Прескочи до съдържание

Искам да попитам...


Георги
Георги
Съобщението е добавено от Георги

Темата е за общи въпроси, несвързани с пътешествията. Ако имате пътешественически въпрос, използвайте останалата част от форума :)

Препоръчани мнения

На 17.02.2023 г. в 21:24, Ivko каза:

Много странно. Аз го намерих в бг сайт, но е изчерпано от същата серия и е 300лв. Тази цена не знам защо е толкова нещо да не е грешна. Същото приятел го взе от Хийтроу за 160 паунда

 

/cdn-cgi/mirage/135498bf831e639b2d0e7c5e69f21931eb38c41e0c77221c20db890e1c2fb317/1280/https://magelanci.com/uploads/monthly_2023_02/C4D10245-A256-4B40-B49D-D9C534086404.png.8fe48c9ed25a1b5492de366c9b4b0009.png
 

Явно всеки си слага каквито иска цени…

/cdn-cgi/mirage/135498bf831e639b2d0e7c5e69f21931eb38c41e0c77221c20db890e1c2fb317/1280/https://magelanci.com/uploads/monthly_2023_02/601DAFFA-D474-4DA9-8087-41FC040E2550.png.c3590ef10daa854f8371cf6504225fb4.png

Това сигурно е с и без дискаунт клуб или са цени от два последователни дни. 😁

Връзка към коментар

Здравейте магеланци. 

Имам много нови,опаковани в пликчета мартенички, които бих искала да подаря в дом за възрастни хора в София. 

Дайте предложения,ако имате идеи къде биха могли да ги приемат.

Връзка към коментар
На 17.02.2023 г. в 17:41, Ivko каза:

Издривам уйски, което май се продава само на по-големите летища -  Мадрид, Истанбул, Амстердам, Франкфурт и т.н., но не съм сигурен.

На тези 100% го има понеже имат магазини там:

1.    Международно летище Джон Ф. Кенеди
2.    Dubai International Airport-Terminal 3 - Airport Rd
3.    Singapore Changi Airport
4.    Taiwan Taoyuan International Airport
5.    Летище Хийтроу (Heathrow Airport)
6.    Raffles Hotel Singapore

 

Та някой ако минава и има възможност да погледне и ако пък купи ще съм благодарен. Пари мога да пратя веднага по Ревплют примерно, че не са евтини някъде 150-200 евро за брой, а аз ще искам три или колкото може и от което може 😄😄

 

Никъде не ги намирам тези точно нито онлайн 

Провери ли в  специиализирания магазин на ъгъла на Евл. Георгиев и Фр. Нансен? Бих могъл и аз да проверя, че е на на две крачки от офиса, но до края на седмицата не съм в София.

  • Замислям се 1
Връзка към коментар
На 20.02.2023 г. в 19:39, Lyubina каза:

Някой, който разбира от астрономия, кажете кои са двете ярки "звезди", които в момента се виждат на запад/югозапад. Вероятно едната е Венера. А другата?

Ето тук можеш да си наглеждаш звездите

https://stellarium-web.org/

Това е сега

1444696982_Screenshot_20230222_192642_SamsungInternet.jpg.26ac919657a1cc9543849575ebc9da9c.jpg

 

 

  • Харесвам 6
  • Благодаря 6
Връзка към коментар
преди 3 часа, Фил каза:

Провери ли в  специиализирания магазин на ъгъла на Евл. Георгиев и Фр. Нансен? Бих могъл и аз да проверя, че е на на две крачки от офиса, но до края на седмицата не съм в София.

Ами то може и да има извън летищата, но проблема е че май цените са тройни. Ще проверя. Мерси

Връзка към коментар

Случаят на една приятелка-фотограф, обрана в Сан Франциско, ми напомни, че мислехме да си застраховаме фотоапарата и обективите срещу кражба. Някой може ли да ме насочи към застрахователна компания и подходящ продукт, валиден не само на територията на България? 

Пазим си документите за собственост и в случай на кражба вероятно трябва да подадем сигнал в полицията, където и да било по света.

