Прескочи до съдържание

Софийското метро


Препоръчани мнения

Относно гарите в нищото. Това е заради имоти на предния главен архитект на София. Купува евтина земя, после се прокарва от там метрото и вижте как стават нещата. Само една от многото схеми свързани с метрото. За новите мутриси. Те отново ще са руски и са доста скъпи. От Чехия са предложили чисто нови по-добри и по-евтини, но нашите са предпочели руските, защото забележете служителите били свикнали с руски мотриси. Забелязах също, че при най-новите станции някои ескалатори са доста тесни. Почти съм сигурен, че при изграждането са били обявени като стандартни и някой си е прибрал парите за разликата. Но разбира се и аз съм на мнението, че е по-добре с метро с кусури, отколкото без метро с надежда. Даже вчера ми се наложи инцидентно да стигна от Лагера до Младост и накрая ползвах метро от Сердика. Еми стигнах до Младост 1 за под 20 минути. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Току-що два пъти (!) обърках посоката (първо тръгнах към Обеля вместо към Сердика, след това по другата линия пак към Обеля вместо към Младост), вследствие на което изпуснах последната мотриса в моята посока за около 30 секунди и трябваше да се прибирам пеш по нощите. Освен да се поздравя за добре дошъл в отбора на мега тъпаците :lol:

 

То такива грешки се правят по това време на денонощието, но май обикновено алкохол е замесен

Връзка към коментар

Темата тръгна от това, че вчера сутринта ми се наложи да стигна до работата не с кола (както обикновено) а с метрото. Аз го ползвам по често от теб, Duke, макар и епизодично.

Измрънках в съответната тема (после я отцепиха) какво точно ме дразни. Според мен всеки би го дразнело. Е да, ама прочетох тук-таме по темата, че трябвало да се гордея с нашето метро...., което ме вбеси и амбицира.

 

Мотрисите не са руски, а съветски. :)

Това, че хиляди хора ползват метрото и им било удобно - естествено, че е така. Но ако беше проектирано и изпълнено добре, на тези хора щеше да им е още по-удобно, а щяха и да са доста повече.

 

Жалко е, че така обобщаваме. Това, че се оплаквам от конкретни неща, не значи, че отричам успешността на проекта софийско метро.

То и като завършиш гимназия с 3 - то проекта си е успешен, ама чак и да се гордееш. :)

Надявам се, че поясних достатъчно.

Не виждам особен смисъл да преповтарям написаното с други думи.

Освен ако някой не иска още примери за безмозъчно проектиране и изпълнение. :)

Връзка към коментар

От няколко години живея сравнително близо до летището. Нямаше по-голямо щастие от пускането на спирка на метрото в близост. Всеки път щом случай ме отведе от/ до летището, усмивка се прокрадва на лицето ми, минавайки покрай таксиджиите.

 

Близо половин година отне да се появи мобилен обхват под земята на новите спирки --> за мен беше голямо изпитание да преодолея страха от липса на връзка с "горния свят", тъй като ми е прилошавало в задушните мотриси без климатик и се е налагало да търся външна помощ.

На Сердика сложиха нови електронни табла за двете линии, чиито места са разменени в сравнение с всички останали в моята посока. На повечето спирки следя долната линия, само там трябва всеки път да внимавам да следя горната линия. Възможно е това да е довело до нечие объркване.

Случвало ми се е вечер да не минава последната мотриса, нищо че е изписана на таблото.

Случвало ми се е вечер да не мога да си купя билетче, когато касите не работят, защото съм попаднала на спирка с автомат, който има възможност единствено за приемане на монети, а аз да разполагам само с банкноти. И вървях пеша до следваща спирка.

 

Въпреки всичко това обаче, не мога да разбера всички мои приятели и съседи, които могат да ползват метрото, но категорично отказват и висят всеки ден в задръствания по улиците и се изнервят с масово неадекватни шофьори. Аз си обичам нашето метро!

