Прескочи до съдържание

Споделена кола на принципа на Airbnb?


Препоръчани мнения

В този ред на мисли - бихте ли се радвали на услуга като airbnb за коли ? Пример - даваш си колата за един уикенд, получаваш съответното заплащане, а в колата се монтира специален уред, за телеметрия - изминати километри, по какви пътища е минавала, какви сътресения е претърпяла и така нататък. Това всичко с идеята да има различни нива на заплащане, ако ще се покара 2 дни из града се плаща една тарифа, ако ще се юрка из полето някой спортен нисък модел - тогава заплащането е съвсем различно :) 

Много често ми се случва да искам да мина някой определен път с определена марка и модел кола - много бих се изкефил да имам възможност да премина през Гросглокерн хохалпенщрасе-то с Хонда С2000, но такива под наем няма, а ако имаше airbnb за коли мечтите ми биха ставали много по-лесно реалност :P 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Пример - даваш си колата за един уикенд,  :P

 

Никога.

 

Абсурд! Също никога!

Това ми звучи като "Даваш си жената за един уикенд"

Редактирано от ven62
  • Харесвам 10
Връзка към коментар

Много странна реакция :) Особено сравнението между колите и жените, което вече получавам 3ти път като реакция.

Явно връзката между колите и собствениците им е по-специална. Колкото до "С тази кола си возя децата!" Кое е притеснението ? Че някой ще е разпространил антракс в нея ли ? Или че надеждността и пада, когато се ползва по-често ? 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Нямаш идея какви издевателства съм виждал и чувал върху коли под наем!

Аз си мисля, че е в пряка зависимост с безопасността и хич не ми дреме за печалбата.

Редактирано от Georgi_G
  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Много странна реакция :) Особено сравнението между колите и жените, което вече получавам 3ти път като реакция.

Явно връзката между колите и собствениците им е по-специална. Колкото до "С тази кола си возя децата!" Кое е притеснението ? Че някой ще е разпространил антракс в нея ли ? Или че надеждността и пада, когато се ползва по-често ? 

 

По-скоро (макар, че аз нямам деца, но причината ми е подобна) притеснението е в това, че голяма част от хората са немарливи към собствените си автомобили, какво остава към тези, които ще карат временно, особено пък когато няма да имат много голям финансов стимул да ги пазят.

Т.е.: 1) аз не бих се качил в автомобил, за който не знам собственикът му дали не е решил по типично български да си спести едни пари ("абе това няма да го сменям засега, не е важно, а и в петъка съм в БИАД и трябва да има за салфетки"), и

2) не бих си дал автомобила на някой, който ще си скача с него в дупки или ще го блъска напред-назад докато паркира.

 

Има си магазини и/или рентакар офиси - всеки е свободен да си купи/наеме каквото си иска.

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Много странна реакция :) Особено сравнението между колите и жените, което вече получавам 3ти път като реакция.

Явно връзката между колите и собствениците им е по-специална. Колкото до "С тази кола си возя децата!" Кое е притеснението ? Че някой ще е разпространил антракс в нея ли ? Или че надеждността и пада, когато се ползва по-често ? 

 

:)  Не сме толкова елементарни. Това беше нарочно хиперболизирано. За да се усети, че колата е как да кажа ... е доста лично ... нещо, което не се преотстъпва, дава, заема, особено на непознати. Нещо, като обувките, бельото, четката за дрехи. ... Сега, надявам се, няма да сравниш жена ми с тези предмети. Мисля, че ме разбра. :)

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Нормално е повечето хора да се притесняват да дават личните си автомобили на непознати, най-вече от гледна точка на скрити щети, които няма как да се разберат при връщането на колата. Ако е апартамент, положението е друго - може се провери дали нещо липсва, дали има щети по апартамента и т.н. С колата е различно - примерно може да е ударен картера в някоя дупка или камък и съответно без канал няма как да се разбере. Или пък нещо да е пипано под капака, което също няма как да се разбере на пръв поглед. За сигурността да не говорим - как собственикът ще докаже, че автомобилът е изправен и годен за пътуване? Особено в България, а сигурно и в много други страни, където техническият преглед е пълна формалност.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Отделих нова тема

Интересното е, че вчера попълвах анкета с точно такива въпроси. Изглежда някой наистина проучва въпроса да пусне такава услуга. От една страна е примамливо докато ти си на почивка да не плащаш паркинг на летището, а да си предоставиш колата на някого и да получиш заплащане. От друга страна не е много ясно как ще се контролира поддръжката на колата. Докато един апартамент в Airbnb ако е малко по-мръсен няма да те убие, не така стои въпроса със спирачки, които отказват след 20 км, и които няма как да избегнеш след един повърхностен оглед... А и не можеш да си сигурен в какво състояние са върнали твоята кола, ако минава на сервиз всеки път ще се загуби всякаква финансова полза, мисля... Та може би не бих ползвал, ако не успеят да измислят решение на въпроса.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Точно преди 2-3 седмици гледах репортаж за един сайт във Франция за отдаване на коли под наем между частни лица, на принципа на Airbnb. Явно има пазарна ниша, въпреки, че аз лично не бих я ползвала. Моите притеснения да отстъпя колата на други хора са основно по отношение на застраховката (примерно, ако катастрофират, докато я ползват) и евентуални щети. По подобни причини не бих и ползвала кола, която не е от агенция - изправност и сигурност на наетата кола, застраховки и други административни подробности.

