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Имат също един друг коварен номер,  мисля и друг път е ставало дума тук и Основателя   го е споменавал - на спирката в Рим  на Термини посока към двете летища,  - понякога тръгват преди определения час по разписание, и то не нещо като 2-3 минути, а до 10-тина и повече минути. Като се понапълни автобусът и потегля.  :O

Веднъж така щях  да гризна дървото, ама успях да се класирам в последния момент. 

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Имат също един друг коварен номер,  мисля и друг път е ставало дума тук и Основателя   го е споменавал - на спирката в Рим  на Термини посока към двете летища,  - понякога тръгват преди определения час по разписание, и то не нещо като 2-3 минути, а до 10-тина и повече минути. Като се понапълни автобусът и потегля.  :O

Веднъж така щях  да гризна дървото ама успях да се класирам в последния момент. 

 

Аз затова в Рим ги избегнах умишлено. Хем са пълни и може да няма място в първия, когато отидеш, хем може да се наложи да чакаш по тази причина.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Във фейсбук под снимките има коментари само на случаи като моя. Отговарят до час само ако преценят,че имат вземане, а не даване. Аз и до ваучер ако стигне ще го сметна за успех без да бъде го ползвам. Това,че е евтина услугата не значи,че не трябва въобще да ти в предоставят. Аз и дъвка за 10 ст. като си купя очаквам да ми я дадат все пак.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Същото преживяване имах и аз с тях, но в посока към летището.

 

Тъй като имаше много малко хора за определен час се оказа, че "автобусът е счупен". Когато им казах, че заради това ще си изпусна полета ми отговориха "по-добре си хвани такси". Това, което ме подразни най-много беше отношението на служителите.

 

Това обаче беше преди много години, изненадан съм, че продължават с тези номера.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Има хиляди оплаквали се във фейсбук и трипадвайзър, които не са превозени поради счупен автобус, а после са пили и по една студена вода с връщане на парите. Въпроса не е в 10 евро, които ми дължат,а в това,че се крият и няма да ми ги върнат. Автобуса, който ми предложиха като алтернатива след 1 час е последен за деня, ако не дойде какво? Написах поста, за да се има едно Наум,че не са особено коректни когато имат да ти дават.

 

Нормално ли е да искаш рифънд или обезщетение за някаква очакване, че евентуално и последният автобус може да не дойде? Не знам какви са точно правилата за тези автобуси, според мен обезщетението за Георги е напълно коректно. Ако автобус на градски транспорт не се движи по разписаниението за летището и там “обезщетението“ е, че предварително закупения билет може да се ползва със следващия автобус.

Коректно беше да ми върнат парите, при това на място, на гишето. Автобуса го изпуснах не по моя вина, не ми се разказва целия случай. А ваучера беше поименен и не ми върши никаква работа, след като имаше 6 месеца давност. Дали 8 евро, дали 1000, като не мога да го ползвам - кел файда. 

 

П.П. При самолетите има рефънд и при промяна доста по-малка от един час, стига да си го поискаш преди полета. 

 

Искаш да кажеш, че ако самолета закъснее 10 минути мога да се откажа да летя и да си искам обратно парите?

До колкото знам билетите за градски транспорт също не могат да се връщат, независимо от това имало ли е временен проблем с движението по разписание на градския транспорт.

Редактирано от Topfly
Връзка към коментар

Нормално ли е да искаш рифънд или обезщетение за някаква очакване, че евентуално и последният автобус може да не дойде? Не знам какви са точно правилата за тези автобуси, според мен обезщетението за георги е напълно коректно. Ако автобус на градски транспорт не се движи по разписаниението за летището и там “обезщетението“ е, че предварително закупения билет може да се ползва със следващия автобус.

 

Никой не изисква обезщетение тук, да плащат хотелски нощувки, храни и т.н. Много ясно, че риска сам си го поемаш, ако имаш съпътстващи разходи.  Има услуга заявена за даден час, по вина на фирмата тази услуга не може да се ползва за въпросния час. От там нататък, всичко различно от връщане на сумата (има разлика между връщане на заплатена сума и обезщетение!) в кеш е шикалкавене. 

 

Отделен е въпроса дали трябва да предоставят ваучери за причиненото неудобство, аз не държа на такава компенсация, но при положение, че не съм ползвал услугата им по тяхна вина, трябва поне да ми върнат парите. 

