Прескочи до съдържание

Искам да попитам...


Георги
Георги
Съобщението е добавено от Георги

Темата е за общи въпроси, несвързани с пътешествията. Ако имате пътешественически въпрос, използвайте останалата част от форума :)

Препоръчани мнения

Публикувано:

Някой попадал ли е на подобен проблем? По сметката към А1 се начисляват непрекъснато суми - вчера 4 х 21.99 лева.

Неясно е по какъв начин се е случило, нямаме спомен за абонамент нито има инсталирано приложение, което да иска потвърждение. Нищо не е получено срещу плащането,  Телефонът е с Андроид. Помагайте!

0-02-05-a0da79d75f9522839a67cc3ee8050b618b6602d20e38e733d81fefa36ec6bfcd_ae50b2437d128209.jpg

  • Замислям се 2
Публикувано:
преди 16 минути , The Doctor каза:

Някой попадал ли е на подобен проблем? По сметката към А1 се начисляват непрекъснато суми - вчера 4 х 21.99 лева.

Неясно е по какъв начин се е случило, нямаме спомен за абонамент нито има инсталирано приложение, което да иска потвърждение. Нищо не е получено срещу плащането,  Телефонът е с Андроид. Помагайте!

0-02-05-a0da79d75f9522839a67cc3ee8050b618b6602d20e38e733d81fefa36ec6bfcd_ae50b2437d128209.jpg

Прилича ми на класически фишинг. 
Не натискай на линка и не въвеждай нищо на него, ако вече си го натиснал. 
Обади се на оператор в А1 и попитай дали има нещо начислено. Най-вероятно няма да има

  • Харесвам 5
Публикувано:
преди 19 минути , The Doctor каза:

Някой попадал ли е на подобен проблем? По сметката към А1 се начисляват непрекъснато суми - вчера 4 х 21.99 лева.

Неясно е по какъв начин се е случило, нямаме спомен за абонамент нито има инсталирано приложение, което да иска потвърждение. Нищо не е получено срещу плащането,  Телефонът е с Андроид. Помагайте!

0-02-05-a0da79d75f9522839a67cc3ee8050b618b6602d20e38e733d81fefa36ec6bfcd_ae50b2437d128209.jpg

Не съм се сблъсквал, но намерих това, изглежда да е същото. Дават някакви насоки, но не знам до колко работещи: https://bgiphone.com/index.php?/forums/topic/38234-измама-и-последващо-пазаруване-с-телефонен-номер/

 

  • Благодаря 1
Публикувано:

Може и да е това, което показва @yordanovно там има прекалено много условия, които ти самия трябва да си се подлъгал да изпълниш преди това, за да може да закачат номера ти към такова плащане

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 53 минути , cybersimo каза:

Прилича ми на класически фишинг. 
Не натискай на линка и не въвеждай нищо на него, ако вече си го натиснал. 
Обади се на оператор в А1 и попитай дали има нещо начислено. Най-вероятно няма да има

Телефона се ползва от малко дете. Даже и да е натиснала върху линка не може да въведе толкова данни. Първото плащане беше за 13.99 лева, после дойдоха 4 изведнъж за по 21.99 и да - сметката се увеличава. Проблема е, че телефона е служебен, а А1 не комуникират с крайния клиент. 

Публикувано:
преди 5 минути , The Doctor каза:

Телефона се ползва от малко дете. Даже и да е натиснала върху линка не може да въведе толкова данни. Първото плащане беше за 13.99 лева, после дойдоха 4 изведнъж за по 21.99 и да - сметката се увеличава. Проблема е, че телефона е служебен, а А1 не комуникират с крайния клиент. 

Не зная как е с А1 но на Виваком ако изтеглиш мобилния ап може да си управляваш собствения номер без да си зависим от титуляра на групата. Регистрираш се с номера и идва смс с код за достъп.

Няма ли такава опция при А1 ?

 

И отделно погледни в телефона за subscriptions / абонаменти. 

  • Благодаря 2
Публикувано:
преди 10 минути , The Doctor каза:

Телефона се ползва от малко дете. Даже и да е натиснала върху линка не може да въведе толкова данни. Първото плащане беше за 13.99 лева, после дойдоха 4 изведнъж за по 21.99 и да - сметката се увеличава. Проблема е, че телефона е служебен, а А1 не комуникират с крайния клиент. 

Принципно, без потвърдителния СМС код, когато за първи път правиш плащане, няма как да се закачат за номера ти. 
Не мога да дам съвет как да го оправиш, освен собственика на телефона да оспори транзакциите пред А1 и те да ги блокират занапред по някакъв начин. 

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 2 минути , cybersimo каза:

Принципно, без потвърдителния СМС код, когато за първи път правиш плащане, няма как да се закачат за номера ти. 
Не мога да дам съвет как да го оправиш, освен собственика на телефона да оспори транзакциите пред А1 и те да ги блокират занапред по някакъв начин. 

За потвърителния СМС съм съгласен, но е твърде странно като изпълнение. Освен да е автоматично въведен от телефона като при  curve, например и потвърден...

Публикувано:

Не е необходимо да въвеждаш данни. Подобен тип схеми за измами работят с изкачащи реклами, а ти в желанието да ги махнеш, цъкаш на грешното място. Майка ми така си беше увеличила сметката, без да разбере точно кога и как го е направила. Но при нея не ставаше въпрос за абонамент. Лошото е, че операторите допускат това без допълнителна верификация. 

Ето една статия по въпроса:

https://www.marica.bg/plovdiv/krimi/moshtna-izmama-izskachashti-reklami-abonirat-plovdivchani-za-dvoyna-smetka-na-telefona-snimki

Пише, че пострадалият сам е спрял абонамента като е влязъл в сайта, но не знам доколко може да се разчита на информация от статия във в. Марица.

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1
Публикувано:

А според мен са точно проверени и се пускат на който "трябва".

На никой от трите ми номера, моя, жена ми и дъщеря ми, няма реклами и подобни опити, просто защото няма какво да вземат, не сме на договори.

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 3 часа, The Doctor каза:

Телефона се ползва от малко дете. Даже и да е натиснала върху линка не може да въведе толкова данни. Първото плащане беше за 13.99 лева, после дойдоха 4 изведнъж за по 21.99 и да - сметката се увеличава. Проблема е, че телефона е служебен, а А1 не комуникират с крайния клиент. 

На *88 може да се провери сметката през автоматичното меню, дори при бизнес клиенти.

В кой момент евентуално би се начислила въпросната сума обаче не знам.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Публикувано:
преди 58 минути , Victoria каза:

На *88 може да се провери сметката през автоматичното меню, дори при бизнес клиенти.

В кой момент евентуално би се начислила въпросната сума обаче не знам.

Изтеглиха всичко + 30 % над лимита и А1 спря картата. Ще пиша за развитието. Засега за мене големия проблем е, че оператора позволява плащане без допълнителна верификация, т.е. те позволяват някой да задължи неправомерно  клиент с тяхно съгласие. Бях в офис, за тях всичко е нормално!?... 

  • Харесвам 1
  • Шок 8
  • Замислям се 1
Публикувано:

Сигурна съм, че можем много бързо да спрем тази свинщина като залеем  омбудсмана и операторите с жалби. Защото последните с непукизма си стават съучастници в измама, вместо да защитят клиентите си с елементарна промяна на условията си. За плащане на дребни суми он лайн с банкова карта само дето стойностите на кръвната ни захар не искат, а тук с един клик и вече си длъжник.

  • Харесвам 8
Публикувано:

За мен плащането не е непозволено, тъй като със сигурност е въведен потвърждаващия код от СМС. Друг е въпроса, че някой се е вързал на съобщението и е потвърдил кода. 
А съвсем отделен е въпроса, че А1 не искат да съдействат 

  • Харесвам 4
Публикувано:
преди 23 минути , cybersimo каза:

За мен 

Прав си, така е. Ще изискам запаметеното от оператора потвърждение за съгласие, защото ако го няма в тяхната система въпроса става силно спорен. 

преди 23 минути , cybersimo каза:

За мен плащането не е непозволено, тъй като със сигурност е въведен потвърждаващия код от СМС. Друг е въпроса, че някой се е вързал на съобщението и е потвърдил кода. 
А съвсем отделен е въпроса, че А1 не искат да съдействат 

Без допълнителна верификация баш си е неправомерно, защото очевидно или се мери с различен аршин, или не се спазват приети на банково ниво правила. 

