Прескочи до съдържание

Искам да попитам...


Георги
Георги
Съобщението е добавено от Георги

Темата е за общи въпроси, несвързани с пътешествията. Ако имате пътешественически въпрос, използвайте останалата част от форума :)

Препоръчани мнения

И аз да попитам - някой знае ли, дали се предлага такава предплатена карта на магазин или някаква активвост, с международна валидност. Да я заявя тук и да я платя, а  да се ползва в uk.

Редактирано от rdd
Връзка към коментар
преди 3 минути , rdd каза:

И аз да попитам - някой знае ли, дали се предлага такава пледплатена карта на магазин или някаква активвост, с международна валидност. Да я заавя тук и да я плата, а за се ролзва в uk.

Единствената гифт карта, за която се сещам, че можеш да купиш от тук, a да се ползва в UK, e Amazon gift card, но няма да е на картонче, което да подариш на някого, а просто код... Естествено, може ти да си оформиш някакъв гифт сертификат със съответния код и да го разпечаташ на цветен принтер. 

  • Благодаря 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, rdd каза:

И аз да попитам - някой знае ли, дали се предлага такава пледплатена карта на магазин или някаква активвост, с международна валидност. Да я заавя тук и да я плата, а за се ролзва в uk.

Предполагам, че GiftCard може да се използва и извън България. Предлага се по моловете и онлайн. То си е реално предплатена Mastercard.

 

https://www.giftcards.eu/bg/home

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Не намерих правилното място, затова питам тук. Протестите и положението като цяло я Париж дали може да доведе до поевтиняване на билетите, като не особено желана дестинация в момента и близкия месец?

Връзка към коментар

Ами моето питане може би е малко повече за темата с оплаквания, но не ми се иска да е само оплакване - та затова тук. 

На въпроса: За последната година четри пъти ми хакват картите и съответно точат/опитват се да точат пари от тях. Проблема, картите са различни, ползвани на различни места, от едни и същи устройства ( компютър - служебен и личен, телефон). Първо беше Дайнърс взеха 800лв, след това КК на ПИБ 3600лв, след около месец хакнаха новата КК на ПИБ и изтеглиха 1100лв (с които се оправи сама банката) и последно в четвъртък Революта (като са се опитали да изтеглят 200Е) - добре, че картата е била freeze. Да вярно, че всички пари са ми възстановени от банките, но това ми костваше доста разправии и отмяна на пътуване. Та въпроса ми е защо все на мен и как да се защитя? Как е възможно да се случва толкова често. 

След всеки проблем преинсталирам компа, служебния е доста трудно да се хакне. Не знам какво вече да правя. Знам, че ако не ползвам карта няма да имам този проблем, но съм свикнала да ползвам много карти и не искам да спирам. 

Връзка към коментар

Ами нищо конкретно не мога да кажа, но си провери компютрите за вируси и троянски коне и сложи защита

Гледай като ползваш картата в банкомат да няма скимиращо устройство

При плащане в нета като пита дали да запомни картата за по-лесен достъп следващия път, недей да запомняш

За по-несигурни търговци като букинг ползвай виртуална карта само с необходимата сума вътре

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 3 часа, EliDion каза:

Протестите и положението като цяло я Париж дали може да доведе до поевтиняване на билетите, като не особено желана дестинация в момента и близкия месец?

Надали цените на билетите ще паднат, но ако се разходиш до Париж с жълта жилетка на гърба, ще получиш бонус - полицията ще те сурвака безплатно.

 

преди 20 минути , atrencheva каза:

Та въпроса ми е защо все на мен и как да се защитя? Как е възможно да се случва толкова често. 

След всеки проблем преинсталирам компа, служебния е доста трудно да се хакне. Не знам какво вече да правя. Знам, че ако не ползвам карта няма да имам този проблем, но съм свикнала да ползвам много карти и не искам да спирам. 

В първия момент си помислих за вирус, но ако приемем, че преинсталирането на единия компютър и непробиваемостта на другия елиминират това съмнение, то остава нещо в теб - в поведението ти. Помисли си за начина, по който ползваш картите си, за навиците и обичайните си действия, и се опитай да ги промениш, дори това да е в ущърб на комфорта ти. Например: използвай друг банкомат, от който да теглиш с дебитната си карта; смени всички пароли по карти, електронно банкиране и сайтове, в които плащаш; смени и 3D-паролата си, ако ползваш такава, или направо мини на двуфакторна верификация с SMS-код; избягвай да ползваш чужди безжични мрежи, особено незащитени, а на твоята мрежа смени паролата; най-добре изобщо елиминирай безжичната мрежа вкъщи - два-три адаптера за пренос на данни по електрическата мрежа ще ти свършат отлична работа.