 

Ти ми казваш, че аз съвсем спокойно мога да отворя бизнес с услуга, която нямам намерение да изпълнявам, да прибирам пари от клиенти, а ако някой се оплаче да му давам по един ваучер, който не е сигурно, че той ще ползва и това е ок. Гарантирана печалба за фирмата, дори без да изпълни и един автобусен курс. 

Искаш да кажеш, че ако самолета закъснее 10 минути мога да се откажа да летя и да си искам обратно парите?

До колкото знам билетите за градски транспорт също не могат да се връщат, независимо от това имало ли е временен проблем с движението по разписание на градския транспорт.

 

Ако промяната в разписанието е обявена предварително, да, съвсем спокойно отказваш да летиш и си взимаш парите обратно. Вече, ако закъснението се случи на място не съм сигурен как се процедира, но не виждам причина да ти откажат на гише на компанията. 

Връзка към коментар

Да, благодаря на Георги, че ме разбра правилно. Не искам обезщетение, а да ми върнат парите за услуга,която заплатих и не ползвах по тяхна вина. А и това все пак не е градски автобус, статута мисля е друг.

Пътувам почти всеки ден с БДЖ по линия София-Даскалово, когато по ред причини влак не дойде си ми връщат 01.05 лв. веднага на касата. Разстоянието е 19 км., почти като градски превоз.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Никой не изисква обезщетение тук, да плащат хотелски нощувки, храни и т.н. Много ясно, че риска сам си го поемаш, ако имаш съпътстващи разходи.  Има услуга заявена за даден час, по вина на фирмата тази услуга не може да се ползва за въпросния час. От там нататък, всичко различно от връщане на сумата (има разлика между връщане на заплатена сума и обезщетение!) в кеш е шикалкавене. 

 

Отделен е въпроса дали трябва да предоставят ваучери за причиненото неудобство, аз не държа на такава компенсация, но при положение, че не съм ползвал услугата им по тяхна вина, трябва поне да ми върнат парите. 

 

Ти ми казваш, че аз съвсем спокойно мога да отворя бизнес с услуга, която нямам намерение да изпълнявам, да прибирам пари от клиенти, а ако някой се оплаче да му давам по един ваучер, който не е сигурно, че той ще ползва и това е ок. Гарантирана печалба за фирмата, дори без да изпълни и един автобусен курс. 

 

Ако промяната в разписанието е обявена предварително, да, съвсем спокойно отказваш да летиш и си взимаш парите обратно. Вече, ако закъснението се случи на място не съм сигурен как се процедира, но не виждам причина да ти откажат на гише на компанията. 

 

Не съм съгласен с теб, защотото е много важно какъв билет купуваш. Никогага не съм купувал билет от Terravision онлайн, но съм пътувал много пъти с тях. Когато пристигне автобусът всички се нахвърлят да се качват и тези без билети си купуват на място билет, на който не е написан никакъв час. Ако ти си с предварително резервиран билет и пристигнеш в последния момент и няма място, едва ли ще свалят някой от автобуса, защотото ти имаш резервиран билет. Аз лично такъв случай не съм виждал.

 

Ако обаче поради закъснение на самолета се опиташ да се качиш 2 часа по късно на друг автобус на Terrsavision, няма да имаш никакъв проблем, за разлика от самолетитите, където не те качавт автоматично на следващия полет, ако по твоя вина си закъснял полета.

 

Билетите на Terravision много повече приличат на билетите за градски транспорт от колкото на самолетните билети, с гаранция за място на дадения полет.

Връзка към коментар

Не е хубаво да се обобщава. На първо време е добре да се прочетат общите правила на превозвача. Ползвах ги последно преди месец за трансфер между Орио и Милано. Кацнахме с два часа по-късно, но без никакви проблеми ме качиха на автобуса с изтекъл билет. На връщане обаче не пожелаха да ме качат половин час по-рано, защото автобусът беше пълен. Обясниха, че такива като мен с предварително закупени електронни билети, автоматично влизат в графиците и пътниците се изчакват до тръгване на автобуса. Едва тогава се продават останали свободни места. Това по повод моята констатация, че докато на мен отказват, продължават да продават билети на приходящи. Мисля, че политиката им е напълно обоснована...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Да, благодаря на Георги, че ме разбра правилно. Не искам обезщетение, а да ми върнат парите за услуга,която заплатих и не ползвах по тяхна вина. А и това все пак не е градски автобус, статута мисля е друг.

