Прескочи до съдържание

Софийското метро


Препоръчани мнения

Понеже стана дума за чуждите метра, да кажа, че до преди 6-7 години в Мадрид имаше линии, по-точно зелената, която е най-стара, по която всички влакове бяха на по 50+ години, бавни, нямаха климатик, нито нищо. Старите станции са малки и тесни, на места има само стълби, по-новите е ясно как са.

Без да знам как е в София, вероятно не са измислили нова система за ориентиране, в цял свят всичко е едно и също, има начална и крайна спирка на линията и дори малко, ако се гледа, все ще уцелиш твоята посока.

Просто недоумявам, как някой, който има опит с метро някъде из света, може да му е трудно ориентирането в София или където и да е другаде.

Единственото обяснение е, там да е по друг начин всичко.

Ако може, някой да каже дали е както по другите метра.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

........... МОСКОВСКОТО МЕТРО


................Ама хич не съм съгласна с това, незнам от кога е информацията, бях там юни 2016г.


Много приятно  бях изненадана чисто, просторно, добре обозначено няма нужда да знаеш и език даже, просто прекрасно, да не говорим за онези станции цели галерии и ефтино...относно безопастността. Разхождах се сама последната вечер докато го затворят , почти до 24ч обикалях да снимам станциите.   

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Ориентирането в Софийското метро е като по всички други метра по света. 

Обясненията и таблата са съвсем нормални и ги има на всяка станция. Ако е с два перона на стълбите за всеки перон има табло с посоката на движение на влака. Трябва да си мега тъп, за да се озовеш на централна гара вместо на летището.

С много неща можем да се срамуваме в България, но метрото не е едно от тях.

Напротив, то е едно от малкото неща, с което можем да се гордеем.

Всеки ден го ползвам, бил съм в метрата на достатъчно други световни и европейски градове и в нито едно друго метро не съм видял толкова много ескалатори и асансьори на всяка една станция както при нашето.

Единствената разлика с другите метра е, че когато влизаш през бариерите за вход, влизаш от дясната страна на валидатора, на който се валидираш, а не от лявата както е в другите метра :)

Четейки последните две страници на тази тема още веднъж се убеждавам, че няма по-големи мрънкалници от нас българите и малкото хубаво, което имаме можем винаги да намерим причина да го оплюем :lol:

  • Харесвам 18
Връзка към коментар

Трябва да си мега тъп, за да се озовеш на централна гара вместо на летището.

Понеже си го прочел в моя пост :) Не изглеждаха тъпи, но японците определено бяха много притеснени и възрастни. Единствената дума, която им разбрах от английския беше airport, достатъчно. На тази спирка повечето хора бързат и не се спират да изслушат някакви неизвестно на какъв език говорещи чужденци. Тях просто ги заведох, подкрепяйки възрастната дама под ръка и получих милиони поклони. Другите от този месец бяха руснаци, от онези с дръпнатите очи - може да нямат много опит с метро, но и те не бяха тъпи. С тях поне поговорих и обясних повече неща. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

 

Niceday, постъпките на хората определят дали са тъпи или не, а не външния им вид :)  Тези японци със сигурност ще трябва да си вземат гидове за Японските гари и метро станции, които са с по 20-30 изхода и на които се смесват метро и жп линии. Японец да  се обърка на Софийското с две линии и пет станции на кръст е уникално :lol: 

 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Niceday, постъпките на хората определят дали са тъпи или не, а не външния им вид :) Японец да се обърка на Софийското с две линии и пет станции на кръст е уникално :lol:

Сега видях , че става дума за японци :)

За мен всички метра си приличат и свикнеш ли да разбираш посоките всичко е лесно.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Хора има всякакви, като са японци или англичани гении ли са всички, там няма ли хора от села, които не са виждали метро или най-малкото не са свикнали на такова?

 

Аз преди доста години се бях запознал с една българка на около 50-55год, беше от малък град в Бг и гордо ми обясни, че на 6-ия месец от престоя си в Мадрид, вече била научила метрото.


Да се движи с него де.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Моля, само да се внимава с квалификациите и обобщенията. Обмислям сериозно да вкараме в правилата забрана за "българите сме такива", "българите сме онакива", кой бил тъп и кой умен. 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Хора има всякакви, като са японци или англичани гении ли са всички, там няма ли хора от села, които не са виждали метро или най-малкото не са свикнали на такова?

 

Аз преди доста години се бях запознал с една българка на около 50-55год, беше от малък град в Бг и гордо ми обясни, че на 6-ия месец от престоя си в Мадрид, вече била научила метрото.

 

Да се движи с него де.

Леля Гошка след 16 години в Испания се оказа , че почти не говори испански поне според прочетеното в медиите.