Но пък в репортажа за френския сайт споменаваха за прираст на оборота им с 30% годишно... явно има клиенти.

Връзка към коментар

Много странна реакция :) Особено сравнението между колите и жените, което вече получавам 3ти път като реакция.

 

Вярно странно сравнение.Жената си се дава и без ти да разбереш :)

Ама колата е друга бира,никога :)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Ето докъде води глобализацията. А после се чудим, защо ЕС започва да се разпада. Хората решиха да търсят всевъзможни варианти заобикалящи правилата. Всичко това дойде най-вече благодарение на интернет. Някой решава, че е ОК да се заобиколят регулациите за временно настаняване и създава Airbnb. Друг решава, че няма нужда от регулации в таксиметровия превоз и създава онова, как му беше името? Сега е ред на заобикаляне на правилата при краткосрочен наем на автомобил. Да се готвят останалите държавно регулирани услуги, а след тях самите държави...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

То и Магеланци така е дошъл  :lol:  :lol:  :lol:

 

Знам, звуча ретроградно, но все повече осъзнавам как интернет последователно разрушава всички установени правила. Хората стават арогантни, егоистични и вместо да изграждат, търсят всевъзможни варианти да разрушават основите на съвременната цивилизация...

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Ето докъде води глобализацията. А после се чудим, защо ЕС започва да се разпада. Хората решиха да търсят всевъзможни варианти заобикалящи правилата. Всичко това дойде най-вече благодарение на интернет. Някой решава, че е ОК да се заобиколят регулациите за временно настаняване и създава Airbnb. Друг решава, че няма нужда от регулации в таксиметровия превоз и създава онова, как му беше името? Сега е ред на заобикаляне на правилата при краткосрочен наем на автомобил. Да се готвят останалите държавно регулирани услуги, а след тях самите държави...

Е то по тая логика Transferwise заобикаля банките, този форум заобикаля пътеводителите, влаковете изхвърлиха дилижансите от бизнеса... Всичко се променя, това е. Както се видя, някъде Uber е забранен, другаде Airbnb, ако е незаконно ги няма.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Факт е че живеем във време, в което най-големият "отдавач" на имоти под наем не притежава нито един имот, най-голямата такси компания няма нито една кола, най-голямата ферма за съдържание, не притежава нито една статия или снимка, най-големият онлайн магазин няма нито една стока, а парите са виртуални и се намират в крипто-вериги, които са непроследими :)

То този въпрос с еволюцията ( или пък деволюцията ) на цивилизацията ни, благодарение на интернет е много сложен :) И сигурно си заслужава отделна тема 

Аз искам да мога днес да наема АлфаРомео Брера и да ида да я покарам някъде из Австрийските Алпи :) Но компаниите под наем не дават такива коли, или ще трябва да се задоволя с 5та серия БМВ и Мерцедес и да дам маса пари, а удоволствието ще е по-малко. 

Колкото до отдаваните под наем коли - определено трябва да има някакви регулации разбира се, когато ще си даваш колата ще я водиш на технически преглед на 3месечие. В нея ще има специално устройство, което отчита силни сътресения, следи къде се намира и въобще събира телеметрични данни. Естествено ако си дам под наем toyota gt86 и видя на гпс-а че се намира в някакво поле, където има само черен път, човекът ще си понесе съответните санкции :)

Не се опитвам да заобикалям правилата, но за момента живея на място където колата е последното нещо което ми е нужно и не виждам смисъл да плащам 4000+ лева годишно за да притежавам кола, която 22 дни в месеца да седи без да се помръдва. Струва ми се разхищение на ресурс дори подобно нещо. 

В момента вече има "подобни" услуги - car2go, zipcar, но те са много по-посредствени. Ограничени са до рамките на определен град и всъщност представляват просто малко по-бърз и лесен начин да имаш кола под наем. 

