Прескочи до съдържание

При командировка полага ли ми се куфар


Препоръчани мнения

 

Еmilia не се налага промяна в Наредбата:) Законодателят е предоставил доста широки права на Ръководителя на съответната фирма/друго. Достатъчно е в Заповедта да се упомене изрично за чекирания багаж. Понеже човекът, който пише заповедта рядко е добре информиран, едно деликатно подсещане от твоя страна, в бъдеще, ще свърши повече работа. 

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

Еmilia не се налага промяна в Наредбата :) Законодателят е предоставил доста широки права на Ръководителя на съответната фирма/друго. Достатъчно е в Заповедта да се упомене изрично за чекирания багаж. Понеже човекът, който пише заповедта рядко е добре информиран, едно деликатно подсещане от твоя страна, в бъдеще, ще свърши повече работа. 

Това не го разбирам. Според мен се налага промяна (защото текстовете са остарели и не отговарят на действителността) и не виждам 1 аргумент в мнението ти, че не се налага такава.

Редактирано от Еmilia
Връзка към коментар

Аз доколкото разбрах, не че човека е искал да те остави без куфар, а не е разбрал как се буква куфар... Т.е. една промяна в наредбата не би помогнала в случая. Иначе си мисля, че е добре да има известна гъвкавост, ако отиваш някъде за един ден и не ти трябва да носиш нищо, защо да е задължен да буква багаж? 

Връзка към коментар

Много ми е интересно как си представяш това лобиране...

 

И също - ако фраксипарина е изписан от лекар няма проблеми той да бъде качен на борда след представяне на медицински документ, че е необходим. В крайна сметка на борда на самолетите непрекъснато летят болни с диабет например, които няма как изобщо да бъде допуснато да бъдат далеч от инсулина си. И не само. Непрекъснато летят хора, нуждаещи се от лекарства, които се инжектират, като хормони например и какво ли още не. Иначе ситуацията е тъпа, но нали се оказа,че в крайна сметка е виновен човекът, който не е купувал билети друг път...

Аз лично не виждам някаква драма в липсата на куфар... В крайна сметка аз представям фирмата при командировки. Ако шефът ми смята, че му е ок да се влача с едни кецове и 2 тениски 1 седмица то си е за негова сметка... От друга страна ми прави впечатление следното - всеки един тук е страшно горд, че за седмица пътува с малък ръчен и Стенк и Duke май само тайничко си признават, че вземат или голям ръчен или чекиран, че даже и бъзици отнасят кога ще се отучат... Та ми е интересно като всички пътуват с малък ръчен защо като работодателя плаща трябва да вземе и чекиран и приорити и т.н. Та чак да се лобира да влезе и в наредбата... Ми да вземем да лобираме по време на командировка само хотел 5 звезди в центъра, задължително лимузина с шофьор... То на чужд гръб....

Редактирано от На път
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Това не го разбирам. Според мен се налага промяна (защото текстовете са остарели и не отговарят на действителността) и не виждам 1 аргумент в мнението ти, че не се налага такава.

Не виждам съществена причина за промяна по 2 причини. Първата от тях е чл. 5 ал. 2 от Наредбата - няма нито едно нещо, което да ти дойде на ума и да не може да се впише/уточни в Заповедта, съобразено с Наредбата. И стигаме до втората причина - като счети-фрилансер постоянно ми се налага да изготвям такива заповеди включително за над 400 дни пътешествие по доста държави, без връщане в България, което беше истинско предизвикателство. А предпочитам аз да пиша Заповедта, за да е добре съставена и да е лесно за отчитане на командировката от счети гледна точка. Както и да не бъде ощетен командированият.

Фактът, че си получила не особено добра заповед, не е причина за промяна на наредба. Но разбира се няма да споря повече по въпроса :)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Много ми е интересно как си представяш това лобиране...

 

И също - ако фраксипарина е изписан от лекар няма проблеми той да бъде качен на борда след представяне на медицински документ, че е необходим. В крайна сметка на борда на самолетите непрекъснато летят болни с диабет например, които няма как изобщо да бъде допуснато да бъдат далеч от инсулина си. И не само. Непрекъснато летят хора, нуждаещи се от лекарства, които се инжектират, като хормони например и какво ли още не. Иначе ситуацията е тъпа, но нали се оказа,че в крайна сметка е виновен човекът, който не е купувал билети друг път...

