Прескочи до съдържание

Транспорт в Япония - пасове, билети с намаления и др. - тема с препоръки


samuraika

Препоръчани мнения

Отварям тази тема с идеята да систематизираме информацията по многото видове пасове и начини за транспорт из страната. Това е хем важен, хем сложен въпрос, до който опира всеки запътил се натам магеланец.

Отправям молба към всички - споделете тук опита и впечатленията си от различните видове пасове, които сте ползвали и какви предимства и недостатъци имат.

 

Слагам линкове към основните пасове и билети с намаления :

 

Tokyo

 

Nikko

 

Fuji

 

Kansai

 

Обобщение

 

  • Харесвам 8
Връзка към коментар

Аз съм ползвала единствено JR Pass. Недостатък - не се активира с часа на първото ползване, ами от 0 часа на избраната дата. И практически, не го ползваш 7х24 часа, ами по- малко. Това ми е едничкото мърморене в случая. :blush: Друго всичко е чудесно, мяташ се от Шинкансен на Шинкансен, слизаш-качваш се, като на хоп-он, хоп-оф, ама влак. :)

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

За Кансай например така изгодния Кинтецу искам да отбележа , че не покрива например ходене до Химеджи/Окаяма, които иначе се водят в региона и JR Kansai ги покрива. JR друг плюс е , че в много градове се ползва и за градски автобуси и влакове. Например в Каназава от гарата до градините и замъка ходихме именно с такъв автобус.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Активирахме  JR в 12,00 часа, на обяд, на пето число (при пристигането на летище Нарита) и го ползвахме от Нарита до Токио, а последното ни пътуване беше в 7,00 часа на единадесето число от месеца и го ползвахме от Токио до Нарита. Така че JR-а сме го ползвали на мах. Много е удобен, още повече, ако пътуването  в Япония е точно седем дни.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Само да доуточня - Кинтецу пасс не е регионален, а фирмен - на линиите на частната Кинтецу компания. Той е изгоден, защото е евтин и покрива Нагоя (която не е в Кансай региона). Алтернатива на JR Kasnai е Kansai Thru pass, който покрива региона ползвайки частните линии. Негово предимство е непоследователността на дните.

 

Наскоро открих Kehan pass който струва 1000 йени за два дни и покрива линията между Киото и Осака по която са раположени голяма част от забележителностите - изгоден за отсядащите в Осака и разглеждащи Киото. На практика на цената на два автобусни паса за Киото получаваш и ходене до Осака (и бонуса на сигурността на влака бред претъпканите автобуси в пикови сезони).

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Препоръчайте удобен пас покриващ летище Осака Кансай - Киото и обратно/след 4дни/, Нара, Осака, Химеджи. База в Киото - 4дни.

Редактирано от Kamen
Връзка към коментар

Kansai Thru Pass се ползва в непоследователни дни и покрива градовете, които те интересуват. Освен това върви с купончета за намаления на доста места.

Нещо не се ориентирам. Летище Осака Кансай - Киото покрива ли?  

Връзка към коментар

Еми виж картата - покрива всички линии, които са отбелязани, всяка със своя цвят. От летище Кансай имаш да се прекачиш два пъти, но стигаш директно до Гион (стария град) в Киото.

Летище Осака и летище Кансай са две различни.

 

chandni даже го нарисувала. :)

Редактирано от samuraika
Връзка към коментар
  • 10 месеца по-късно ...

Имам късно кацане 23ч в Ханеда, въпросът ми е освен http://www.limousinebus.co.jp/en/ има ли други компании които предлагат късен/нощен транспорт защото тези май само до Шибуя/Шинджуку имат нощем?

 

 

(другия по-маловажен въпрос е имам 2 дни в Токио и после 8 дни в Киото с ходене до Химеджи/Нара/Осака - какъв пас си струва да се вземе (връщането ми е с прасковите до Токио))

Редактирано от 招き猫
Връзка към коментар

Ето ти един полезен сайт:

http://www.haneda-tokyo-access.com/en/

 

А отиването до Киото с какво ти е? Ако пак Прасковки или нощен автобус, то тогава JR pass става безсмислен. По-добре картите за метрото за Токио, а за Кансай или си карай на билетчета (или Суйка) или виж Kansai Thru Pass. Но не мисля, че ще ти спести кой знае колко много пари, а ще трябва да си правиш маршрута само по частните линии. Само ходенето до Химеджи е по-скъпо, иначе Киотп-Нара-Осака ти е от порядъка на 10 долар в двете посоки, смисъл от пас има, ако смяташ да правиш няколко спирки попътно за някъде. Но с 8 дена ще имаш спокойно време, няма да ти се налага да ходиш в 2-3 града на ден.

