Прескочи до съдържание

Няколко обезщетения от различни авиокомпании


Препоръчани мнения

Имам следния казус или по-точно казуси: 

 

1. Полет с AirChina от Шанхай до Пекин. Забавен с 5 часа(лошо време), излетял, върнат след 30 мин. заради медицински случай и престоял още 5 часа на търмака... Общо около 12 часа по-късно от разлисанието пристигане в Пекин. Не сме предявявали никакви претенции до момента. 

 

2. Отменен полет на Търкиш (деня след преврата) посока Пекин-Истанбул. Прейвърлени сме (след наша намеса) на Австрийски авиолинии на следващия ден. Предявих претенции във формата им. Отговориха ми, че нищо не ни дължат след като сме прехвърлени. 

 

3. Отменен полет на Австрийски авиолинии Виена-София, прехвърлен за следващия ден. Предявих претенция във формата им в сайта - нямам отговор. 

 

4. Прехвърлени от един полет на АлИталия към друг. На летището ми казаха, че имаме право на компенсация, обадиха ми се след 2 дни, разменихме данни и информация по имейл... Близо месец по-късно не са ми изплатили нищо. 

 

Обмислях да се свържа с компания за помощ в такива случаи, но не съм сигурна дали за всеки един си струва и имам право. Например в 1 и 2 имаме форсмажарно събитие. А в 4 хората просто се бавят. 

 

Съвети? 

Връзка към коментар

За 3 и 4 можеш без посредник, но с чакане и напомняне.

1 и 2 освен по милост да ти дадат малко точки в програмите им, друго не очаквай.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Всякакви военни действия, метежи, преврати и пр. са вписани като извънредни обстоятелства и авиокомпаниите нищо не дължат.

 

Случката тук е по-различна. Доколкото разбирам на практика имаме премаршрутиране, което акумулира закъснение. Спорно е доколко случилото се в Турция има характер на събитие, което води до отпадане на отговорността на превозвача. Въпрос на задълбочен анализ и проверка на обстоятелствата. Не бих могъл да бъда категоричен в която и да е било посока...

Връзка към коментар

1 и 2 проблема е по-скоро, че полета не допира ЕС...ако допуснем, че в 2 билета е бил с крайна точка Истанбул, а не София... Ако крайна точка е била София, то ако полета Пекин - Истанбул се е изпълнил нормално, може да се претендира, ако е отменен заради затворено летище и т.н., естествено че е извънредно обстоятелство и няма обезщетение, неработещо летище е тотално извън контрола на превозвача. 

 

За 3 и 4, пращай имейли, пиши и на съответните регулатори в страна на излитане. Ако ти писне, търси посредници.

Връзка към коментар

Много благодаря. 

 

За 2 полета беше Пекин-Истанбул-София. Веднага след като кенселираха първия полет, нашият агент(от БГ) ни прехвърли на Пекин-Виена-София, а ние се разходихме до летището, защото не можело иначе... Извънаредното положение в Турция обаче беше обявено няколко дни по-късно. Не мисля да се разправям, неудобно ми е някак, все пак е нещо извън тяхния контрол, както и за 1.  

 

За 4 до момента съм пратила поне 5 мейла с напомняне какво става и кога ще ми изплатят обезщетението. Никакъв отговор. 

 

Най-възмутена съм от 3 обаче. Не съм очаквала, че австрийците дори няма да ми отговорят. Става дума за дъщеря ми, която лети от Англия през Виена като непридружено дете на връщане от лагер. Никакво извинение, никакъв мейл... Нищо. 

Ще пиша на посредник със сигурност. В тази връзка на кой? Предпочитам да не е български, извинете липсата ми на патриотизъм. 

Връзка към коментар

Случката тук е по-различна. Доколкото разбирам на практика имаме премаршрутиране, което акумулира закъснение. Спорно е доколко случилото се в Турция има характер на събитие, което води до отпадане на отговорността на превозвача. Въпрос на задълбочен анализ и проверка на обстоятелствата. Не бих могъл да бъда категоричен в която и да е било посока...

 

Венен преврат, окупиране на летището и неговото затваряне са типична фосмажорна ситуация. Това означава, че премаршрутирането на полета може да бъде и с по голямо закъснение без последици за превозвача. Друг е въпросът, ако премаршрутираният полет закъснее спрямо собственото си разписание. Там вече според мен идва отговорността на превозвача, който изпълнява премаршрутирания полет.

