Прескочи до съдържание

Кения- 5-6 дни от Найроби


stefanrusev

Препоръчани мнения

Планът е следният - летим София-Занзибар, изкарваме там 4 нощувки, после полет Занзибар-Найроби, една нощувка там, и сутринта тръгваме за сафарито. Прочетох всичко възможно за миграцията през октомври, като включително проверих как са се движили стадата до 2014 назад. Много полезен сайт, поствам линка към архивите - https://www.discoverafrica.com/herdtracker/live-feed/migration-archive/2015/october/

 

Това, което разбрах е, че до средата на октомври стадата си пресичат реки масово. И има по-малка възможност да вали. Проблемът е, че едно от момичетата от групата не може само последната седмица на октомври, а другите не искат да рискуват да хванем дъждовете. И сега и от двете страни има недоволни. Но колкото и да се връщам назад, всяка година си е сама за себе си и никой не може да предвиди кога ще почне да вали.

 

Питах за фламингото, казаха, че са в Накуру в момента. Ще ме накара тази птица да я преследвам из цяла Кения.

 

Другото, директните полети от Занзибар до Найроби са по 200 евро. Има някаква малка странна авиокомпания, които продават и през Хан еър, ама кацат на Уилсън. Което има ли имиграционни власти изобщо. Прилича ми на летището в Долна Баня. Самолета е dh8 с перките. За 32 човека. Някой да ги е ползвал?

 

Fly, отново много благодаря за информацията. Както винаги, ти си безценен източник на знания.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
1 hour ago, feel_the_rush said:

Планът е следният - летим София-Занзибар, изкарваме там 4 нощувки, после полет Занзибар-Найроби, една нощувка там, и сутринта тръгваме за сафарито. Прочетох всичко възможно за миграцията през октомври, като включително проверих как са се движили стадата до 2014 назад. Много полезен сайт, поствам линка към архивите - https://www.discoverafrica.com/herdtracker/live-feed/migration-archive/2015/october/

 

Това, което разбрах е, че до средата на октомври стадата си пресичат реки масово. И има по-малка възможност да вали. Проблемът е, че едно от момичетата от групата не може само последната седмица на октомври, а другите не искат да рискуват да хванем дъждовете. И сега и от двете страни има недоволни. Но колкото и да се връщам назад, всяка година си е сама за себе си и никой не може да предвиди кога ще почне да вали.

 

Питах за фламингото, казаха, че са в Накуру в момента. Ще ме накара тази птица да я преследвам из цяла Кения.

 

Другото, директните полети от Занзибар до Найроби са по 200 евро. Има някаква малка странна авиокомпания, които продават и през Хан еър, ама кацат на Уилсън. Което има ли имиграционни власти изобщо. Прилича ми на летището в Долна Баня. Самолета е dh8 с перките. За 32 човека. Някой да ги е ползвал?

 

Fly, отново много благодаря за информацията. Както винаги, ти си безценен източник на знания.

Няма проблем, каквото знам - казвам. При всички случаи - колкото по-рано, толкова по-добре. Предишни години не винаги показват какво ще се случи, тази година преправях плановете за спане на място, когато миграцията вместо да е около езерата Ндуту и Масек (югоизточно Серенгети и Нгоронгоро консервациония район), поради липса на дъжд се беше върнала в централно Серенгети. Такова нещо в края на Февруари не е имало от много години. 

 

Няколко пъти съм излитал и кацал от/на летище Уилсън, но за вътрешни полети. Знам, че има и някои до / от близките държави, та не може да няма имиграциони власти. DHC - 8 е прекрасен самолет и лидер в класа си, не трябва да имате никакви притеснения относно това. Летял съм множество пъти на него и го харесвам много.  Ако фламинготата са в Накуру, няма особена нужда да ходите до езерото Богория, но ако на място видите, че ги няма - ръчкате гида да отидете до Богория. То в Накуру имаше фламинго и ние като ходихме, но не бяха стотици хиляди, което е внушителна гледка.

 

При такъв план, след нощувката в Найроби бих тръгнал веднага за сафарито, независимо дали първо отивате в Мара или в Накуру. Като се пътува между двете дестинации, според мен би трябвало да се мине през Найроби (не съм сигурен, понеже съм летял до Мара), ако нямате сафари този ден, а е само за транспорт, може да поискате да ви поразведат из града. Това го пиша наизуст, но може да се пита.