 

И докато съм на тази тема, @cck, ти какво спомена, че ползваш като застраховка? 

Връзка към коментар
Преди 1 час, Lindt каза:

Случаят на една приятелка-фотограф, обрана в Сан Франциско, ми напомни, че мислехме да си застраховаме фотоапарата и обективите срещу кражба. Някой може ли да ме насочи към застрахователна компания и подходящ продукт, валиден не само на територията на България? 

Пазим си документите за собственост и в случай на кражба вероятно трябва да подадем сигнал в полицията, където и да било по света.

 

И докато съм на тази тема, @cck, ти какво спомена, че ползваш като застраховка? 

Ще ми бъде интересно дали въобще подобна застраховка е възможна. Когато говорим за застрахователно събитие кражба или грабеж, обикновено иде реч за противозаконно отнемане на собственост в резултат на проникване в чужда собственост със специално техническо средство или груба сила. Подобни щети са много трудно доказуеми и са свързани основно с действията на полицията от гледна точка на документиране на събитието...

 

Доколкото разбирам, вие искате да застраховате техника, която през цялото време ще бъде във ваше държане, тоест, няма да бъде оставяна без надзор. При това положение говорим за риск противозаконно отнемане на имущество с груба сила - грабеж. Другата опция е кражба от хотелска стая, багаж и т.н. Във всички случаи поне на мен ще ми бъде любопитно как се доказва подобно събитие пред застрахователя. А, че ще се намери застраховател, който да ви вземе парите не се съмнявам...

Връзка към коментар
Преди 1 час, Duke каза:

Ще ми бъде интересно дали въобще подобна застраховка е възможна. Когато говорим за застрахователно събитие кражба или грабеж, обикновено иде реч за противозаконно отнемане на собственост в резултат на проникване в чужда собственост със специално техническо средство или груба сила. Подобни щети са много трудно доказуеми и са свързани основно с действията на полицията от гледна точка на документиране на събитието...

 

Доколкото разбирам, вие искате да застраховате техника, която през цялото време ще бъде във ваше държане, тоест, няма да бъде оставяна без надзор. При това положение говорим за риск противозаконно отнемане на имущество с груба сила - грабеж. Другата опция е кражба от хотелска стая, багаж и т.н. Във всички случаи поне на мен ще ми бъде любопитно как се доказва подобно събитие пред застрахователя. А, че ще се намери застраховател, който да ви вземе парите не се съмнявам...

 

Не съм сигурна, че те разбирам. Обират ме на улицата/ в хотелстата стая, отивам в полицията. пускам жалба и декларирам откраднатото със серийните му номера. Ако няма налице основателни съмнения за злоупотреба, ми възстановяват средствата в определения срок. Според мен да разследваш някакви малки суми е по-скъпо, отколкото просто да покриеш щетата. Не е ли такава практиката и при банките? 

Връзка към коментар
преди 30 минути , Lindt каза:

 

Не съм сигурна, че те разбирам. Обират ме на улицата/ в хотелстата стая, отивам в полицията. пускам жалба и декларирам откраднатото със серийните му номера. Ако няма налице основателни съмнения за злоупотреба, ми възстановяват средствата в определения срок. Според мен да разследваш някакви малки суми е по-скъпо, отколкото просто да покриеш щетата. Не е ли такава практиката и при банките? 

Всяко твърдение е нужно да бъде доказано. Обирът на улицата се доказва евентуално със свидетели, които потвърждават противоправните действия на крадеца. Ако няма свидетели обаче, какво правим? Отделно от това, кой и по какъв начин гарантира, че една от откраднатите вещи е фотоапарат? А, кой точно фотоапарат е откраднат? Каква марка, какъв модел, на каква стойност? Нали осъзнаваш колко е трудно доказването на тези обстоятелства и факти... Полицията ще състави протокол, в който ще посочи, че по данни на Lindt на еди коя си дата, еди къде си, неизвестно лице се е доближило до нея и с принуда е отнело владението на чанта с еди какво си съдържание. Всичко това ще бъде описано на база информация подадена от теб, но това не означава, че в чантата е имало конкретен фотоапарат, дори не означава, че е имало отнемане на чанта, а ако няма свидетели и видеозаписи от мястото на събитието не означава дори, че е имало кражба...