Връзка към коментар

Ако не мислиш, че има пряка връзка между прерутирането ти през Виена и проблемите в Истанбул, и си пристигнала поне 4 часа по-късно - можеш да ги действаш и тези.

 

Най-много опит имаме с refund.me и getairhelp.com, но като големи компании не винаги нещата стават бързо.

Връзка към коментар

Венен преврат, окупиране на летището и неговото затваряне са типична фосмажорна ситуация. Това означава, че премаршрутирането на полета може да бъде и с по голямо закъснение без последици за превозвача. Друг е въпросът, ако премаршрутираният полет закъснее спрямо собственото си разписание. Там вече според мен идва отговорността на превозвача, който изпълнява премаршрутирания полет.

 

Както казах, зависи от обстоятелствата. Аз бих потърсил основание за изплащане на обезщетение на друго място. Бих атакувал настъпилото закъснение вследствие премаршрутирането, а не вследствие на форсмажорно събитие. Разбира се, това е съвсем условно, не разполагам с достатъчно данни и не съм проверявал детайлно. Говоря по интуиция...

Връзка към коментар
Най-възмутена съм от 3 обаче. Не съм очаквала, че австрийците дори няма да ми отговорят. Става дума за дъщеря ми, която лети от Англия през Виена като непридружено дете на връщане от лагер. Никакво извинение, никакъв мейл... Нищо. 

Ще пиша на посредник със сигурност. В тази връзка на кой? Предпочитам да не е български, извинете липсата ми на патриотизъм. 

Иса, извинявай за любопитството, но какво са правили с детето 24 часа? Питам, защото и моите са пътували като непридружени деца, но никога с прекачване. Не са го качили в Англия още и са го върнали в лагера или 24 часа във виена са се грижили стюардеси за него.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

На път, обадиха ми се от лагера, за да изберем и я оставиха в Англия. Можеше да я заведат на хотел във Виена също, но аз предпочетох изобщо да не тръгва. 

В крайна сметка се засякохме с нея във Виена, защото заради 2, ние се оказахме на същия полет и си я получихме от стюардесите още във Виена. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Само да потвърдя, че АлИталия си платиха. Както сумата за трансфера ни от един полет на друг (при това пристигнахме с 1 час по-рано и на по-удобното летище в Милано) по 125 Евро на човек, така и обезщетението за забавен багаж. За съжаление децата пътуваха с един куфар и орязаха част от изхарчените пари. За 48 часа забавяне - по 200 Евро на човек. 

Не съм ползвала посредници. Мейл + скенирани документи беше достатъчно. Те ми се обадиха 2-3 пъти.

 

Сега ще се заема с австрийските авиолинии. 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Ново питане: Свързах се миналата седмица с refund.me и изложих случая, но вчера получих от Австрийците извинителен мейл за закъснелия отговор и предложение за компенсация от 250Евро. 

Как да процедирам с refund.me сега? 

Връзка към коментар

Ако вече си влязла в договорни отношения с refund.me си длъжна да ги уведомиш. Нямам никаква идея при ползването на посредник какви документи се подписват, тоест с какво се доказва дали има сделка между страните и затова ти отговарям така уклончиво. Ако само си отправила запитване и не си получила отговор или си получила общ отговор в смисъл ще проверим случая и ще ви потърсим за подробности, тогава не си обвързана с refund.me. В противен случай е въпрос на личен избор дали ще спазиш поет ангажимент към посредника или ще опиташ да "забравиш" за него. Дали той е в състояние да "забрави" за теб или има съответен механизъм да потърси своята комисионна е отделен въпрос...

Връзка към коментар

Ако си подписала Power of Attorney си в договор с тях, но имаш право да се откажеш от него до Х-дневен срок (пише го в условията, виж да не е променен). Ако не си - шапка на тояга.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Мне. Нищо не съм подписвала, те бяха в етап на проучване/разследване. Вече им писах да спрат разследването по моя случай.

 

Значи може да получиш компенсации спокойно и без посредник.  

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 1 година по-късно ...

Да попитам и аз:

Полетът ми София-Истанбул-Бангкок е на един билет, с Турските авиолинии.

Полетът София-Истанбул закъсня и изпуснахме следващия за Бангкок по тяхна вина. Дадоха ни полет по същата отсечка за след 18 часа и ни настаниха в хотел.

Имам ли право на компенсация, понеже по сайтовете за обезщетения показва "не"?

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.