neuromancer Публикувано: 23 август, 2016 Публикувано: 23 август, 2016 Ако говорим за данъци и такси, те би трябвало да са еднакви за един град (или като процент или фиксирана сума), т.е. дали се включват или не няма значение за подредбата по цена. Обаче ако има допълнителни разходи като такса почистване, която хотела сам си я определя, може да стане 10 евро стая и 110 такса и се компрометира цялата система 2
Duke Публикувано: 23 август, 2016 Публикувано: 23 август, 2016 За това говори Емо. И да - тъпо е да правят така. Ами, не съм съгласен с теб! Имаш изречение в общото описание на хотела, писано от администрацията на хотела, че "В цената е включена закуска." Не е посочено за коя цена се отнася. Ти не избираш опция от общия текст, а конкретна опция от предложенията по-долу. Там вече имаш ясно разграничение на възможностите да наемеш стая без закуска и стая със закуска. Нищо некоректно не виждам в случая... Ако говорим за данъци и такси, те би трябвало да са еднакви за един град (или като процент или фиксирана сума), т.е. дали се включват или не няма значение за подредбата по цена. Обаче ако има допълнителни разходи като такса почистване, която хотела сам си я определя, може да стане 10 евро стая и 110 такса и се компрометира цялата система Има значение къде териториално се осъществява сделката и на кое място от данъчна гледна точка се реализира самия приход...
captain_oveur Публикувано: 23 август, 2016 Публикувано: 23 август, 2016 Ами, не съм съгласен с теб! Имаш изречение в общото описание на хотела, писано от администрацията на хотела, че "В цената е включена закуска." Не е посочено за коя цена се отнася. Ти не избираш опция от общия текст, а конкретна опция от предложенията по-долу. Там вече имаш ясно разграничение на възможностите да наемеш стая без закуска и стая със закуска. Нищо некоректно не виждам в случая... Това, другарю Дюк, е като да те уговарям да се видим в Пловдив, когато дойдеш насам за концерта, и в уговорката изрично спомена - срещата включва бира. А после, след като ти си клъвнал въдицата, възхитен от идеята, става ясно, че това с бирата важи само за ден вторник между 18 и 20 часа, в останалите дни се налага да пиеш я лимонаТа, я вода от пералнята...каквото там сервират из пловдивските заведения Подвеждане, с една дума. Ловко равнопоставяне на две различни по съдържание и размер цени, с хитрата употреба на „цената“. 1
Duke Публикувано: 23 август, 2016 Публикувано: 23 август, 2016 Кептън, няма подвеждане, сори! Имаш две опции за резервацията. В цената на едната опция не е включена закуска, като плащането е възстановимо. В цената на втората опция, закуската е включена, но плащането е невъзстановимо. Първата цена е по-висока от втората. Няма как да резервираш от "общото описание", нужно е да избереш една от двете опции. На следваща страница отново ще ти бъде напомнено, че резервираш стая с включена или без включена закуска, с възстановяване или без възстановяване на сумата. Нищо некоректно не виждам аз и не разбирам с какво един общ текст може да те подведе. Още веднъж, коя цена се има предвид с изречението "В цената е включена закуска."? 1
neuromancer Публикувано: 23 август, 2016 Публикувано: 23 август, 2016 Още веднъж, коя цена се има предвид с изречението "В цената е включена закуска."? Така както е написано, подвежда, че всяка цена включва закуска. Ама това не е болка за умиране според мен де.
Duke Публикувано: 23 август, 2016 Публикувано: 23 август, 2016 Така както е написано, подвежда, че всяка цена включва закуска. Ама това не е болка за умиране според мен де. Да, подвежда, ако можеш да резервираш от общото описание където е написано. Резервираш обаче в конкретното поле по-долу, където ясно е обозначено коя стая какво включва като опции. Според мен, както вече писах, някой администратор е написал изречението в описанието докато все още хотелът е предлагал стаи само с включена закуска. После са променили политиката, но са пропуснали да оправят изречението в описанието. Не бих нарекъл това подвеждане. Да не подценяваме самите клиенти, които в крайна сметка четат условията по резервацията...
