Прескочи до съдържание

Закъснял полет - обезщетение?


Препоръчани мнения

Миналата седмица мъжът ми трябваше да лети до Хонг Конг с Аерофлот. Полетът от София закъсня с 1:30 ч., заради технически проблем със самолета, в следствие на което, изпусна връзката в Москва и се наложи да нощува на Шереметиево.

Предполагам, че при това положение, може да се изиска обезщетение.

Въпросът ми е, какви стъпки следва да предприемем. Ще ми се, ако не е мега сложно, да се оправим без посредници.

Съвети?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Първа стъпка е връзка с авиокомпанията. Пишете какво се е случило и изчакайте да видите какво ще отговорят. Имате право на обезщетение и се гледа в колко часа сте пристигнали в Хонконг, така че първоначалното закъснение не е важно. 

 

Със сигурност Аерофлот ще се направят на нечули и невидяли, но това стандартно е първата стъпка. Вече, ако те бавят нататък и не ти се занимава, може и да пробваш с посредник, но нищо не пречи първият контакт да е лично. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Благодаря, Георги. Реално пристигането в Хонг Конг е с 24 часа закъснение. Колко време е нормално да изчакам Аерофлот, преди да пробвам с други похвати?

Връзка към коментар

Благодаря, Георги. Реално пристигането в Хонг Конг е с 24 часа закъснение. Колко време е нормално да изчакам Аерофлот, преди да пробвам с други похвати?

 

Пращаш имейл, чакаш седмица. Сигурно няма да ти отговорят, пращаш втори за напомняне. Чакаш още 1-2 седмици. Може и във Фейсбук и туитър да нападнеш, ако имат акаунти там. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

И така... Получих изключително кратък отговор от Аерофлот:

 

Good day!

We inform you, that delayed flight was operated by BULGARIA AIR. Contact your carrier, please.

 

Това че България еър са изпълнявали полета, означава ли, че от тях следва да искам обезщетение, след като билетите са купени от Аерофлот?

Редактирано от FlyMeToTheMoon
Връзка към коментар

Да, в регулацията пише, че operating carrier е отговорен. Ама тук влизаме в много лоша сива зона, че България Ер могат да кажат, че закъснението на полета е само час и половина и няма обезщетение, въпреки че в регулацията изрично пише, че се гледа точката на крайно пристигане. 

 

И така, пращай имейл и на наште да видим какво ще кажат. 

Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

Има фирми, които се занимават с искове срещу авиокомпании в подобни ситуации. Ти само си даваш номера на полета и разказваш случката, а те се занимават с останалото. Таксата им е между 20-25% от изплатеното обезщетение, и се заплаща при одобрена жалба и изплатено обезшетение. Аз съм ползвала услугуте на Аероиск, до момента са точни, в момента изчаквам да ми преведат обезщетението и да се разплатим. :)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 3 месеца по-късно ...

Сагата продължава. Писах мейл на драгия оператор. След 2 месеца предложиха двупосочен директен полет, отказахме и настояхме да си получим обезщетението, както е предвидено в регламента. Вчера изтекоха двата месеца след изпращане на нашия отговор, но от БГ еър ни вест, ни кост.

Какво ще ме посъветвате да правя? Да се обаждам по телефон ли, от ГВА ли да искам съдействие (макар че те са копирани във всички мейли)?

Връзка към коментар
Дани Магелани

И аз съм подала чрез Айроиск иск за засъснял полет. Очаквам си обезщетението. Странното е, че при едни и същи условия, за един и същ полет, някой го получи, а друг още чака резултат.

Връзка към коментар

Това, че са предложили полет вече си е половин признаване, че е  по тяхна вина. Продължавай с имейли и с копие към ГВА. ГВА освен да ги подканят да отговорят друго не могат да направят, но пак не е малко :)

Връзка към коментар
  • 2 години по-късно ...

На 28 декември полетът ни от Пукет до Доха закъсня с 3 ч.55 мин. казаха че има технически проблем със самолета и ни качиха на следващия полет ,който беше след 2ч.40 мин.по разписание. Странното е че всички пътници от първия полет се качихме на следващия/явно е бил празен/.

Коя фирма за обезщетение бихте препоръчали.?

Връзка към коментар
преди 9 минути , moli84 каза:

На 28 декември полетът ни от Пукет до Доха закъсня с 3 ч.55 мин. казаха че има технически проблем със самолета и ни качиха на следващия полет ,който беше след 2ч.40 мин.по разписание. Странното е че всички пътници от първия полет се качихме на следващия/явно е бил празен/.

Коя фирма за обезщетение бихте препоръчали.?

Допускам, че полетът е бил Пукет - София като цяло. Неевропейска компания с входящ полет в ЕС => нямаш право на обезщетение. 

Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Здравейте! Имам ли право на обезщетение, ако самолета закъснее заради спиране за презареждане? Предвид сътуацията в близкия изток, получих съобщение, че самолета за Дубай може да спре за презареждане в Ларнака, поради което може да закъснее. Ако това стане, ще си изпусна полета за Филипините. 

Връзка към коментар
На 2.01.2020 г. в 10:14, moli84 каза:

ДА ,Пукет-София ,с прекачане в Доха

На сайта на Катарските авиолинии оставам с впечатление ,че се дължи обезщетение...

 

https://www.qatarairways.com/en/legal/eu-air-passenger-rights.html

Дори да имахте право на обезщетение при полет КЪМ страна от ЕС, то това право би възникнало едва при закъснение над 3 часа в крайната точка от билета - във вашия случай това е София. 

 

Предвид факта, че QR979 по разписание пристига в 20:45 (той е пристигнал в 0:40), не сте имали физическата възможност да се прибирате с QR225 на същия ден, тъй като той излита в 17:00 ч към София. Остава да сте били с QR227, който излита в 07:10 на следващата сутрин (29-ти) и е кацнал в София в 10:51 (34 минути предсрочно), така че нямате абсолютно никакви основания за претенции за обезщетение.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Пътуваме с Търкиш и полетът ни от София  закъсня 2:30ч и изпуснахме полета за Ханой. Сега пътуваме към хотел и утре вечер ще пътуваме през Банкок. 
Освен да събираме касови бележки за храна и напитки, какво друго да изискаме? Всякакви съвети са добре дошли. 

Връзка към коментар
преди 53 минути , Цвете каза:

Пътуваме с Търкиш и полетът ни от София  закъсня 2:30ч и изпуснахме полета за Ханой. Сега пътуваме към хотел и утре вечер ще пътуваме през Банкок. 
Освен да събираме касови бележки за храна и напитки, какво друго да изискаме? Всякакви съвети са добре дошли. 

Снимане на екраните с реалните часове на излитане, кацане и излизане на багажа. Мисля, че може и за стоки от първа необходимост - бельо, козметика, дрехи. В рамките на лимита на картата (за Дайнерс , ако не греша ,100$). Яничка скоро имаше такъв случай, може да каже повече.

Ако не може да отмените резервации, които изпускате, мисля, че ще трябва да платят и тях.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
На 3.02.2020 г. в 7:44, eloena каза:

Здравейте! Имам ли право на обезщетение, ако самолета закъснее заради спиране за презареждане? Предвид сътуацията в близкия изток, получих съобщение, че самолета за Дубай може да спре за презареждане в Ларнака, поради което може да закъснее. Ако това стане, ще си изпусна полета за Филипините. 

То вече се коментираше това. Презареждането е заради ситуацията над Ирак и Иран, тоест извън контрола на компанията. 

Връзка към коментар
На 3.02.2020 г. в 12:44, eloena каза:

Здравейте! Имам ли право на обезщетение, ако самолета закъснее заради спиране за презареждане? Предвид сътуацията в близкия изток, получих съобщение, че самолета за Дубай може да спре за презареждане в Ларнака, поради което може да закъснее. Ако това стане, ще си изпусна полета за Филипините. 

Полета на отиване няма да закъснее,  презареждането е на връщане.  

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 7 часа, Цвете каза:

Пътуваме с Търкиш и полетът ни от София  закъсня 2:30ч и изпуснахме полета за Ханой. Сега пътуваме към хотел и утре вечер ще пътуваме през Банкок. 
Освен да събираме касови бележки за храна и напитки, какво друго да изискаме? Всякакви съвети са добре дошли. 

О, много съжалявам, че така се е случило. Аз си мислех, че сте успели, защото и полетът за Ханой е закъснял с 30 минути, но летището в Истанбул е огромно все пак и рулирането отнема също много време.

Като съвет - пазете бордните карти от всички полети. После ще ви трябват ако има причина, която по регламента да е основателна за обезщетение. Но при турците от мой опит обезщетения трудно се плащат. Вече една година се занимавам със сходен случай и съм ги дала още от началото на посредник, като вече ще се стига до съд.

Предполагам, че сега ще кажат, че е заради лошото време при нас, нищо че всички други си летяха...

 

  • Харесвам 1
  • Шок 1
Връзка към коментар
преди 52 минути , desislavna каза:

О, много съжалявам, че така се е случило. Аз си мислех, че сте успели, защото и полетът за Ханой е закъснял с 30 минути, но летището в Истанбул е огромно все пак и рулирането отнема също много време.

Като съвет - пазете бордните карти от всички полети. После ще ви трябват ако има причина, която по регламента да е основателна за обезщетение. Но при турците от мой опит обезщетения трудно се плащат. Вече една година се занимавам със сходен случай и съм ги дала още от началото на посредник, като вече ще се стига до съд.

Предполагам, че сега ще кажат, че е заради лошото време при нас, нищо че всички други си летяха...

 

Точно заради лошо време закъсняхме, и то тези от летище София са виновни. Понеже е много натоварено....полетът до Ханой си беше на време, но ние кацнахме на гейт F, а другия полет беше от В. Аз направих шампионски спринт за 7 минути, вместо написаните по  табелите 15, но не успях преди да хлопнат кепенците. 😃

  • Шок 1
Връзка към коментар
преди 7 часа, Дани Магелани каза:

Снимане на екраните с реалните часове на излитане, кацане и излизане на багажа. Мисля, че може и за стоки от първа необходимост - бельо, козметика, дрехи. В рамките на лимита на картата (за Дайнерс , ако не греша ,100$). Яничка скоро имаше такъв случай, може да каже повече.

Ако не може да отмените резервации, които изпускате, мисля, че ще трябва да платят и тях.

Ама то багажа си е с тях ,стоки от първа необходимост няма да минат.За храна,хотел,транспорт

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Момичета, много неприятно 😞

Моят случай беше по-различен, защото имах 2 полета на различни билети и изпуснахме втория заради закъснение на първия. Авиокомпанията се съгласи да рефъндне втория полет. Звъннете в Дженерали да регистрирате случая по телефон (тел. *7222), а като се върнете, представете касови бележки и т.н. за всички разходи. Аз преди 4 дни подадох документите за моя случай  и още нямам резултат, та не мога да кажа дали минават разходи за пропусната нощувка примерно.

Успех и от тук нататък да ви е все хубаво 🙂

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.