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Много хора ползват метрото не защото е толкова удобно, колкото поради липса на алтернатива - покрай пускането му се закриха или разредиха много от наземните линии. Няма да е пресилено, ако се каже, че общината по всякакъв начин се опитва да натъпче всички под земята. Резултатът е видим за всички - задръстванията се увеличават.

Отделно, заради икономия се правят пълни кретенизми - всички новопроектирани станции - от Васил Левски нататък (СУ е по стар проект) са със странични перони, които са по-нефункционални от островните перони. Особено видно е на МС Младост 1, която е трансферна за двете разклонения - ако трябва да се иде от Бизнес парка към Летището трябва да се обикаля през горното ниво. Отделно още по времето на Софиянски трасето беше променено вместо под Цариградско да се ползва трамвайният тунел под Драган Цанков (който е с по-ниска скорост) и така вместо да имаме две бързи коридора -  метро под Цариградско със завой на ХМС до Младост 4 и бърз трамвай  Графа - тунел Драган Цанков - Дървеница - Младост 1 - Младост 3 - Дружба се оказахме с едно.

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Ако трябва да търсим кусури, безспорно един от най-големите е оставането на зала "Армеец" извън метрообхвата с което ми се струва, че влизаме директно на едно от първите места по несъобразителност. Аз също мисля, че по-скоро метрото трябваше да се движи под "Цариградско" с перспективата по-късно да се изградят и паралелни лъчи. Но, нека отново да кажа, че няма голям инфраструктурен проект без кусури и група недоволни граждани...

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

С кусури - да, и то не един, но въпреки това софийското метро е хубаво. Защото е ново и все още чисто. За мен ориентирането из него не е по-трудно от ориентирането в другите метра, в които съм била. Ще пропусна всичко, което беше коментирано до тук, и ще отбележа един детайл, който ми прави впечатление - на СУ има едни декоративни стъкла, които са поставени на тавана. Видях подобни и на друга метростанция към Младост. Та се чудя, не дай си боже, при някой инцидент, тия стъкла, ако паднат, колко ли хора могат да заколят...

Най-ужасните метростанции, които съм виждала, бяха в Ню Йорк - мръсни, смърдящи, омазани с графити и с притичващи плъхове. Вярно, че част от инфраструктурата на метрото е на един век, но една нова боя едва ли ще е толкова скъпо да му се сложи и да просветне малко. Е, това все пак беше преди 9 години, сега може да е по-добре. Освен това в 23.30 вечерта трябваше да вървим до следващата метростанция, защото едната я затвориха под носа ни. Нищо, че влаковете си вървяха. И това беше из Манхатън.
В Барселона пък също го има това с влаковете по една линия, които стигат или не стигат до летището.

Редактирано от Lirea
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

 

........... МОСКОВСКОТО МЕТРО

................Ама хич не съм съгласна с това, незнам от кога е информацията, бях там юни 2016г.

Много приятно  бях изненадана чисто, просторно, добре обозначено няма нужда да знаеш и език даже, просто прекрасно, да не говорим за онези станции цели галерии и ефтино...относно безопастността. Разхождах се сама последната вечер докато го затворят , почти до 24ч обикалях да снимам станциите.   

 

Zori,

 

Разрешено ли е да се снима в Московското метро? Преди много години не беше проблем, но след атентатите в метрото беше забранено, в Петербург също.

Връзка към коментар

По принцип и в софийското метро е забранено снимането, както и на централна гара, летищата и т.н.

Този "принцип" има ли го някъде записан - в закон, наредба, правилник някакъв?  

Връзка към коментар

Има ги в нормативен акт - да. Постановление на МС относно Определяне на стратегическите обекти и т.н. http://lex.bg/en/laws/ldoc/2135641101

 

Метрото освен важен инфраструктурен обект е и противоатомно скривалище. Точно по този параграф е забранено снимането там.