Връзка към коментар

От години се предлагат такива застраховки за кражба, счупване, изгубване и т.н. за всякаква техника вкл. смартфони. Може би е добре да се пита застрахователен агент как се доказва застрахователното събитие. Според мен освен на документация за обир.... се разчита на съвестта на застрахования. 

 

  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 27 минути , bad kid каза:

От години се предлагат такива застраховки за кражба, счупване, изгубване и т.н. за всякаква техника вкл. смартфони. Може би е добре да се пита застрахователен агент как се доказва застрахователното събитие. Според мен освен на документация за обир.... се разчита на съвестта на застрахования. 

 

Абсолютно съм съгласен, че от години се предлагат подобни застраховки, но поне аз не познавам човек, който да е получил обезщетение. Не казвам, че няма такъв, просто казвам, че аз не познавам и ще ми бъде любопитно някой да сподели личен опит. При доказване на щетата по основание и размер (особено когато стойността на обезщетението е значително по-висока от платената застрахователна премия), никой застраховател не разчита на съвестта на застрахования... 😉 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 6 часа, Lindt каза:

Случаят на една приятелка-фотограф, обрана в Сан Франциско, ми напомни, че мислехме да си застраховаме фотоапарата и обективите срещу кражба. Някой може ли да ме насочи към застрахователна компания и подходящ продукт, валиден не само на територията на България? 

Пазим си документите за собственост и в случай на кражба вероятно трябва да подадем сигнал в полицията, където и да било по света.

 

И докато съм на тази тема, @cck, ти какво спомена, че ползваш като застраховка? 

Такива застраховки се правят и от компанията произвидител при закупуването на техниката. Не съм сигурна, но може да се провери дали не може да се направи в последствие.

  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 35 минути , MayaS каза:

Такива застраховки се правят и от компанията произвидител при закупуването на техниката. Не съм сигурна, но може да се провери дали не може да се направи в последствие.

Ами на нас 2 обектива и тяло са ни от 3 различни търговеца, при това никой не е в България. Но може да попитам фотосинтезис дали предлагат нещо разумно. 

Връзка към коментар
преди 14 часа, Lindt каза:

Случаят на една приятелка-фотограф, обрана в Сан Франциско, ми напомни, че мислехме да си застраховаме фотоапарата и обективите срещу кражба. Някой може ли да ме насочи към застрахователна компания и подходящ продукт, валиден не само на територията на България? 

Пазим си документите за собственост и в случай на кражба вероятно трябва да подадем сигнал в полицията, където и да било по света.

 

И докато съм на тази тема, @cck, ти какво спомена, че ползваш като застраховка? 

Споменаваш случай на грабеж на твоя приятелка,но няма застрахователна компания която да покрие подобен риск. Това ,че пазиш документи може да послужи при кражба от адрес на който се съхранява застраховано имущество - в случай ,че имаш застраховка на имущество и включена клауза кражба естествено. При кражба  или грабеж от друго място освен застраховано жилище подаване на тези данни към полицията би било полезно единствено ,ако открият техниката и така може да ти я върнат.

Връзка към коментар

Кратка версия: при наем на гараж с врата с дистанционно управление, чия отговорност е да осигури правилното функциониране на дистанционното - на наемателя или на наемодателя?

 

Дълга версия: от няколко месеца наемаме гараж по едногодишен договор, остават му още около половин година. Гаражът е подземен, но не с рампа, а с асансьорен подемник. Подемникът се извиква на нивото на улицата с дистанционно, после с дистанционно се спускаш на нужното ниво. Не е най-удобното нещо на света по ред причини, но когато всичко функционира добре се преживява. 