А тази специална връзка с колата, която някой хора развиват не съм я разбирал и може би точно затова ми се струва нелоша идеята за "airbnb за коли", а всъщност да е невъзможна за осъществяване :) Колата ми винаги съм я давал, на познати и е нямало проблеми до този момент. Разбира се очаквам всеки да се отнася с чуждата вещ даже по-грижливо отколкото със собствените си ( поне аз така правя ), но сигурно разбирането ми е наивно и нереалистично. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Един цитат от Дъглас Адамс:

 

 

 

“I've come up with a set of rules that describe our reactions to technologies:
1. Anything that is in the world when you’re born is normal and ordinary and is just a natural part of the way the world works.
2. Anything that's invented between when you’re fifteen and thirty-five is new and exciting and revolutionary and you can probably get a career in it.
3. Anything invented after you're thirty-five is against the natural order of things.”
  • Харесвам 6
Връзка към коментар

^^ Точно защото нямаш кола не я разбираш тази специална връзка :) . Това в кръга на шегата, но предполагам, че точно хората с по-скъпи, редки и интересни коли няма да искат да ги делят с непознати...

Иначе тези услуги за споделени коли са популярни в градове като Лондон, където общественият транспорт е добър, паркирането е много трудно и скъпо, има еко такса, предполагам да имаш гараж също е скъпо... Но в този случай имаме фирма, която е собственик на колите и се грижи за тях...

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Георги, със сигурност го има и този момент. Цитатът е напълно уместен! Предполагам, освен всичко друго, имам и някакъв развит професионален фетиш към установените правила, но какво да се прави...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Никога не бих си дала колата на непознат - та аз трудно на познат бих я дала ! Навремето ми трябваха години, преди да почна спокойно да я давам на приятеля ми (сегашния ми съпруг). Като гледам около мен как се издевателства над служебните автомобили, страх ме е да си помисля какво би се случило на кола, която ще караш веднъж и до там.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Може би да прехвърлим дискусията в посока не даване на лична кола, а например купуване на коли като инвестиция. Че явно даването на личния автомобил се приема сериозно от повечето хора, а пък това не е точно аргумент срещу подобна услуга. В крайна сметка много хора взимат по няколко апартамента в туристически райони точно с цел да ги дават под наем през airbnb. 

 

Чудя се и аз как ще стане да се гарантира техническа изправност, но се съмнявам и фирмите за коли под наем да правят подробен оглед след всеки наем. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

И в Швеция има carsharing, но се оказа, че това е различно от carpooling. И не е това, което си мислим ние тук... Поне шведският модел, де.

Всъщност става дума за абонамент, който ти дава възможност да ползваш определена кола за определено време, при определени условия. В случая съзирам прилики с нискотарифните авикомпании - де-факто собственикът на колите се е спрял на една марка, няколко модела от последните 2 години. Като собственик той се грижи за техническата поддръжка, която очевидно е доста евтина, защото ако някой захранва сервизите на „Волво“ (местна марка) с 1100 коли, сигурно получава доста прилична отстъпка.

 

Споделянето в случая се състои в това, че всеки член на този , да го наречем, клуб, кара кола, която са карали и ще карат и други хора. Но това далеч не означава, че колата ще преминава от човек на човек просто хей-така. Не. Колата се връща в гаража, където минава проверка, преди да бъде дадена на следващия потребител.

Има общо и със споделянето на ваканционни имоти, ако забелязвате. Плащаш членски внос, избираш от някакъв сравнително ограничен списък с имоти, ползваш за определен период в годината. Не се грижиш за данъци, сметки за ток и вода, ремонти и т.н.

 

Частната собственост става публична :)

 

Дюк, като говорим за регулациите... Няма закони в света, които да не могат да бъдат променени. С изключение на законите на физиката, разбира се :P Ако считаш, че "Uber" е в противоречие с регулациите, сещаш се, че бърза промяна в регулациите може да тушира противоречието.

Не казвам, че "Uber" е супер (нито ги ползвам, нито проявявам интерес). Но и в никакъв случай не мисля, че сегашните регулации в която и да било област, където и да било по света, са достигнали съвършенството и не подлежат на повече подобрения и изменения.

Лошото е, че техническият прогрес и иновативните бизнес-начинания са далеч по-бързи и динамични от законодателните процедури. Те от това и печелят толкова много ;)

Редактирано от captain_oveur
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

...Сега е ред на заобикаляне на правилата при краткосрочен наем на автомобил. Да се готвят останалите държавно регулирани услуги, а след тях самите държави...

 

 

Хм, регулация при rent-a-car!? Къде го има това. Освен, че клиента трябва да плати, а и не само, да си предостави кредитната карта и на практика, целия си кредитен лимит.

Въпроси от типа:

- Кога компанията има право да предяви иск за щети от клиента.

- Равнопоставеност при взимане и връщане на колата.

- Подписи/ангажименти на компанията, а не само на клиента.

- Някакви стандарти (това е вкл. в застраховката, това не, политика за горивото и т.н.)

Да не навлизаме в дълбочина (напр. При щета - кога и колко се чарджва клиента, има ли алтернативи. Оправя ли се щетата или само се таксува - доказателства и т.н.)

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.