Редактирано от Goal & Boss
  • Харесвам 1
  • Смея се 2
Връзка към коментар

Goal & Boss

всеки път сменям пароли, на карти на пощи, WiFi. Revolut-а е ползван само онлайн. Имам 3Д отново сменям пароли, от КК не е теглено никога, както и от Дайнърса. Изчерпах се и затова питам. Повече мнения -  по-добре. Сега мисля да форматирам и телефона. Що се отнася до онлайн плащания ползвам много booking, aliexpress, Revoluta e позлван и в Budgetair.

Връзка към коментар
преди 14 минути , atrencheva каза:

Goal & Boss

всеки път сменям пароли, на карти на пощи, WiFi. Revolut-а е ползван само онлайн. Имам 3Д отново сменям пароли, от КК не е теглено никога, както и от Дайнърса. Изчерпах се и затова питам. Повече мнения -  по-добре. Сега мисля да форматирам и телефона. Що се отнася до онлайн плащания ползвам много booking, aliexpress, Revoluta e позлван и в Budgetair.

Уффф... Не знам какво да ти кажа.

Има малка вероятност да си потомка на Марко Тотев. То тогава какво ще помогне - курбан да дадеш...?

Пробвай да плащаш онлайн само с една карта, само на едно устройство - най-добре да е стационарен компютър, аз на сигурността на телефоните изобщо не вярвам. И мини през банката, поговори си с тях и ги помоли да ти съдействат с някакво индивидуално решение за твоя случай. За ПИБ говоря. При положение, че три от източените ти карти са издадени от тях, би трябвало те също да си дадат сметка, че има някакъв специфичен проблем, в решаването на който е по-добре да се включат и те, преди да се е превърнал в системен.

И още нещо - инструктирай останалите потребители на устройствата, през които плащаш, да не отварят никакви електронни писма от непознати податели, също и рекламни съобщения от когото и да било. Също - да не свалят софтуер от непроверени източници, изобщо - да внимават къде сърфират из мрежата. Смени си и антивирусната програма, а от време на време ползвай допълнителни инструменти за сканиране от типа на Trend Micro HouseCall.

Редактирано от Goal & Boss
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
На 5.11.2018 г. в 12:03, ven62 каза:

В една реклама видях това:

Untitled.jpg.7e1336ad2810aaa8f1e9c80c1d8b10ad.jpg

 

Някой знае ли къде е?

 

 

Мисля , че подобна панорама видях наскоро в едно предаване по травъл ченал за гмуркане на тайни места. Не си спомням поредицата, но може би ще се ориентираш по програмата на канала. 

 

Връзка към коментар

Как мислите че е по-добре да реагирам на факта, че обувки на Geox, купени от Европа са с гаранция поне 2 години, а купени от магазин на фирмата в София (или поне си мисля че е техен, защото е с тяхното лого и няма различни стоки) са с гаранция 1 месец. Друг е въпроса, че обувките не са подходящи за настоящия сезон, т.е. гаранцията им е "Франция" 😉 Когато поставих въпроса в магазина ми отговориха "Ами тук е България".  :hunter:

Не се съмнявам в качеството им, имам опит с техни обувки, до сега не са ме разочаровали.- Въпросът е принципен.

Връзка към коментар
преди 5 минути , Lyubina каза:

Когато поставих въпроса в магазина ми отговориха "Ами тук е България".  :hunter:

Особено, ако не натиснем търговците. Електрическа четка за зъби на ДМ купена от Германия се прецаква след 2-3 месеца, а гаранцията е 3 години. На първия опит да се получи нов артикул в български офис на ДМ, където продават абсолютна същата четка, ми се отговори доста арогантно. След един емайл до Германия ми се обаждаха от София да ме питат дали да ми я пратят по куриер или искам да си я взема лично от техен магазин 🙂

  • Харесвам 5
  • Браво 4
Връзка към коментар
преди 8 часа, tch каза:

След един емайл до Германия ми се обаждаха от София да ме питат дали да ми я пратят по куриер или искам да си я взема лично от техен магазин 🙂

И аз обмислям да пратя мейл на корпоративния e-mail на Geox, да видим какво ще ми отговорят. Чудех се обаче, дали да е директно до там, или да пиша до КЗК? Само че за КЗК нямам никакви документи, които да представя в твърдението си, освен спомени какво ми дадоха в Белгия и как след като носих обувките 2 дни се оказа, че не са ми удобни и ги върнах в магазина без никакво възражение.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 9 часа, Lyubina каза:

Как мислите че е по-добре да реагирам на факта, че обувки на Geox, купени от Европа са с гаранция поне 2 години, а купени от магазин на фирмата в София (или поне си мисля че е техен, защото е с тяхното лого и няма различни стоки) са с гаранция 1 месец. Друг е въпроса, че обувките не са подходящи за настоящия сезон, т.е. гаранцията им е "Франция" 😉 Когато поставих въпроса в магазина ми отговориха "Ами тук е България".  :hunter:

Не се съмнявам в качеството им, имам опит с техни обувки, до сега не са ме разочаровали.- Въпросът е принципен.

Аз работя в доста различна сфера,  но да разкажа. Представител сме на световен бранд,  който ни дава по-ниски цени,  отколкото на други европейски представители,  защото сме България и сме бедни и малки,  а всички евтини конкуренти са на пазара и се борят за своя дял. 

От нас се очаква да продаваме,  тоест и клиентите да получат по-ниска цена, не само маржът ни да е добър.  Та при удължена гаранция разходите ни биха нараснали и оскъпили продукта. Иначе той си ни е еднакъв,  разбира се,  ще се счупи за сходно време с тези на немските клиенти на марката. 

Ако цените на geox са същите като в Белгия,  тогава или имат по-лоши условия тук,  или представителят им е алчен и заслужава да го натиснеш. Но не винаги дистрибуторът е гад. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Тук в повечето случай всичко е по-скъпо именно,че сме бедни и всеки гледа да изкара повече и давам пример. Преди седмица харесах и мерих обувки в мол Парадайз на цена 258лв и после ги намерих в онлайн сайт в Полша за 180 лв и докато се чудя свършиха, но после ги намерих и съответно поръчах от магазин в Словакия за 156 лв с безплатна доставка съответно бяха намалени и онзи ден гледам отново в мола с 20% на 210лв и следейки цени макс до 30% да стигнат, но никога няма да са цената на която ги взех. И не само с обувки, но с повечето стоки е така сравнявайки цените, когато съм навън за това пазарувам предимно извън България било на място или онлайн.

Редактирано от Ivko
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Не знам дали цените, които се дават за България на дистрибуторите/вносителите са по-ниски, за да може да се продават по-евтино, защото сме по-бедни, но снощи се върнахме от Коледни базари в Германия и Люксембург и за пореден път се убеждавам, че явно сме по-богати от западноевропейците... Цените там бяха с до 50% по-ниски от тукашните и то на редовни, а не промоционални цени! В най-лошия случай бяха като тукашните. Само няколко бързи примера, които ми се набиха в очите, понеже ползваме тези стоки...

- Лак за коса Taft - в Германия 1.79€ (1.84€ за XXL), в България - 5.99 лв

- Calgon течен - 4.49€ срещу 14+ лв

- капсули Dolce Gusto - 4,79€ срещу 9.99 - 10.49 лв

- мъжките душ гелове на Nivea бяха по 1,35€ срещу 4,50 - 5,60 лв в България

 

 Наскоро бях споменала и за Adidas Terrex GX2 gore-tex, които мъжът ми си купи от английския Амазон за 49 паунда, а в България цената им е 274 лв!

 

Ако цените, които дават на дилърите и вносителите ни са действително по-ниски, а те продават нещата по-скъпо от Западна Европа, още по-зле!

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Не беше ли нещо като директива на ЕС да има поне една година гаранция? Нещо такова ми се върти в главата, ама съм малко далече и не съм сигурен

 

А фирмата на Линд явно е уникална, защото от мои спомени почти всичко, което не се произвежда в България е по-скъпо именно заради по-малкия пазар. Примерно за Франция представителите могат да си позволят да поръчат 100 фотоапарата топ модел със съответната отстъпка за количество, а за България преко сили 2 и с тези 2 целят същата печалба като другите със 100

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 2 минути , neuromancer каза:

Не беше ли нещо като директива на ЕС да има поне една година гаранция?

По закон всяка стока в ЕС е с 24 месеца гаранция.

 

Пазете си касовите бележки и си търсете правата! 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 7 минути , aleksandrina каза:

Ами не е съвсем така. Някои неща са с по 1 година гаранция.

Там, където производителят дава 1 година, втората година се покрива от търговеца - нарича се търговска гаранция. Задължително всяка стока, която се продава в общността е с минимум 2 години гаранция.

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.