Връзка към коментар

До Киото ще съм с шинкансена, на връщане с прасковите защото е повече от седмица (инак щях да зема седмичен). Чудих се ще излезне ли по евтино ако някак комбинирам шинкансена за някакъв пас с това до Химеджи или няма смисъл (щото ще е в рамките на седмица). 

2-3 града на ден :) това мъчение кой го прави... аз вече 7-ма година ходя и сигурно от 6-5 града пак има какво да видя ново в тях :) 

Връзка към коментар
9 minutes ago, 招き猫 said:

 

2-3 града на ден :) това мъчение кой го прави...

:) Ами хората, които идват за една седмица с JR pass....

 

Много сложно така с тоя шинкансен...Или пак да летиш с Прасковките до Осака (и на борда продават едни карти за трансфер, които са до Киото по Кейхан линията и можеш да направиш няколко спирки по пътя - Уджи примерно...) или си вземи едноседмичния пас и си свиркай - ще ти се избие с ползването в Токио и Кансай, само последните три дни ще си без, но можеш да отседнеш някъде край летището и да разгледаш Сакаи примерно.

Връзка към коментар

Ще ми се изгуби цял ден по летища с прасковите до Осака след 2-та дни в Токио, по добре влак. Въпроса е единия Шинкансен Токио-Киото и още един отделно от Киото до Химеджи колкото паса ли е ако да да зимам и така ще съм на аванта?

Връзка към коментар

Hyperdia ще ти отговори точно на въпроса, но ще си избиеш парите със сигурност като се добавят и транспорта из Токио, Киото и Осака. А и ще имаш свобода за разни спонтанни хрумвания.

Връзка към коментар

JR pass еза всички влакове на държавната компания JR, както и за някои автобуси и ферита важи, но не те касаят, те са из дълбоките провинции. Не важи за най-бързите шинкансени - Нозоми. Виж на Хайпърдиата имаш опция доло в настройките да избереш само JR и също и да махнеш бързите шинкансени.

 

Връзка към коментар
  • 5 месеца по-късно ...

Още един нов вид пас, специално за чужденци от частната жп компания Одакю. Покрива доста обширен и интересен район на запад от Шинджуку и се комбинира много добре с тридневните карти за метрото в Токио, елиминирайки нуждата от скъп JR pass за посещения в Канто региона.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Трябва ли да се резервира предварително влак например Токио-Осака или може да се отиде на гарата в деня в който искаш преди да тръгнеш за там

И тези нови пасове важат ли за Осака до Киото,Нара,кобе,Хирошима 

Връзка към коментар

@Boryana извинявай за късния отговор,

Този нов пас е за района на Хаконе, на частната Одакю линия е и важи за нейните влакове, автобуси и хотели в района между Шинджуку и Фуджи. Не е много евтин и не знам доколко е практичен, но според мен е подходящ за хора, които искат да прекарат повече време в страната и да отделят няколко дни на Камакура, Хаконе, Дяволската долина, Готемба и прочее интересности в региона.

 

За предварителната резервация на влакове - не е необходимо, влаковете са много на често (в пиково време са през 2-3 минути) . Ако държите на резервирано място - тогава може да го направите от предния ден или когато имате път през гарата - на гише.

Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Днес си взех пасове и забелязах някакви бъгове, от които се възползвах. Купих от този сайт.

При смяна на езиците цените не са еднакви и варират с по 2 евро на пас. Сутринта имаше и разлика през кой език се поръчва и можеше да се изпрати до България безплатно, дори ако се купи 1 пас, сега не дава тази опция.

Забелязах, че безплатните изпращания за 1 бр, бяха ако се избере от по-скъпата цена или казано плащащ 2 евро повече, но спестяваш 13 евро за пратка. В моя случай спестих само 6 евро от цената, понеже за 3 броя винаги пратката е безплатна и купих през версията, където са по 210евро. В момента йената е паднала и са доста изгодни отново, по едно време  бяха стигнали по 230+.

 

С две думи е добре да се проверяват тези неща, особено, ако се поръчват 1 или 2 броя.

 

 

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.