Аз лично не виждам някаква драма в липсата на куфар... В крайна сметка аз представям фирмата при командировки. Ако шефът ми смята, че му е ок да се влача с едни кецове и 2 тениски 1 седмица то си е за негова сметка... От друга страна ми прави впечатление следното - всеки един тук е страшно горд, че за седмица пътува с малък ръчен и Стенк и Duke май само тайничко си признават, че вземат или голям ръчен или чекиран, че даже и бъзици отнасят кога ще се отучат... Та ми е интересно като всички пътуват с малък ръчен защо като работодателя плаща трябва да вземе и чекиран и приорити и т.н. Та чак да се лобира да влезе и в наредбата... Ми да вземем да лобираме по време на командировка само хотел 5 звезди в центъра, задължително лимузина с шофьор... То на чужд гръб....

Не си го представям лобирането - написала съм. Има още какво да се променя по тази наредба (дневните, например), но не му е времето, вероятно (бедна ни е държавата...). Не знам дали знаеш, но на министрите им плащат нощувките по фактически разходи - който иска 5 звезди просто да стане министър. Аз имам претенции не към лукс, а към необходимост и в тази връзка сравнението ти е не на място.

Наредбата е остаряла, това е.

А специално за Фраксипарина съм питала нашето летище - не може в ръчния багаж. Иглите за инсулин са различни (специално заради това) и тях може. Фраксито е в чекирания. Най-много да разрешат една инжекция да се качи на борда, но НЯМА основание цялото количество да бъде там (правилото е - на борда е това, което ти трябва за полета; останалото купуваш на място или носиш в куфара; ако летиш за Германия си е твой проблем да намериш отворена аптека в неделя или да се оправиш с техните сложни изисквания за рецепти).

 

Аз доколкото разбрах, не че човека е искал да те остави без куфар, а не е разбрал как се буква куфар... Т.е. една промяна в наредбата не би помогнала в случая. Иначе си мисля, че е добре да има известна гъвкавост, ако отиваш някъде за един ден и не ти трябва да носиш нищо, защо да е задължен да буква багаж? 

Не че не е знаел, а не е искал да го направи, смятойки, че имам два багажа и това е достатъчно.

Пътувала съм за 36 часа в командировка с право на куфар, но бях само с ръчен багаж. Просто е по-удобно. Но както е записано, че пътуването с влак е във втора класа (а не в трета, например, ако изобщо има такава), така според мен трябва самолетният билет да включва куфар. И е включвал преди по подрабзиране.

Не виждам съществена причина за промяна по 2 причини. Първата от тях е чл. 5 ал. 2 от Наредбата - няма нито едно нещо, което да ти дойде на ума и да не може да се впише/уточни в Заповедта, съобразено с Наредбата. И стигаме до втората причина - като счети-фрилансер постоянно ми се налага да изготвям такива заповеди включително за над 400 дни пътешествие по доста държави, без връщане в България, което беше истинско предизвикателство. А предпочитам аз да пиша Заповедта, за да е добре съставена и да е лесно за отчитане на командировката от счети гледна точка. Както и да не бъде ощетен командированият.

Фактът, че си получила не особено добра заповед, не е причина за промяна на наредба. Но разбира се няма да споря повече по въпроса :)

Факт, по-лесно е да не спориш повече. Искам ти да си ми счетоводител или поне да изготвяш заповедите, но не става.

С твоето предложение оставяме всеки да се оправя самостоятелно, вместо да се регулират нещата с наредбата.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Не виждам съществена причина за промяна по 2 причини. Първата от тях е чл. 5 ал. 2 от Наредбата - няма нито едно нещо, което да ти дойде на ума и да не може да се впише/уточни в Заповедта, съобразено с Наредбата.

 

Аз по-горе писах, ама сигурно не бях достатъчно ясен. Разпоредбата, която няколко пъти цитираш, не е основание за издаване на заповедта, още по-малко пък може да замести законоустановените правила, посочени в Раздел III от Наредбата. С две думи, въпрос на тълкуване от страна на работодателя. Ако той включи в заповедта разходи за служебен багаж, заповедта няма да бъде незаконосъобразна, но в случай на проверка, работодателят ще следва да доказва за всеки конкретен случай дали разхода е извършен правомерно. Това означава, че трябва да се представят доказателства относно служебния характер на багажа, чиито разход е осребрен за сметка на работодателя. Затова и посочих, че Раздел III от Наредбата съдържа правните норми по основание и размер (някои от тях в съответното приложение), които описват полагаемите се пари на командированото лице по пера. Там за съжаление не се прави разлика между пътуване с билет, който включва чекиран багаж и такъв, който не включва чекиран багаж. Това не е законодателен пропуск, а по-скоро пореден пример за това как обществените отношения често изпреварват писаните правни норми. В този смисъл, аз също мисля, че Наредбата следва да се измени и допълни, като се приведе в съответствие с новите условия. Като човек, който има представа от лобиране към законодателна инициатива относно промяна на нормативен акт - веднъж успешно и веднъж неуспешно - мога да кажа, че това е труден процес и най-общо се ръководи от други правила за които не му е мястото да пишем тук...

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.