Прескочи до съдържание

Исландия: детайлен план за 14 дни и 4х4


Light

Препоръчани мнения

Привет на всички!

 

Ще се възползвам от темата да задам и собствените си въпроси за Исландия понеже ни предстои 14 дневно пътешествие :)

Започваме на 9-ти септември и затваряме кръга на 22-ри септември.

 

По-долу ще изложа целия план, но имам едни конкретни въпроси, за последните ни дни 19-20-21-ви.

Плана за тези дати е да сме по Западните фиорди. Основните ми притеснения ще са относно проходимоста на пътищата. Ще сме с превозно средство с 4х4. 19-ти спане в Исафьордюр, а 20-ти някъде по- на юг или югозапад, но пак там на западните фиорди. За 21-ви идеята е да спим на полуостров Снаефелснес някъде в северната му част.

Аз си мислех да караме по цялото крайбрежие от Западните фиорди до мястото за спане на полуострова, но някой беше споменал, че е по-добре с ферибота...наистина ли ще е безцелно цялото шофиране?

А това съобщение седи на сайта на ферибота:
Please notice. During the winter time some roads in the Westfjords are unpassable. Please look at the road conditions

Каква ли ще е обстановката около 20-ти септември?!

Редактирано от Light
Връзка към коментар

Каква ли ще е обстановката около 20-ти септември?!

 

Много е трудно да се каже от сега каква ще е обстановката, времето там е изключително променливо, но може да следиш сайта на пътна администрация, има инфо и на английски:

 

http://www.road.is/travel-info/road-conditions-and-weather/

Редактирано от DenitsaS
Връзка към коментар

Той сайта е ясен, но нали трябва да се резервират места за спане.

Питам защото ако някой каже, че не е добра идея за западните фиорди по това време, да прекрояваме плана докато е време...

Връзка към коментар

Ако е някакво успокоение, миналата година в края на септември нямаше проблеми с пътищата в цяла Исландия. Западните Фиорди ги подминахме, но и там си беше ок. Мисля, че края на септември е рано да се говори за зима дори по исландските северно-фиордски стандарти :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Light, така като гледам ще правиш локалната обиколка основно по път 61 и 60. Път 61 е хубав (е, има малки участъци, където трябва да се внимава) и е отворен целогодишно. Сега, път 60 е малко по-проблемния, главно заради затварянето на планинските проходи Dynjandisheiði и Hrafnseyrarheiði. Възможно е там да имаш сняг. Те стоят затворени цяла зима, а понякога и есен и пролет. Нямам си на идея дали в късен септември ще са отворени. Всичко е до времето тогава. Следиш. За третият ръкав на север забрави. Там само юли и август. "Път" и "човек" са непознати думи. За величествения нос Látrabjarg също трябва да се следи пътя - 62 може и да е отворен, но незнам как ще стоят нещата с път 612, който реално води до носа. Имай предвид, че по всички артерии извън 60 и 61 макадама често е на дупки, пътеките са тесни и едвам личат, вятърът е потресаващ (В Судавик стана най-голямата лавина 1995 г. с 14 жертви и преместиха селището), а фиордите постоянно заличават следите от укрепителна дейност. Разумното решение, особено ако си с деца е - направи си задължителен план Б и опция за отмяна на резервации. Не пречи, въпреки че не вярвам да се стигне до там. Не се отказвай, но винаги имай предвид, че това е почти необитаема част от Исландия с под 8000 души общо и на трите ръкава, пръснати в много малки селища неравномерно, без изобилие от места за провизии. Евентуален асистънс при закъсване е по-труден логистично, особено извън активния сезон. Времето може да е от приятно леко дъждовно с мъгла или дори синьо небе, та чак до брутално ураганно със сняг и виелица. Не е като да не се е случвало в късен септември. Предполагам, че температурите ще са около 4-5 градуса, а нощем ще паднат и под нулата. С две думи, риск някакъв съществува, но е относително малък.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Light, така като гледам ще правиш локалната обиколка основно по път 61 и 60. Път 61 е хубав (е, има малки участъци, където трябва да се внимава) и е отворен целогодишно. Сега, път 60 е малко по-проблемния, главно заради затварянето на планинските проходи Dynjandisheiði и Hrafnseyrarheiði. Възможно е там да имаш сняг. Те стоят затворени цяла зима, а понякога и есен и пролет. Нямам си на идея дали в късен септември ще са отворени. Всичко е до времето тогава. Следиш. За третият ръкав на север забрави. Там само юли и август. "Път" и "човек" са непознати думи. За величествения нос Látrabjarg също трябва да се следи пътя - 62 може и да е отворен, но незнам как ще стоят нещата с път 612, който реално води до носа. Имай предвид, че по всички артерии извън 60 и 61 макадама често е на дупки, пътеките са тесни и едвам личат, вятърът е потресаващ (В Судавик стана най-голямата лавина 1995 г. с 14 жертви и преместиха селището), а фиордите постоянно заличават следите от укрепителна дейност. Разумното решение, особено ако си с деца е - направи си задължителен план Б и опция за отмяна на резервации. Не пречи, въпреки че не вярвам да се стигне до там. Не се отказвай, но винаги имай предвид, че това е почти необитаема част от Исландия с под 8000 души общо и на трите ръкава, пръснати в много малки селища неравномерно, без изобилие от места за провизии. Евентуален асистънс при закъсване е по-труден логистично, особено извън активния сезон. Времето може да е от приятно леко дъждовно с мъгла или дори синьо небе, та чак до брутално ураганно със сняг и виелица. Не е като да не се е случвало в късен септември. Предполагам, че температурите ще са около 4-5 градуса, а нощем ще паднат и под нулата. С две думи, риск някакъв съществува, но е относително малък.