 

Бедата е, че поради някакви ремонти, всички дистанционни за нашето ниво спряха да работят в посока надолу. Можеш да извикаш платформата на нивото на улицата, но за слизане надолу трябва да вкараш колата в клетката, да слезеш от колата, да натиснеш един пулт, който се намира в самия гараж и така спускаш платформата надолу. Проблем е, че:

- първо гаражната клетка е доста тясна и освен ако не направиш перфектен заход почти си гарантираш отъркване на дрехите в мръсните ламарини на клетката, ако въобще успееш да си отвориш вратата да излезеш

- второ, цялото това нещо усложнява ужасно много процеса до степен т.нар удобство гараж да спре да бъде особено удобство

- трето и най-вече, при един от опитите да влезем в гаража, жена ми беше ударена от ток от въпросния пулт. 

 

За контекст, ето как изглежда въпросния пулт, заместител на дистанционното:

image.png

 

След последния инцидент с тока аз отказах да ползвам гаража без работещо дистанционно. Страничен факт е, че два пъти (от общо 5 опита да ползвам гаража) засядах и трябваше да се обаждам на денонощния телефон на поддръжката да ме изкарват с колата, но това може донякъде да приема че е мой проблем (въпреки че какъв точно??), след като другите с гаражи от същото ниво нямат такива проблеми. От фирмата за поддръжка казват че дистанционните ще бъдат оправени "следващата седмица" и това от декември насам, също така при моите засядания обясненията бяха някакви нелепи - някой съсед е чукнал колчето с фотоклетката, трябвало да задвижа колата леко напред назад и щяло да тръгне и т.н. 

 

След токовия удар в края на януари информирах собственика, че ако дистанционното не се оправи, февруари ще е последният месец, за който ще платя, въпреки че договорът ни е до ноември. Първоначално, жената  която е негов представител тук (той е чужденец) откликна доста добронамерено и обеща пълно съдействие, но края на месеца си наближи и от комуникацията в последните ни дни разбирам, че "юркането" на всички замесени по веригата - домоуправител, проперти мениджмънт, фирма за поддръжка на гаражния асансьор и т.н. според нея спада към моите отговорности като наемател и като човек плащащ таксата за поддръжка, а не към тези на собственика. 

 

Моята гледна точка е, че аз плащам за наем на обект и очаквам да работят основните му функционалности (към които според мен безспорно спада дистанционното), така че обектът да може да изпълнява предназначението си, без да са необходими свръх неудобни компромиси, а както се оказа, и такива с опасност за здравето. Не ме интересува кой трябва да го направи да работи, искам дистанционното да работи и смятам че не е моя отговорност да осигурявам функционирането му. Тяхната позиция, е че това е моя грижа и аз трябва да комуникирам и изисквам срокове и обяснения от замесените, а ако трябва някъде подпис на собственик, ще го положат на драго сърце, но отказват те да координират между замесените лица. 

 

Излишно е да казвам, че отговорностите са яко размити и всеки казва "не съм аз, питай другия". И това отлагане за "другата седмица" съвсем спокойно може да стане на "догодина". Имам намерение да изпълня заканата си и да освободя гаража от 1 март, съответно да спра да плащам наема, което в последствие може да доведе до спорове за нарушение на договора и т.н. Аз третирам казуса елементарно - ако наемам апартамент с пералня и тя се развали, решението не е да започна да пера на ръка, а машината да бъде поправена или заменена, което е задължение на наемодателя, освен ако изрично не се разберем друго. 

 

Но все пак ми е интересна неемоционалната и може би правно оправдана гледна точка на странични наблюдатели.

 

П.С. Договорът не ми е под ръка в момента, но общо взето е шаблонен и стандартен. Ще видя по-късно конкретните клаузи, които биха били свързани с казуса. 

Редактирано от Георги
  • Харесвам 1
  • Шок 3
Връзка към коментар

Не съм имал работа с наематели, но съм бил такъв на много места у нас и в чужбина. Отделно дъщеря ми има наематели . Та от всичкия ми и неин опит знам, че всички такива тежки ремонти ( различни от смяна на ел. крушка и други подобни0 са ангажимент и отговорност на наемодателя. Тий дава съотетветната недвижимост за ползване обзаведена и работеща за съответната цифра. Всеки отказ на нещо, влизащо в договора го изменя като такъв и следва или предоговаряне, или неговото прекъсване. Не съм правист и излагам позицията си като човек, попадал в подобни ситуации.  