П.Кръстев Публикувано: 23 август, 2016 Публикувано: 23 август, 2016 Просто изречението от описанието трябва да се премахне. Това е грешка от страна на хотела и няма за какво да обвиняваме booking, че не са си свършили работата. Едва ли налагат някакъв контрол върху свободния текст, който си поставят хотелите като описание.
neuromancer Публикувано: 23 август, 2016 Публикувано: 23 август, 2016 Да, подвежда, ако можеш да резервираш от общото описание където е написано. Резервираш обаче в конкретното поле по-долу, където ясно е обозначено коя стая какво включва като опции. Според мен, както вече писах, някой администратор е написал изречението в описанието докато все още хотелът е предлагал стаи само с включена закуска. После са променили политиката, но са пропуснали да оправят изречението в описанието. Не бих нарекъл това подвеждане. Да не подценяваме самите клиенти, които в крайна сметка четат условията по резервацията... Да де, аз затова казвам, че не е болка за умиране (може да е и от лош превод). Ама в темата проблема са таксите за почистване, които променят тотално подредбата ....
Topfly Публикувано: 23 август, 2016 Автор Публикувано: 23 август, 2016 За това говори Емо. И да - тъпо е да правят така. Aз обаче не говоря за това и не виждам нищо лошо във възможността да избираш искаш или не искаш закуска. Аз говоря за цената която излиза когато направиш търсенето и преди да си кликнал на даден хотел. Там в ляво на снимката напълно коректно пише ако в цената има включена закуска.
Duke Публикувано: 23 август, 2016 Публикувано: 23 август, 2016 Aз обаче не говоря за това и не виждам нищо лошо във възможността да избираш искаш или не искаш закуска. Аз говоря за цената която излиза когато направиш търсенето и преди да си кликнал на даден хотел. Там в ляво на снимката напълно коректно пише ако в цената има включена закуска. Тоест, ако правилно съм разбрал, негодуваш от това, че цената на първа страница с останалите предложения от други хотели се променя когато влезеш в самата страница на хотела и това не е указано достатъчно ясно, така ли? Аз пак да напомня, че е добре за целите на анализа, преди да се хвърлят обвинения да се събере сравнителен материал от други резервационни системи. Ако при тях не съществува този проблем за едни и същи места, тогава действително можем обосновано да твърдим, че Booking ценообразуват некоректно. Дотогава, лично аз не бих използвал квалификации по адрес на когото и да е било...
Topfly Публикувано: 23 август, 2016 Автор Публикувано: 23 август, 2016 Тоест, ако правилно съм разбрал, негодуваш от това, че цената на първа страница с останалите предложения от други хотели се променя когато влезеш в самата страница на хотела и това не е указано достатъчно ясно, така ли? Аз пак да напомня, че е добре за целите на анализа, преди да се хвърлят обвинения да се събере сравнителен материал от други резервационни системи. Ако при тях не съществува този проблем за едни и същи места, тогава действително можем обосновано да твърдим, че Booking ценообразуват некоректно. Дотогава, лично аз не бих използвал квалификации по адрес на когото и да е било... Негодувам, че на първа страница когато пуснеш търсачката не излизат крайни цени, които могат да се сравняват. По този начин цялата търсачка и сравнението на цените губи всякакъв смисъл. Аз не обвинявам букинг, защото и те са жертва на “хакерската“ атака на някои хотелиери. 1
venceremos Публикувано: 23 август, 2016 Публикувано: 23 август, 2016 Това е пряко свързано с осчетоводяването на самата сделка. Различните местни законодателства имат свои изисквания по отношение на мястото на извършване на сделката, а оттам и допълнителните плащания, които в единия случай са част от сделката по наем, а в друг случай представляват плащане извън нея. Например в Италия почти винаги плащаш туристическата такса на място в брой или с карта, но плащането е различно от това за самата стая и постъпва в сметката на местната общинска организация. Не мисля, че е удачно (включително от