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 2 месеца по-късно ...

Такааа, завърнах се благополучно от сафарито и ще споделя опит.

 

Използвахме Terminal Tours - за 5 дни сафари (Мара, Накуру, Богория, Найваша) с джип 4х4 ни взеха 700 долара на човек. Най-близката друга цена дадена от фирма - 1000 долара. Джипът беше под наем от друга фирма, гидът според мен също. Като познания беше ок, но като съгледвач - абсурд. Ако животното не е на пътя или не го удари по челото - няма да го види. Добре, че в Мара държат връзка един с друг и се викат, където се види нещо. Спукахме гума в резервата и се оказа, че ни липсват части от крика. Добре, че мъжете ни бяха оправни и с подръчни материяли успаха да сменят гумата, докато гидът само гледаше отстрани. Но за каквото си платил, това получаваш. Горещо препоръчвам джиповете пред вановете - минават през места, които вановете не могат. Докато те заобикалят, ние сме вече там.

 

В Мара спахме в Енчоро. За да се стигне до резервата изобщо се кара 2 часа по чакълест път, асфалтът свършва след Нарок. Енчоро ни изненада приятно - големи палатки, всичко беше много чисто, вряла вода колкото искаш. Използват генератор, ток има сутрин от 5:30 до 7 и вечер от 18:30 до 22ч. Напълно достатъчно. Теренът е на някакъв масайски вожд, което и обяснява фактът, че повечето масаи от съседното село са постоянно там. Използват ги и за охрана, особено нощем. Не знам колко им плащат, но единят каза, че работи тук като охрана и с парите плаща на друг да му пасе кравите. Outsourcing :) Лагерът е много близо до резервата, а ограда няма. Сутрин идват маймуни, а през нощта се чуваше хиена. Храната беше превъзходна, най-вкусната, която сме яли през целия си престой в Африка. Готвачът е един дядо на видима възраст към 65-70г., оставихме му подобаващ бакшиш, напълно заслужен. За целодневното си сафари тръгнахме в 6:20 и първи преминахме през портата в 6:30ч. Имахме страхотен късмет този ден и видяхме всичко, което можеше да се види - лъвове - мъжки, женски, малки, слонове с малки, жирафи всякакви размери, антилопи от всички видове, хиени, гепарди, леопард на дърво, щрауси, зебри, крокодили, хипопотами, два носорога, сервал, чакали, лешояди, биволи, тимон и пумба... По-добре да кажа какво не видяхме - само хиеново куче. Всичко друго го зачеркнахме от листа. Посетихме и близкото масайско село - половината ги познавахме от лагера, не ми се видя много автентично. Може би по-навътре в резервата. Изобщо останахме много доволни, препоръчвам на всички както резервата, така и лагера.

 

Богория не е нищо особено и няма да видите друго, освен фламинго. Половината ята са там, друата част някъде в Танзания, не запомних точно къде. Хиляди са, но не е както едно време в Накуру. Влязохме и навътре в парка, чак до гейзерите. Друго интересно е, че по пътя от Накуру за Богория се пресича екваторът. Има табелка за снимки. Общо взето, това е :)

 

Накуру ми се видя прекалено цивилизован след Мара - ограден с ограда, имаш право да караш само по пътя, цивилизацията е видима през повечето време. Видяхме два носорога един до друг, един лъв на дърво да се крие от биволите, зебри, жирафи, пеликани, много маймуни, малко фламинго и един питон. Това е. Лъвът беше на километър навътре, само с фотоапаратите го разпознахме изобщо какво е. Може би очаквах повече, но определно не ме впечатли нищо.

 

Найваша също не е нищо особено. Видяхме хипопотами, но ние вече видяхме доста и в Мара. Пеликани също. Имаше орли, лодкарят им свирна, хвърли риба и единят дойде да си я вземе. Обиколихме из езерото, видяхме къде гнездят кормораните. Това е, в общи линии.

 

Лично за себе си, ако сега правех сафарито, бих избрала Мара и Амбосели. Или може би трябваше да го направим наобратно - първо Накуру, а после Мара. След Мара всичко бледнее. Но видях и друга част от Африка, за да мога сега да преценя харесало ли ми е или не. Това е лично мнение, нека никой не се ангажира с него, а сам да прецени за себе си какво харесва и какво не. Като цяло, това беше едно невероятно приключение, а Африка ми се видя доста по-цивилизована, отколкото очаквах. За съжаление :)

 

 

 

DSC08126.JPG

DSC08179.JPG

DSC08140.JPG

DSC08236.JPG

DSC08244.JPG

DSC08346.JPG

DSC08290.JPG

DSC08370.JPG

DSC08464.JPG

DSC08503.JPG

 

DSC08595.JPG

  • Харесвам 21
  • Браво 3
Връзка към коментар
Преди 1 час, feel_the_rush каза:

Такааа, завърнах се благополучно от сафарито и ще споделя опит.

 

Използвахме Terminal Tours - за 5 дни сафари (Мара, Накуру, Богория, Найваша) с джип 4х4 ни взеха 700 долара на човек. Най-близката друга цена дадена от фирма - 1000 долара. Джипът беше под наем от друга фирма, гидът според мен също. Като познания беше ок, но като съгледвач - абсурд. Ако животното не е на пътя или не го удари по челото - няма да го види. Добре, че в Мара държат връзка един с друг и се викат, където се види нещо. Спукахме гума в резервата и се оказа, че ни липсват части от крика. Добре, че мъжете ни бяха оправни и с подръчни материяли успаха да сменят гумата, докато гидът само гледаше отстрани. Но за каквото си платил, това получаваш. Горещо препоръчвам джиповете пред вановете - минават през места, които вановете не могат. Докато те заобикалят, ние сме вече там.

 

В Мара спахме в Енчоро. За да се стигне до резервата изобщо се кара 2 часа по чакълест път, асфалтът свършва след Нарок. Енчоро ни изненада приятно - големи палатки, всичко беше много чисто, вряла вода колкото искаш. Използват генератор, ток има сутрин от 5:30 до 7 и вечер от 18:30 до 22ч. Напълно достатъчно. Теренът е на някакъв масайски вожд, което и обяснява фактът, че повечето масаи от съседното село са постоянно там. Използват ги и за охрана, особено нощем. Не знам колко им плащат, но единят каза, че работи тук като охрана и с парите плаща на друг да му пасе кравите. Outsourcing :) Лагерът е много близо до резервата, а ограда няма. Сутрин идват маймуни, а през нощта се чуваше хиена. Храната беше превъзходна, най-вкусната, която сме яли през целия си престой в Африка. Готвачът е един дядо на видима възраст към 65-70г., оставихме му подобаващ бакшиш, напълно заслужен. За целодневното си сафари тръгнахме в 6:20 и първи преминахме през портата в 6:30ч. Имахме страхотен късмет този ден и видяхме всичко, което можеше да се види - лъвове - мъжки, женски, малки, слонове с малки, жирафи всякакви размери, антилопи от всички видове, хиени, гепарди, леопард на дърво, щрауси, зебри, крокодили, хипопотами, два носорога, сервал, чакали, лешояди, биволи, тимон и пумба... По-добре да кажа какво не видяхме - само хиеново куче. Всичко друго го зачеркнахме от листа. Посетихме и близкото масайско село - половината ги познавахме от лагера, не ми се видя много автентично. Може би по-навътре в резервата. Изобщо останахме много доволни, препоръчвам на всички както резервата, така и лагера.

 

Богория не е нищо особено и няма да видите друго, освен фламинго. Половината ята са там, друата част някъде в Танзания, не запомних точно къде. Хиляди са, но не е както едно време в Накуру. Влязохме и навътре в парка, чак до гейзерите. Друго интересно е, че по пътя от Накуру за Богория се пресича екваторът. Има табелка за снимки. Общо взето, това е :)

 

Накуру ми се видя прекалено цивилизован след Мара - ограден с ограда, имаш право да караш само по пътя, цивилизацията е видима през повечето време. Видяхме два носорога един до друг, един лъв на дърво да се крие от биволите, зебри, жирафи, пеликани, много маймуни, малко фламинго и един питон. Това е. Лъвът беше на километър навътре, само с фотоапаратите го разпознахме изобщо какво е. Може би очаквах повече, но определно не ме впечатли нищо.

 

Найваша също не е нищо особено. Видяхме хипопотами, но ние вече видяхме доста и в Мара. Пеликани също. Имаше орли, лодкарят им свирна, хвърли риба и единят дойде да си я вземе. Обиколихме из езерото, видяхме къде гнездят кормораните. Това е, в общи линии.

 

Лично за себе си, ако сега правех сафарито, бих избрала Мара и Амбосели. Или може би трябваше да го направим наобратно - първо Накуру, а после Мара. След Мара всичко бледнее. Но видях и друга част от Африка, за да мога сега да преценя харесало ли ми е или не. Това е лично мнение, нека никой не се ангажира с него, а сам да прецени за себе си какво харесва и какво не. Като цяло, това беше едно невероятно приключение, а Африка ми се видя доста по-цивилизована, отколкото очаквах. За съжаление :)

 

 

 

DSC08126.JPG

DSC08179.JPG

DSC08140.JPG

DSC08236.JPG

DSC08244.JPG

DSC08346.JPG

DSC08290.JPG

DSC08370.JPG

DSC08464.JPG

DSC08503.JPG

DSC08524.JPG

DSC08595.JPG

Супер сафари сте си направили!

Как бяха animal sightings близо до портала, където е лагера Енчоро? Трябваше ли да влизате много навътре, за да виждате интересни неща? Колко време ви отне да стигнете до река Мара? Предполагам, че сте стигнали, щом сте гледали хипопотами, не, че ги няма и на други места в парка де... Това питам с цел да си изясня дали при евентуално повторно ходене до Масай Мара си струва да спестя пари от лагер в центъра на резервата.

Имали сте много голям късмет с животните, то и в края на сухия сезон се виждат най-много, но два черни носорога, леопард, малки лъвчета и сървъл си е сериозен късмет. Големите стада гну и зебри хванахте ли ги или вече бяха заминали към Серенгети? Тимон не знам как сте го видяли, в Мара няма сурикати, по-скоро сте видяли някаква мангуста (mongoose). Извън пътя в Мара се излиза само, когато има high value sighting - предимно големи котки. Даже официално май не е разрешено, по-скоро рейнджърите си затварят очите в такива ситуации.

Фламингота е имало много в Богория, сега като ти видях снимките, особено тази, която е правена от високо - не виждам какво повече може да искаш :):)

 

Амбосели е много хубав парк, но освен големите стада (и големите размери, там има доста възрастни) слонове и евентуална гледка към Килиманджаро ако времето е ясно, не е толкова различно от Мара, както са трите езера, така, че не съжалявай и за това. В Амбосели и няма толкова много животни, както в Мара, особено големи котки.  Егати и зума имаш на фотоапарата, щом е приближил толкова лъва на дървото в Накуру от километър разстояние :)  Според мен е на не повече от 250 метра този лъв. :) Да видиш питон е също голям късмет на сафари в Африка, аз още не съм виждал питон на диво... :)

За по-малко цивилизована и по-дива Африка се ходи в други паркове. Масай Мара си е див парк, просто има много посетители и лагери / лоджи. За по-диви паркове с малко хора, в Кения това би бил парка Меру или частните концесии с ограничен достъп на север от Мара и до Амбосели, за Танзания - парковете Руаха и Катави, Kidepo Valley в Уганда или Делтата на Окаванго в Ботсвана. Масай Мара въпреки многото посетители е топ резерват за диви животни в световен мащаб.

На гида не е трябвало момчетата ви да му сменят гумата. Можело е да помогнат, но не и той да гледа отстрани, това е тотално разглезване. Англичаните не само не помагат, те даже не слизат от джипа докато се сменя гума.

За по-малко от двеста долара на човек на вечер, това е супер сафари. Предполагам цената е такава и заради това, че сте били 8 човека. В един джип ли бяхте или в два?

 

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Много се радвам да прочета как е минало с подробности вашето пътуване и впечатления, защото май много не успяхме да си кажем на живо :) Благодаря за срещата! 

 

При нас парковете бяха в обратен ред (Найваша- Накуру- Богория- Амбосели) и определено имаше градация.

 

И при двете фирми, които наехме ( @FlyTraveler , благодаря за препоръката) имахме страхотен късмет да сме сами във вановете и се ширехме на всички седалки. Не мога да си представя да бяхме делили времето и пространството си с други непознати. Стигнахме до извода, че вече са се появили страшно много фирми и е често срещано полупразни ванове с по 1-3-4 човека само вътре. На нас все ни казваха: "Въпреки че сте само двама, сме длъжни да ви вземем". 

 

От нашето преживяване мисля, че нищо не бих променила. Всичко много ни хареса! Подробно повече ще пиша, когато окончателно се приберем.

Редактирано от Sju
  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Първия ден влязохме в 16 и излазохме към 18:30, тоест, не стигнахме много далеч от портата. Имаше зебри, антилопи, жирафи, хипопотами в един гьол, щраус и една лъвица. Втория ден сутринта видяхме хиени и диви прасета, а като се връщахме много близо до портата имаше и стадо слонове. Честно казано, най-много жирафи, като бройка накуп, видяхме близо да портала.

 

До Мара стигнахме малко преди обяд, но това е с много каране на зиг-заг, спиране и мотане, каране по течението и тн. Мисля, че за 2 часа спокойно се стига.

 

Големи стада гну и зебри имаше много, поне на нас така ни се видя. Навсякъде беше черно. Но после ни казаха, че в разгара на сезона били още повече, нямало къде карфица да падне. :)

 

За сурикатите не знам, много приличаха. И по същия начин стояха прави. И да сме видели нещо подобно, не съм разбрала.

 

Честно казано, много често излизахме от пътя и не само ние. За лъвове, един носорог гонихме, гепардите, слонове... изобщо едно 30% бяхме извън пътя. Гидът само спомена в един момент, че имало наблизо рейнджъри и трябвало да се върнем на пътя. Ама беше за малко.

 

1 км казах for dramatic purposes :) Далече беше, а нямаше как да стигнем и ни се видя като километър.

 

В един джип бяхме всички, имаше точно места за всички.

 

Силве, радвам се, че сте изкарали добре. Чакам да разкажеш за Амбосели.

 

 

 

Редактирано от feel_the_rush
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

За Амбосели в нашия вариант:

 

Бяхме със същата фирма- Terminal Tours, с бял ван. Турът ни беше 2 нощи/ 3 дни.

Както вече споменах, за огромно щастие, бяхме само двама и цялото сафари бе съобразено изцяло с нашите предпочитания и желания. За шофьора ни Бен мога само хубави думи да кажа - започвам от това, че всеки ден беше с различни, чисти дрехи, а бусчето ни посрещаше почистено всеки ден, личеше си, че беше и добре поддържано предвид терена, по който се минава. Караше внимателно, обясняваше за животните, допитваше се до нас дали искаме да видим някое животно, за което е чул, че се говори по радиостанцията, търсеше с бинокъл сцени, които биха ни били интересни. Така няколко пъти изчаквахме групи от жирафи, зебри и големи стада със слонове да пресекат пътя ни, само на няколко метра от возилото - точно за каквото бяхме отишли там!

 

large.IMG_0973.jpg.1a6bd56e372d6ebc2ff28a9dc2042b75.jpg

 

large.IMG_1101.jpg.966933612bd2c13de244c767fe3f75ec.jpg

 

large.IMG_1162.jpg.4e577d43f0fac7b7daf706968b1c60d7.jpg

 

large.IMG_1340.jpg.d3561eee3966f680cb98c953171323c9.jpg

 

FB_IMG_1508009660372.jpg.02d6d33848b1aded310164a41d02db3d.jpg

 

large.IMG_1374.jpg.2d860e9af3b7a610f7424c5410df3c57.jpg

 

А ето я и нашата палатка :) , избрахме си Kibo Camp, на 2 км от входа на парка- с гледка към Килиманджаро в светлата част на деня, а вечер - под арката на Млечния път.

 

22448138_10213721546940406_434924850931751680_n.jpg.df0494df1884b96f1c4cc87de9c9b297.jpg

 

Не пропуснахме и масайско село, похвалих се с това и в друга тема:

 

22449756_10213737447337906_7363318376343171073_n.jpg.b298a496c9a7ed76268caad2660a5da1.jpg

 

22491879_10213737472818543_6583323998255631758_n.jpg.b157e8181e3cb7b92d3e1be0d0b66227.jpg

 

22448334_10213737479658714_1349115371915020230_n.jpg.7de4c5ff94f3071dce58739d45abc159.jpg

  • Харесвам 7
  • Шок 1
  • Браво 3
Връзка към коментар
преди 46 минути , Sju каза:

large.IMG_1374.jpg.2d860e9af3b7a610f7424c5410df3c57.jpg

 

А ето я и нашата палатка :) , избрахме си Kibo Camp, на 2 км от входа на парка- с гледка към Килиманджаро в светлата част на деня, а вечер - под арката на Млечния път.

 

 

22491879_10213737472818543_6583323998255631758_n.jpg.b157e8181e3cb7b92d3e1be0d0b66227.jpg

 

22448334_10213737479658714_1349115371915020230_n.jpg.7de4c5ff94f3071dce58739d45abc159.jpg

Супер! А дежурния въпрос към всеки ходил в парка Амбосели е "Имаше ли ясно време, та да видите / снимате Килиманджаро?" Спомена за гледка към Килиманджаро от лагера, та предполагам сте го видяли...

С езерата как беше?

 

Връзка към коментар
преди 1 час, FlyTraveler каза:

Супер! А дежурния въпрос към всеки ходил в парка Амбосели е "Имаше ли ясно време, та да видите / снимате Килиманджаро?" Спомена за гледка към Килиманджаро от лагера, та предполагам сте го видяли...

С езерата как беше?

 

Виждаше се, да . Не през цялото време, в части на деня върха се скриваше в облаци, но имаше класическа гледка. Би трябвало и да съм снимала, но още не съм си разгледала всички снимки :) .

 

В Найваша за съжаление бяхме много за кратко. Докато бяхме в средата на езерото ни изненада силна буря и трябваше бързо, бързо да се върнем на брега. Подгизнали от вода, разбира се. В подобно, обрулено състояние ни видя и @feel_the_rush и компания по-късно ;).

 

В Богория Ерик ни остави пред входа, та газихме пеш в калта край езерото (доста дъжд се изсипа в първите 3 дни). От снимките горе виждам, че е имало възможност за гледка отвисоко, но нашата гледна точка си беше само на нивото на фламинготата, в компания на няколко марабу-та :wub: .

 

IMG_0451.jpg.8e4b01e44ac2a2a04646eb8d7f10e319.jpg

 

Редактирано от Sju
  • Харесвам 6
  • Браво 2
Връзка към коментар
преди 7 часа, Sju каза:

Виждаше се, да . Не през цялото време, в части на деня върха се скриваше в облаци, но имаше класическа гледка. Би трябвало и да съм снимала, но още не съм си разгледала всички снимки :) .

 

В Найваша за съжаление бяхме много за кратко. Докато бяхме в средата на езерото ни изненада силна буря и трябваше бързо, бързо да се върнем на брега. Подгизнали от вода, разбира се. В подобно, обрулено състояние ни видя и @feel_the_rush и компания по-късно ;).

 

В Богория Ерик ни остави пред входа, та газихме пеш в калта край езерото (доста дъжд се изсипа в първите 3 дни). От снимките горе виждам, че е имало възможност за гледка отвисоко, но нашата гледна точка си беше само на нивото на фламинготата, в компания на няколко марабу-та :wub: .

 

IMG_0451.jpg.8e4b01e44ac2a2a04646eb8d7f10e319.jpg

 

Ерик май все има да върши някаква работа около Богория, може да е от този край и да ходи да наглежда рода... :):)  И нас ни остави така, а като го питах за останалта част от езерото, гейзери и пр. ми каза, че пътищата били наводнени. Това как да е така, след като @feel_the_rush са се качили за изглед отгоре, а ужким тогава е имало дъждове в района. Те са имали и пълен ден за Богория де, в това може да е била разликата.
 

Супер е, че сте видяли Килиманджаро.

Редактирано от FlyTraveler
Връзка към коментар
преди 1 час, FlyTraveler каза:

Ерик май все има да върши някаква работа около Богория, може да е от този край и да ходи да наглежда рода... :):)  И нас ни остави така, а като го питах за останалта част от езерото, гейзери и пр. ми каза, че пътищата били наводнени.@feel_the_rush

 

Според мен не му се плащаше входната такса за него и возилото, нищо че за местни е в пъти по-ниска цената. Уговорката ни беше само за транспорт и гид в парковете, хотели и входните такси за парковете си плащахме сами и може би е било начин да изкара/спести малко повече долари от нас. Както писах по-горе, изглежда конкуренцията е по-голяма от търсенето по това време на годината и не отказват турове на никой (за наше щастие).

Иначе наистина имаше наводнен път преди Богория и съм изумена, че по обходния маршрут бусът мина невредим и без да спука гума. 

 

То и на нас турът ни излезе цял ден общо взето, влиза и пътя от и до начална-крайна точка: Накуру-Богория-Найроби и то с лудо каране. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

@Sju , радвам се, че сте изкарали добре. Качи и малко снимки с Килиманджаро, ние го проспахме на полета от Занзибар до Найроби и така си отиде единствения шанс да го зърнем, макар и отдалеч.

 

Относно Богория, навътре по пътя имаше още много ята фламинго, както и такива точно до асфалтовия път. Снимката от високо е на съвсем различно място, не е ятото на входа. Ние също джапахме в калта след гейта и се омазахме до ушите. Тъй като тръгнахме първи, би трябвало да сте видели следите ни :lol: Пътят до гейзерите не е нищо по-различно от пътя в Мара. На гейзерите се засякохме с поне 3 автобуса с местни деца, явно на екскурзия. Дори те нямаха проблеми. Причините да не влезете навътре трябва да са други, гидът си ги знае.

Редактирано от feel_the_rush
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 18 минути , feel_the_rush каза:

@Sju , радвам се, че сте изкарали добре. Качи и малко снимки с Килиманджаро, ние го проспахме на полета от Занзибар до Найроби и така си отиде единствения шанс да го зърнем, макар и отдалеч.

 

Относно Богория, навътре по пътя имаше още много ята фламинго, както и такива точно до асфалтовия път. Снимката от високо е на съвсем различно място, не е ятото на входа. Ние също джапахме в калта след гейта и се омазахме до ушите. Тъй като тръгнахме първи, би трябвало да сте видели следите ни :lol: Пътят до гейзерите не е нищо по-различно от пътя в Мара. На гейзерите се засякохме с поне 3 автобуса с местни деца, явно на екскурзия. Дори те нямаха проблеми. Причините да не влезете навътре трябва да са други, гидът си ги знае.

Това, че сте отишли на място, откъдето сте гледали и снимали езерото от високо е голямо предимство. Там отидохте докато бяхте вътре в парка, нали? Не примерно на път за парка или след излизане? На мен това ми беше първото сафари и като новобранец не ми беше удобно много да питам и да налагам мои изисквания... :) А може пък и по това време да са били наистина наводнени пътищата вътре в резервата, вече няма как да разбера или поне ще трябва да изгубя много време за да го направя... :)

Редактирано от FlyTraveler
Връзка към коментар

@FlyTraveler, гледките от високо са от самото езеро. Ще кача още после, и от други места снимахме. Намерих тази карта на езерото и пътя от гейта до гейзерите.

 

slider_pic101.jpg

 

Предполагам сме влезли от горния гейт - Loboi, защото движейки се, езерото ни се падаше все отляво. Въпреки, че идвайко от Накуру е по-логично да влезем от другия гейт, но то зависи и колко е достъпен.

Редактирано от feel_the_rush
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, feel_the_rush каза:

@FlyTraveler, гледките от високо са от самото езеро. Ще кача още после, и от други места снимахме. Намерих тази карта на езерото и пътя от гейта до гейзерите.

 

slider_pic101.jpg

 

Предполагам сме влезли от горния гейт - Loboi, защото движейки се, езерото ни се падаше все отляво. Въпреки, че идвайко от Накуру е по-логично да влезем от другия гейт, но то зависи и колко е достъпен.

Благодаря ти, ако отида друг път до езерото Богория (в комбинация с някой друг парк в Кения, естествено), ще имам предвид твоята информация. Изгледите от високо са важни и са почти в състояние да ме накарат да отбия от маршрута си за повторно посещение някой път. :)

Връзка към коментар
преди 11 часа, feel_the_rush каза:

@Sju , радвам се, че сте изкарали добре. Качи и малко снимки с Килиманджаро, ние го проспахме на полета от Занзибар до Найроби и така си отиде единствения шанс да го зърнем, макар и отдалеч.

 

Специално изрових една самолетна снимка от миналата година :)  :

 

kili.jpg.d7dcab3a02811c59d610d1b2ca3346f5.jpg

 

Една снимка и от парка:

 

IMG_0694.jpg.344a952bdd45e81beff15caec062bed5.jpg

  • Харесвам 8
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.