Прескочи до съдържание

Италианското телефонно фотодневниче


cck

Препоръчани мнения

Защо телефонно фотодневниче? Снимам, и по-лошото пиша през телефона.

Като онези азиатците, които все зяпат в някакви малки светещи екранчета :)
Извинете предварително за грешките.

Опитвам да поствам по нещо в темата "В момента съм", ама и аз не знам къде съм.
По добре да си отворя отделно листче за пътешествието из Италия.

Дойде отново средиземноморски повей. Нещо като в темата "Вашият "Това е Италия" момент".
Е тази година пак по Ботуша. Да допълвам пропуските из годините.
Не, че може всичко да се види из тези земи.
Планът е елементарен - с кола до езерата на север и после ще видим :)
Манджа, сладоледи, може някой магазин и както дойде.
SPQR, прости опростенческото представяне на идеята :) Ще отделим време и на историята и културата, ясно е.

Разцъкахме пътьом накоя и друга яма (пещера, слов.) на юг от Любляна. Блед също, че не сме го виждали. Това множественото число е за мен и двете трети (а.к.а. любимата).
Влизаме в Италия, прескачаме района на Удине с града приличащ на пица (Палма ди Нова) и първата спирка се оказа едно популярно аутлетче преди Венеция - Сан Дона ди Пиаве.
IMG_2290.JPG

Вътре италианец до италианец - Grifoni, Guardiani, Franchi, Freddy, Pollini, Rebecchi, Venchi, Stoppini, Bialetti, Jaggy(? може и да е другоземец).
Продължаваме с по безизвестните за мен Bermioli, Caleffi, Braccialini, Boggi.
Това хубаво, ама от толкова много Армани, Трусарди и Кавали, едни "цървуЛЛи" едвам си избрах. Виж за Уилкс какъв комбат панталон харесах (10 EUR)!?...

Мама мия, какви глупости пиша :)

ОК. Втора спирка - Падуа. Ботаническата градина - истински неоткрит ЮНЕСКО покемон.
Защо покемон? Свалих си приложение за телефона, на което са отбелязани обектите на ЮНЕСКО и разцъквам, какво има по пътя. Откривам интересни неща, като тази градина.
Малка, ама първата (1545). Логично в 20 ч. е вече затворена.

IMG_2299.JPG

 

Нищо, ще се размотаем из най-големия италиански площад - Прато дела Валле в търсене и на подходяща тратория.

IMG_2308.JPG

 

Инженерни главоблъсканици:

Гледам, на улицата линия за трамвай. Ама една! И няма жица на небето. ОК, нулата е ясно, ама фазата от къде ще я вземат?! Може да е трамвай на акумулатори.

Сетих се за шегата, че двете линии трябва да са далеч една от друга, че като ходи човек и ги настъпи едновременно, да не го "хване тока" :).

IMG_2307.JPG

 

  • Харесвам 33
Връзка към коментар

Втори ден от "Италията '2016".

Следваща спирка - Виченца. Да видим Basilica Palladiana, designed by Andrea Palladio, младеж през Ренесанса. На същия по-късно е кръстен стила Паладио. Леко вали, но си имаме чадър и дъждобрани всякакви модели. Дъждът не плаши особено туристите, за разлика от сладоледаджийниците, затворили по обичай в понелник до 16ч.!?

IMG_2320.JPG

IMG_2322.JPG

 

Следва "зона романтика", разбирай разходки в китните крайезерни Сирмионе, Лазиси и т.н. малки и още по малки селца и паланки, маркирани от дясно на езерото Гарда. 30 градуса и слънце - перфектно.

IMG_2353.JPG

IMG_2371.JPG

IMG_2363.JPG

 

Тактически сме избрали спане в Роверето, избягвайки августовската резачка в цените на хотелите по крайбрежието. За награда към смелия избор - ъпгрейдче от странна на добрите стари Accor на върха на Qubonero (хотел е това, въпреки че прилича на кубче), с вълшебна планинска гледка.

IMG_2392.JPG

 

А за Роверето нищо не знам. Признавам си чистосърдечно. Справката в мрежата не докара някакви хващащи окото резултати. Заехме се да бродим без подготовка из града.