 

Аз веднъж съм влизал с DSLR-a в метрото и веднага се появи един служител на метрополитена и полицай, за да ме предупредят.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Да, ясно че е стратегически обект, но не пише, че е забранено снимането. 
То и язовирите са стратегически обекти по това постановление и какво - никой не се снима на язовир Искър или язовир Батак?  :rolleyes: 
 

 

2.1. Язовири с национално значение за питейното водоснабдяване, в т.ч.:

а) язовир "Искър";
б) язовир "Кърджали";
в) язовир "Студена";
г) язовир "Ивайловград";
д) язовир "Асеновец";
е) язовир "Огоста";
ж) язовир "Панчарево";
з) язовир "Христо Смирненски";
и) язовир "Батак";
к) язовир "Арда";
л) язовир "Цонево";
м) язовир "Йовковци";
н) язовир "Камчия";
о) язовир "Боровица";
п) язовир "Ясна поляна";
р) язовир "Среченска бара";
с) язовир "Бели Искър";
Връзка към коментар

Всъщност на базата на това Постановление, установяващо метрополитена като стратегически обект, се издава заповед за забрана за снимане и се поставяти информационни табели, информиращи за забраната за снимането в обекта, и съответно трябва писмено разрешение, за да снимаш там и да не ти правят проблем. Което важи и за доста други обекти - не само стратегически.

Връзка към коментар

Ами да Ви кажа право не съм го знаела, не съм се и замисляла. Но си снимах и никъде не видях забрана знаци надписи, никой не ми е направил забележка.Сещам се за един такъв случай в Анкара преди много години, разбира се аз докато си снимам , дойде полицайката и си изтрих снимките. Аз пък съм снимала сградата на мисля някакво министерството ли държавна институция, просто ми се вида интересна. Разбира се , че изтрих веднага всичко  беше ОК.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Сега се сетих, че нашето метро няма кошчета на пероните 'от съображения за сигурност'. Май сме уникат в Европа в това отношение.

 

ПП. Имам DSLR-ски снимки от много гари в Италия, Лондон...не са ме гонили с кучета да ги трия.

Връзка към коментар

Ами да Ви кажа право не съм го знаела, не съм се и замисляла. Но си снимах и никъде не видях забрана знаци надписи, никой не ми е направил забележка.Сещам се за един такъв случай в Анкара преди много години, разбира се аз докато си снимам , дойде полицайката и си изтрих снимките. Аз пък съм снимала сградата на мисля някакво министерството ли държавна институция, просто ми се вида интересна. Разбира се , че изтрих веднага всичко  беше ОК.

В Правилника на Московското метро е забранено 'филмирането и видео-заснемането', за фотографиране / правене на снимки нищо не пише. Обаче по форумите руснаци пишат, че полицаи в метрото са им казвали да не снимат и че не е разрешено.

 

Позовавали се на друга точка от Правилника 'за натоварени моменти' и друга разпоредба за 'стратегически обекти'.

 

Руснаците коментират, че чуждестранните туристи масово снимали и полицаите не им правели забележка.

 

С телефон или с фотоапарат снима?

Връзка към коментар

Сега се сетих, че нашето метро няма кошчета на пероните 'от съображения за сигурност'. Май сме уникат в Европа в това отношение

 

 

Не сме.

 

Я си спомнете, дали някъде из лондонското метро сте виждали кошчета за отпадъци?

 

Аз поне, последно преди три години, не съм видяла нито едно. Ако сега ситуацията се е променила - ок.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
  • 2 години по-късно ...

Днес ми се наложи да отида от центъра, на 100м. от метростанция Сердика до Младост 1 - на метростанцията.

Викам си, защо да губя три часа с кола - я да отида с метрото.

35966473_1(1).JPG.0cd28f2ea8d4550daa2a46732f58d11c.JPG2.JPG.c11cf6dc71d168926912d26fd8dbcd74.JPG3.JPG.d22be89cf4a327c7fafeda38ec851ef4.JPG

 

Третата снимка е само за да илюстрирам, че двете схеми на софийското метро са на 1 метър една от друга.

