Прескочи до съдържание

Загубен багаж от ЛАТАМ (регистриран до Куско, но стоварен в Лима за митническа проверка)


Препоръчани мнения

Страшно разочарование от Латам, не знаят изобщо къде се намират. Загубиха ни багажите и цял ден се разправяме с глупости. В Сао Пауло ни увериха, че пътуват директно до Куско, дадоха ни тага до там(тук вече) и изобщо да не сме го мислели. Пристигаме тук и се оказва, че трябвало да го вземем в Лима, да мине митница и да го чекираме отново. След разговори на висок тон уверяват, че ще бъде пратен от Лима възможно най-скоро. Дават ни телефон да се свържем по-късно, който обаче е изключен, а спешният им телефон изобщо не съществува за света. След това отидохме в офиса им в Куско, където някакъв неадекватник заяви, че багажът бил в Игуасу :D

Благодарение на лют скандал в балкански стил се добрахме до осмо лице, което изнамери уж как дя бъдат пратени още днес от Лима (ново-старо 20). Сега уж били пристигнали и ги чакаме...

От хотела, а и от самата компания обявиха, че подобни случаи са ежедневие. Отделно почти никой не говори що годе средно ниво английски. Не бих пътувал вече с тях, ако не е крайно наложително. Дано дойдат и по обратния път не се потурчат окончателно

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

В Сао Пауло ни увериха, че пътуват директно до Куско, дадоха ни тага до там(тук вече) и изобщо да не сме го мислели. Пристигаме тук и се оказва, че трябвало да го вземем в Лима, да мине митница и да го чекираме отново. 

Това май е много често срещано. Почвам да си мисля, че трябва да се настоява багажа да се чекира до летището, където е митницата (в случая Лима), дори да твърдят, че може да го чекират докрая, просто за сигурност. Или поне да преглеждате излизащите багажи, да не би вашия да е там.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Имах почти аналогичен случай , но за съжаление Iberia нямат офис в Куско.

4-5 дни се разправях и накрая се оказа , че наистина според местните разпоредби багажа не може да мине митница в Лима без физическото присъствие на собственика.

Така изкарах пътуването си без багаж и си го получих чак след като се върнах в Лима.

Разбира се трябваше да отида на летището и самото минаване през митница отне над час документи и формалности. Не виждам как може да стане без да си лично там.

От кол центъра на Iberia изобщо не бяха наясно с перуанските особености и всеки ден ме уверяваха , че ще ми пратят багажа първо до хотела в Лима , после в Куско и накрая се оказа че било невъзножно.

Ще следя развитието и стискам палци !!!

Редактирано от stanimir
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

В случая плюс е , че ЛАТАМ имат офис в Куско и може да препратят необходимите документи.

При последния ми разговор от Iberia казаха , че може да им пратя копие от паспорта + не помня още какво беше и да опитат да ми го освободят и пратят в Куско , но ние напускахме на следващия ден и нямаше за кога повече да ги чакам.

Връзка към коментар

Аз лично като цяло имам много добри впечатления от предшественика на Latam, който преди време се казваше Lan. Мизериите с багажа обаче не са патент само на Перу. В Чили също има разпоредба, че митническата проверка се извършва на първото летище, където кацнеш в Чили. Това обаче не пречи на наземния персонал на много летища в света да чекира багажа до крайната дестинация. Ние съвсем случайно забелязахме багажа си на лентите за багаж, когато правихме трансфер в Сантиаго де Чиле към вътрешна дестинация, въпреки че багажа беше чекиран до крайната дестинация. Не знам какво щеше да стане ако не бяхме забелязали багажа, но на митницата ни казаха, че това е редовен проблем...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Да, явно е много срещано, в което се убедих лично, когато чичо Хосе докара куфарите с изтърбушената си колица, а вътре се търкаляха още 15 куфара, които тепърва щеше да разнася по други хотели. Само не знам по дяволите, колко е трудно това да се обясни на граунд стафа и те да бъдат адекватни спрямо пътуващите. Да напишат някоя и друга табелка и т.н. Америка Латина, хубава много, ама такива плиткоумия могат да те върнат в първи клас. Слава Богу, че дойде, като че ли си трябва яко скандал, за да се размърдат. Засега имахме късмет, продължаваме напред:)

  • Харесвам 11
Връзка към коментар

Да, явно е много срещано, в което се убедих лично, когато чичо Хосе докара куфарите с изтърбушената си колица, а вътре се търкаляха още 15 куфара, които тепърва щеше да разнася по други хотели. Само не знам по дяволите, колко е трудно това да се обясни на граунд стафа и те да бъдат адекватни спрямо пътуващите. Да напишат някоя и друга табелка и т.н. Америка Латина, хубава много, ама такива плиткоумия могат да те върнат в първи клас. Слава Богу, че дойде, като че ли си трябва яко скандал, за да се размърдат. Засега имахме късмет, продължаваме напред :)

Нямам предвид само Перу, на мен ми се случи в Гърция.

Т.е. дори да те убеждават, че багажа ще те чака на края, не им вярвай. И ако не настояваш да го чекират до междинната точка, поне мини покрай въртележката да видиш дали не е там.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Ей, ЛАТАМ все едно от Alitalia са се учили :) Сега да назначат "Lost luggage manager" на всяко летище и ще са съвсем като AZ.

 

А защо не може да обяснят на служителите - може, но трябва някой и да слуша. Това си е квалификация някаква... А колкото по-квалифициран е един кадър, толкова по-лесно си сменя работата, ако е недоволен от нещо... :)

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Аз имах и положителна случка с Lan (Latam). В Пунта Аренас исках да чекирам багаж до Кито (Еквадор) с прекачване в Сантиаго де Чиле, но компютърът отказваше да изпечата бележка за багажа с кода на летището в Кито. Мадамата на чекина обаче каза че няма проблем и написа кода на летището в Кито на ръка :) В този момент мисловно се сбогувах с багажа си и очаквах да ми съобщат, че е безследно изчезнал или е отпътувал за Австралия. На летището в Сантиаго проверих на лентата с багаж, но раницата ми не се появи, а в Кито като по чудо си получих раницата с листчето написано на ръка :)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Като стана дума за Лима на това летище няма гише "Lost luggage "

Не се шегувам. Всички оплаквания се подават директно към съответната авиокомпания.

Приметно в случая с Iberia може да ги хванеш в рамките на 3 часа работно време привечер когато идва полета им от Европа.

Нямат човек на линия целодневно в офиса.

 

В случая голям късмет , че полета е бил на Latam :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Ако може да бъде някакво успокоение, моя приятелка, когато летя до Каракас (Внимание! С Alitalia) й загубиха завинаги багажа. Така и не се намери. Изкара 2 седмици по онези земи без багаж, с надеждата че поне ще си го види като се върне в София. Уви! И това не се случи.

Не стига всичко това, ами тя, понеже е прословута с разсеяността си, взела че си затрила и ръчния багаж някъде по летищата. То цялата й история звучи като виц, но ... си е чиста истина. Добре че документи, пари и карти са й били увисени на врата, та не се е затрила съвсем.

 

:lol:  :lol:

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

За да получиш обезщетение, трябва да си "на мене си ;) " и да знаеш за какво става дума. Пък тя, горката, е сигурно световен шампион по разсеяност и абсолютна шматка. :lol:

 

Така че, нищо не потърси, нищо не поиска и съответно нищо не получи.

Връзка към коментар

Багажът изчезва за винаги обикновенно в случаите, когато се скъса стикера и не могат да го идентифицират. Аз винаги си имам план Б за такива случаи и нещата които са ми супер важни никога не ги слагам в чекирания багаж. Парите не винаги решават проблемите, защото в някои държави определени артикули са кът или в съвсем различно качество.

Връзка към коментар

В крайна сметка се оказа, че във всяка южноамериканска държава има такова изискване относно митниците и чекирането. На връщане трябваше да го вземем в Сао Пауло, като първа спирка в Бразилия и да го чекираме наново за Рио. При това на друг терминал и с не много време между полетите. Отделно бяхме на последния ред, но стюардесата беше така мила да ни намери места на първите редове за последния половин час, та се изстреляхме първи към паспортния ;)

Така че нека това се има предвид за пътуване към Латинска Америка, за да не се купуват спешно гащи и чорапи от някой самобитен местен пазар:)

Редактирано от Worldismine
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

В крайна сметка се оказа, че във всяка южноамериканска държава има такова изискване относно митниците и чекирането. На връщане трябваше да го вземем в Сао Пауло, като първа спирка в Бразилия и да го чекираме наново за Рио. При това на друг терминал и с не много време между полетите. Отделно бяхме на последния ред, но стюардесата беше така мила да ни намери места на първите редове за последния половин час, та се изстреляхме първи към паспортния ;)

Така че нека това се има предвид за пътуване към Латинска Америка, за да не се купуват спешно гащи и чорапи от някой самобитен местен пазар:)

Тоест когато летя Франкфурт-Сао Пауло-Монтевидео (и обратно) на един билет с Latam и двата пъти ще трябва да си взимам чекирания багаж в Бразилия, да минавам митница и да го чекирам ръчно за следващия полет?