IMG_2388.JPG

 

Докато открием замъка, траториите затвориха. Доживях да избирам между индийско и Макдоналдс! Поиталианчените индийци обаче не разочароваха. Наздраве :)

IMG_2391.JPG

  • Харесвам 26
Връзка към коментар

Вървя назад с разказа (2-3 дни), но от телефон бавно се пише :)

 

Тренто
Близо е до Роверето. Сутрешното капучино е идеално в акомпанимента на филхармонията, тематично разположена на ул. Джузепе Верди, фонтана Нептун и катедралата Сан Виджилио. Разходихме се по околните улички и полека към следващото езеро.

IMG_2402.JPG
IMG_2405.JPG

IMG_2399.JPG

Изео
Какво да ви разказвам за езерото? То май всички от форума са били на италианските езера. Само аз имам да наваксвам.Инсталацията на Кристо е вече демонтирана и само тук-там има по някой остатък от белите елементи. Красиво е. Атмосферата една такава лежерна. Никой за никъде не бърза. Пиано, мисля, беше музикалния термин :)

IMG_2417.JPG

IMG_2420.JPG

Стоя си в кафенето на брега на Изео. Поръчал съм си Bio tea freddo (bevanda analcolica) alla pesca in aqua minerale и последния да затвори вратата... Любимата - шприц с аперол. И в тази идилична атмосфера звънва телефона. Италиански номер. Чакам един приятел от Пиаченца и си казвам - той е. Но не е той :) Краси от хотел Grand Duca в Ливорно. Абе подозирах българска връзка (я Duke :) , я съпорта на booking). Но не познах. Дамата от рецепция си говореше на български и ми съобщи за особеностите на паркинга - да съм наясно предварително.  М-да, нашият език явно придобива популярност из Европа при толкова много работещи в туристическия сектор извън България - Малта, Гърция, Кипър... и не само.

Бреша
Franciacorta outlet го пропускам в разказа. Отбивката беше за кафе, а излязох с две чанти с покупки. Прецакахме бюджета за следващите три дни :)

В Бреша планът е да се нощува с по-ранно пристигане и разходка из центъра. Класически се заврях през поредната затворена ареа (само за живущи била улицата) до някакъв централен паркинг. Надявам се, карабиниерите да пожалят подобно дребно 200-250 метрово прегрешение.

Следват piazza Vittoria, piazza Loggia, piazza Bruno Boni, piazza Paulo IV... и така до Castello di Brescia (пропускам го)

IMG_2430.JPG

IMG_2434.JPG

IMG_2439.JPG.

 

Кръгом през още 28 пиаци до една миниатюрна уличка до ирландския пъб. Подсигуровка срущу възможността да ми поникнат спагети вместо мустаци :)

IMG_2442.JPG

  • Харесвам 19
Връзка към коментар

Геноа
Планът се промени. Стигат ни толкова езера за този месец! Комо - друг път. Потегляме на юг към Геноа. И без това при едно предно пътуване къв Франция не остана възможност да го разгледаме по-подробно (валя много, тогава).

По пътя - Serravalle Scrivia, поредния от редичката на McArthur Glen аутлети. Да драсна две думи - дамите да си помислят, че мъжката част вдява нещо от "шопинг". То всички аутлети някакси са все на нашия път :) Баш на А7. Отбиваме се. Какво по-различно? Малко по-голям моловиден град (били сме и друг път). Новото, изключвайки тазгодишните дрехи, обувки, чанти и т.н. са повечето чешмички за кучета, респ. и кучетата изглеждат някак повече :) Има ги на всеки ъгъл.

IMG_2448.JPG

IMG_2453.JPG

Японците също са повечко, за рускоговорящите ясно - те са постоянно присъствие на такива места. Видно е от входа.

IMG_2454.JPG
Сигурно живеят в тези къщички. Направили са задръстване пред магазина на Gucchi. Ние не сме за там ;)
Ще се представя за заможен богатир :) Ама ми е тежък балканския акцент и ме разгадаха още в първия магазин. Значи ще шашкаме японците. Коментар 'steki des nee' (нещо като 'мноого яко, нали') предизвиква опулване у съседите и лекичък кикот с коментар що за птици сме. Така де, червената чанта, та червената чанта. Забавно. Кафенетата са на ниво, имам време и да си напиша постинга.
 

А в Геноа този път е слънчево и приветливо. Имаме си половин ден за разходки. Няма да се впускам в дълги обяснения. Градът е голям и има много за гледане. Ето малко снимки.

IMG_2480.JPG

 

Идин прикрил се Карфур:

IMG_2482.JPG

 

И от улицата с палатите:

IMG_2494.JPG

IMG_2508.JPG

 

Следва Чинкуе терре...