 

Да се концентрираме върху първата и втората снимка.

Първо сравних сините линии - имат някои общи неща, но като цяло са различни.

После се вторачих в червените - и те различни.

Викам си - тия в Столична община и метрополитена са идиоти.

После се замислих. Здравата логика води до заключението, че не може да има толкова идиоти на едно място - явно идиота съм аз.

После пък си викам. Като съм идиот, от къде у мен здрава логика … и се обърках.:russian_roulette:

Някой ще се наеме ли да ме диагностицира.:rofl:

 

В интерес на истината забелязах и едни светлосенки (светлосини под сините и жълтеникави под червените линии) на едната схема (втората снимка) и видях, че в София си имаме и линии и маршрути . Явно трябва да се доинформирам какви са тези деликатно начертани маршрути.

 

В допълнение:

- При опита ми да мина през врътките на метростанция "Сердика" опипах апарата отвсякъде с картата, която имах. Никъде не ми светна зелено. Притесних се и добре, че беше една жена та ми посочи едно жълтеникаво петно в предната, дясна част на апарата (най-далечната). Така се зарадвах, че ще мога да мина, че се засилих и се шибнах в желязната тръба-бариера. Бях забравил, че в софийското метро трябва да си "обратен" и да влизаш от дясно на апарата.

- На връщане бях подготвен … обаче апаратите бяха други. Все пак запазих самообладание. Отдръпнах се на 2 метра, да не преча на хората, разучих го и … го преодолях.

- При опита да чета думите по схемата от втората снимка … ме заболя главата. Има текстове, които са хоризонтални, после си врътках главата на 90 градуса за да прочета вертикалните текстове, после на 45 градуса от долу - нагоре, после пак на 45 градуса в другата посока, за да прочета текстовете от горе-надолу. Да-а-а, всички шипове между 2-3 прешлен ми се активираха.

Докато четях и слушах. Една мадама със секси глас ми каза, че на метростанция Сердика мога да направя връзка с линия "Надежда-Лозенец". Ами такава линия по схемите няма.

И последно:

- Установих, че чужденците имат два пъти по-добро зрение от българите - надписите за тях са с два пъти по-ситен шрифт. Но и малко да ги затрудним - някой са италик

 

 

  • Харесвам 4
  • Браво 1
  • Смея се 17
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 8 минути , ven62 каза:

 

 

Eeeee, ти пък все едно не си чувал за escape rooms :grin: - метрото е специална общинска escapе room - атракция за българи и чужденци на минимална цена. (обикновено са доста по-съкпи!)  
Ти успя ли все пак да излезеш? Успя! Айде да почерпиш! :grin:

  • Харесвам 2
  • Смея се 7
Връзка към коментар

нали се ширеше някаква легенда че българите сме били най-интелигентните? Явно така се стимулира развитието на мозъка - държавна политика

  • Харесвам 1
  • Смея се 8
Връзка към коментар

ЦГМ всичките неща така ги правят - има няколко различни схеми във влаковете на метрото, имаше едно приложение за електронни билети, но то беше само за някои спирки на метрото (??) и само за линиите на автобусите от/до летището. После направиха друг метод за купуване на билети, но той работи само за дневни карти за всички линии, може да се плаща със СМС само с 1 от 3 оператора и може(ше) да се ползва от повече от един човек едновременно....

Добрите намерения ги има, изпълнението трябва да подобрят 🙂

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 11 минути , neuromancer каза:

нали се ширеше някаква легенда че българите сме били най-интелигентните? Явно така се стимулира развитието на мозъка - държавна политика

Да така е, защото сме имали най-малко деца в Европейския съюз, според Вълчев. 🙂

 

Станало е инцидент в метрото днес.

Инцидент в метрото, жена е паднала пред влак!

 

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.