счетоводна гледна точка) да се показва крайната цена с включени допълнителни такси, защото това ще доведе до вероятност за счетоводни грешки. Важно е да се чете разбивката на цената. Конкретно при Booking, разбивката е достатъчно информативна, за да се подготвиш предварително и сам да изчислиш крайната цена за теб... Да, съгласна съм, че от счетоводна гледна точка става дума за отделни плащания и не е хубаво всичко да се фактурира на едно. Моята идея обаче беше от потребителска гледна точка да можеш да направиш цялата калкулация около нощувката ти по различни пера (което предполагам технически е постижимо чрез поставянето на отметки), за да знаеш какво имаш да плащаш в края на краищата. Букинг няма да спечелят директно от въвеждането на един такъв инструмент, но аз като потребител бих го оценила като голямо улеснение, защо сега какво се налага да правя: харесвам си хотел, изчитам условията и започвам в табличка да си смятам допълнителните плащания (ДДС, туристически такси, градски такси, паркинги, интернет, чаршафи, почистване т.н., каквото е приложимо в дадения случай, разбира се). Да не говорим, че много често няма налична информация за размера на тези допълнителни плащания (най-вече за паркинги, интернет, чаршафи, тоалетни принадлежности... и трябва да се информираш от коментари на предишни посетители или да пращаш запитвания до самото място за настаняване). Цялата тази процедура ми губи време и ме затруднява в избора, както и предполага допускането на "неприятни изненади". 5
ShaMan-H_Fel Публикувано: 23 август, 2016 Публикувано: 23 август, 2016 Избщо не е аргумент тоза за осчетоводяването. То и при самолетните билети има 5-6 различни такси, но авиокомпаните ти дават една обща цена. И това не им е счетоводен проблем. 6
mitaka Публикувано: 23 август, 2016 Публикувано: 23 август, 2016 (редактирано) Таксата за почистване не се включва в комисионната, която Booking начислява на собственика на имота. Опцията за тази такса се избира от платформата на Booking, когато си качваш имота, а ако решиш можеш да я махнеш винаги. При резервация през Airbnb, винаги има такава такса. Там пък те задължават да имаш такса почистване. Редактирано 23 август, 2016 от mitaka
Фил Публикувано: 23 август, 2016 Публикувано: 23 август, 2016 (редактирано) При резервация през Airbnb, винаги има такава такса. Там пък те задължават да имаш такса почистване. Не мисля. Задължителната такса в airbnb e таксата-комисиона на самото airbnb. Хазяинът може да си сложи и такса почистване, може и да не си сложи, има ги и двата варианта. Редактирано 23 август, 2016 от Фичо
Topfly Публикувано: 12 октомври, 2016 Автор Публикувано: 12 октомври, 2016 В българска група във Фейсбук за фрийлансъри се появи обява за търсене на хора, които да пишат фалшиви ревюта за хотели Издирвам много хора, които да пишат ревюта на няколко хотела срещу заплащане в тези сайтове:holidaycheck.debooking.comtripadvisor.comАко има някаква автоматизирана услуга, ще бъде супер https://www.facebook.com/groups/greelance.bg/permalink/1107394715964024/?comment_id=1107474812622681&reply_comment_id=1107485539288275¬if_t=group_highlights¬if_id=1476290639127956 Не знам колко са разпространени подобни практики и как заобикалят изискването на booking само хора, които са направили резервация да коментират, но не ми харесва тази тенденция. Явно рейтингите ще стават все по фалшиви Аз лично винаги се опитват да чета негативните критики и ако ми се струват обосновани, тогава гледам да избягвам дадения хотел. 2
Георги Публикувано: 12 октомври, 2016 Публикувано: 12 октомври, 2016 Това е разпространено от години за трип адвайзъра, където всеки може да остави ревю. За букинг не знам как го правят, може би има някакъв хак да оформиш адреса така, че да оставиш ревю все едно си бил. Но това върши работа само за общия рейтинг, платените ревюта никога не са подробни и детайлни, а като се зачетеш за подробности такива ги игнорираш. Предполагам по-скоро може да се ползват за черен ПР, да сринеш рейтинга на конкурент.