Та хора разни наистина :)

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Дали се краде или не - не знам, не работя това. Но съм софиянец и искам нещо като се направи (с кадене, без крадене) да е както трябва, ама наистина както трябва

Абсолютно съгласен! Аз се втрещявам в сравненията между Софийското, Лондонското, Ню Йоркското и т-н- метра. Боже, та нашето цялото е колкото само една линия сравнено с тези колоси на по 100-150 години, които имат гигантска инфраструктура. Въобще не виждам как може да се сравняват станции проектирани в 1850-те и станции проектирани преди 5 години. Според мен, за да е обективен спорът ви, трябва да се сравняват ябълки с ябълки, а не ябълки с круши. Примерно по-обективно сравнение би било Софийското метро с тези в Амстердам, Виена и Истанбул.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

150 години се е развивало , не е стояло на едно място нали ? Има забравени станции , има новоизградени.

Ми добре с какво Jubilee е пред софийското освен с мащабите ?

Дали е една линия или сто ...ми то сигурно и много повече хора са заети да подържат голямото метро , много повече пари се влагат и т.н.

Да не сравняваме и цените на транспорта , че ще стане страшно.

 

ОК с какво софийското е по-лошо от това яъв Виена или Истанбул , което също е доста по-голямо ?

За мен е ново , чисто и модерно дори със старите мотриси , но това е друг въпрос.

Некъпаните хора също нямат отношение към сравненията.

Редактирано от stanimir
  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Ами и според мен никак не е лошо даже. Трасето можеше по-добре да се направи - примерно да мине под Цариградско, за да се избегнат едни остри завои около стадиона и да върви по-бързо, а тунела да си се ползва за трамвай. Сега метрото дублира бившите трамвайни линии вместо автобусните и закриха трамвайните линии, а около НДК онази отсечка с разминаване е направо "гениално" измислена.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Екстра си е метрото, разбира се не може без забележки. Моите биха били за това, че не се попива максимално чуждия опит. А има толкова много примери за следване. Много ми е криво с това валидиране на билета отляво. Иначе определено внесе промяна в трафика, скоростта и начина на придвижване в града. Сравнение с метрото във Виена не може да става, щото приликите свършват с близкото население на двата града и годините на идейното зачеване и до там.

 

Честно казано, станциите ми идват една идея по-лъскави, отколкото си заслужава. Метрото трябва да е на първо място функционално. Разбира се, далеч по-приятно е ако е спретнато и светло, а не като старата линия в Рим. И все пак, ако има забележки те биха били по отношение на трасето и ефикасността на покритието.

В София трасето е дълго 40 км, а годишният пътникопоток е 163 милиона.

Метрото на Прага е 1/3 по-дълго, а годишният пътникопоток е 450 милиона души, при приблизително същото население

В Будапеща е колкото софийското, а пътникопотокът е 300 милиона, при два пъти по-голямо население.

 

Нормално е да сравняваме, щото искаме да ползваме същите удобства, каквито сме видели при пътуванията. Метро с мрежа като в Лондон, но със станции като стокхолмските, с цени като в Букурещ, обаче да те води по места като в Париж/Лондон/Рим, но там цените да са като в Белоградчик.

 

А на мен лично московският помпозен стил ми е крайно непонятен и не ми харесва. Все пак не съм бил там, но снимките са доста показателни. 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Досега посочих няколко факта за софийското метро и прилежащата му инфраструктура.

Нито един от тях не беше опроверган или дори коментиран.

Не виждам защо трябва да се гордея с нещо, което не се прави като хората, не се прави с необходимите темпове и в голяма част е и зле проектирано, ама много зле.

Пак повтарям - 2016 година сме.

 

Ето още един факт:

 

Метростанция Обеля.

Изградена е на гола поляна. Около нея е все още поляна. Паркинга е за 3 коли и половина, а дори беше проектиран и за автогара за западните селца.

Пред метростанцията има светофар - уникален. ако има три коли и се получава задръстване.

Единия път, този идващ от Ломско шосе, е толкова тесен, че колите се движат по транвайната линия - просто няма друг път - това е. Другия път - идващ от Люлин, на световара е с остър завой, като казвам остър, разбирай много остър 70 градуса, мах. 80 градуса.

И пак, повтарям, това е проектирано и построено на гола поляна. Няма сгради, няма наследена подземна, надземна и каквато и да е инфраструктура.

Да не мислите, че е само това.

А не, Метрото точно над светофара е недовършено и тече. През зимата ледени висулки целят хората по фунтанелите и/или колите по покривите.