 

Благодаря за отговора и безценните съвети!!!

 

Планирам да влезем през път 68 и после по 61, но не зная защо гугъл мапс старателно го избягва този път, даже и да поставя там междинни точки ме връща назад за да премина през 59 -> 60 и от него да стъпя на 61... Има ли защо да избягваме път 68?! (между другото същия номер ми го прави с път 26 на връщане от долината Landmannalaugar.)

Ще го мислим и план Б, въпреки, че е много трудно да се намерят прилични(ценово) места за спане за 4 човека, че и да можем да ги откажем в последния момент...

 Ето и карта с местата за посещение. Личи си, че за Западните фиорди не съм подготвен добре. Има ли конкретни точки, на които да обърнем специално внимание?!

Връзка към коментар

Благодаря за отговора и безценните съвети!!!

 

Планирам да влезем през път 68 и после по 61, но не зная защо гугъл мапс старателно го избягва този път, даже и да поставя там междинни точки ме връща назад за да премина през 59 -> 60 и от него да стъпя на 61... Има ли защо да избягваме път 68?! (между другото същия номер ми го прави с път 26 на връщане от долината Landmannalaugar.)

Ще го мислим и план Б, въпреки, че е много трудно да се намерят прилични(ценово) места за спане за 4 човека, че и да можем да ги откажем в последния момент...

 Ето и карта с местата за посещение. Личи си, че за Западните фиорди не съм подготвен добре. Има ли конкретни точки, на които да обърнем специално внимание?!

 

Предполагам, че задействат опция за автоматично избиране на по-добрия път. По 68 имаш 3 участъка с чакъл, а по 59 и директно към 60 е само един. Вероятно преизчислява общата дължина на път с чакъл и те води към път с по-малко километри такъв. Ето виж на картата как изглеждат нещата - жълтото е чакъл, черното павиран:

 

http://vegasja.vegagerdin.is/

 

Иначе не пречи според мен нищо да се мине по 68 със свясно 4х4. В момента всичко на картата е в зелено - т.е. наред, но следи цветовете на пътищата за септември. Доколкото гледам за днес 23 август 2016 има ремонт, но той е след Хоулмавик и отбивката ти за 61. Но пък има ремонти и около Судавик и не знам как е организирано преминаването. Възможно е до края на септември да са приключили, но трябва да следиш тук

 

westfj1.gif

 

Иначе освен потресаващо красивата природа навсякъде около вас, конкретни интересни точки са:

 

1. Водопадът Dynjandi - задължителен 

2. Червените пясъци и птичите скали при Latrabjarg - но пак казвам, дано може да се иде чак до там тогава по 612.

3. Музеят на вещерството и магията в Хоулмавик (е, не подхождай с огромни очаквания - малка къщичка, но с много интересни нещица вътре, за които съм писал из темите). Наблизо покрай брега 2-3 горещи басейнчета - hot pots

4. Центърът с музей за спасяване и опазване на арктическата лисица в Судавик. 

5. Морския музей в Исафьордур. В града има и дневни турове наоколо (а и с кончета). Малко златно колело го водят - в голята си част проследява исторически места от сагите. Има и Isafjordur Culture Walk

6. Във Bildudalur на първия ръкав има Музей на чудовищата и местните приказки (Skrimslasetrid Monster Museum) - хлапетата ще му се зарадват. 

7. Може да се види и Музеят на Йон Сигурдсон в Hrafnseyri с традиционните къщи

 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Предполагам, че задействат опция за автоматично избиране на по-добрия път. По 68 имаш 3 участъка с чакъл, а по 59 и директно към 60 е само един. Вероятно преизчислява общата дължина на път с чакъл и те води към път с по-малко километри такъв. Ето виж на картата как изглеждат нещата - жълтото е чакъл, черното павиран:

 

http://vegasja.vegagerdin.is/

 

Иначе не пречи според мен нищо да се мине по 68 със свясно 4х4. В момента всичко на картата е в зелено - т.е. наред, но следи цветовете на пътищата за септември. Доколкото гледам за днес 23 август 2016 има ремонт, но той е след Хоулмавик и отбивката ти за 61. Но пък има ремонти и около Судавик и не знам как е организирано преминаването. Възможно е до края на септември да са приключили, но трябва да следиш тук

 

westfj1.gif

 

Иначе освен потресаващо красивата природа навсякъде около вас, конкретни интересни точки са:

 

1. Водопадът Dynjandi - задължителен 

2. Червените пясъци и птичите скали при Latrabjarg - но пак казвам, дано може да се иде чак до там тогава по 612.

3. Музеят на вещерството и магията в Хоулмавик (е, не подхождай с огромни очаквания - малка къщичка, но с много интересни нещица вътре, за които съм писал из темите). Наблизо покрай брега 2-3 горещи басейнчета - hot pots

4. Центърът с музей за спасяване и опазване на арктическата лисица в Судавик. 

5. Морския музей в Исафьордур. В града има и дневни турове наоколо (а и с кончета). Малко златно колело го водят - в голята си част проследява исторически места от сагите. Има и Isafjordur Culture Walk

6. Във Bildudalur на първия ръкав има Музей на чудовищата и местните приказки (Skrimslasetrid Monster Museum) - хлапетата ще му се зарадват. 

7. Може да се види и Музеят на Йон Сигурдсон в Hrafnseyri с традиционните къщи

Бай Добри, същинска енциклопедия си! :)
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Ето го и Планът и логистиката по него: :)

 

Картата

 

8-ми септември: Докато ние(четирима възрастни екземпляра) тепърва ще се чекираме на летище София, двама от нашата исландска група вече ще се разхождат из Рейкявик. Кацането е малко след полунощ, взимаме джипа(7 местен) и потегляме към мястото за спане(евентуално спиране, при ясно време за Сияние).

 

9-ти: Първоначално идеята беше и ние по-късно пристигналите да се разходим из Рейкявик, но с оглед натоварения последен ден и това, че двама от нас няма да ги има тогава, решихме друго...

Товарим се в колата и потегляме на север към водопада Barnafoss, а ако не сме спали до много късно и имаме време, ще се отбием и до Glymur.(трябва да вмъкнем и време за пазаруване)

 

10-ти: Златния кръг( и този път се надявам да намеря водопада Bruarfoss).

 

11-ти: Обиколка на полуостров Reykjanes, Синята лагуна и оставяме един от нас на летището.

 

12-ти: Поемаме към долината Landmannalaugar. Път 30 -> 32 -> 26 -> 208 -> 224(ще спрем на паркинга преди преминаването на последната река).

От Landmannalaugar поемаме на обратно към ферибота за остров Vestmannaeyjar по 224 -> 208 -> 26 -> 1 (ей тук гугъл старателно избягва път 26 до път 1, опитва се да ме прекара или през 32 или през F225-26-268)

Планираме да хванем последния ферибот в 22:00 часа(ще го букна тези дни предварително). План Б, ако пътищата към долината са затворени, ще е обикаляне на водопадите в южната част докато стане време за ферибота.

 

13-ти: Обиколка на острова. Кофтито за днес е, че във вторник няма следобеден ферибот и ще трябва да хващаме, чак този в 18:30.
Водопада Seljalandsfoss и след това акостиране в Скогар за спане.

 

14-ти: Skogafoss и разходка малко навътре по билото над водопада. Друго скрито водопадче североизточно от Скогар. Ледника Sólheimajökull, самолета, полуостров Dyrhólaey(горе и долу), Reynisfjara-дано случиме на отлив, Vik, Fjaðrárgljúfur, Systrastapi и спане в Hörgsland Cottages.

Ще е доста дълъг и изтощителен ден с много места за посещение, надявам се нищо да не отпадне и времето да е с нас... :)

 

15-ти: Ако не е останало време за последните неща ще се върнем 8 км назад. Следват Svartifoss, Svínafellsjökull, Fjallsárlón и Jökulsárlón. Спане малко след ледената лагуна в Skyrhúsid Guest House.

 

16-ти: Навлизаме в част, където ще стъпвам за първи път. Този ден първоначално го мислех да спим в Neskaupstaður на източните фиорди, но решихме да отпадне и да ги отметнем само пътьом, като крайната ни точка е спане в Guesthouse Brekka намираща се почти по средата между Reykjahlíð и Husavik. Отпадането е да изтеглим всичко с ден напред и този ден да го добавим за Западните фиорди и полуостров Снаефелснес

Тук ще спим две вечери. За 16-ти не зная как ще вървим с времето и какъв да е маршрута. Мислех си след фиордите да отметнем Selfoss и Годафос, Hljodhaklettar и Asbyrgi, Mánárbakki Museum, едно носче над Хусавик и акостиране в Guesthouse Brekka.

Георги, от твоята тема не разбрах по кой път сте минали, само обсъждахте с Бай Добри...та...862 или 864? Предимства и недостатъци?!

 

17-ти; Ще ми се да вмъкнеме днес разходка с корабче за гледане на китове от Хусавик. Ще ни стигне ли времето?! Останалото е обикаляне в района на Миватн. Някъде около 17:30-18 часа трябва да сме на летището в Акурейри, за да оставим още един от нас.

 

18-ти: Вече сме останали четирима. Крайната точка за деня е хотел Laugarbakki. По пътя за там преминаваме през Laufás Museum, Dalvík, Siglufjörður, Hofsós, Grettislaug, Kálfshamarsvík, Hvitserkur.

Съвети?!

 

19-ти: спане в Ísafjörður.

 

20-ти: спане в Patreksfjörður?!?

 

21-ви: Snaefellsnes

 

22-ри: Дообикаляне на Snaefellsnes и потегляме към летището. Трябва да оставим колата към 21:00 часа. Ако остане време може да минем за кратка разходка в Рейкявик.

Редактирано от Light
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Между другото на всяко място, където ще спим, планирам излизане за лов на Северно сияние, което ако го хванем означава лягане поне около 3 през ноща...от което пък следва леко недоспиване за следващия ден и евентуално отпадане на някоя забележителност...

 

П.П. Между другото какво стана с групата, за която е написана тази тема?! Да не би да има тема, пък аз да не съм я прочел...

Ползвали ли сте картата с отстъпката, която ви дадох? Къде се намира в момента?!?

:)

Редактирано от Light
Връзка към коментар

Light, добре сте, леко натоваренко, вероятно нещо ще отпадне, но ще се справите, дано да са отворени вътрешните пътища и времето да е с вас. Само да ти напомня два много полезни факта за F26:

 

1. По F26 бензиностанции няма

2. По F26 нивото на реките за прекосяване с 4х4 понякога надхвърля метър дълбочина. 

 

И две бележки за 862 или 864 до Детифос:

 

1. 864 си е добрия стар чакъл, кара се с 40, по-див е, по-груб, на вълни дори, достига водопада от изток, по-приключенски път е - в началото му има полярна лупина отдясно, после е пустош - ако превозното ви средство е огромно - проблеми няма. Малко по-близо до водата може да се приближиш

 

2. 862 вече е оправен, павиран, лесен, бърз, може и с по-висока скорост. Има паркинг и 15 мин. до водопада пеш от западна страна. Може би малко казусен като достъп до самата вода, въпреки че отново се доближаваш сравнително и пак е кеф. Изборът си е лично ваш. От мен това. Приятно! :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Light, добре сте, леко натоваренко, вероятно нещо ще отпадне, но ще се справите, дано да са отворени вътрешните пътища и времето да е с вас. Само да ти напомня два много полезни факта за F26:

 

1. По F26 бензиностанции няма

2. По F26 нивото на реките за прекосяване с 4х4 понякога надхвърля метър дълбочина. 

 

И две бележки за 862 или 864 до Детифос:

 

1. 864 си е добрия стар чакъл, кара се с 40, по-див е, по-груб, на вълни дори, достига водопада от изток, по-приключенски път е - в началото му има полярна лупина отдясно, после е пустош - ако превозното ви средство е огромно - проблеми няма. Малко по-близо до водата може да се приближиш

 

2. 862 вече е оправен, павиран, лесен, бърз, може и с по-висока скорост. Има паркинг и 15 мин. до водопада пеш от западна страна. Може би малко казусен като достъп до самата вода, въпреки че отново се доближаваш сравнително и пак е кеф. Изборът си е лично ваш. От мен това. Приятно! :)

 

За F26:

Защо останах с впечатление, че той вече не е със статут на F път. Имам предвид от кръстовището с 208 на юг?  Гугъл си го води F още от кръстовището с път 32 и точно от там не ми дава маршрут...всички останали навигации нямат проблем с тази отсечка от 26.

Искаше ми се да минем "по-близо" до Хекла, но ако не е ОК това, ще си се върнем по 32, въпреки, че е по-заобиколно.

 

Благодаря за пожеланията и съветите! :)

Редактирано от Light
Връзка към коментар

 

За 16-ти не зная как ще вървим с времето и какъв да е маршрута. Мислех си след фиордите да отметнем Selfoss и Годафос, Hljodhaklettar и Asbyrgi, Mánárbakki Museum, едно носче над Хусавик и акостиране в Guesthouse Brekka.

Георги, от твоята тема не разбрах по кой път сте минали, само обсъждахте с Бай Добри...та...862 или 864? Предимства и недостатъци?!

 

17-ти; Ще ми се да вмъкнеме днес разходка с корабче за гледане на китове от Хусавик. Ще ни стигне ли времето?! Останалото е обикаляне в района на Миватн. Някъде около 17:30-18 часа трябва да сме на летището в Акурейри, за да оставим още един от нас.

 

 

 

Бай Добри добре е написал за 862 и 864. Логиката според мен е проста - ако искаш да стигнеш само до Detifoss, карай си по асфалтовия. Ако искаш да продължиш още нагоре до края на каньона, тогава по черния. Просто 862 е 50% асфалт (до Detifoss) и 50% разбит черен, а 864 е 100% читав черен. 

 

Но тези ти дни не са оптимални според мен. На 17 е абсурд да побереш всичко. С оглед на това, че в 18:00 трябва да си в Акурейри, просто трябва да отпишеш района на Миватн, а там според мен са си 2 пълни дни минимум. Пак да отбележа, че най-много се впечатлих точно там при третото ми ходене. Игнорирайки Хусавик и да отделиш половин ден на района е ужасна резачка, но пак е леко постижимо. Да видиш и китове, и Миватн, и в 18:00 да си в Акурейри - няма начин. Всичко това примесено с евентуалното висене по нощите за сияние, тегаво ще е.

 

Според мен може да премислиш плана в частта му след Йокулсарлон, отпиши западните фиорди и ги остави за следващо ходене - аз мисля следващият път само за тях да отида и около седмица лятото. Не изглеждат като място, което също да претупаш за ден-два. Спестените дни оставете за Миватн. Това е моето мнение.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Всъщност да, 26 в твоята отсечка не е F, но са го оставили F по-нататък. Този северен подстъп откъм пауър станцията в последните години значително се подобри. Мисля, че около 20-ти ще изкараш късмет - като цяло прогнозата е за затваряне от октомври.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Всъщност да, 26 в твоята отсечка не е F, но са го оставили F по-нататък. Този северен подстъп откъм пауър станцията в последните години значително се подобри. Мисля, че около 20-ти ще изкараш късмет - като цяло прогнозата е за затваряне от октомври.

 

Благодаря ти човек! Имаш дарба да вдъхваш оптимизъм...харизма!

 

Бай Добри добре е написал за 862 и 864. Логиката според мен е проста - ако искаш да стигнеш само до Detifoss, карай си по асфалтовия. Ако искаш да продължиш още нагоре до края на каньона, тогава по черния. Просто 862 е 50% асфалт (до Detifoss) и 50% разбит черен, а 864 е 100% читав черен. 

 

Но тези ти дни не са оптимални според мен. На 17 е абсурд да побереш всичко. С оглед на това, че в 18:00 трябва да си в Акурейри, просто трябва да отпишеш района на Миватн, а там според мен са си 2 пълни дни минимум. Пак да отбележа, че най-много се впечатлих точно там при третото ми ходене. Игнорирайки Хусавик и да отделиш половин ден на района е ужасна резачка, но пак е леко постижимо. Да видиш и китове, и Миватн, и в 18:00 да си в Акурейри - няма начин. Всичко това примесено с евентуалното висене по нощите за сияние, тегаво ще е.

 

Според мен може да премислиш плана в частта му след Йокулсарлон, отпиши западните фиорди и ги остави за следващо ходене - аз мисля следващият път само за тях да отида и около седмица лятото. Не изглеждат като място, което също да претупаш за ден-два. Спестените дни оставете за Миватн. Това е моето мнение.

 

Вътрешно-Заводския комитет на свое заседание реши: Хусавик и китовете отпадат. Цял ден в околностите на Миватн, като от Годафос трябва да тръгнем около 17:00-17:30 часа на път за летището в Акурейри. На теория призива е 30 минути преди полет да си на чекина или поне така пише на сайта на авиокомпанията, а полета е в 19:05. Сега няма да цепим секундата на две и може да сме малко по-рано там.

Та, така плана ОК ли е или пак си трябва прекрояване в следващите дни?! Останалите четирима от групата се връщаме да спим в  Guesthouse Brekka и на 18-ти може да отметнем още нещо в района по път на запад...

Редактирано от Light
Връзка към коментар

Благодаря ти човек! Имаш дарба да вдъхваш оптимизъм...харизма!

 

 

Вътрешно-Заводския комитет на свое заседание реши: Хусавик и китовете отпадат. Цял ден в околностите на Миватн, като от Годафос трябва да тръгнем около 17:00-17:30 часа на път за летището в Акурейри. На теория призива е 30 минути преди полет да си на чекина или поне така пише на сайта на авиокомпанията, а полета е в 19:05. Сега няма да цепим секундата на две и може да сме малко по-рано там.

Та, така плана ОК ли е или пак си трябва прекрояване в следващите дни?! Останалите четирима от групата се връщаме да спим в  Guesthouse Brekka и на 18-ти може да отметнем още нещо в района по път на запад...

 

Така по се ядва и сори, ако съм атакувал по два канала, не ми е било цел да подривам плана ти с всякакви възможни цели :)

 

Не ми се отваря сега картата, но ако е много пътя защо не останете да спите директно в Акурейри? Събота вечер е, ще поотпуснете малко по баровете след толкова обикаляне :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Така по се ядва и сори, ако съм атакувал по два канала, не ми е било цел да подривам плана ти с всякакви възможни цели :)

 

Не ми се отваря сега картата, но ако е много пътя защо не останете да спите директно в Акурейри? Събота вечер е, ще поотпуснете малко по баровете след толкова обикаляне :)

 

 

Аз пък съм сигурен, че това е целта ти  ;)  :lol:

 

80 км е разстоянието. Не са много, не са и малко...около час път. Аз лично предпочитам да се върнем, защото ако е ясно и има активност сиянието, да си го гледаме от къщата или не много далече от нея... Трябва да го обсъдя с тайфата :)

 

Едит: Лошите новини продължават. Поради профилактика или ремонти на 13-ти има само 2 ферибота от острова и те са сутринта в 8:30 и 11:00 часа...

Ще правим ново прекрояване за 12-ти и 13-ти...

Редактирано от Light
Връзка към коментар

Те тия фериботи по принцип са малко съмнителни, ако е по-бурно морето мисля, че не вървят и остава само дългия маршрут. 

 

Ако не сте резервирали нощувките още и има гъвкавост, блъсни всичко един ден напред и го отдели за Миватн. 

Връзка към коментар

Те тия фериботи по принцип са малко съмнителни, ако е по-бурно морето мисля, че не вървят и остава само дългия маршрут. 

 

Ако не сте резервирали нощувките още и има гъвкавост, блъсни всичко един ден напред и го отдели за Миватн. 

 

Упорит си, признавам. :D

Всячески саботираш местата, които не си посещавал... ;)

Връзка към коментар

Упорит си, признавам. :D

Всячески саботираш местата, които не си посещавал... ;)

 

Така ли излиза? :) Вестман ми е много мерак, на пратика на три ходения всеки път го планирам и в трите отпада по някаква причина, основната е точно заради несигурната логистика. Отчаял съм се до степен, че смятам само със самолет да ги посетя някой ден. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Сага само смей да кажеш нещо за долината! И имай късмет пътищата да са затворени, когато тръгнем натам... ще те държа лично отговорен! :)

 

2014 септември, даже не бях букнал предварително билети. Пристигаме 2 часа по-рано, като преди това падна яко мотане на Dyrhólaey. Редя се на касата да си купуваме билети и мацката казва, че няма места за колата....  :O  И за следващия последен за деня ферибот...

Може да си вземем раничките с най-необходимото ни, а колата да я оставим на паркинга без да се притесняваме..."Всъщност може и куфарите да си вземете, но сигурно няма да ви е удобно да ги търкаляте..." Майтапчийка.

Шок и ужас настъпи в мен... И това беше последната ни нощувка, на другия ден малко след полунощ излитахме...

Попитах има ли някакъв шанс някой да се откаже или да не се яви... Записа ме в някакъв списък, но не бях от първите резерви изобщо...

И като падна едно тичане, подбиране на удобно парко място, вадене на дрехи, техника, храна...ужас. А в далечината откъм острова се виждаше пелената от дъжд, която приближаваше. Между другото и ферибота пристигна и рулираше в пристанището. Върнахме се до ..."терминала" ако мога така да го нарека, стоим отвън и псуваме един наш приятел, който ме увери, че няма смисъл да купуваме билети предварително. Ася още пушеше, другите двама се въртяха около нея на въздух, а мен не ме свърташе и влязох вътре да "видя" какво става и имаме ли някакъв малък шанс.

Момичето като ме видя отдалече, така скочи ръкомахайки, че все едно видя любовника си.

По някакви неведоми за мен стечения на обстоятелствата, и титулярите, и резервите пред мен са се отказали, и имаше място и за нашата кола. Платих набързо за колата, излязох тичайки покрай компанията и им извиках, че бързо трябва да се наредя на лентата за товарене... Нахвърляха раниците обратно в колата и те на свой ред се отправиха към пешеходния вход.

....

Нямаше такава радост и облекчение, че колата с целия ни багаж ще е с нас. Ферибота потегли, дъждът вече се изливаше, но това вече нямаше никакво значение...нищо не можеше да ме махне от откритата палуба на кораба...Исках да попия всяка секунда от пътя до острова...

post-44-0-82109200-1472083150_thumb.jpg

 

п.п. Приятно съм изненадан, че вече и Исландия си има свой собствен раздел.

Крайно време беше. :)

Редактирано от Light
  • Харесвам 10
Връзка към коментар

... Отчаял съм се до степен, че смятам само със самолет да ги посетя някой ден. 

 

Недей!

Част от чара и тръпката е подхода и самото влизане в пристанището на острова. Приказно е. И водата и скалите, и пещерите, и зеления мъх...., а от другата страна застиналата черна лава...

Почувствах се в страната на елфите и троловете...

 

Ето две снимки на тръгване, но снимките не могат да предадат същото усещане...

 

post-44-0-85980400-1472159278_thumb.jpg

post-44-0-56180500-1472159350_thumb.jpg

  • Харесвам 12
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Започваме!

Всъщност започването е от вчера 8-ми септември :)

 

Естествено едно пътешествие не може да започне без един хубав обяд!

post-44-0-60706300-1473391894_thumb.jpeg

 

Следват обичайните неща преди и по време на полет с първата ни птичка до Тегел - Берлин:

post-44-0-44480300-1473393736_thumb.jpeg

post-44-0-82672500-1473393773_thumb.jpeg

post-44-0-64504900-1473393939_thumb.jpeg

post-44-0-85974800-1473393979_thumb.jpeg

post-44-0-25621600-1473394186_thumb.jpeg

 

Качването ни беше на ръкав, а слизането на стълба и в автобуси. А най-якото на Тегел по това време е гледката на още 4-5 самолета "наредили" се на опашка след нашия за кацане... :)

 

Ново за мен е безплатния wi-fi тук. За 1 час. И като изтече прекъсва и .... почва да брои отново от 1 час :)

И е с доста прилична скорост.

 

Между другото в София само за моята раница поискаха химичен анализ, но пък за сметка на това тук на Тегел след проверката ме избраха за проверка за експлозиви....напълно случайно. :) Явно на определен брой хора трябва да има такава и на случаен принцип избират някой... :)

Ааа тук и скенера изпищя, а в София не. Та ме вкараха в една стаичка за оглед и химичен анализ. :)

 

Естествено хапнахме като за вечеря и се отправихме към по-голямата ни птичка, която щеше да ни отведе до Исландия(А320-321). Тук пеша стигнахме до самолета, а той пък беше полупълен. Аз се ширих сам на трите седалки, а всеки от останалите имаше по една празна седалка до себе си.

Естесттвено всички бяхме от дясната северна страна на самолета и целта беше да видим Северното сияние от 10-11 000 метра височина. Е видяхме го, слабичко беше, но за мен най-добре виждащо се от всичките пъти досега от самолет. Имаше и моментни засилвания. Спускаха се драперии и завеси с малко по-силна активност, запетайки също :)

Има и снимки, но са на фотоапарата и със съмнително качество ;)

Това е за днес(вчера).

Ааа ъпгрейднаха ни безплатно на друг джип, въпреки изказаните ми на глас съмнения, че Киа Соренто е по-добро от Мицубиши Аутлендър... Ама... #Коттакоа :)

Лека нощ!... Аааа добро ви утро де :)

post-44-0-34555800-1473396364_thumb.jpeg

post-44-0-71418400-1473396398_thumb.jpeg

post-44-0-02766500-1473396441_thumb.jpeg

post-44-0-35339200-1473396487_thumb.jpeg

post-44-0-40677900-1473396690_thumb.jpeg

post-44-0-66644700-1473396726_thumb.jpeg

 

 

Едит: Утре следва Хранафорсар....надявам се да не съм много далече от истината за името на кирилица :)

Редактирано от Light
  • Харесвам 14
Връзка към коментар

Видях ти поста във фейсбук...и си мисля всъщност, че и на мен едно от големите удоволствия при посещение в Исландия е да я показвам на нови хора :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.