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 8 часа, The Doctor каза:

Телефона се ползва от малко дете. Даже и да е натиснала върху линка не може да въведе толкова данни. Първото плащане беше за 13.99 лева, после дойдоха 4 изведнъж за по 21.99 и да - сметката се увеличава. Проблема е, че телефона е служебен, а А1 не комуникират с крайния клиент. 

Ако са истински плащания виж в itunes какво е купено, дете може лесно да накупи разни неща, ако знае паролата или как се отключва телефона.

Публикувано:
преди 46 минути , neuromancer каза:

Ако са истински плащания виж в itunes какво е купено, дете може лесно да накупи разни неща, ако знае паролата или как се отключва телефона.

доколкото разбрах детето не ползва айфон изобщо, затова предположих, че детето най-вероятно е изпратило кода от потвърдителния СМС (за покупка в itunes) на когото не трябва и по този начин всичко от страна на Apple/A1 изглежда наред

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 3 часа, neuromancer каза:

Ако са истински плащания виж в itunes какво е купено, дете може лесно да накупи разни неща, ако знае паролата или как се отключва телефона.

Странното, е че копиран адреса води до iTunes,  но не може да се влезе в профил, защото няма такъв. От друга страна - като се изпише адреса на профила, Гугъл го идентифицира като фалшив, като опит за вписване в опасен сайт. 

Публикувано:

Не е пряко свързано, но преди година и половина получих смси, свързани с кредитната ми карта, за плащане на ПОС apple.com/bill <някакъв номер> от 0,00лв.

Явно номерът ѝ беше изтекъл отнякъде и го тестваха, вероятно след време щяха да пробват с реална сума.

Споменавам го, за да бъдат хората на щрек, ако видят подобни плащания при тях си.

Не съм наясно каква е ролята на на епъл/айтюнс в схемите, но е факт, че присъстват във връзка с подобни плащания.

  • Харесвам 1
Публикувано:

Купихме си сребрист смърч в саксия. Някой с опит, би ли казал как да го съхраним, така че да го засадим в почва, когато това стане възможно? За сега стои на балкона, поливаме го. Можем ли да го внесем вкъщи, и за колко време? След празниците къде да го преместим, в по-хладна стая или пак на балкона? Надяваме се да го засадим и да стане истинско дърво. Благодаря!

  • Харесвам 1
Публикувано:

Аз също си купих жива елха ( смърч) продавача каза , че дървота е в покой и да го държим на хладно и да не го внасяме на топло за повече от 10 дни.

Каза, че от поливане също няма нужда освен ако не е много сух въздиха и почвата изсъхне съвсем. да внимаване да не го преполеем. 

 

Инсталирал съм го в коридора и за сега се държи добре, ( купено е на 5ти Декември).

  • Харесвам 1
Публикувано:

Моят опит: миналата година си бяхме взели смърч мъник, в саксия, и понеже го навряхме в най-топлата ни стая, много се притеснихме, че няма да преживее засаждане навън, а той междувременно тръгна да си пуска нови иглички на поразия и съвсем ни отказа да го местим навън, решихме, че ще му дойде шоково и направо си изчакахме пролетта за тази ни дейност. Оказа се правилно това ни решение и толкова да му стана хубаво след пресаждането, че се окичи отвсякъде със светлозелена премяна за нула време, аклиматизацията беше за не повече от седмица (изнасяне денем-внасяне нощем)... Мястото също е от значение и избрахме по-слънчево такова.

  • Харесвам 6
  • Браво 1
Публикувано:

Преди години синът ми в Нидерландия си бяха взели жива елха за Коледа с идеята да я засадят след празниците.

Засадиха я, но не къде да е, а на 40 км. от Амстердам. Там общината им определи мястото.

Преди на това му викахме социализъм, сега - регулации.

:biggrin:

  • Харесвам 2
Публикувано:

Сега много ме замисли, знам ли какви са регулациите в Англия 🤣 Даже хазяйката не питахме и го бучнахме в предната градина да се възхищават минувачите 😃 Не бих си и помислила да я питам нея, откакто беше готова да отсече огромния евкалипт в задния двор, защото комшийката се оплака, че много листа падали в нейното място. Орязоха половината все пак 🙄 още е жив, но не знам дали ще е за дълго време...

  • Смея се 2

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.