Пътувам почти всеки ден с БДЖ по линия София-Даскалово, когато по ред причини влак не дойде си ми връщат 01.05 лв. веднага на касата. Разстоянието е 19 км., почти като градски превоз.

 

Това според мен си е политика на БДЖ, а не законово задължение. Не мисля, че губещата милиони от джоба на данъкоплатците фирма трябва да е пример за коректно поведение. Ако билетът ти важи и за други влакове не е задължително да ти връщат парите.

 

Не разбирам обаче, защо трябва непременно да си купуваш предварително билет за автобус и с това да си увеличаваш финансовите рискове. Капацитетът на автобусите на всички летища е напълно достатъчен за да може най-късно до 1 час да си хванеш автобус, но в повечето случаи, щом излезеш от терминала веднага може да си хванеш автобус.Ако си купил предварително билет, трябва непременно да чакаш твоята автобусна компания, но ако нямаш билет се качаваш на първия автобус и в 99% от случаите стигаш по бързо до целта си от колкото ако имаш резервиран билет. Ако нямахте резервиран билет, нямаше да имате никакъв проблем, а щяхте да си пътувате с автобус на Аутострадале и толкова.

Редактирано от Topfly
Връзка към коментар

Ако ти си с предварително резервиран билет и пристигнеш в последния момент и няма място, едва ли ще свалят някой от автобуса, защотото ти имаш резервиран билет. Аз лично такъв случай не съм виждал.

 

 

Напротив! Няма да се стигне дотам, защото твоето място ще се пази до тръгване на автобуса. По-горе обясних пресен случай...

Връзка към коментар

Напротив! Няма да се стигне дотам, защото твоето място ще се пази до тръгване на автобуса. По-горе обясних пресен случай...

 

Бъди сигурен, че не е така! В общите условия на автобусните компании, които съм виждал пише, че ти пазаят мястото максимум 10-20 минути преди да тръгне автобуса и след това пускат билетите в свободна продажба. Проблемът е обаче, че автобусите спират на спирката реално максимум 10-20 минути преди да тръгнат и свободната продажба върви де факто от първия момент в който автобуса е на спирката.

 

За да си сигурен, че всичко ще е ок, трябва да си калкулираш закъснение на самолета, опашка при проверка на паспортите и поне половин час преди твоя автобус да тръгне да си на спирката. Това реално означава да калкулираш поне 1 час. Ако не резервираш билет обаче и самолетът лети по разписание, може с един час по рано да се отправиш към дестинацията ти! В Най-лошият случай ще загубиш този един час докато ти се намери място в някой автобус...

Редактирано от Topfly
Връзка към коментар

Аз така се прецаках в Рим. Трябваше да чакам цял час автобус на Теравижън вместо спокойно да си хвана един от другите трансферни автобуси с билетче на място.

Никога не купувам трансфери тоя път бях малко слънчасал - за пръв и последен път :)

Та на всичко отгоре тогава поне беше по-скъп отколкото да купя на място.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Topfly, ясно е, че те са си вързали гащите в общите условия. Моята забележка беше до колко е коректно и според мен, ако не можеш да ползваш услуга по вина на доставчика, най-нормалното нещо на света е да си вземеш предплатеното обратно. 

 

От там нататък не съвсем изрядни сравнения, от самолет до градски транспорт, какво е забавяне, какво е отмяна с презаверка за следващ курс, може да правим до утре. 

 

Важното в крайна сметка е да се знае, че разписанията на Теравижън са чисто пожелателни и е добре хората да са известени за това. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

В тази връзка има ли разлика в цените онлайн и на място? В смисъл на място по-скъпо ли е?

 

В Рим не е, аз май само там съм ги ползвал. Проблеми с линията не съм имал, ползвал съм ги 4-5 пъти.

 

Единственото ми оплакване от тях е, че миналата година не успях да ги открия къде минават в Порто, въпреки че според сайта им има такава линия, рових, търсих сайтове, разпитвах там на място... нищо.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.