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 3 часа, Георги каза:

Кратка версия: при наем на гараж с врата с дистанционно управление, чия отговорност е да осигури правилното функциониране на дистанционното - на наемателя или на наемодателя?

 

Дълга версия: от няколко месеца наемаме гараж по едногодишен договор, остават му още около половин година. Гаражът е подземен, но не с рампа, а с асансьорен подемник. Подемникът се извиква на нивото на улицата с дистанционно, после с дистанционно се спускаш на нужното ниво. Не е най-удобното нещо на света по ред причини, но когато всичко функционира добре се преживява. 

 

Бедата е, че поради някакви ремонти, всички дистанционни за нашето ниво спряха да работят в посока надолу. Можеш да извикаш платформата на нивото на улицата, но за слизане надолу трябва да вкараш колата в клетката, да слезеш от колата, да натиснеш един пулт, който се намира в самия гараж и така спускаш платформата надолу. Проблем е, че:

- първо гаражната клетка е доста тясна и освен ако не направиш перфектен заход почти си гарантираш отъркване на дрехите в мръсните ламарини на клетката, ако въобще успееш да си отвориш вратата да излезеш

- второ, цялото това нещо усложнява ужасно много процеса до степен т.нар удобство гараж да спре да бъде особено удобство

- трето и най-вече, при един от опитите да влезем в гаража, жена ми беше ударена от ток от въпросния пулт. 

 

За контекст, ето как изглежда въпросния пулт, заместител на дистанционното:

image.png

 

След последния инцидент с тока аз отказах да ползвам гаража без работещо дистанционно. Страничен факт е, че два пъти (от общо 5 опита да ползвам гаража) засядах и трябваше да се обаждам на денонощния телефон на поддръжката да ме изкарват с колата, но това може донякъде да приема че е мой проблем (въпреки че какъв точно??), след като другите с гаражи от същото ниво нямат такива проблеми. От фирмата за поддръжка казват че дистанционните ще бъдат оправени "следващата седмица" и това от декември насам, също така при моите засядания обясненията бяха някакви нелепи - някой съсед е чукнал колчето с фотоклетката, трябвало да задвижа колата леко напред назад и щяло да тръгне и т.н. 

 

След токовия удар в края на януари информирах собственика, че ако дистанционното не се оправи, февруари ще е последният месец, за който ще платя, въпреки че договорът ни е до ноември. Първоначално, жената  която е негов представител тук (той е чужденец) откликна доста добронамерено и обеща пълно съдействие, но края на месеца си наближи и от комуникацията в последните ни дни разбирам, че "юркането" на всички замесени по веригата - домоуправител, проперти мениджмънт, фирма за поддръжка на гаражния асансьор и т.н. според нея спада към моите отговорности като наемател и като човек плащащ таксата за поддръжка, а не към тези на собственика. 

 

Моята гледна точка е, че аз плащам за наем на обект и очаквам да работят основните му функционалности (към които според мен безспорно спада дистанционното), така че обектът да може да изпълнява предназначението си, без да са необходими свръх неудобни компромиси, а както се оказа, и такива с опасност за здравето. Не ме интересува кой трябва да го направи да работи, искам дистанционното да работи и смятам че не е моя отговорност да осигурявам функционирането му. Тяхната позиция, е че това е моя грижа и аз трябва да комуникирам и изисквам срокове и обяснения от замесените, а ако трябва някъде подпис на собственик, ще го положат на драго сърце, но отказват те да координират между замесените лица. 

 

Излишно е да казвам, че отговорностите са яко размити и всеки казва "не съм аз, питай другия". И това отлагане за "другата седмица" съвсем спокойно може да стане на "догодина". Имам намерение да изпълня заканата си и да освободя гаража от 1 март, съответно да спра да плащам наема, което в последствие може да доведе до спорове за нарушение на договора и т.н. Аз третирам казуса елементарно - ако наемам апартамент с пералня и тя се развали, решението не е да започна да пера на ръка, а машината да бъде поправена или заменена, което е задължение на наемодателя, освен ако изрично не се разберем друго. 