Хората, като слезнат от метрото (тези за Обеля 2) имат два варианта - или да джапат по кална и/или прашна улица т.е. коларски път или да заобиколят измислени несъвременни магазинчета, да пресичат трамвайна линия и да ходят по улица на места без тротоар.

 

Може би ставам досаден - това е започнато и завършено на празно място.

И трябва да се гордея с тази станция. Или пък точно с нея да не се гордея.

Ама то тя не е важна - там еврочиновник няма шанс да попадне.

Редактирано от ven62
Връзка към коментар

В Будапеща се возих на влакче, което най-вероятно беше оригиналното от първият ден на метрото:). Колега унгарец ми го препоръча и не съжалявам, беше интересно. Шуман в Брюксел заедно с жп гарата ги ремонтираха поне 8 години, но сега е супер удобно до летището и не само. Ар-Лоа е поне от 5 години в ремонт, не знам какво правят. Ремонти се вършат навсякъде, и за това част е включено в цената на билетчета. Все пак неточни табели, счупени ескалатори, и много мръсни вагончета могат да скапят всяко първо усещане. Примери за добре свършена работа в последният 1 процент от работата има много по света и могат да се адаптират лесно за София или където и да е. В Токио се ориентирах перфектно в метрото защото просто спирките бяха и с номера (ако не се бъркам).

Връзка към коментар

Току-що два пъти (!) обърках посоката (първо тръгнах към Обеля вместо към Сердика, след това по другата линия пак към Обеля вместо към Младост), вследствие на което изпуснах последната мотриса в моята посока за около 30 секунди и трябваше да се прибирам пеш по нощите. Освен да се поздравя за добре дошъл в отбора на мега тъпаците :lol:

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

150 години се е развивало , не е стояло на едно място нали ? Има забравени станции , има новоизградени.

Ми добре с какво Jubilee е пред софийското освен с мащабите ?

Дали е една линия или сто ...ми то сигурно и много повече хора са заети да подържат голямото метро , много повече пари се влагат и т.н.

Да не сравняваме и цените на транспорта , че ще стане страшно.

 

ОК с какво софийското е по-лошо от това яъв Виена или Истанбул , което също е доста по-голямо ?

За мен е ново , чисто и модерно дори със старите мотриси , но това е друг въпрос.

Некъпаните хора също нямат отношение към сравненията.

Този въпрос не към мен, моля. За мен Софийското метро не съществува, тъй-като моят квартал не е покрит от него и в близките 50 години, едва ли ще бъде, така, че ми е все тая дали е по-добро, по-лошо и т.н. Именно поради тази причина казах, че трябва да се сравняват метра с еднакви мащаби. Да, може да сравниш Jubilee Line с нашето метро, но пак сравнението не би било коректно, поради ред причини.

Връзка към коментар

Привет,

 

Нашият метрополитен като такъв е добър, но няма как да се мине без забележки, някои от които доста основателни.

 

Основната е проектирането на лъчите и проектирането на достъпа до тях - лесно е да кажеш, че еди кой си квартал е покрит, но има доста случаи, където метрото е колкото близо, толкова и недостъпно. Например за хората, които живеят в горната част на Г.М. Димитров и Дианабад - метрото е доста далеч, а автобуса, който ги свързва с него е... апокрифен в най-добрия случай. Даде се пример и с метростанцията в Обеля.

За мен е много объркан и нелогичен метода на пътуване до Бизнес парка и/или Летището - трябва изрично да гледаш какво е написано на мотрисата, ама ако си чужденец или много бързаш, с багаж си и т.н. е лесно да се объркаш и да направиш грешка и да се озовеш в Младост, а не на Терминал 2.

Самата връзка между Лъч 1 и Лъч 2 е потресаваща - човекопотока се сблъсква в една фуния, където се получава класически Bottleneck и става прекалено задушевно, особено ако бързаш или си с куфари/багаж. Не е удобно прекачването на Сердика, именно заради тази галимация - имаме големи и хубави спирки, но връзката между тях е една доста неугледна катакомба, която в час пик прилича на митинг в бомбоубежище,

 

Има и добри страни - метрото ни е все още ново, станциите не приличат на извадени от евтин хорър филм и т.н. Бърз начин на придвижване, ако трябва да стигнеш от точка до точка, които са покрити.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Сигурно много забележки могат да се направят за метрото ни, ама тези, които го ползваме всекидневно, няма начин да не сме доволни. Аз лично без метро не мога и за мен е голямо удобство.

 

Пишете, че метрото не стигало до всички точки. Ами така е, ама то не е завършено. В бъдеще следва да се развива и достроява. Трудно било на Сердика разминаването. Ама как няма да е трудно като не се спазват табелите за кое е вход и кое изход. Писнало ми е да влизам през входа и от там да се изсипва множеството, ползвайки го като изход.

Не било ясно, кое влакче е за Бизнес центъра и кое за Летището? Първо преди да наближиш разделителната станция в новите мотриси започват да пускат надпис на български и английски за къде пътува влака. Отделно от това ти съобщават, че можеш да прекачиш за другото направление. Изписано е и на таблата на метростанциите. Ами повече от това, нямам идея какво може да се направи, освен да се назначи по един човек, който да води пътниците.

 

Преди година-две имах всяка седмица гости от чужбина. Нямаше един, който да се е объркал, хем метрото още не беше пуснато до летището. Сега пък съвсем няма как човек да сбърка. И всички единодушно повтаряха, че имаме много хубаво метро. Факт, че още е ново, ама това не променя нещата.

Напоследък освен пътуване с метро, ми се налага да сменям и с автобус. Еми, няма сравнение. Метрото е многократно по-удобно и спазва разписанието си.

  • Харесвам 9
Връзка към коментар

Аз съм посочил само малка част от причините да се жаля от софийското метро. Точно и ясно.

Коя причина не е основателна?

 

Ама Лондонското метро нямало не знам какво си. А колко спирки има?

А не е ли по-добре, ако сравняваме метра - то да гледаме софийското, виенското, амстердамското, щото Виена и Амстердам са колкото София или по-малки.

А да е имало 72 години управление на едни такива, като тукашните? За Виена и Амстердам питам? Не? Е, тогава ясно защо нашето метро е такова, малко, недостроено и със забележки.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Сигурно много забележки могат да се направят за метрото ни, ама тези, които го ползваме всекидневно, няма начин да не сме доволни. Аз лично без метро не мога и за мен е голямо удобство.

 

 

 

Удобно в сравнение с ...  Естествено, че е много по-удобно от който и да е друг обществен транспорт. Та това е основна характеристика на всички метра. Има си хас при реализацията на софийското метро да сме толкова смотани, та и това основно предимство на метрото да успеем да заличим.

Връзка към коментар

Neuromancer, защо темата е със заглавие "Софийското метро" :) Трябваше да е "Българското метро".

 

Щотото с това "визионерство", което ни позволява да вдигнем поглед само на 2-3 метра пред нас (разбирай 2-3 години напред) още десетилетия за Пловдив и Варна няма и мисъл да има за метро.

Връзка към коментар

Удобно в сравнение с ...  Естествено, че е много по-удобно от който и да е друг обществен транспорт. Та това е основна характеристика на всички метра. Има си хас при реализацията на софийското метро да сме толкова смотани, та и това основно предимство на метрото да успеем да заличим.

 

В сравнение с останалия обществен транспорт, който имаме. Не знам каква е тази наша черта винаги да виждаме чашата наполовина празна.

Ползвала съм метро в Лондон, Париж, Рим, Милано, Барселона, Мадрид, Лисабон, Буенос Айрес, Будапеща и може би забравям някое и друго и не виждам повод да оплюваме нашето. Може да не е най-съвършеното, но пък ни върши работа, а това е важното.

Редактирано от mililia
  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Аз нещо не схващам идеята на темата. Откакто се помня строим софийското метро. Бях малък когато за първи път чичко Филипов съобщи по телевизията, че започва изграждане на метро в София. През 1984 г. за първи път се возих на метро в Прага. Бях много впечатлен и с нетърпение очаквах да пуснат софийското. Когато го дочаках вече нямах нужда от него. Не и в онзи детски смисъл. На софийското метро съм се качвал може би пет-шест пъти в живота си, но се надявам да започна да го ползвам много по-често когато пуснат новата линия. Кусури винаги могат да се потърсят и винаги могат да се открият без особени затруднения по отношение на всеки инфраструктурен обект. Едно обаче е сигурно. По-добре с метро с кусури, отколкото без метро и с надежди. Да не пропусна да кажа, че една недомислиците на нашето метро, която беше изразена по-горе, а именно пускането на линия с две разклонения от един и същи коловоз не е роден патент. Доста метра в Европа имат подобни линии, веднага се сещам за миланското, например. Ама мотрисите били руски. Такива са, щото са поръчвани когато още съм гонил мацки в прогимназията, но чувам, че постепенно ще ги заменят с по-добри. Кофти били схемите. Това е поправимо, въпрос на организация и добро предложение. Имало гари в нищото. Ами така е планирано навремето, така е изпълнено в настоящето. Не знам, но не разбирам необходимостта от мрънкане при положение, че софийското метро се използва ежедневно от хиляди и спестява на тези хора доста време прекарано в автобуси, трамваи и тролейбуси...

  • Харесвам 11
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.