 

Според теб това правило дали ще важи и при отсечка Монтевидео-Буенос Айрес-Ушуая?

Редактирано от Георги Матеев
Връзка към коментар

Не за Монтевидео, става въпрос когато влизаш в страната и следващия полет е вътрешен (там няма митническа проверка, т.е. трябва да се направи при кацането на международния полет). За Ушуая да. 

Не е само Латинска Америка така, почти винаги при влизане в страната и следващ вътрешен полет е така - взимаш багажа при кацане на международния полет, минаваш митницата и чекираш пак. Доколкото знам, Великобритания например е изключение, но не знам как е уредено там.

Ако го чекират до края, има много голям шанс да излезе на междинното летище, та го чакайте там.

Връзка към коментар

Не е само Латинска Америка така, почти винаги при влизане в страната и следващ вътрешен полет е така - взимаш багажа при кацане на международния полет, минаваш митницата и чекираш пак. Доколкото знам, Великобритания например е изключение, но не знам как е уредено там.

 

Малко офтопик, но с изненада наскоро установих, че това е така и за страна като Норвегия.

Връзка към коментар

 Митническата проверка е на първото летище на което кацаш при влизане в съответната страна, както са писали neuromancer и Двуцветко.

 

Ако имаш само трансфер през съответната страна, т.е. не влизаш в нея освен на летището, а летиш за трета страна, тогава в трансферната страна нямаш митническа проверка.

 

 

Преди години на път за Северна Швеция от София с трансфери във Франкфрут и Стокхолм, трябваше да си взема багажа на летището в Стокхолм и да мина митница + чекиране преди вътрешния полет до Lulea, въпреки, че ми бяха чекирали багажа до крайната дестинация. Много колеги от други страни, например Шотландия не си бяха получили багажа на летището в Lulea.

Сега не знам как стоят нещата, не би трябвяло да има проблем.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Не е само Латинска Америка така, почти винаги при влизане в страната и следващ вътрешен полет е така - взимаш багажа при кацане на международния полет, минаваш митницата и чекираш пак. Доколкото знам, Великобритания например е изключение, но не знам как е уредено там.

Ако го чекират до края, има много голям шанс да излезе на междинното летище, та го чакайте там.

 

В Европа съм правил трансфери от трансконтинентални полети през Париж, Лондон, Виена, Истанбул, Франкфурт и т.н. и багажът ми винаги е отивал до крайната дестинация без да има нужда от междинна митническа проверка. В Куала Лумпур, Сингапур, Банкок, Йоханесбург и т.н.също съм правил такива трансфери без проблем.

Връзка към коментар

Ами при положение, че за вътрешния полет няма митническа проверка (не виждам как ще насочват пътниците едните да си взимат багажа от едно място, другите от друго), вероятно в такива случаи просто не правят митническа проверка...

Връзка към коментар

Ако имаш само трансфер през съответната страна, т.е. не влизаш в нея освен на летището, а летиш за трета страна, тогава в трансферната страна нямаш митническа проверка.

 

Има логика в това, но в ЕС теоритично митническата проверка трябва да е когато влизаш в ЕС, защото при вътрешните полети няма митническа проверка, но де факто не става така. На летищата които изпълняват полети само в Шенген до колкото знам няма нито граничари, нито митничари.

Връзка към коментар

Има митничари, защото дори в Шенген има ограничения за вида и количеството пренасяни стоки, например брой цигари, алкохол, кафе, чай.

 

В Шенген има само мобилни митничари, които на случаен принцип проверяват, но по принцип не би трябвало да минаваш зона, която е равносилна на декларация, че имаш или нямаш нещо за деклариране, защото в ЕС просто е забранено да пренасяш над определено количество акцизни стоки и няма вариант легално да ги декларираш и да си платиш данък или мито, освен ако не си търговец.

Връзка към коментар

Това, че не минаваш през зона за деклариране не означава, че не могат да те проверят. И без да мина през зона за деклариране, не мога да си пренеса в багажника на колата повече от разрешеното количество бутилки шампанско от Франция в Белгия. Ако ме хванат не само ще платя акциза, ддс и но и глоба, нищо, че не търгувам с шампанско и ще си го пия в къщи.

 

На границата, при влизане в Швейцария например, която е в Шенген, правят проверки, не на всеки пътник и/или кола, но в някои дни и на всеки. И внасянето на месо и продукти от месо е строго забранено.

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.