 

Но все пак ми е интересна неемоционалната и може би правно оправдана гледна точка на странични наблюдатели.

 

П.С. Договорът не ми е под ръка в момента, но общо взето е шаблонен и стандартен. Ще видя по-късно конкретните клаузи, които биха били свързани с казуса. 

1. Наемодателят е длъжен да осигури на наемателя безпроблемното ползване на обекта по предназначение. Това последното е много важно в случая. На практика поради причини независещи от теб, не можеш да ползваш наетото помещение като гараж.

 

2. Ако прекратяваш договорът поради неизпълнение на задълженията на наемодателя, използвай горното основание.

 

3. Ако прекратяваш договорът по своя инициатива, задължително пусни предизвестие в срока посочен в договора.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
На 23.02.2023 г. в 7:52, Lindt каза:

И докато съм на тази тема, @cck, ти какво спомена, че ползваш като застраховка?

allianz-assistance.bg за здравна и отмяна на пътуване, като това не включва търсените от теб рискове (за фотоапарат в чужбина).

Иначе за България - имущество (кражба, наводнение, грабеж и т.н.) в друг Алианц.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 6 часа, Георги каза:

Кратка версия: при наем на гараж с врата с дистанционно управление, чия отговорност е да осигури правилното функциониране на дистанционното - на наемателя или на наемодателя?

Duke го е синтезирал съвсем ясно, аз  да добавя, че съм бил в същото положение (наем на гараж с товарен асансьор с дистанционно). Когато имаше подобен случай (дистанционните по някаква причина не работеха) наемодателите предложиха да не плащам наем докато не бъде решен въпроса (около два месеца се оказа).

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 6 часа, Георги каза:

Кратка версия: при наем на гараж с врата с дистанционно управление, чия отговорност е да осигури правилното функциониране на дистанционното - на наемателя или на наемодателя?

Като наемодател аз винаги поемам отговорност и имам грижа да се реши всеки проблем свързан с ползването на мой имот от наемателите. Ти нямаш право, като наемател да правиш ремонти и подобрения. Договорите за гаражи и паркоместа по принцип са доста опростени, не е като за апартаменти/къщи, едва ли си платил депозит. Ако можеш да си намериш друго паркомясто, премести се, наемодателя няма да има основания да те търси. 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Благодаря, просто исках да бъде сигурен, че не пречупвам нещата през призма, която ми е удобна на мен. Сега видях, че най-накрая тази вечер собственикът е пратил запитване по имейл от собствено име(вместо да ми казва аз да пратя такъв), да видим какво ще стане. Ако забележа добра воля от страните проблемът да се разреши бързо, ще продължа да плащам както е по договор, но ако се започне пинг-понг от прехвърляне на отговорности ще спра.

 

Не съм сигурен дали съм плащал депозит, трябва да си погледна банковите извлечения.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 5 минути , Георги каза:

Не съм сигурен дали съм плащал депозит, трябва да си погледна банковите извлечения.

Това е единственото, което можеш да загубиш ако напуснеш преди изтичането на договора. Така ще бъде, ако изрично е написано в договора, че при прекратяване от твоя страна преди изтичане на договора, депозита се задържа от наемодателя.
В интерес и на наемодателя е да се реши бързо този проблем с вратата. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Аз пак да кажа, ако решиш да спреш да плащаш е добре да уведомиш писмено наемодателя за причината за това свое решение. В противен случай ще се окаже, че ти си в неизпълнение...

преди 2 минути , EliNik каза:

Това е единственото, което можеш да загубиш ако напуснеш преди изтичането на договора. Така ще бъде, ако изрично е написано в договора, че при прекратяване от твоя страна преди изтичане на договора, депозита се задържа от наемодателя.
В интерес и на наемодателя е да се реши бързо този проблем с вратата. 

Това пак зависи от причината за прекратяване на правоотношението. Ако е по вина на наемодателя, защо да губи депозита?

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.