 

 

  • Харесвам 24
Връзка към коментар

Чинкуе Терре

Грешката ми тук е придвижването между петте селца с автомобил. Има влак, по-удобен е и със сигурност по-бърз. Но понеже явно сме в сезона, та и за влаковете се чака :) Този ЮНЕСКО покемон си заслужава, въпреки тълпата по улиците.

IMG_2524.JPG

 

Фотографски терзания

Проблемът е, че кадрите се получават или ако снимате от към страната на морето или от нарочен труднодостъпен хълм, разбира се рано сутрин или привечер. Все неизпълними за мен условия.

IMG_2514.JPG

IMG_2516.JPG

IMG_2528.JPG

IMG_2534.JPG

 

В опита си да паркират местните нямат равни :) Балансът е на предна лява и задна дясна гума. Как ще излезе!?

IMG_2530.JPG

 

В ЛаСпеция се отбихме съвсем за кратко. За по кафе и колкото да видим тази модернистична църква (Adalberto Libera, 1975).

IMG_2535.JPG

 

Лука

Ами да! Страхотен град. С прекрасна централна, част обградена от крепостни стени. Спокойствие и наслада за сетивата. На централния площад двойка оперни певци изнасят концерт. Без микрофони. Получава им се. То вярно, че "всички италианци могат да пеят", но тези се справят повече от добре. Ще опитам да кача филмче.

IMG_2538.JPG

IMG_2546.JPG

IMG_2547.JPG

 

Ливорно

Попътно спане с дежурната вечерна тратория. Запознах се и с Краси. Специални благодарности за ангажирания паркинг досущ пред вратата на хотела :) А той е на 5 минути от док-а на Moby (фериботната компания, с която ще пътуваме). Moby са закупили няколко кораба (цяла компания всъшност) все с брандинг на герои на Дисни. Сутринта се качваме на лунапарка и трансфер за Корсика.

IMG_2553.JPG

  • Харесвам 27
  • Браво 1
Връзка към коментар

Ферито ми хареса. Въпреки, че четири часа до Бастия не са малко. Попътни гледки към островите Горгона и Капрая и пристигаме в Бастия.

IMG_2559.JPG

 

Денят е предвиден за подмотаване из знайни и незнайни пътища и пътечки в посока Аячо. Планините са меко казано внушителни. Отбивахме се тук-там и за разлика от Чинкуе Терре автомобилът се оказва правилния избор.

IMG_2572.JPG

IMG_2573.JPG

 

Аячо

Две нощувки. И за плаж да намерим време. Иначе френският ми (по-скоро чета малко и вдявам по нещо) влезе в някаква употреба. Местните са като имунизирани срещу инглезето :) Корсиканска му работа. Уважихме и наполеновото наследство. Къщата музей е необичайно скромна. Той е роден там, де. Едва ли родителите му са си го представяли като император. Съдейки по имената на улиците - целия род Бонапарт е популярен.

IMG_2576.JPG

IMG_2583.JPG

 

Малко плажни снимки:

IMG_2592.JPG

IMG_2594.JPG

 

Мислех да се похваля със спотерски снимки от летището. Заех позиция (под чадър на съответния плаж) обаче един самолет не хванах. На следващия ден попътно се добрах до това Easy. Така, че скъпи ми Makler-е, това ще да е петото летище за това пътуване без да ползвам самолети!

(Другите четири: Lesce Bled Airport, Postojna Airfield, Duka d,Aosta, Valerio Catuulo). Но не ставам за спотер с телефон :)

IMG_2605.JPG

 

Бонифачо.

Малко време имахме. За една бързичка обиколка. А на пристана какъв нов платноход открих! Южноафрикански, 58 м., красавец. Тъкмо отплава, далеч по галантно от нашето фери.

 

IMG_2607.JPG

IMG_2617.JPG

IMG_2611.JPG

 

Толкова от Корсика. Местя се отсреща на Сардиния.

  • Харесвам 18
Връзка към коментар

Първа спирка из Сардинско - Santa Teresa Gallura.

Джеймс Бонд (1977, Р. Мур) тук го преследваха :)

IMG_2627.JPG

IMG_2630.JPG

Крепостта, причина да смятат града за една от възможните локации на древна Тибула (wiki).
IMG_2628.JPG

Porto Chervo
Мега гъзарията. Яхти, яхти и пак яхти. Chopard, Ferarri и бла-бла. Скъпи хотели приличащи на нураги ( > 1000 € / вечер).  Италианци май няма!? Става за крайпътна отбивка за някое джелато.
IMG_2633.JPG

IMG_2636.JPG
IMG_2638.JPG

IMG_2645.JPG

А нурагите (wiki) в района са много. Датирани на четири хилядолетия (бронзовата епоха) тези отбранителни съоръжения са уникални за района на острова. Не са откривани сходни фортификации на друго място и именно в това се изразява тяхната ценност.

За пример: Albuccio
IMG_2648.JPG
Най-голямото и известно нураги е на 100на км. на юг и ще се пробваме в някой от следващите дни - Su Nuraxi di Barumini (ЮНЕСКО, http://whc.unesco.org/en/list/833)

Да сменя темата? Ами да :)

Устройство на плажния шезлонг и чадър.
Една от силните съвременни черти на италианската лека промишленост е дизайна. Имам предвид промишления дизайн. Пинин Фарина и сие. Мислят и правят нещата добре. Да вземем за пример тази плажна инсталация (Magnani):

IMG_2665.JPG

Шезлонгчето е от лека алуминиева сплав. Снадките са с метални болтове с перфектно скрити гайки. Платнището може да се сменя лесно. С връвчица за мързелива промяна на положението на отрудените телеса на плажуващите :) Допълнитилния навес за главата е супер хрумка. Има го и във вариант персон и половина.  А чадърът - освен с  отворите отгоре (против вятър) са оборудвани с куки за дрехи, малки кръгли кожени детайли (да не се пробива) и вгранена масичка (кръглото отдолу) съдържаща шкафче, поставка за кенче и вграден затварящ се пепелник. Кусури май не намерих!

Намерих лимони в Олбия, на главната:
IMG_2655.JPG

IMG_2656.JPG

IMG_2661.JPG

В програмата през следващите три дни намериха място основно плажове.
La Cinta, Lu Impostu, Marinella (има си и островче), Sassari, Golfo Aranci...
IMG_2666.JPG

IMG_2669.JPG

IMG_2680.JPG

 

И такива места има:

IMG_2677.JPG

 

Изниза се времето на острова в мързел. Хващаме си Таз отново и обратно към Ботуша.

IMG_2692.JPG

 

  • Харесвам 19
Връзка към коментар

Хареса ми идеята за чадърите и шезлонгите. Ето, че не е трудно, но надали някой нашенец би се заел да си обзаведе плажчето с нещо толкова удобно и практично!  :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

От Пиомбино се насочих към Сан Джиминиано (Сан Джиминяно?) - малък средновековен крепостен град, разположен на тоскански хълм. Предполага се, че възниква ок. II в. преди Христа като поселение на етруските. Символът на Сан Джиминано обаче са запазените средновековни кули (14) Църквите Collegiata (X в.) и Sant'Agostino и галерията в двореца на Сан Джиминано също заслужават внимание.
Всъшност вие сте наясно, какво съм се забяснявал :)

Изборът е отново на принципа "не сме били". 

IMG_2705.jpg

IMG_2706.jpg

IMG_2712.jpg

IMG_2715.jpg

 

На предни пътувания из района беше време за подробно разглеждане на Пиза, Сиена, Флоренция. Та ще нощуваме във Флоренция. Без туристическа програма. Просто да се поразходим из центъра. Да поприпомним това-онова. Дори един Hard Rock да запишем :)

IMG_2728.jpg

IMG_2733.jpg

 

А по нататък пътят ни е към Ферара и река По. Друг град, пропускан заради Болоня или Равена.

"Един местен поет слага емблематично име на това място-град спуснат от небето. Там сякаш попадаш в друг свят и епоха. Това е така защото от мощен център с властни дукове, един от тях женен за прочутата Лукреция Борджия, след разцвета на Венеция и Флоренция изпада в забрава. Това запазва Ферара до днес и можем да я видим такава каквато е била." (wiki)

М-да, оставам с впечатлението, че горното е много вярно твърдение.

Апропо, наклонени кули има не само в Пиза, а из цяла Тоскана. Тук са я позакрепили :)

IMG_2744.jpg

IMG_2746.jpg

IMG_2756.jpg

IMG_2742.jpg

 

И малко лятно настроение:

IMG_2752.jpg

  • Харесвам 23
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.