Гост Публикувано: 12 октомври, 2016 Публикувано: 12 октомври, 2016 Ето затова и се питаме взаимно. Няма по-безценен опит от личния. Иначе нямаше да има форуми Иначе с платените ревюта - крива история...
Zaro Публикувано: 12 октомври, 2016 Публикувано: 12 октомври, 2016 На мен в букинга отзивите винаги са ми изглеждали безпричинно възторжени. Даже в TripAdvisor, където всеки може да пише, не са толкова фалшиви. Може би защото едното е advisor, а другото booking. Но пък явно това е нова пазарна ниша, която някой е изнамерил.
Topfly Публикувано: 12 октомври, 2016 Автор Публикувано: 12 октомври, 2016 Но това върши работа само за общия рейтинг, платените ревюта никога не са подробни и детайлни, а като се зачетеш за подробности такива ги игнорираш. Предполагам по-скоро може да се ползват за черен ПР, да сринеш рейтинга на конкурент. Това вече ми се струва теория на конспирацията Конкурентите обикновенно са толкова много, че трябва доста усилия за да им сринеш рейтинга. Аз винаги си мисля, че критичните мнения са истинските...
Георги Публикувано: 12 октомври, 2016 Публикувано: 12 октомври, 2016 Това вече ми се струва теория на конспирацията Конкурентите обикновенно са толкова много, че трябва доста усилия за да им сринеш рейтинга. Аз винаги си мисля, че критичните мнения са истинските... Абе не е точно така. Конкурентите в Париж може да са много, но конкурентите в твоя квартал, да речем в близост до влак за Дисниленд вече не са толкова много Можеш да си сигурен, че е проиграно всякак. Аз пък на крайно негативните не обръщам внимание, често са пропити с повечко злоба, от колкото се предполага за безпристрастно ревю, а мен това ме интересува - да е безпристрастно, а не че някой му се е провалила почивката от студени пържени яйца на закуска. Крайно положителните също се игнорират, особено такива лаконични. Пък и да не са лаконични си личи, когато са фалшиви, сякаш някой изкуствен интелект ги е писал. 5
Topfly Публикувано: 12 октомври, 2016 Автор Публикувано: 12 октомври, 2016 Аз пък на крайно негативните не обръщам внимание, често са пропити с повечко злоба, от колкото се предполага за безпристрастно ревю, а мен това ме интересува - да е безпристрастно, а не че някой му се е провалила почивката от студени пържени яйца на закуска. Крайно положителните също се игнорират, особено такива лаконични. Пък и да не са лаконични си личи, когато са фалшиви, сякаш някой изкуствен интелект ги е писал. Ясно е, че има клиенти, които са от всичко недоволни, но аз точно затова гледам да прочета конкретната причина за недоволството. Ако лично за мен същото нещо е много важно, тогава го взимам предвид.
П.Кръстев Публикувано: 12 октомври, 2016 Публикувано: 12 октомври, 2016 Аз ревютата напоследък не ги и чета. Просто търся хотел с оценка 8+ в букинг и достатъчно на брой ревюта (100+) и все по-малко си губя времето. Понякога искам да видя и снимки, правени от гостите - тогава търся в трипадвайзър. 3
zon Публикувано: 12 октомври, 2016 Публикувано: 12 октомври, 2016 Това за платените писачи в букинга, много отдавна се знае. В бг мама една потребителка преди много години беше писала, че е работила това. За трип адвайзара не го знаех. Там е по-достоверна информацията - по снимки на потребители, а ако има повтарящи се негативни коментари за определени неща и мениджмънта на хотела непрекъснато пише, че не така и въобще е в обяснителен режим, работата е ясна. Освен това и с времето натрупваш опит и можеш по-лесно да отсяваш информацията. 1
neuromancer Публикувано: 12 октомври, 2016 Публикувано: 12 октомври, 2016 Ами все пак в трипадвайзер можеш да си пишеш където искаш, а в booking само ако си стоял в хотела (освен ако не си нает от хотела и са ти дали някаква вратичка предполагам). Т.е отрицателни коментари няма да оставяш, без да си бил гост. Поне така ми изглежда без да задълбавам. 2
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега