Прескочи до съдържание

Искам да попитам...


Георги
Георги
Съобщението е добавено от Георги

Темата е за общи въпроси, несвързани с пътешествията. Ако имате пътешественически въпрос, използвайте останалата част от форума :)

Препоръчани мнения

Някой имал ли е вземане даване с ТМ Ауто (Тойота България)? Налага се да сменя колата и не искам да си причинявам форд мото пфое отново. Притеснява ме да не са скандално зле и там.

Връзка към коментар

Разбирам те прекрасно за Форд. Аз за момента съм доволна от Рено (както и да се казват в момента). За кратко си общувах с Тойота, нямаха никакви коли. Нямаха какво да ми покажат, а аз искам първо да видя колата, да седна, .....  Отговорът беше "ами нямаме налични".

Е как да купя...

Връзка към коментар

8 години карах Аурис. По време на гаранцията ходих и си плащах консумативите за тех. обслужване. Плащах и т.н. работни часове на механика, извършващ обслужването. Имаше ( мисля, че и сега е така) възможност и наблюдавах какво и как се прави. Колата се вкарва в халето, вдига се на крик и се оставя. Механикът закусва ( обеда), пие кафе, води тлф. разговори. Като му дойде кефа източва маслото, сваля колата, сменя филтъра и налива масло. това му отнема има-няма 20-30мин. А обслужването описва 1-2 листа контролни операции, които трябва да се извършат, и за които си плащам 1,5-2 часа. Ама не. При едно от посещенията поставих въпрос за описаното по-горе на касата. Беше ми отговорено, че автомобилът е гаранционен и те носят отговорност за изпълненото обслужване, а и аз не мога да докажа с нищо твърдяното от мен. С много голям кеф спрях да посещавам сервиза на ТМ Ауто след изтичане на гаранцията. Иначе Аурис не беше хич лош избор. Единствено, че беше с малък клиренс и всеки път като го качвах пред нас ми спираше сърцето на не го ударя отдолу. За което и го смених с по-висок автомобил.  

  • Харесвам 7
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, дядо Пепи каза:

8 години карах Аурис. По време на гаранцията ходих и си плащах консумативите за тех. обслужване. Плащах и т.н. работни часове на механика, извършващ обслужването. Имаше ( мисля, че и сега е така) възможност и наблюдавах какво и как се прави. Колата се вкарва в халето, вдига се на крик и се оставя. Механикът закусва ( обеда), пие кафе, води тлф. разговори. Като му дойде кефа източва маслото, сваля колата, сменя филтъра и налива масло. това му отнема има-няма 20-30мин. А обслужването описва 1-2 листа контролни операции, които трябва да се извършат, и за които си плащам 1,5-2 часа. Ама не. При едно от посещенията поставих въпрос за описаното по-горе на касата. Беше ми отговорено, че автомобилът е гаранционен и те носят отговорност за изпълненото обслужване, а и аз не мога да докажа с нищо твърдяното от мен. С много голям кеф спрях да посещавам сервиза на ТМ Ауто след изтичане на гаранцията. Иначе Аурис не беше хич лош избор. Единствено, че беше с малък клиренс и всеки път като го качвах пред нас ми спираше сърцето на не го ударя отдолу. За което и го смених с по-висок автомобил.  

Трудно ми е да преценя по коя от двете теми са описани повече планини книги - за безкомпромисното качество на Тойота като глобална марка или за "нивото" на фирмените сервизи на повечето марки у нас :)))

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 28 минути , Цвете каза:

Моля за препоръка за добър кожен лекар за София. 

Доктор Светослав Георгиев.Много е добър.

https://business-europe.bg/кожни-и-венерически-болести-в-софия-д-р

В ДКЦ 29 работи със здравната каса.Обади се на посочените телефони за справка.

Писах ти на ЛС

Успех!

  • Харесвам 4
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Ако е за нещо със съмнение за онко-проблем,  аз бих препоръчала Ива Гаврилова. Само че тя наскоро роди и не знам дали работи. Като ходих последния път при нея ми каза, че март ще е на работа в частния кабинет.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 11 часа, miroslava каза:

Примерно наистина ли ти сменят маслото?

В какъв смисъл?

Сервизът е отделен със стъкла от шоурума, при желание можеш да наблюдаваш какво се случва. 

Връзка към коментар
преди 29 минути , chandni каза:

В какъв смисъл?

Сервизът е отделен със стъкла от шоурума, при желание можеш да наблюдаваш какво се случва. 

Мога да споделя какви неща биха могли да пораждат горния въпрос.

Разказвали са ми за случай, в който официален сервиз твърди, че даден детайл е сменен, а той не е. Как се е разбрало? Човекът е маркирал детайла предварително с нещо, което се вижда само на UV лампа. Маркировката е била там и след сервизирането. Уточнявам, че марката не е тойота, но няма да давам детайли. Случката е стара, надявам се да не работтя така още, но човек като чуе такива неща и е нормално да има недоверие.

Аз пък съм била на официален сервиз (отново на друга марка), в който подобни стъкла към сервиза няма и нямаш пряка видимост какво се случва. Бих добавила и че съм била в друг официален към същата тази марка, който е имал такива. Т.е. сервиз със сервиз може да не си пприличат

 

Специално масло да не сменят някъде ми се струва невероятно, ама знам ли.

Връзка към коментар

Моят опит в ТМ Ауто е положителен. Веднъж съм минавала на обслужване до сега, приемчикът ми взе ключовете, след час и нещо ми ги върна и ме прати на касата. Нямаше допълнителни часове или нещо друго, извън обявената цена. 

В Тойота форума обаче чета, че хора ходят в Благоевград, защото там било по-евтино.

Аз първоначално се бях записала през приложението в Бургас, защото бях на море по времето, когато трябваше да правя първо обслужване. От ТМ ми се обадиха, за да ми напомнят, че ми предстои обслужване, от тях разбрах, че има толеранс от месец и се презаписах за София.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Категорично не съм съгласен да заплащам неизработени часове на някой механик, та ако ще и най-големият специалист да е. За техническото обслужване на колата ми похарчи 25-30 минути, а в платежния документ, както и да се нарича той, пише изработени 1,5-2,0 часа. Т.е. плащам му "скъпоценното време", докато човечето си пие кафето, коментира със себеподобните си индивиди снощния крах на любимия отбор по пакистански крикет, или каквото и да е било. При положение, че има  2 (два) листа техн. карта с операции, които трябва да извърши и точки, които трябва да провери. Добре, че автомобилът беше изработен и сглобен от комшиите от доста качествени компоненти,и материали, което не даваше повод за непредвидени посещения на сервиза. Изделието, което управлявам в момента се обслужваше също в гаранционен сервиз. След изтичане на 5-годишната гаранция продължавам да обслужвам колата на същото място, защото виждам по-различно, коректно отношение към мен и работата, за която съм отишъл , и за която заплащам.  

Връзка към коментар
преди 10 часа, chandni каза:

В какъв смисъл?

Сервизът е отделен със стъкла от шоурума, при желание можеш да наблюдаваш какво се случва. 

Ей този момент със стъклото съм го пропуснала.

Въпроса е странен, ама за 5 години нито веднъж не смениха изцяло маслото на Форда. И не успях да се преборя с тях. Правени са и други ремонти, но нямам вяра, че наистина са сменени частите.

Връзка към коментар

Оооох, Форд. 

Навремето взех една Фиеста от тях, върната от лизинг, но 2 годишна и още в гаранция. Първо се заклеха че всичко е проверено и сменено, преди да ми я дадат (за което чаках 1 месец след като подписахме договора и съответно платих, колата беше налична, не е да кажеш че съм чакала да се появи). После се оказа че нищо не е сменено, разни дреболии пластмасови. После, по време на годишна поддръжка приемчикът ми обяснява: ама то не е сменено маслото на скоростната кутия, а е трябвало за да важи гаранцията, ама то това не е направе, онова не е направено....дай пари...

Аз от къде да знам какво кога трябва. Нали затова я водя при вас (че ме и задължавате), че си и плащам едни велики пари (които дори в Мазда никога не са ми искали), и накрая пак не е както трябва.

Затова, в момента когото приключих договорните си отношения с тях, приключих и с Форд окончателно.  Иначе колата си беше напълно приемлива за градски условия, за които я използвах основно.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Аз не разбирам защо си причинявате приключението покупка на нов автомобил в България? Освен безумна цена или още по-безумна лизингова схема, влизаш в омагьосания кръг на задължително обслужване в официален сервиз на безумни цени и съмнително качество. За да бъде ситуацията още по-безумна, плащащ и безумни застраховки на безумния брокер, с който работи вносителя. Като теглиш чертата се получава сметка достойна за пълно обезумяване...

 

От 25 години карам коли на старо. Купувам ги в прилично състояние на максимум 5 години и ги карам още 5 години, преди да мина на следващата кола. Винаги избирам по възможност върхови модели с пълен пакет от екстри и винаги обслужвам колите в доверен сервиз без никакво пестене при избор на консумативи и резервни части. Годишно карам по около 30 000 км...

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Разумният избор! 

И аз от години прилагам подобна схема. Имам доверен механик и пролет и есен му оставям колата да  я провери  и да прави каквото/ако трябва да се направи по нея. 

Връзка към коментар

Здравейте,

налага ми се да закупя едни възглавници от ДОРМЕО.

Накой да има активна клубна карта 5* и да има желание да помогне да ги купя с отстъпката, която дава картата?

Успешна Нова година на всички. Нека да е пълна с много пътешествия!

Връзка към коментар

Някой ходил ли е на авиосимулатор в София? Намирам такива само за боен самолет или изстребител, а пък на мен ми се иска на пътнически самолет да е, не знам дали разликата ще е голяма. Идеята ми е за запознаване как работят самолетите, гледната точка на пилотите, как изглежда кабината... 

Линк 1   ,  Линк 2  ,  Линк 3

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

@oli_mali на някакви дни с отворени врати преди време имаше два вида симулатори в една от сградите на БАН, онези в карето до Шипченски в Гео Милев. Детето врътка тогава и на двата, но беше за големи хора направено, не бяха военни. Беше безплатно, част от дните на авиацията или космонавтиката, нещо такова. Може да провериш и в БАН дали пускат без да е свързано със събития.

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.